Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (07/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 18.08.2015;

Model Honda Civic podstúpil tento rok facelift a tak sme ho otestovali s benzínovým motorom 1.8 i-VTEC vo výbave Sport. testoval Karol Zechmeister





Modročierny svet

Civic je druhý najobľúbenejší model značky Honda na Slovensku. Za prvých šesť mesiacov bolo zaregistrovaných 123 kusov (CR-V 274 kusov). Tento rok podstúpila deviata generácia facelift a výbava Sport dostala špecifický vzhľad. A práve s touto výbavou som sa zoznámil bližšie.

Exteriér
Ako prvé zaujmú čierne disky kolies. Dodávajú vozidlu ten správny športový náboj. Po modernizácii dostal Civic predné svetlomety s denným LED svietením, ktoré kopíruje ich spodnú hranu. Takisto predný nárazník je nový. Výbava Sport sa navyše vyznačuje športovou maskou v dolnej časti a v oblasti hmlových svetlometov. Čierna silueta rozprestrených krídel ostala zachovaná. Tmavé sú aj zadné okná a zadný znak na piatych dverách je vložený do čiernej lišty. Vzadu zaujme spojler vo farbe karosérie a zatmavené sklá združených svetiel s novou grafikou. Nový zadný nárazník s naznačeným čiernym difúzorom vhodne dopĺňa celkový dynamický vzhľad. Predstavte si výbavu Sport s čiernou farbou karosérie. EČV by svietilo ako zuby černocha, keď sa usmeje. Pri zachovaní kontroverzného vzhľadu pôsobí teraz Civic modernejšie. Výbava Sport ponúka, čo sa týka vzhľadu, medzistupeň medzi bežnými verziami a vrcholom v podobe Type R.

Interiér
Vnútri sa toho po facelifte nezmenilo takmer nič. Podrobne som opísal interiér v prvom teste modelu Civic. Novinkou je stredový 7-palcový dotykový displej Honda Connect+ s navigáciu. Pri výbave Sport je k dispozícii za príplatok 600 €. Ten ponúka prehľadné menu a operačný systém Android. Ovláda sa dotykom a príslušnými tlačidlami. Tie pôsobia trochu lacno. Odozva na dotyk je chválitebná a samotný systém je intuitívny. Ale čo je najdôležitejšie – menu je v slovenčine. Po vysunutí do horizontálnej polohy sa ukáže vstup na CD/DVD disk. Inak je všetko po starom, čiže aj nedostatky. Sedí sa vysoko a niektoré postavy budú mať problém v ideálnej polohe sedenia vidieť na digitálny rýchlomer - zavadzia veniec volantu. Ovládanie menu palubného počítača je stále komplikované a zobraziť priemernú spotrebu aj dojazd zároveň Civic stále nedokáže. Ale napr. taká prevodová páka ostala ergonomicky ideálne vysoko. Pod lakťovou opierkou sa skrývajú dva USB vstupy a dokonca HDMI vstup.

Výbava Sport sa vyznačuje tmavým stropom, interiéru dodáva punc exkluzivity. Zadné Magic Seats sú samozrejme k dispozícii aj tu, rovnako ako celkom objemný batožinový priestor. Ten pod dnom skrýva ďalšie litre na uloženie batožiny. Chýba však akékoľvek rezervné koleso.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
S benzínovým motorom 1.8 i-VTEC som sa už stretol v hatchbacku aj v Toureri. Facelift sa ho vôbec nedotkol, takže má rovnaké parametre. Maximálny výkon 104 kW dosahuje pri 6500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 174 Nm pri 4300 ot./min. Akurát teraz spĺňa emisnú normu Euro 6.

Kto chce jazdiť šetrne, tak si môže aktivovať režim ECON. Ten upraví prácu motora, klimatizácie a tempomatu s ohľadom na dosiahnutie čo najmenšej spotreby. Motor však vtedy reaguje veľmi letargicky. Do otáčok sa dostáva neochotne. Akékoľvek dynamické manévre si treba dobre premyslieť. Pri stúpaní do ostrého kopca si najprv motor vypýtal dvojku a neskôr dokonca jednotku. Bol problém dostať motor do vyšších otáčok. Ožil až po vypnutí ECON-u. Zrazu nevidel žiadny problém vyhnať ručičku otáčkomeru do vyšších sfér. Pri dynamickej jazde teda platí – podraďovať a vytáčať do oblasti maxima krútiaceho momentu (4300 ot./min.). Výkon graduje plynulo až do otáčok 6500 / min. V meste sa motor uspokojí s 1500 ot./min. pri rýchlosti 50 km/h.

Pri rýchlosti 90 km/h sú otáčky motora 2350 / min. Spotrebou sa dá dostať k hodnote 5,7 l / 100 km. Úsek BA – TT skončil raz spotrebou 5,8 l / 100 km, a druhýkrát 6,2 l / 100 km. Nie vždy premávka dovoľuje ísť prísne ekonomicky. Na diaľnici pri tempomatovej rýchlosti 140 km/h sa spotreba pohybovala od 6,8 po 8,1 l / 100 km. Otáčky motora sú vtedy 3400 / min. Test skončil po 946 km spotrebou 6,9 l / 100 km.

Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Radenie je presné, stupne zapadajú veľmi prirodzene s miernym odporom.

Chválim ovládanie multimediálneho systému. Spárovanie s telefónom je jednoduché a menu prehľadné. Zobrazenie súborov z USB kľúča si takisto zaslúži pochvalu. Displej je dobre čitateľný aj pri dopade priameho slnka. Zišli by sa zadné parkovacie senzory, je tu len kamera. Pri Civicu treba rátať s predeleným výhľadom dozadu. Táto skutočnosť môže niekomu prekážať, nikdy som si na ňu úplne nezvykol. Nuž, cena za odlišnosť.

Podvozok
Jazdné vlastnosti vozidla sú veľmi dobré. Aj napriek tomu, že nedisponuje žiadnou viacprvkovou zadnou nápravou, ale len jednoduchou s torznou priečkou. Vpredu je klasika v podobe zavesenia McPherson. Facelift so sebou priniesol systém aktívneho brzdenia. Ten pribrzďuje vnútorné kolesá v zákrute, čím je, spolu s inovovaným stabilizačným systémom, dosiahnutá lepšia trakcia pri zatáčaní a pri brzdení na klzkom povrchu.

Civic sa v zákrutách prakticky nenakláňa a zadok neodskakuje. Vozidlo tlmí nerovnosti tak, že v interiéri sa to zvukovo takmer neprejaví. Ak k tomu prirátam dostatočne ostré riadenie, tak Civic ponúka vyvážené jazdné vlastnosti, ktoré uspokoja väčšinu vodičov. Aj tých náročnejších.

Bezpečnosť
Civic patrí medzi najbezpečnejšie modely vo svojej triede. V testoch Euro NCAP získal najvyššie hodnotenie – päť hviezdičiek.

Za ochranu dospelých získal 94 %, za ochranu detí 83 % a za ochranu chodcov 69 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 86 %. Za ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu získal vďaka aktívnym predným hlavovým opierkám 3,3 bodu (maximum je 3,7).

Testovaný Civic bol vybavený príplatkovým bezpečnostným balíkom ADAS I, ktorý zahŕňa upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu po načítaní čiar na vozovke akusticky aj vizuálne varuje vodiča. Niektoré konkurenčné systémy dokážu pomocou impulzov do volantu nasmerovať vozidlo naspäť do pruhu. Toto bohužiaľ Civic nedokáže, ale varovanie funguje spoľahlivo. Na okresných cestách plných zákrut dokáže až otravovať. Dá sa však vypnúť. Funguje pri rýchlostiach nad 64 km/h.

Pochvalu si zaslúži systém rozpoznávania dopravných značiek. Kamera pri spätnom zrkadle dokáže nasnímať rýchlostné obmedzenia, aj ich koniec, ale aj napr. zákaz predbiehania. Dokonca aj doplnkovú značku ako napr. rýchlostné obmedzenie počas dažďa. V hustej premávke sa môže stať, že vodič nejakú značku v spleti rôzneho vizuálneho smogu prehliadne. Vtedy pomôže tento skvelý systém, ktorý funguje veľmi dobre. Naraz dokáže zobraziť dve značky.

Systém na elimináciu mŕtveho uhla upozorní na vozidlo rozsvietením kontrolky v spätnom zrkadle. Ak vodič v tomto momente zapne smerové svetlo kontrolka sa rozbliká a pridá sa aj akustická výstraha. Aj toto funguje spoľahlivo.

Po facelifte dostal každý Civic do základnej výbavy systém aktívneho brzdenia. Laserový snímač pri spätnom zrkadle monitoruje dianie pred vozidlom. Funguje v rýchlostiach od 5 km/h do 32 km/h. Určite skvelý systém, ktorého pomoc som počas týždňa síce nepotreboval, ale viem si predstaviť, že pomôže zachrániť mnoho nárazníkov pred zničením. Zažil som s ním však situáciu, keď vozidlo predo mnou začalo odbočovať vpravo, ja som sa k nemu priblížil s úmyslom obísť ho zľava. Pri priblížení k vozidlu systém vyhodnotil odstup ako príliš malý (možnosť zrážky) a prudko zabrzdil. Práve v momente, keď som potreboval pravý opak - zrýchliť a odbočujúce vozidlo čo najskôr obehnúť. Systém sa dá vypnúť, ale pri opätovnom naštartovaní je opäť aktívny.

Príplatkový balík bezpečnostných systémov môžem len odporučiť. Za 700 € získate skvelých pomocníkov, ktorí toho môžu zachrániť naozaj dosť. Peniaze, čas aj život.

Obstarávacia cena (spracované dňa 04.08.2015 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Civic 1.4 i-VTEC S
13.550 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Civic 1.8 i-VTEC Sport
17.790 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Civic 1.8 i-VTEC Sport
19.609 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
čelný airbag na strane vodiča, čelný airbag na strane spolujazdca, možnosť deaktivácie čelného airbagu u spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení, bezpečnostné hlavové opierky na predných sedadlách s ochranou krčnej chrbtice, protiblokovací systém ABS, el. distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, stabilizačný systém VSA, asistent pre rozjazd do kopca HSA, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, aktívny elektrický posilňovač riadenia EPS, systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h CTBA, predpínače bezpečnostných pásov vpredu aj vzadu, predné aktívne opierky hlavy, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie sedadlá v druhom rade), alarm, imobilizér, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou (len s balíkom ADAS I)
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané vyhrievané spätné zrkadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, flexibilné zadné sedadlá Magic Seats, sklopné operadlo zadného sedadla delené v pomere 60:40, kryt batožinového priestoru, predná lakťová opierka, stredová zadná opierka hlavy, zadný stredový trojbodový bezpečnostný pás, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca s lampičkou, lampička na čítanie vpredu a vzadu, strop v čiernej farbe, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, tempomat s nastaviteľným obmedzovačom rýchlosti, dvojzónová automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, športové hliníkové pedále, selektívne otváranie dverí, zadná parkovacia kamera, inteligentný multiinformačný displej i-MID, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu SIL, systém start-stop, spínač ekonomického režimu ECON, systém pripomenutia servisu Honda, zadný stierač, USB / AUX vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), Bluetooth Hands Free HFT, multifunkčný volant, 6 reproduktorov, 12V zásuvka v prednom paneli a v stredovom tuneli, odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním, sada na opravu pneumatiky, stierače s dažďovým senzorom a automatické spínanie svetiel pri zotmení (len s balíkom ADAS I)
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17" čierne, pneumatiky 225/45 R 17 91W, predné hmlové svetlá, denné svietenie – LED, ostrekovače predných svetlometov, funkcia "Coming/Leaving Home" (časové spínanie svetiel), smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, mikroanténa v tvare žraločej plutvy, tmavé bočné a zadné sklo, zadný spojler vo farbe vozidla, športová mriežka nárazníka
Výbava za príplatok k základnej cene: • metalíza = 519 €
• Multimediálny LCD displej Honda Connect+ (7" touchscreen, CD player - MP3 kombatibilný, DAB Audio, Bluetooth, MirrorLink, predinštalovaná navigácia Garmin™ aktualizácia na 4 roky zadarmo, 2 x USB vstup, HDMI Jack, 27 jazykov -obsahuje slovenský jazyk) = 600 €
• Bezpečnostný balík ADAS I (upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel) = 700 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 04.08.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

V porovnaní som sa zameral na benzínové motory s podobným výkonom. Kia aj Toyota ponúkajú atmosférické pohonné jednotky s objemom 1,6 litra. Seat sa dodáva len s preplňovanými motormi. Mazda 3 má zasa 2-liter s výkonom "len" 88 kW, preto sa do tabuľky nedostala. Konkurentov je samozrejme viac, napr. VW Golf, Citroën C4, Peugeot 308, Renault Mégane, Hyundai i30, Nissan Pulsar, Ford Focus.

Značka a model Honda Civic Kia cee’d Toyota Auris Seat Leon
Motor 1.8 i-VTEC 1.6 GDI 1.6 Valvematic 1.4 TSI
Stupeň výbavy Sport Platinum Executive FR
Zdvihový objem motora 1798 1591 1598 1395
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 104/6500 99/6300 97/6400 92/5000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 174/4300 164/4850 160/4400 200/1400
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 215 195 200 202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8,7 9,9 10,0 9,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,8 5,8 5,9 5,2
Emisie CO2 (g/km) 136 135 138 120
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1203 1268 1150 1224
Dĺžka (mm) 4370 4310 4330 4271
Šírka (mm) 1795 1780 1760 1816
Výška (mm) 1440 1470 1475 1444
Rázvor (mm) 2595 2650 2600 2634
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 477 380 360 380
Záruka 3 roky / 100 000 km 7 rokov / 150 000 km 3 roky / 100 000 km 4 roky / bez obmedzenia km
Cena modelu bez príplatkov (€) 20.290 19.290 17.990 18.830
Akčná cena (€) 17.790 17.990 - 17.730
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 19.609 18.910 19.670 20.523

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Kia cee’d
  • má naviac: el. parkovacia brzda, dojazdové rezervné koleso, el. sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, vyhrievanie predného skla v oblasti stieračov, vyhrievané trysky ostrekovačov predného okna, zadné parkovacie senzory, el. ovládanie bedrovej opierky na predných sedadlách, vyhrievaný volant, stredová lakťová opierka na zadných sedadlách, výškovo nastaviteľné sedadlo predného spolujazdca
    nemá: systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h CTBA, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel, Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, 17-palcové kolesá (cee’d má 16-palcové), ostrekovače svetlometov, alarm

  • Toyota Auris
  • má naviac: kolenný airbag vodiča, elektricky sklopné spätné zrkadlá, Bi-LED predné svetlomety el. ovládaná bedrová opierka na sedadle vodiča, čalúnenie sedadiel v kombinácii prírodná/syntetická koža a textil, inteligentný parkovací asistent, parkovacie senzory vpredu (6×) a vzadu (4×), zadná lakťová opierka s držiakmi nápojov, bezkľúčový vstup a štartovanie, výškovo nastaviteľné sedadlo predného spolujazdca
    nemá: systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h CTBA, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, automatické vypínanie a zapínanie motora, ostrekovače svetlometov, alarm

  • Seat Leon
  • má naviac: el. sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, bederné opierky pre obe predné sedadlá, športové predné sedadlá s poťahom z látky a syntetickej kože, výškovo nastaviteľné sedadlo predného spolujazdca, 8 reproduktorov (Civic má 6), vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla, vyhrievané spätné zrkadlá, rezervné dojazdové koleso
    nemá: systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, systém rozpoznávania dopravných značiek, Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, svetelný a dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, ostrekovače svetlometov, alarm


    Záverečné hodnotenie

    Civic opäť nesklamal. Ani po facelifte s ním nezapadnete do davu. A vo výbave Sport už vôbec nie. Ňou sa odlíšite dokonca v rámci Civicov. Nové denné LED svetlá, čierne kolesá a modrá farba mu svedčia. Multimediálny systém komunikuje už aj v slovenčine a s Magic Seats sa dá aj naďalej čarovať. O bezpečnosť sa starajú vyvážené jazdné vlastnosti a hlavne moderné bezpečnostné systémy. Civic svojimi schopnosťami tvorí zaujímavú voľbu v triede.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle (07/2014)
    Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport (05/2014)
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 18.08.2015
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]