Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Kia Optima (08/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 26.08.2015;

Na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom sa 15. septembra 2015 predstaví širokej verejnosti úplne nová Kia Optima v európskej špecifikácii.

zväčšiť obrázok Kia Optima štvrtej generácie, ktorá sa začne v celej Európe predávať vo štvrtom kvartáli 2015, sa môže popýšiť novým moderným zovňajškom, pôsobivým dizajnom interiéru, ktorý teraz ponúka viac priestoru pre všetkých cestujúcich, množstvom nových technológií a širokým sortimentom výkonných a hospodárnych pohonných jednotiek. Nový model ponúka vyššiu kultivovanosť, pohodlnejšie odpruženie a lepšiu ovládateľnosť oproti predchádzajúcemu modelu, pričom si zachováva športovú tvár, ktorá model Kia Optima posunula na jeden z najpredávanejších modelov Kia.

Kia Optima zohráva v sortimente produktov spoločnosti Kia Motors Europe dôležitú úlohu, pretože privádza k značke Kia čoraz väčší počet nových zákazníkov. Už od roku 2011, keď bola na trh uvedená tretia generácia modelu s charakteristickým vzhľadom, vysokokvalitným interiérom a high-tech imidžom, ponúka Kia Optima zákazníkom v segmente D stále niečo nové.

Michael Cole, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, pri tejto príležitosti uviedol: „Keď v roku 2010 prišla na globálny trh súčasná Kia Optima, odštartovala päťročné obdobie dizajnovej transformácie modelov Kia. Priniesla kombináciu vyspelej techniky, dizajnu a kultivovanosti, ktorá nášmu sortimentu modelov dodala väčšiu vážnosť a zásadne zmenila vnímanie značky Kia zo strany verejnosti. Úplne nová Kia Optima zdedila jedinečnú osobnosť svojej predchodkyne a získala mnohé vylepšenia v každom aspekte, vďaka ktorým bude ešte atraktívnejšia pre súkromných aj fleetových zákazníkov v celej Európe. Tento model prináša skutočný závan sviežosti do segmentu, ktorý tradične patrí medzi najkonzervatívnejšie.“

Pokrokový dizajn na úrovni svetovej špičky

Návrh zovňajšku úplne novej Kia Optima bol pre globálny dizajnérsky tím spoločnosti Kia Motors otázkou rovnováhy. Nová Kia Optima si síce zachováva atletický charakter, vďaka ktorému si tento model získal takú popularitu, ale súčasne sa dizajnéri rozhodli pre odvážny krok vpred s cieľom pritiahnuť zákazníkov hľadajúcich niečo nové.

Pod pozorným dohľadom Petra Schreyera, prezidenta a hlavného dizajnéra spoločnosti Kia Motors, tak vznikla úplne nová Optima s ešte sebavedomejším vzhľadom než kedykoľvek predtým, s modernými povrchovými detailmi, ostrými líniami a jemnými zlomami na karosérii a pretiahnutejšou siluetou.

Pri návrhu exteriéru úplne novej Kia Optima sa dizajnéri snažili o maximálnu funkčnosť a športový charakter pri minimálnom zväčšení dĺžky, výšky a šírky karosérie. Rázvor náprav sa predĺžil o 10 mm na 2 805 mm a celková dĺžka vozidla narástla tiež o 10 mm na 4 855 mm. Nový model je o 25 mm širší (1 860 mm) a o 10 mm vyšší (1 465 mm). Tieto zmeny umožnili vytvoriť priestrannejší a pohodlnejší interiér s väčším priestorom nad hlavami cestujúcich, väčšou šírkou v úrovni pliec, väčším priestorom pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách a objemnejším batožinovým priestorom. Pokiaľ ide o estetickú stránku, vďaka tejto zmene vonkajších rozmerov si dizajnéri mohli dovoliť dať karosérii pretiahnutejší dynamickejší tvar.

Príslušnosť úplne novej Kia Optima ku značke možno okamžite identifikovať podľa typickej masky chladiča v tvare tigrieho nosa, lemovanej dlhšími a širšími svetlometmi, obopínajúcimi rohy karosérie a natiahnutými až nad vypuklé oblúky blatníkov. Nárazník sa v oblasti predných hmlových svetiel odvážne vydúva do pravého uhla, čo opticky zväčšuje objem dolnej časti masky, takže vozidlo vyzerá stabilnejšie a širšie.

Charakter športového sedanu dodáva profilu novej Kia Optima tvar bočného presklenia, začínajúci sa výrazne šikmým stĺpikom A a končiaci pretiahnutým stĺpikom C. V mieste, kde bočná línia prechádza do kontúry vyvýšeného veka batožinového priestoru, sa koniec spodnej línie zadného okna elegantne stáča prudko nahor. Samotná dolná línia bočných okien je predĺžením rovnobežky nadväzujúcej na predné svetlomety, čím vzniká čistá, rovná línia, prepájajúca prednú a zadnú časť vozidla. Výrazne tvarované plochy bočných dverí plynule prechádzajú do mierne vystupujúcich bočných prahov, čo opäť opticky posúva ťažisko k spodným partiám karosérie modelu.

zväčšiť obrázok Zadné svetlá, lemované LED diódovým pásom, obopínajú okraje zadnej časti karosérie novej Kia Optima a vytvárajú jej nový, moderný svetelný podpis. Atletický vzhľad vozidla umocňuje stúpajúca línia veka batožinového priestoru, pripomínajúca spojler a rozmerný zadný nárazník, do ktorého je zakomponovaný športovo pôsobiaci difúzor s oválnou koncovkou výfuku.

Vďaka tomuto atraktívnemu novému dizajnu je Kia Optima štvrtej generácie najaerodynamickejším modelom v segmente, o čom svedčí koeficient odporu Cd, znížený z 0,3 na 0,29. Úplne nová Optima bude v Európe k dispozícii v deviatich farbách karosérie a zákazníci si budú môcť vybrať z ponuky 16- až 18-palcových zliatinových diskov kolies.

Ponuka verzií úplne nového modelu Kia Optima sa v budúcnosti rozšíri o novú karosársku verziu, inšpirovanú konceptom Kia Sportspace, predstavenom na Ženevskom medzinárodnom autosalóne na jar 2015.

Nový, zušľachtený interiér s modernejším dizajnom a vyššou kvalitou

Interiér úplne novej Kia Optima, inšpirovaný súčasným globálnym sortimentom modelov Kia, je teraz ešte luxusnejší a viac podriadený potrebám vodiča než kedykoľvek predtým, pričom obsahuje prvky a technológie typické pre vozidlá o triedu vyššie. V novom priestore pre cestujúcich, vyrobenom so starostlivým dôrazom na detail, je viditeľný najväčší posun vpred v rámci zmien na novom modeli.

Tím dizajnérov spoločnosti Kia Motors sa snažil dodať celému interiéru absolútne moderný charakter. Priestor pre cestujúcich pôsobí dizajnovo čistejšie a jednotnejšie ako model predchádzajúcej generácie. Prístrojová doska, rozprestierajúca sa po horizontálnejšej rovine, a širšia stredová konzola vytvárajú dojem väčšej priestrannosti.

Kvalita materiálov v interiéri je citeľne vyššia než v predchádzajúcom modeli. Oveľa viac plôch je pokrytých mäkkými materiálmi a potiahnutých textilom a kožou v prírodných odtieňoch. Vkusné kovové ozdobné detaily na rôznych miestach kabíny umocňujú pocit vyššej kvality interiéru a vďaka rozsiahlejšej aplikácii zvukovoizolačných materiálov je prostredie interiéru kultivovanejšie než kedykoľvek predtým.

Prístrojová doska je rozdelená na hornú, „zobrazovaciu“ zónu a dolnú, „ovládaciu“ zónu, vďaka čomu vodič nemusí spúšťať zrak z cesty, aby videl dôležité informácie na displejoch. Stredový panel prístrojovej dosky je natočený k vodičovi v uhle 8,5 stupňa. Jeho horná „zobrazovacia“ zóna obsahuje novú 8,0-palcovú dotykovú obrazovku informačno-zábavného systému a dolná „ovládacia“ zóna obsahuje tlačidlá – ktorých je menej než v predchádzajúcej Optime – na ovládanie rôznych interiérových funkcií nezahrnutých do ovládacieho rozhrania na dotykovej obrazovke.

Konzola má lesklý čierny povrch s jemnou chrómovou linkou, tiahnucou sa po celej dĺžke prístrojovej dosky. Táto linka oddeľuje zobrazovaciu zónu od ovládacej a pôsobí ako estetický prvok, či už v jednofarebnom alebo dvojfarebnom vyhotovení interiéru. Zákazníci si môžu vybrať buď jednofarebné (čierne), alebo dvojodtieňové (čierno-sivobéžové alebo tmavosivo-svetlosivé) látkové, prípadné kožené poťahy.

Nový, zušľachtený interiér, ponúkajúci viac priestoru
pre každého cestujúceho

zväčšiť obrázok Vďaka väčším vonkajším aj vnútorným rozmerom je Kia Optima štvrtej generácie v porovnaní so svojimi predchodkyňami najpraktickejšia, najpriestrannejšia a najkomfortnejšia.

Predĺženie rázvoru o 10 mm a prepracovanie tvaru sedadiel prinieslo cestujúcim na zadných sedadlách o 25 mm viac priestoru na nohy. Rozšírením karosérie získali všetci cestujúci viac priestoru v úrovni pliec (o 20 mm vpredu a 17 mm vzadu) a vďaka dlhšej a vyššej streche majú cestujúci na každom sedadle aj viac priestoru nad hlavou (+5 mm vpredu a +15 mm vzadu).

Pri úprave tvaru predných a zadných sedadiel kládol tím interiérových dizajnérov zvláštny dôraz aj na komfort sedenia. Sedadlá majú tuhšie rámy, vďaka čomu sa po sedadlách menej šíria vibrácie. Navyše sa tým zvýšila mechanická odolnosť sedadiel, pričom každé sedadlo váži o 2,6 kg menej. Mäkšia pena v opierkach hlavy, hornej časti operadla a čalúnení pod stehnami umožňuje cestujúcim pohodlnejšie sa usadiť. Výraznejšie tvarované bočné oporné vankúše na predných sedadlách sú vyplnené tuhšou penou, poskytujúcou lepšiu oporu.

Cestujúci na komfortných zadných sedadlách majú k dispozícii vlastné vyhrievanie. Ak im pri relaxovaní prekáža ostré svetlo, môžu si okno zastrieť vyťahovacou roletkou, zabudovanou do obloženia zadných dverí. Objem batožinového priestoru narástol z 505 na 510 litrov (VDA), pričom k väčšej praktickosti prispieva aj úložný priestor pod podlahou a širší nakladací otvor.

O 50 % pevnejšia karoséria a nové technológie aktívnej bezpečnosti

Úplne nová Kia Optima má karosériu s jedinečnou konštrukciou, ktorá obsahuje väčší podiel vysokopevnostných materiálov. Výsledkom je ešte vyššia úroveň bezpečnosti pri nehode. Vylepšenia sa však netýkajú len pasívnej bezpečnosti. Nový model dostal do výbavy aj množstvo sofistikovaných prvkov aktívnej bezpečnosti a autonómnych technológií, pričom počas celého vývoja nového modelu zohľadňovali konštruktéri vytýčený cieľ - zisk piatich hviezdičiek v hodnotení bezpečnosti Euro NCAP.

Karoséria je oproti predošlej generácii pevnejšia vďaka väčšej miere využitia ocele s ultravysokou pevnosťou (UHTS). Materiál UHTS má v novej karosérii 50-percentný podiel, čo predstavuje 150-percentný nárast oproti predchádzajúcemu modelu (20 %), a množstvo lepených spojov stúplo až o 450 %. Výsledkom je, že torzná tuhosť stúpla oproti predchádzajúcej generácii o 50 %, pričom karoséria je o 8,6 kg ľahšia. K celkovej konštrukčnej pevnosti karosérie prispelo aj použitie pevnejších oceľových zliatin na vystuženie stĺpikov A a B, bočných prahov karosérie, strechy, podlahy, predných blatníkových oblúkov a zadnej priečnej steny karosérie.

Pasívna bezpečnosť cestujúcich sa ďalej zvýšila aj tým, že celkový počet airbagov stúpol na sedem. Úplne nová Kia Optima bude mať v štandardnej výbave čelný airbag vodiča, kolenný airbag vodiča, čelný airbag spolujazdca, dva predné bočné airbagy a dva bočné hlavové airbagy. K celkovej bezpečnosti a vysokým hodnoteniam v globálne uznávaných testoch bezpečnosti určite prispeje aj arzenál nových technológií, ktorých úlohou je zabraňovať nehodám, alebo aspoň zmierňovať ich následky.

Štandardom je systém riadenia stability vozidla (Kia VSM), ktorý zaisťuje stabilitu počas brzdenia a zatáčania tým, že v prípade zistenia straty priľnavosti kolies zasahuje do činnosti elektronického stabilizačného systému (ESC) a elektrického posilňovača riadenia.

Voliteľná výbava úplne novej Kia Optima bude v závislosti od krajiny predaja obsahovať širokú ponuku aktívnych technológií na predchádzanie nehodám. Konkrétne pôjde o tieto technológie:
  • moderný inteligentný tempomat (SCC), ktorý regulovaním rýchlosti jazdy dokáže automaticky udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel
  • systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB)*, ktorý pomocou radaru s dlhým dosahom zisťuje potenciálne nebezpečenstvo zrážky s iným vozidlom alebo chodcom a pomáha zastaviť vozidlo s cieľom zabrániť zrážke
  • systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKAS), ktorý monitoruje polohu vozidla voči vodorovným čiaram vymedzujúcim jazdné pruhy, a ak vozidlo začne opúšťať jazdný pruh bez toho, aby vodič dal znamenie smerovými svetlami, automaticky zasiahne proti vybočeniu
  • asistent diaľkových svetiel (HBA), ktorý automaticky reguluje dosah svetlometov s ohľadom na prítomnosť iných vozidiel a aktuálne podmienky na ceste
  • funkcia upozorňovania na rýchlostné obmedzenia (SLIF), ktorá pomocou kamier dokáže zaregistrovať príslušné dopravné značky a zobraziť ich na združenom prístroji pred vodičom
  • systém detekcie objektov v tzv. slepom uhle (BSD), ktorý rozsvecuje výstražnú kontrolku v spätnom zrkadle, ak sa v tomto uhle nachádza iné vozidlo
  • funkcia upozorňovania na križujúce vozidlá vzadu (RCTA), ktorá upozorňuje na iné vozidlá pohybujúce sa za vozidlom pri cúvaní z parkovacieho miesta
Systém AEB v úplne novom modeli Kia Optima je v tomto segmente európskeho automobilového trhu jedinečný tým, že obsahuje nielen krátkodosahový radar, ale aj radar s väčším dosahom, ktorý je schopný zachytiť automobily a chodcov v oveľa väčšej vzdialenosti a pri vyššej rýchlosti, než mnohí konkurenti. Krátkodosahový „mestský“ radar pomáha vodičovi predchádzať čelným zrážkam, alebo aspoň zmierniť ich následky, pri rýchlostiach do 50 km/h, kým radar s väčším dosahom umožňuje reagovať na prekážky pri rýchlosti od 30 do 80 km/h. Úlohou funkcie detekcie chodcov, ktorá je súčasťou systému AEB, je identifikovať chodcov pri jazde rýchlosťou do 60 km/h a znižovať riziko zrážky.

*Systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB) slúži len ako pomôcka, ktorá vodiča nezbavuje povinnosti neustále sa venovať bezpečnému vedeniu vozidla. Vodič musí stále prispôsobovať spôsob vedenia vozidla svojim vodičským schopnostiam, stavu vozovky a dopravnej situácii a musí stále dodržiavať platné dopravné predpisy. Systém AEB nedokáže samostatne viesť vozidlo. Bližšie informácie si prečítajte v príručke majiteľa vozidla.

Celkovo vyššia kultivovanosť vďaka zníženiu
hlučnosti, prenosu vibrácií a rázov

zväčšiť obrázok Tímy vývojárov mali za úlohu vytvoriť v interiéri nového modelu pokojné relaxačné prostredie, preto vynaložili značné úsilie na potlačenie prenosu hluku, vibrácií a nárazov do kabíny. Výsledkom je, že úplne nová Kia Optima je kultivovanejšia než kedykoľvek predtým.

Medzi nové prvky, ktoré najvýznamnejšou mierou prispeli k potlačeniu hluku, vibrácií a nárazov, patria veľkoplošný podlahový kryt a účinnejšie okenné tesnenia. Oba tieto prvky prispeli k zníženiu aerodynamického hluku o 2 % a súčasne, vďaka zlepšeniu aerodynamiky, pomohli znížiť aj spotrebu paliva. Vďaka zosilnenej izolácii v prístrojovej doske sa znížil prenos hluku motora do kabíny približne o 4 %, k čomu prispelo aj všeobecné zlepšenie akustickej kultivovanosti väčšiny motorov v ponuke. Predná aj zadná náprava majú väčšie silentbloky priečneho nosníka, ktoré účinnejšie tlmia hluk prenášaný z vozovky cez kolesá a súčasne tlmia vibrácie prenášané cez podlahu a volant.

Nová karoséria s väčším podielom oceľových zliatin s vysokou pevnosťou má významný vplyv na zvýšenie kultivovanosti. Vďaka pevnejšej kostre karosérie a tuhším panelom a montážnym prvkom motora sa do kabíny prenáša menej vibrácií. Zliatinové disky kolies sú o 83 % tuhšie, čo tiež prispieva k potlačeniu vibrácií, vznikajúcich pri jazde po nerovnostiach. Vďaka vyššej tuhosti karosérie a kolies mohli konštruktéri mierne upraviť aj geometriu zavesenia kolies - to všetko v záujme ďalšieho utlmenia prenosov vibrácií a hluku z vozovky bez zhoršenia jazdnej dynamiky.

Vláčnejšie odpruženie, agilnejšie jazdné vlastnosti a príplatkový
elektronicky riadený systém zavesenia kolies

Vylepšenie odpruženia a ovládateľnosti bolo pre tím podvozkových vývojárov spoločnosti Kia Motors hlavnou prioritou. Sústredili sa najmä na dosiahnutie jazdného komfortu a stability, aké zákazníci očakávajú od sedanu strednej triedy, v kombinácii s agilnosťou, zodpovedajúcou športovejšie ladenému vzhľadu vozidla. Vďaka ľahšej a tuhšej konštrukcii podvozka môže systém zavesenia kolies lepšie filtrovať vibrácie a nárazy, vznikajúce pri jazde po nerovnostiach. Navyše rôznymi vylepšeniami sa konštruktérom podarilo dosiahnuť spojenie vyššej agilnosti s komfortnejším odpružením.

Konštruktéri posunuli body upevnenia prednej aj zadnej nápravy viac do rohov vozidla, vďaka čomu dokáže systém plne nezávislého zavesenia všetkých štyroch kolies lepšie odpružiť nerovnosti na ceste. Predná náprava je teraz v záujme zvýšenia priečnej tuhosti upevnená pomocou štyroch silentblokov namiesto dvoch a zoznam zmien na prednej náprave uzatvárajú robustnejšie ložiská kolies. Výsledkom sú presnejšie reakcie na pohyby volantu, lepšia trakčná schopnosť v zákrutách a skrátenie času potrebného na ustálenie podvozka po prejazde cez väčšiu nerovnosť na ceste.

Zadná náprava má dve zväčšené dolné ramená, pripevnené hrubšími, lepšie absorbujúcimi silentblokmi; Kia Optima predošlej generácie mala nápravu k podvozku pripevnenú len jedným ramenom na každej strane. Tieto zmeny, definujúce charakter pruženia a jazdné vlastnosti, pomohli konštruktérom dosiahnuť vyššiu stabilitu vozidla a lepšiu schopnosť podvozka absorbovať nárazy. Účinok týchto vylepšení čiastočne umocňuje aj malé zväčšenie rázvoru náprav úplne novej Kia Optima.

Úplne nová Optima je vybavená novým elektrickým posilňovačom riadenia, napojeným na hrebeňovú tyč riadenia (R-MDPS), ktorý sa štandardne montuje do vozidiel pre Európu s 1,7-litrovým motorom CRDi. Keďže je elektromotor napojený priamo na hrebeňovú tyč riadenia, a nie na stĺpik volantu, posilňovač R-MDPS poskytuje vodičovi lepší pocit z riadenia a zaisťuje rýchlejšie, lineárnejšie reakcie na pohyby volantu - predovšetkým v okolí strednej polohy. Výsledkom tohto vylepšenia v systéme riadenia je precíznejšia ovládateľnosť, vďaka ktorej nová Kia Optima patrí medzi najagilnejšie vozidlá v segmente D.

Pri kúpe vozidla si zákazníci môžu za príplatok objednať elektronicky riadený systém zavesenia kolies s vnútornými ventilmi (ECS), exkluzívne vyladený pre úplne novú Kia Optimu tak, aby splnil predstavy európskych vodičov o ideálnej kombinácii odpruženia a ovládateľnosti. Systém ECS reguluje charakter pruženia pomocou vnútorných ventilov v každom zo štyroch tlmičov, pričom zohľadňuje informácie zo senzora preťaženia v riadiacej jednotke motora a dvoch senzorov preťaženia zabudovaných do predných kolies. Pomocou týchto senzorov systém ECS vyhodnocuje pokyny vodiča, teda pohyby volantu a polohu plynového pedálu a sleduje stav cesty, aby mohol náležite zvýšiť alebo znížiť tuhosť pruženia podľa toho, či vodič požaduje športovejšie alebo komfortnejšie nastavenie – k dispozícii sú režimy „sport“ a „normal“. Systém dokáže individuálne regulovať tlmiacu silu na jednotlivých kolesách rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Systém ECS bude od uvedenia modelu na trh k dispozícii pre vozidlá s 1,7-litrovým vznetovým motorom CRDi.

Nové technológie vrátane balíka Kia Connected Services
a bezdrôtového dobíjania

telefónu Nová Kia Optima ponúka v premiére niekoľko nových a moderných palubných technológií, zameraných na zvýšenie úžitkovej hodnoty, komfortu a praktickosti. Tieto nové technológie zaraďujú novú Kia Optima medzi najmodernejšie vybavené automobily strednej triedy.

V strede prístrojovej dosky sa nachádza najnovší audiovizuálny a navigačný systém Kia AVN s modernejším vzhľadom. Tento informačno-zábavný systém so satelitnou navigáciou môže v niektorých európskych krajinách obsahovať ako prídavnú funkciu aj digitálny rozhlasový prijímač v pásme DAB a zákazníci si môžu vybrať verziu so 7,0-palcovou alebo 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou.

Významnou súčasťou systému AVN je nový balík funkcií Kia Connected Services, ponúkajúci vodičovi množstvo aktuálnych informácií dôležitých pri vedení vozidla. S týmito novými sieťovými funkciami, poskytovanými spoločnosťou TomTom, môže vodič prijímať najnovšie dopravné hlásenia, informácie o kamerových rýchlostných radaroch, využívať miestne vyhľadávanie a sledovať predpovede počasia. Balíček Kia Connected Services, poskytujúci užitočné informácie v reálnom čase, zvyšuje bezpečnosť aj komfort a spríjemní každú jazdu. V Európe bude systém k dispozícii bezplatne sedem rokov od zakúpenia vozidla.

Informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou je štandardne prepojený so šesťreproduktorovým audiosystémom. Ako voliteľný prvok výbavy je k dispozícii aj výkonný, 590-wattový systém Harman Kardon Premium Sound s desiatimi reproduktormi, externým zosilňovačom a technológiou Clari-Fi na obnovenie kvality zvuku pri prehrávaní súborov vo formáte MP3. S týmto novým príplatkovým systémom priestorového zvuku Harman Kardon si budú môcť milovníci hudby premeniť interiér svojej novej Kia Optima na súkromnú koncertnú sieň.

Ako vôbec prvý automobil strednej triedy bude nová Kia Optima k dispozícii s novou bezdrôtovou nabíjačkou mobilných zariadení, čím uspokojí čoraz väčší záujem zákazníkov - predovšetkým v tejto triede - po nových technických vymoženostiach. Pomocou bezdrôtovej nabíjačky, umiestnenej v spodnej časti stredovej konzoly, si cestujúci budú môcť dobíjať mobilný telefón za jazdy bez toho, aby ho museli pripojiť káblom. Nabíjačka s výkonom 5 W má funkciu „detekcie cudzieho predmetu“, vďaka ktorej na spustenie dobíjania stačí položiť kompatibilné mobilné zariadenie na príslušnú plochu. Praktická je aj funkcia, ktorá upozorní vodiča, keď pri vystupovaní z vozidla nechá telefón položený na nabíjačke. Stav dobíjania telefónu sa zobrazuje na bloku prístrojov a prehriatiu počas používania bráni príslušná bezpečnostná funkcia.

zväčšiť obrázok Úplne nová Kia Optima má navyše (podľa úrovne výbavy) dva dobíjacie USB konektory: jeden vpredu a jeden vzadu, pomocou ktorých si cestujúci môžu dobíjať svoje mobilné zariadenia.

V závislosti od krajiny predaja bude súčasťou výbavy tiež systém „Around-View Monitor“ so štyrmi kamerami, ktorý na dotykovej obrazovke zobrazuje vozidlo z vtáčej perspektívy, čím pomáha vodičovi pri parkovaní, ďalej systém inteligentného parkovacieho asistenta (SPAS), ktorý dokáže automaticky zaparkovať vozidlo na pozdĺžne alebo kolmé parkovacie miesto a pomáha vodičovi vyjsť z parkovacieho miesta, a svetlomety s dynamickým prisvecovaním do zákrut, ktoré smerujú lúč svetla podľa pohybov volantu, čím zaisťujú lepšiu viditeľnosť a zvyšujú bezpečnosť pri jazde v noci.

Široká ponuka zážihových a vylepšených vznetových motorov, neskôr
aj plug-in hybrid verzia

Úplne nová Optima bude mať po uvedení do predaja v Európe, naplánovanom koncom tohto roka, k dispozícii niekoľko pohonných jednotiek, ktoré sú rovnako výkonné, ako aj hospodárne. Všetky ponúkané motory, prenášajúce hnaciu silu na predné kolesá, spĺňajú vďaka čistejším emisiám najnovšiu emisnú normu Euro 6. Kia Optima sa teší obľube medzi súkromnými aj fleetovými zákazníkmi a jej štvrtá generácia ponúka možnosť zvoliť si vznetový alebo zážihový motor, z ktorých každý je skonštruovaný tak, aby splnil líšiace sa potreby rôznych kategórií zákazníkov.

Zmodernizovaný 1,7-litrový vznetový motor CRDi by sa mal po spustení predaja nachádzať pod kapotou väčšiny vozidiel predaných v Európe. Tento motor, prevzatý z predchádzajúceho modelu, prešiel kvôli použitiu v úplne novej Optime množstvom úprav, ktorých výsledkom je zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu a zníženie emisií.

Vylepšený 1,7-litrový vznetový motor, teraz dosahujúci výkon 141 koní (predtým 136 k) a krútiaci moment 340 Nm (predtým 325 Nm), ponúka viaceré zlepšenia, čo sa týka rýchlosti reakcií, krútiaceho momentu v nízkych otáčkach, hospodárnosti a prenosu hluku, vibrácií a nárazov do kabíny. Modernizácia priniesla aj výrazné zníženie emisií CO2, ktoré klesli o 14 % na hodnotu 110 g/km (s manuálnou prevodovkou a technológiou Štart / Stop).

Nové elektronicky riadené turbodúchadlo s variabilnou geometriou zaisťuje účinnejšie prepĺňanie, čoho výsledkom je rýchlejšia odozva na stlačenie plynového pedála a vyšší krútiaci moment v nízkych otáčkach. Maximum krútiaceho momentu je k dispozícii v rozmedzí otáčok 1 750 – 2 500 min-1, čo zaručuje lepšiu hnaciu schopnosť v širšom rozsahu otáčok motora; predchádzajúca Optima dosahovala špičku v rozsahu 2 000 – 2 500 min-1. Nová povrchová úprava piestov tohto štvorvalcového motora znižuje trenie a nové hnacie ozubené koleso rozvodovej reťaze prispieva spolu s ďalšími opatreniami na potlačenie šírenia hluku v celom vozidle k zníženiu hlučnosti.

Úplne nová Kia Optima je tiež k dispozícii s 2,0-litrovým motorom CVVL, bez zmeny prevzatým z predchádzajúceho modelu. Tento motor využíva technológiu plynule meniteľného zdvihu ventilov, vďaka ktorej dokáže s ľahkosťou vyvinúť výkon 163 koní a ochotne reagovať na zošliapnutie plynového pedála.

Spoločnosť Kia Motors v súčasnosti pracuje na vývoji niekoľkých typov motorov, ktorý v roku 2016 vyústi do uvedenia vysoko hospodárnej verzie Kia Optima s pohonom typu plug-in hybrid, ako aj prvého vysokovýkonného sedanu od spoločnosti Kia Motors Europe.

Nižšie emisie s novou, vyspelou 7-stupňovou prevodovkou DCT

Úplne nová Kia Optima ponúka novú, vyspelú sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT, nedávno uvedenú v modernizovanom modeli Kia cee’d. K dispozícii bude výhradne v kombinácii s najpopulárnejším 1,7-litrovým vznetovým motorom CRDi. Nová prevodovka je schopná prenášať vyšší krútiaci moment turbodieselového motora a je navrhnutá tak, aby vodičom umožnila vychutnať si športovejšiu jazdu s rýchlym radením prevodových stupňov.

Novú prevodovku DCT navrhli konštruktéri spoločnosti Kia Motors v záujme nízkej spotreby paliva a športového charakteru v manuálnom režime a komfortného, hladkého chodu v automatickom režime.

Vodiči, ktorí sa pri kúpe vozidla rozhodnú pre novú prevodovku DCT, získajú výhodu rýchlejšieho preraďovania prevodových stupňov a nižších prevádzkových nákladov v porovnaní s tradičnými automatickými prevodovkami. Vozidlo vybavené prevodovkou DCT a 1,7-litrovým motorom CRDi dosahuje úroveň emisií 116 g/km, čo je o 40 g/km menej než v prípade predchádzajúcej generácie modelu Kia Optima so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Táto o 25 % znížená hodnota emisií CO2 predstavuje najnižšiu hodnotu medzi súčasnými automobilmi strednej triedy so vznetovým motorom a automatickou prevodovkou.

1,7-litrový motor CRDi je k dispozícii aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a 2,0-litrový motor CVVL možno skombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Úplne nová Kia Optima sa začne v celej Európe predávať v poslednom štvrťroku 2015, samozrejme s jedinečnou zárukou Kia, štandardne platnou počas prvých 7 rokov alebo 150 000 km. Úplne nová Kia Optima sa pre európsky trh bude vyrábať v juhokórejskej výrobnej prevádzke Hwasung.

ÚPLNE NOVÁ KIA OPTIMA – TECHNICKÉ ÚDAJE (EURÓPA)

Karoséria a podvozok

Štvordverový, päťmiestny sedan s celooceľovou samonosnou karosériou. K dispozícii sú vznetové a zážihové štvorvalcové motory poháňajúce predné kolesá prostredníctvom manuálnej alebo automatickej prevodovky (v závislosti od verzie modelu).

Motory

2,0-litrový zážihový motor CVVL, 163 k
Typ radový štvorvalcový, bez prepĺňania
Zdvihový objem 2,0 litra (1 999 cm3)
Vŕtanie a zdvih 81,0 x 97,0 mm
Kompresný pomer 10.3:1
Max. výkon 163 k (120 kW) pri 6 500 min-1
Max. krútiaci moment 196 Nm pri 4 800 min-1
Počet ventilov 16 (štyri na valec)
Ventilový systém plynule variabilný zdvih ventilov
Emisná trieda Euro 6


1,7-litrový vznetový motor CRDi, 141 k
Typ radový štvorvalcový, DOHC, preplňovaný turbodúchadlom
Zdvihový objem 1,7 litra (1 685 cm3)
Vŕtanie a zdvih 77,2 x 90,0 mm
Kompresný pomer 15.7:1
Max. výkon 141 k (104 kW) pri 4 000 min-1
Max. krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 – 2 500 min-1
Počet ventilov 16 (štyri na valec)
Palivový systém priame vstrekovanie Common Rail
Emisná trieda Euro 6


Prevodovky

2.0 CVVL 1.7 CRDi
Manuálna 6-st.
Automatická 6-st. 7-st. DCT


Prevodové pomery

2.0 CVVL 1.7 CRDi
. MT AT MT AT
1 3,615 4,400 3,615 3,786
2 2,080 2,726 1,931 2,261
3 1,387 1,834 1,696 1,957
4 1,079 1,392 1,241 1,023
5 0,884 1,000 0,921 0,778
6 0,744 0,774 0,780 0,837
7 --- --- --- 0,681
Spätný chod 3,000 3,440 3,731 5,074
Stály prevod 1 4,533 3,383 3,765 3,158

Pozn.: MT = manuálna prevodovka, AT = automatická prevodovka

Zavesenie a odpruženie kolies

Vpredu Plne nezávislá náprava na pomocnom ráme, vzpery MacPherson, vinuté pružiny, plynové tlmiče a priečny stabilizátor
Vzadu Plne nezávislá náprava s dvomi priečnymi ramenami na pomocnom ráme, vinuté pružiny, plynové tlmiče a priečny stabilizátor


Riadenie

. 2.0 CVVL 1.7 CRDi
Prevod 14,34 : 1 13,29 : 1
Otáčok od dorazu po doraz 2,78 2,6
Polomer otáčania 5,45 metra
Typ Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom
2.0 CVVL Elektromotor na hriadeli volantu (C-MDPS)
1.7 CRDi Elektromotor na hrebeňovej tyči riadenia (R-MDPS)


Brzdy

Vpredu vetrané kotúče 280 – 300 mm
Vzadu plné kotúče 262 mm


Disky kolies a pneumatiky

Štandardné 16-palcové z ľahkej zliatiny, pneumatiky 215/60 R16
Príplatkové 17-palcové z ľahkej zliatiny, pneumatiky 215/55 R17
18-palcové z ľahkej zliatiny, pneumatiky 235/45 R18
Rezerva súprava na opravu defektu


Rozmery vonkajšie (mm)

Celková dĺžka 4 855
Celková šírka bez zrkadiel 1 860
Celková výška 1 465
Rázvor kolies 2 805
Rozchod predných kolies 1 607
Rozchod zadných kolies 1 614
Predný previs 965
Rozchod zadných kolies 1 614
Zadný previs 1 085
Svetlá výška 135


Rozmery vnútorné (mm)

. 1. rad 2. rad
Výška nad sedákom 1 020 970
Priestor na nohy 1 155 905
Šírka vo výške pliec 1 475 1 432
Šírka vo výške bedier 1 423 1 422


Objemy (l)

Palivová nádrž 70
Batožinový priestor (VDA) 510


Hmotnosti (kg)

. 2.0 CVVL 1.7 CRDi
. MT AT MT AT
Pohotovostná hmotnosť 1 455 1 470 1 515 1 530
Celková hmotnosť 2 000 2 020 2 070 2 080
Hmotnosť brzdeného prívesu 1 700 1 300 1 800 1 500
Hmotnosť nebrzdeného prívesu 750 650 750 750


Výkonnostné parametre

. 2.0 CVVL 1.7 CRDi
. MT AT MT AT
Najvyššia rýchlosť (km/h) 210 208 203 203
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 9,4 10,5 10,0 11,0


Spotreba (litre/100 km)*

. 2.0 CVVL 1.7 CRDi
. MT AT MT MT** AT
Kombinovaná 7,4 7,5 4,6 4,2 4,4
Mimo mesta 5,9 5,7 4,1 3,7 4,1
V meste 10,0 10,6 5,6 5,1 5,1
CO2 (g/km) 173 175 121 110 116

*na 16-palcových diskoch; **so systémom Stop/Go


Zdroj: Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o.
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]