Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Audi Q3 2.0 TDI Quattro Sport (04/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 07.05.2015;

Po troch rokoch tu máme zase na test model Q3, ktorý prešiel faceliftom. Q3-ku sme otestovali vo výbavovom stupni Sport s dieslovým motorom o výkone 135 kW, prevodovkou S tronic a pohonom quattro.

testoval Václav Ptáček




Solídne malé SUV

Model Q3 mal premiéru v roku 2011. Testoval som ho v roku 2012. Facelift Q3-ky bol predstavený minulý rok na autosalóne v Los Angeles. Na Slovensku sa začal tento model predávať v novembri minulého roka. Oproti predchodcovi sa začal ponúkať v troch stupňoch výbavy (Basis, Sport a Design).

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Modernizovaná Q3-ka sa rozmerovo takmer nezmenila, iba na dĺžku je o 3 mm dlhšia. Najvýraznejšie poznávacie znamenie je v prednej časti, kde má maska chladiča pochromované lemy, ktoré prechádzajú do svetlometov. Mriežky na maske sa zmenili z vertikálnych na horizontálne. Testovaný model má elegantné moderné príplatkové LED svetlomety. Cestu osvetľujú svetlom podobným dennému. LED diódy zabezpečujú svetlá denné, tlmené, diaľkové, smerové, statické odbočovacie a hmlové. Tvarovo sa zmenil aj predný nárazník. Bočná línia sa zachovala. Ďalšie zmeny nastali v zadnej časti. Skupinové svetlomety dostali pútavé dynamické smerovky. Svetlo smerovky sa postupne rozsvecuje (0,2 sekúnd) z vnútornej strany k vonkajšiemu okraju svetlometu. Taktiež sa pozmenil aj nárazník spolu s pásom skupinových svetiel, ktorých časť sa aktivuje pri otvorení batožinových dverí.

Interiér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Hneď pri nastupovaní musím pochváliť prekrytie prahov dverami, nohavice zostávajú nezašpinené. Nastupovanie a vystupovanie pri výške vozidla je pohodlné. Ocenia to hlavne staršie osoby. V interiéri zmeny nenastali. Sedenie je vyššie, čiže prehľad o dianí okolo vozidla je lepší ako v bežnom vozidle. Sedadlá sú kožené s vyhrievaním. Sedák sedadla má možnosť predĺženia podpory pod stehnami a nastavenie sklonu. Kožený, športový volant sa drží dobre. Multifunkčné ovládanie na ňom je pohodlné. Farebný displej palubného počítača zobrazuje množstvo údajov, ktoré si môže vodič prehadzovať podľa potreby. Je prehľadný, dostatočne veľký a zobrazovanie je kvalitné. V strede prístrojovej dosky je manuálne výklopný displej. Tu už je tá kvalita rozlíšenia poslabšia. Nedostatok je najviac vidieť pri zobrazovaní zo zadnej kamery. Akustický a optický parkovací systém upozorňuje na prekážky vpredu aj vzadu. Vzdialenosti od prekážky zobrazuje na displeji. Na výklopnom displeji sa zobrazujú oranžové čiary podľa natočenia volanta, čo uľahčuje nasmerovanie vozidla na správne miesto.

zväčšiť obrázok Rozmiestnenie a ovládanie MMI (Multi Media Interface) spolu s ovládaním kúrenia/klimatizácie je už známe z predchodcu. Systém MMI je intuitívny s jednoduchou obsluhou. Nastavovanie stupňov teploty je cez otočné tlačidlá výkmitom do strán. O hudobnú kulisu vo vozidle sa stará príplatkové MMI rádio s Audi Soundsystem - 10 reproduktorov. Radiaca páka je v kombinácii koža s hliníkom. Pred radiacou pákou je odkladací priestor na malé predmety. Za radiacou pákou sú dva držiaky na nápoje, ktoré sú podsvietené. Vedľa nich je tlačidlo elektromechanickej parkovacej brzdy a asistenta rozjazdu, zapaľovač cigariet a 12V zásuvka. Odkladací priestor je aj pod lakťovou opierkou, ktorá je nastaviteľná výškovo a pozdĺžne. V schránke pred spolujazdcom je priestor dostatočný.

zväčšiť obrázok Zadné sedadlá sú primárne určené na pohodlné cestovanie dvoch osôb. Traja sa už tlačia. Kolega s výškou 195 cm si sadne za sedadlo vodiča nastavené podľa neho. Priestor nad hlavou je dostatočný, chodidlá zasunie pod sedadlo a kolená sa tiež zmestia. Lakťová opierka ide sklápať ťažko, časom sa to možno zlepší. V lakťovej opierke sú výsuvné držiaky na nápoje. Operadlá sú sklopné a delené v pomere 40:60. Vo väčšej časti je otvor na prepravu dlhých predmetov.

zväčšiť obrázok Objem 460 litrov batožinového priestoru zostal nezmenený. Pri sklopených zadných sedadlách je 1365 litrov. Vizuálne pôsobí malým priestorom, čo zrejme spôsobuje tvar zrezanej hornej časti karosérie. Podlaha batožinového priestoru je obojstranná, kde jedna strana je z tkaniny a druhá z pevného, vodeodolného materiálu. Zmenou prešiel kryt batožinového priestoru. Namiesto pôvodného pevného je teraz rolovateľný. Pod podlahou je sada na lepenie pneumatík. Batožinový priestor sa otvára a zatvára elektricky. Na diaľku sa otvára podržaním tlačidla na kľúči, prípadne tlačidlom vo dverách vodiča. Zatvára sa tlačidlom na veku batožinového priestoru.

Motor a prevodovka

zväčšiť obrázok Testovaná Q3-ka má pod prednou kapotou radový štvorvalcový vznetový motor s turbodúchadlom s premenlivou geometriou turbíny a priame vstrekovanie paliva. Najvýkonnejší dvojlitrový motor z ponuky dosahuje výkon 135 kW (185 koní) pri 3500 - 4000 ot./min. a max. krútiaci moment 380 Nm pri 1800 - 3250 ot./min. Motor s týmto výkonom je nadmieru dostačujúci. Stačil by aj menej výkonný, nakoľko toto vozidlo nie je určené na závodenie. Pri zošliapnutí pedálu akcelerátora je cítiť silu, ktorou tento motor disponuje. Jazdu som si užil. Pre náročnejších je v ponuke športová verzia RS Q3. Ponúka sa s motorom 2.5 TFSI (250 kW).

Všetky motory v modernizovanej Q3 spĺňajú emisnú normu EURO 6. Na zníženie emisie oxidov dusíka sa do výfukového systému pred katalyzátor oxidu dusnatého vstrekuje močovinový roztok AdBlue (vozidlo so selektívnou katalytickou redukciou). Plniace hrdlo na AdBlue sa nachádza hneď vedľa plniaceho hrdla na palivo. Ak je nízka hladina AdBlue, tak je vodič o tom informovaný na displeji združeného prístroja. Pri nulovej hodnote sa môže dopĺňať max. 12 litrov.

zväčšiť obrázok Spolu s motorom spoľahlivo pracuje automatická 7-stupňová prevodovka S tronic. Režimy prevodovky sú: D - bežná jazda, S – športová jazda (preraďovanie nastáva pri vyšších otáčkach) a M – vodič si preraďuje sám, buď na voliacej páke alebo pádlami pod volantom. K radeniu v jednotlivých režimoch nemám výhrady a potvrdilo sa, že táto prevodovka patrí k špičke na trhu.

Pri aktivovanom systéme start-stop, kedy je motor vypnutý a vodič má snahu rýchlo vyštartovať z miesta, treba myslieť na to, že kým sa vozidlo naštartuje a rozbehne, tak je tam určitá premlka. Vtedy treba deaktivovať vypínanie motora alebo si zaradiť na prevodovke režim S.

Opäť musím vyzdvihnúť asistent rozjazdu, ktorý je výborným pomocníkom. Pri zastavení netreba stáť na brzde, vozidlo sa samočinne zabrzdí, pri stlačení plynového pedálu sa odbrzdí.

Systémom Audi drive select sa nastavuje jazdný režim. Ovplyvňuje reakciu na plynový pedál, preraďovanie prevodových stupňov a posilňovač riadenia. Na výber sú štyri režimy: efficiency – úsporný spôsob jazdy, comfort – vhodný pre dlhé jazdy po diaľnici, auto – každodenné požívanie a dynamic – športový spôsob jazdy. Ovládať tento systém sa dá tlačidlom na stredovej konzole. Zvolený systém sa zobrazí na združenom prístroji. Systém sa môže nastavovať aj cez nastavenia MMI, vtedy je zobrazenie na výklopnom displeji.

Počas testovania som najazdil 670 km (orientačne: v meste 370 km, mimo mesta 80 km a po diaľnici 220 km), s priemernou spotrebou 7,1 l/100 km. Pri jazde na diaľnici s nastaveným tempomatom na rýchlosť 135 km/h bola priemerná spotreba 7,2 l/100 km, pri tempomate s rýchlosťou 115 km/h bola priemerná spotreba 5,8 l/100 km. Pri kombinovanej jazde (okresné cesty, dediny) bola spotreba okolo 6 l/100 km. Pri jazdení v meste bola priemerná spotreba 7,7 l/100 km.

Namerané otáčky pri rôznych rýchlostiach: 50 km/h - 1400 ot./min. (5-prev. stupeň), 70 km/h - 1410 ot./min. (6-prev. stupeň), 90 km/h - 1600 ot./min. (7-prev. stupeň), 110 km/h - 1900 ot./min. (7-prev. stupeň), 130 km/h - 2200 ot./min. (7-prev. stupeň).

Podvozok a jazda

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Predná náprava má vzpery McPherson so spodnými trojuholníkovými hliníkovými ramenami, vinuté pružiny, hliníkový pomocný rám a stabilizátor. Zadná náprava je štvorprvková s nezávislým odpružením, s pomocným rámom a priečnym torzným stabilizátorom. Podvozok je tuhší, ale s prehľadom filtruje nerovnosti na vozovke. Prejazdy zákrutami zvláda bez výrazných náklonov aj pri svojej vyššej karosérii. Pohon všetkých kolies zabezpečuje quattro. V meste som ocenil vyššiu svetlú výšku počas parkovania pri prejazde obrubníkmi. Do terénu sa s Q3-kou zrejme pôjde len výnimočne.

Asistenčný systém Audi side assist (kontrola mŕtveho uhla) monitoruje priestor za a vedľa vozidla. Tlačidlo na deaktiváciu tohto systému je na A-stĺpiku. Ak systém zaregistruje vozidlo v priestore mŕtveho uhla, tak sa na spätnom zrkadle rozsvieti pás diód svietiacich na žlto. Pokiaľ odbočím počas svietiacich diód, tak začnú blikať, aby upozornili na nebezpečie zrážky. Systém je nastavený s rezervou, kedy je dostatok priestoru na zaradenie sa pred zaregistrované vozidlo a tak som nútený niekedy ignorovať výstražnú signalizáciu. Určite to je užitočný pomocník počas jazdy.

Pri nočných jazdách je šikovný pomocník asistent diaľkových svetiel. Ten pracuje podľa okolitých vplyvov (samočinne rozoznáva svetlá proti idúcich vozidiel, zadné svetlá ostatných účastníkov premávky a v obciach verejné osvetlenie) a samostatne sa svetlá zapínajú/vypínajú. Po otestovaní som sa mohol na asistent spoľahnúť a nemusel som manuálne prepínať diaľkové svetlá. Po aktivácii svieti na združenom displeji kontrolka.

Ovládanie a nastavovanie navigácie je jednoduché. Trasa sa zobrazuje na výklopnom displeji a na displeji palubného počítača, kde upozorňuje na zmeny smeru spolu s ukazovateľom vzdialenosti v km. Podľa potreby môže byť nastavené aj hlasité upozorňovanie.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Testami Euro NCAP prešla Q3-ka pred faceliftom v roku 2011, kde získala päť hviezdičiek (94% - dospelí cestujúci, 85% - deti, 52% - chodci, 86% - bezpečnostné asistenčné systémy). V sériovej výbave vozidlo obsahuje bezpečnostné prvky: ABS, EBV, EDS, ASR, ESC, brzdový asistent, airbag na strane vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu s deaktivátorom airbagu, opierky hlavy. Za príplatok je vozidlo dovybavené Audi side assist (asistent zmeny jazdného pruhu).

Obstarávacia cena (spracované dňa 9.4.2015 z aktuálneho cenníka, ceny s DPH)

Základná cena modelu:
Q3 1.4 TFSI ultra COD Basis
(110 kW, 6-st. man.)
29.800 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Q3 2.0 TDI Quattro Sport
(135 kW, S tronic)
40.250 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Q3 2.0 TDI Quattro Sport
(135 kW, S tronic)
54.781 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; EDS; ASR; ESC; brzdový asistent; airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy vpredu a vzadu; elektronický imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu s deaktivátorom airbagu; Audi hold assist - asistent rozbehu pri stúpaní; kontrola tlaku v pneumatikách
Interiér:
elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu; elektromechanické servoriadenia; stĺpik volantu nastaviteľný vo dvoch smeroch; elektromechanická parkovacia brzda; športové sedadlá vpredu, manuálne výškovo nastaviteľné; elektricky nastaviteľné bederné opierky; stredová opierka rúk vpredu; operadlo zadných sedadiel delené a sklápateľné; Start-Stop systém; koberčeky vpredu a vzadu; Aluminiumoptik - hliníkové prvky v interiéri; Audi drive select - nastavenie jazdnej charakteristiky vozidla
Exteriér:
spätné zrkadlá elektricky nastaviteľné a vyhrievané, kryty lakované vo farbe karosérie; determálne sklá; tretie brzdové svetlo; ozdobné lišty okolo okien - hliníkové; strešné nosiče - hliníkové; strešný spojler
Výbava za príplatok k základnej cene: • Alarm = 483,00 €
• Audi side assist = 562,00 €
• Audi Soundsystem - 10 aktívnych reproduktorov vpredu a vzadu = 287,00 €
• Balík odkladacích priestorov = 203,00 €
• poťahy sedadiel v koži Milano = 1856,00 €
• disky z ľahkých zliatin 7J x 18, 5-lúčové, Dynamik-dizajn, pneumatiky 235/50 R18 = 1012,00 €
• elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru = 551,00 €
• klimatizácia komfortná automatická = 664,00 €
• LED - svetlomety vrátane LED zadných svetiel = 1226,00 €
• Lichtpaket - balík prídavného osvetlenia (osvetlenie dverí vpredu a vzadu, efektné osvetlenie stredovej konzoly, osvetlenie priestoru pod nohami vpredu a vzadu systémom LED, aktívne bezpečnostné osvetlenie dverí pri otvorení vpredu a vzadu, osvetlenie vetracích mriežok a popolníka) = 269,00 €
• MMI Rádio = 478,00 €
• nástupné lišty hliníkové a hrana batožinového priestoru z ušlachtilej ocele = 106,00 €
• Navigácia - paket (navigačný systém s digitálnou mapou na SD-karte, zobrazenie na 6,5'' farebnom displeji, možnosť hlasového ovládania v nemeckom alebo anglickom jazyku, Audi music interface, Bluetooth rozhranie, čítačka na SD karty) = 1305,00 €
• obklad interiéru - Aluminium Satelit = 253,00 €
• palubný počítač s farebným displejom = 130,00 €
• parkovací systém plus (akustický a optický systém vpredu a vzadu, kamera vzadu) = 1338,00 €
• podlaha obojstranná v batožinovom priestore = 219,00 €
• priestor na prepravu dlhých predmetov = 174,00 €
• sedadlá vpredu vyhrievané = 382,00 €
• spätné zrkadlo automaticky zacloniteľné = 315,00 €
• svetelný a dažďový senzor = 181,00 €
• automatický systém tlmenia diaľkových svetiel = 152,00 €
• ťažné zariadenie - odnímateľné = 979,00 €
• tempomat = 337,00 €
• multifunkčný športový kožený volant 3-ramenný, Q-dizajn s radiacimi pádlami = 315,00 €
• lak - metalíza = 754,00 €

V ponuke je aj akciový balík výbavy s označením Prestige, ktorý obsahuje niektoré prvky príplatkovej výbavy testovaného vozidla. Ak by sa využil ako príplatok tento balík tak by zákazník ušetril 791 €.

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 9.4.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Značka a model Audi Q3 BMW X1 Mercedes GLA Range Rover Evoque
Motor 2.0 TDI 20d 220 CDI 2.2 SD4
Stupeň výbavy Sport - - Pure Tech
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem motora 1968 1995 2143 2179
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 135/3500-4000 135/4000 125/3400-4000 140/3500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 380/1800-3250 380/1750-2750 350/1400-3400 420/1750
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková 8-stupňová automatická * 7-stupňová dvojspojková 9-stupňová automatická **
Max. rýchlosť (km/hod) 219 213 215 195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 7,9 8,0 8,3 8,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 5,4 5,0 5,7
Emisie CO2 (g/km) 141 143 130 149
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1625 1585 1520 1700
Dĺžka (mm) 4388 4477 4417 4355
Šírka (mm) 1831 1798 1804 1985
Výška (mm) 1590 1545 1494 1635
Rázvor (mm) 2603 2760 2699 2660
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 460 420 - 575
Záruka 3 roky / 90 000 km 2 roky 2 roky 5 rokov
Cena modelu bez príplatkov (€) 40.250 37.718 38.682 45.637
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 54.781 49.120 49.074 50.712

* za príplatok 2118 €

** za príplatok 2385 €


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • BMW X1
  • má naviac: tlačidlo Start/Stop, automatická regulácia jazdy zo svahu
    nemá: monitoring priestoru za vozidlom a na strane vodiča a spolujazdca, Audi drive select - nastavenie jazdnej charakteristiky vozidla, 10 reproduktorov (má 8), el. otváranie a zatváranie veka batož. priestoru, LED-svetlomety, obojstranná podlaha v batož. priestore, elektromechanická parkovacia brzda

  • Mercedes GLA
  • má naviac: kolenný airbag pre vodiča, ATTENTION ASSIST može rozpoznať typické príznaky únavy, aktívna kapota motora
    nemá: poťahy sedadiel v koži (má v látke), akustický a optický parkovací systém vpredu a vzadu, Audi drive select - nastavenie jazdnej charakteristiky vozidla, 10 reproduktorov (má 6), LED-svetlomety, obojstranná podlaha v batož. priestore

  • Range Rover Evoque
  • má naviac: kontrola zjazdu zo svahu, elektricky nastaviteľná výška sedadla vodiča, dotykový displej
    nemá: monitoring priestoru za vozidlom a na strane vodiča a spolujazdca, Audi drive select - nastavenie jazdnej charakteristiky vozidla, LED-svetlomety, obojstranná podlaha v batož. priestore

    Záverečné hodnotenie

    Modernizácia Q3-ky sa zamerala prevažne na vzhľad, čo je jej najsilnejšia stránka. Dizajn je lákavý a model je zameraný prevažne na ženy. ‘‘Vychytávkou‘‘ sú zadné pútavé dynamické smerovky.
    Spracovanie a funkčnosť interiéru je na vysokej úrovni, všetko funguje ako má, ale chýba čosi, čo by očarilo. Zároveň sú tu prvky, na ktorých sa šetrilo a pôsobia lačnejšie ako v iných modeloch Audi. Napr. manuálne výklopný displej a jeho rozlíšenie.
    Pre porovnanie, cena väčšieho modelu Q5 s motorom 2.0 TDI (130 kW), prevodovkou S tronic a pohonom quattro stojí o 4000 € viac ako testovaná Q3 bez príplatkov. Tak je na uváženie či cena Q3 nie je postavená vysoko. Ak porovnám Q3 s konkurenciou, tak vychádza najdrahšie (aj keď má výbavu, ktorú konkurencia neponúka, ako napr. LED-svetlomety).
    Celkový dojem z vozidla je pozitívny, ale jednoducho za značku si treba priplatiť.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Ďalšie testy AUDI:
    Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron Attraction
    Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD Ambition
    Test Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD Attraction
    Test Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Style Ambition
    Test Audi A3 1.4 TFSI Style Ambition
    Test Audi A1 Sportback 1.4 TFSI Ambition
    Test Audi A4 2.0 TDI Prestige
    Test Audi A5 Coupé 2.0 TFSI Quattro
    Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro
    Test Audi A6 3.0 TDI Quattro
    Test Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro
    Test Audi A1 1.6 TDI Ambition

    Dňa: 7.5.2015
    Redaktor: Ing. Václav Ptáček
    Foto: Ing. Václav Ptáček

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]