Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Renault Espace - oficiálne predstavenie (05/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 21.05.2015;

Dňa 20.5.2015 sme využili pozvanie od importéra vozidiel Renault na Slovensku, spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o., a prišli sa pozrieť na oficiálne predstavenie 5. generácie modelu Renault Espace, aj keď sa už asi mesiac predáva.

Exteriér

zväčšiť obrázok Nový Espace sa vymanil z pozície MPV a sformoval sa na crossover. Spodná časť dostala vyššiu svetlú výšku, veľké kolesá a svalnatý dizajn, kým horná silueta sa inšpiruje tvarmi vtáčieho pera, zadné reflektory ťahom maliarskeho štetca a ramená diskov kolies dostali tvary Eiffelovky.

Interiér

si berie príklad z leteckého dizajnu, ako napr. tvary radiacej páky automatickej prevodovky, plávajúca stredová konzola, na ktorej je usadená, či head-up displej s rýchlosťou jazdy a viacerými zobrazovanými asistenčnými ukazovateľmi. Nové trendy nasleduje aj veľký centrálny tablet s možnosťou konfigurovať celé auto od intenzity a farby ambientného osvetlenia interiéru, cez masáž sedadiel, voľbu grafiky prístrojovej dosky, či nastavenia odozvy auta ako takého. Všetky možnosti sú zhrnuté pod názvom Multisense, ktorý vyjadruje pripravenosť auta správať sa vo všetkých smeroch v rôznych režimoch. zväčšiť obrázok Či už podľa 4-och prednastavených – Sport, Eco, Neutral, Comfort, alebo podľa vlastného nastavenia Perso. Interiér v najvyššej výbave ponúka pohodlný posed na tvarovaných sedadlách, kožu nappa, možnosť okamžitého sklopenia sedadiel či tlačidlom, alebo cez displej, variabilitu batožinového priestoru.

Multisense

Umožňuje nastaviť správanie auta v týchto oblastiach:
  • reakcie riadenia medzi tuhým alebo komfortným,
  • zvuk motora,
  • reakcie motora, teda orientáciu na zrýchlenie, či ekonomicko-komfortnú jazdu,
  • radenie prevodovky,
  • klimatizáciu,
  • zväčšiť obrázok
  • osvetlenie a podsvietenie interiéru,
  • masáž predných sedadiel,
  • nastavenie tlmičov,
Všetko sa dá nastavovať buď dotykom na centrálnom dipleji, alebo otočným ovládačom na stredovej konzole. U tohto systému však nejde o jednotlivé komponenty, ale o celok. O to, akým vnútorným životom žije a teda ako reaguje ako celok.

Podvozok

Najvyššia výbava disponuje riadením 4Control, čo je už dlho zavedená technika natáčania kolies zadnej nápravy, ktorá prišla s Lagunou. Do 60 km/h sa kolesá natáčajú v protismere predných kolies, nad 60 km/h v ich súlade. V prvom prípade sa zlepšuje manévrovateľnosť, v druhom stabilita.

Systémy

zväčšiť obrázok Renault vybavil Espace mnohými systémami, pričom niektoré z nich sú novinkou v tejto značke:
  • adaptívny tempomat,
  • rozoznávanie dopravných značiek,
  • upozornenie na prekročenie povolenej rýchlosti,
  • upozornenie na prejdenie do iného pruhu bez signalizácie,
  • automatické prepínanie medzi diaľkovými a tlmenými svetlami,
  • aktívny núdzový brzdný systém – začne samočinne brzdiť pri hrozbe zrážky a brzdí až kým vodič nepreberie kontrolu, funguje nad 30 km/h,
  • parkovací asistent – samostatne zaparkuje na pozdĺžne, priečne aj šikmé parkovacie miesta vie aj sám vyparkovať,
  • eco couching – vyhodnocovanie jazdného štýlu vodiča a doporučovanie na zmeny s ohľadom na šetrnú jazdu (akcelerácia, radenie, predvídavosť)

Audio

zväčšiť obrázok Espace dostal možnosť osadenia BOSE surround systémom s automatickým potlačovaním neželaných zvukov. Tento špičkový systém sa skladá zo štyroch hlavných technológii:
Surround sound umožňuje priestorové vnímanie hudby, kedy vodič aj pasažieri zažívajú vyladený zvukový prejav, ktorý ich obklopuje zo všetkých strán bez ohľadu na to, kde sedia.
12 vysokovýkonných reproduktorov vrátane subwooferu produkuje priestorový prejav porovnateľný so živou hudbou.
Centerpoint® 2 je exkluzívny Bose algoritmus, ktorý konvertuje stereo výstup do viacerých audio kanálov, aby sa dosiahol obklopujúci zážitok.
Bose® digital signal processing je ekvalizácia vyrobená na základe akustických prejavov samotného vozidla pre reprodukciu každého detailu hudby.

Motory

zväčšiť obrázok Na výber sú tri, z toho jeden dízlový v dvoch výkonových prevedeniach a jeden benzínový. Všetky preplňované a s objemom 1,6 litra. Slabší dízel 1.6 dCi má 130 koní, zameriava sa na úspornosť s priemernou spotrebou 4,5 l/100 km, výkonnejšia varianta dostala dvojité preplňovanie a výkon 160 koní. Najvýkonnejší je benzínový motor 1,6 TCe s výkonom 200 koní pôvodom z Clia RS a priemernou spotrebou 6,2 l/100 km.

Karoséria a výroba

Oproti predchodcovi je skelet ľahší o 250 kg, využíva vysokopevnostnú oceľ a jeho platforma sa bude využívať aj pre novú Lagunu a Kadjar. S Espace-om boli robené intenzívne testy, odjazdil 5,5 milióna km, vykonalo sa 22.000 otvorení a zatvorení dverí s nástupom/výstupom reálnymi ľuďmi. Závod dostal novú lakovňu aj svetelný tunel pre kontrolu kvality lakovania. Celkové investície dosiahli 420 mil. EUR a výroba prebieha vo Francúzsku.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Prezentácia modelu Espace zo dňa 20.5.2015
oficiálne prezentačné materiály
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]