Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Audi predstavuje nový model R8  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 27.2.2015;

Nijaký model so štyrmi kruhmi nie je bližšie k automobilovému športu, nijaký nie je ostrejší a dynamickejší: na ženevskom autosalóne Audi predstavuje svoj vysoko výkonný športový automobil R8 druhej generácie. Motor V10 pred zadnou nápravou a novo vyvinutý pohon všetkých kolies quattro zabezpečujú vynikajúce jazdné výkony, predovšetkým pri špičkovej verzii s výkonom 449 kW (610 k): akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 330 km/h.

R8 je dynamickou športovou špičkou modelového programu Audi. Druhá generácia vysoko výkonného športového automobilu je kompletne novo vyvinutá, je ešte ostrejšia a fascinujúcejšia. Vysokootáčkový motor V10 je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch, špičkový s výkonom 449 kW (610 k) zabezpečuje jazdné výkony vyrážajúce dych.

„Automobilový šport má Audi v génoch, vždy bol pevnou súčasťou charakteru našej značky“, povedal Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva AUDI AG pre technický vývoj. „Novým Audi R8 naši konštruktéri prenášajú celú koncentrovanú kompetenciu z automobilových pretekov na cestu. Nijaký iný náš model neposkytuje viac dynamických emócií. Nové Audi R8 V10 plus je najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové Audi všetkých čias.“

Koncepcia s motorom uloženým pred zadnou nápravou, ktorú využíva Audi R8, predstavuje nielen klasickú koncepciu z automobilového športu ale je aj dôležitou súčasťou tradície Audi. Už pri pretekových monopostoch Grand-Prix, ktoré značka Auto Union v 30. rokoch dvadsiateho storočia nasadila na štart šampionátu majstrovstiev sveta, boli výkonné motory uložené pred zadnou nápravou, čo vtedy predstavovalo revolučný krok. V roku 2000 Audi po prvý raz zvíťazilo s prototypom R8 kategórie LMP v pretekoch 24 hodín v Le Mans. Do roku 2005 menovec dnešného vysoko výkonného športového automobilu v Le Mans vybojoval 5 víťazstiev v absolútnej klasifikácii – voľbou mena R8 pre cestný superšportový automobil Audi demonštruje technologickú príbuznosť medzi dvoma víťaznými typmi.

Audi R8 je veľmi úspešné aj v zákazníckom automobilovom športe ako R8 LMS. Základom tohto úspechu je, že automobilový šport bol od začiatku súčasťou plánu vývoja. V roku 2009 odštartoval pretekový automobil pre zákaznícky šport R8 LMS svoju úspešnú kariéru, ktorá na celom svete doteraz viedla k vyše 190 víťazstvám a 23 majstrovským titulom. Preteková verzia je technicky blízko príbuzná so sériovým modelom, podiel zhodných dielov dosahuje približne 50 percent.

Až do 449 kW (610 k): Motory V10
Nová generácia Audi R8 využíva najnovší vývojový stupeň desaťvalca. So spontánnou reakciou, rýchlym vytočením až do otáčok 6.500 1/min a nenapodobiteľným zvukom motor 5.2 FSI vyvoláva husiu kožu. V novom Audi R8 je motor V10 s atmosférickým nasávaním ešte výkonnejší ako doteraz. Klapky v koncovom tlmiči výfuku a na želanie montovaná športová výfuková sústava robia jeho zvuk ešte markantnejším.

Desaťvalec je na výber v dvoch verziách. V R8 V10 dosahuje z objemu 5.204 cm3 výkon 397 kW (540 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm, ktorý vrcholí pri otáčkach 6.500 1/min. S týmto motorom trvá šprint z 0 na 100 km/h iba 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 323 km/h. Audi R8 V10 plus je ešte výkonnejšie a je najrýchlejším sériovým modelom Audi všetkých čias. Dosahuje výkon 449 kW (610 k), maximálny krútiaci moment 560 Nm je k dispozícii pri otáčkach 6.500 1/min. Jazdné výkony sú veľmi pôsobivé: zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy, maximálna rýchlosť 330 km/h.

K technickým novinkám motora 5.2 FSI patrí prídavné nepriame vstrekovanie paliva. Dopĺňa priame vstrekovanie FSI, čím prispieva k zvýšeniu výkonu motora a zníženiu spotreby paliva. Okrem toho motor dostal systém COD (cylinder on demand), ktorý pri čiastočnom zaťažení vypína jednu vetvu vidlicového motora odstavením vstrekovania paliva a zapaľovania. Audi R8 V10 spotrebuje priemerne 11,8 litra paliva na 100 kilometrov (275 g CO2 na km), pri R8 V10 plus je to 12,4 litra na 100 kilometrov (289 g na km). Pri znížení spotreby paliva o 10 percent oproti predchodcovi zohráva dôležitú rolu aj nový systém Štart-Stop.

Mastenie so suchou kľukovou skriňou dopĺňa technický komplet motora 5.2 FSI. Ako klasická technológia z automobilového športu umožňuje namontovať agregát nižšie do karosérie, z čoho profituje ťažisko vozidla. Okrem toho je zásobovanie olejom zaručené aj pri extrémnom priečnom zrýchlení. Desaťvalcový motor sa vyrába ručne v maďarskom motorárskom závode Győr.

Bleskurýchle a vysoko variabilné: Prevodové ústrojenstvo
Pri obidvoch motorizáciách sa krútiaci moment motora prenáša prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky S tronic s dvoma spojkami, ktorá je namontovaná za motorom. Bleskurýchle radiaca prevodovka S tronic má tri automatické režimy a dá sa ovládať aj manuálne. Povely na radenie sa prenášajú elektronicky (by wire). Rozjazdová automatika Launch Control umožňuje maximálnu akceleráciu z miesta.

Ďalšia funkcia prevodovky S tronic sa uplatňuje keď vodič pri rýchlosti nad 55 km/h uvoľní pedál akcelerátora. V takomto prípade sa otvoria obidve spojky a automobil dobieha zotrvačnosťou. V reálnej premávke táto funkcia prispieva k výraznej úspore paliva.

Permanentný pohon všetkých kolies quattro dodáva novému Audi R8 rozhodujúce plus v oblasti stability a trakcie oproti konkurentom s pohonom dvoch kolies. Na prednej náprave elektrohydraulická lamelová spojka nahrádza viskóznu spojku používanú v predchádzajúcej generácii. Novo vyvinutý pohon quattro umožňuje úplne neobmedzené, plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu podľa jazdnej situácie a poveternostných podmienok. Pri normálnej jazde sa až 100 percent krútiaceho momentu motora prenáša na zadné kolesá, podľa potreby spojka dokáže preniesť ľubovoľný podiel krútiaceho momentu až do 100 percent na predné kolesá. Mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave zabezpečuje maximálnu trakciu bez prešmykovania kolies.

Audi drive select: Podvozok
Všetky štyri kolesá nového Audi R8 sú zavesené na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách z hliníka. Pri R8 V10 plus je vyladenie zvlášť športové, pri obidvoch motorizáciách sa dajú objednať adaptívne tlmiče pruženia s prepínateľnou elektronickou reguláciou charakteristiky Audi magnetic ride. Novo vyvinutý elektromechanický posilňovač riadenia sprostredkúva bezprostredný kontakt s cestou a prispieva k zníženiu emisií CO2. Na želanie Audi montuje dynamické riadenie – jeho prevodový pomer sa mení podľa rýchlosti jazdy a nastavenia systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select.

Nové Audi R8 V10 má sériovo 19-palcové kolesá s pneumatikami formátu 245/35 R 19 vpredu a 295/35 R 19 vzadu. Na želanie Audi po prvý raz montuje na R8 20-palcové kolesá. Pri tejto opcii majú pneumatiky na prednej náprave rozmer 245/30 R 20 a na zadnej 305/30 R 20. Oceľové brzdové kotúče majú vlnovcový dizajn, prispievajúci k úspore hmotnosti, brzdiče môžu byť na želanie červeno lakované. Audi R8 V10 plus má brzdové kotúče z keramiky spevnenej uhlíkovými vláknami (na želanie pri V10).

Prostredníctvom systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select môže vodič prispôsobiť funkciu dôležitých technických komponentov v štyroch režimoch (comfort, auto, dynamic a individual). Systém sériovo ovplyvňuje charakteristiku motora, riadenie, prevodovku S tronic a pohon quattro, ako aj príplatkové prvky vybavenia ako Audi magnetic ride, klapky v tlmiči výfuku a dynamické riadenie. Navyše má systém nový režim performance (na želanie pri V10, sériovo pri V10 plus). Vodič ho aktivuje osobitným gombíkom na volante a otočným ovládačom môže prepínať medzi programami dry, wet a snow. Tieto programy podporujú dynamické jazdné vlastnosti na suchom, mokrom a zasneženom povrchu. V režime performance systém Audi drive select ovplyvňuje aj elektronický stabilizačný systém ESC.

Nový Audi Space Frame s vysokým podielom hliníka a karbónu
Audi R8 V10 plus má suchú hmotnosť 1.454 kilogramov. Kľúčovým faktorom tejto dôsledne ľahkej konštrukcie je skelet karosérie Audi Space Frame (ASF) multimateriálovej konštrukcie, ktorý má hmotnosť iba 200 kilogramov. Pohotovostná hmotnosť 1.555 kilogramov sa premieta do vynikajúcej výkonovej hmotnosti 3,46 kg/kW (2,55 kg/k).

Karoséria ASF má úplne novú multimateriálovú konštrukciu. Komponenty z laminátu vystuženého uhlíkovými vláknami (karbónu) tvoria stredné stĺpiky karosérie, stredový tunel a zadnú stenu kabíny. Predná časť karosérie, oblúk strechy a zadná časť sú vytvorené ako priehradová konštrukcia z hliníkových profilov, spojených hliníkovými uzlovými odliatkami, ktoré sú čiastočne vyrobené z nových legúr. Ako vždy je každý komponent ASF presne prispôsobený miestu a účelu použitia. Tak konštruktéri niektoré komponenty podľa ich funkcie integrovali už priamo do skeletu karosérie. Skelet bez povrchových panelov je približne o 15 percent ľahší ako u predchodcu. Súčasne je torzná pevnosť vyššia o 40 percent. Práve v oblasti pevnosti je karoséria nového Audi R8 etalónom. Tzv. index ľahkej konštrukcie nemá obdobu medzi konkurenčnými modelmi.

Vďaka karosérii Audi Space Frame multimateriálovej konštrukcie je nové Audi R8 extrémne ľahké a pevné, akusticky komfortné a vo vysokej miere bezpečné. Všetky povrchové panely karosérie sú vyrobené z hliníka, na želanie (sériovo pri V10 plus) montuje Audi niektoré diely karosérie ako lištu predného spojlera, difúzor a bočné lamely (Sideblades) z karbónu s viditeľnou štruktúrou. Dlhý, zdvíhajúci sa difúzor v podlahe vytvára pri vyšších rýchlostiach aerodynamický prítlak zadnej nápravy.

Dizajn: plochý, široký, atletický
Ďaleko dopredu posunutá kabína, dlhá, splývajúca zadná časť a relatívne krátky rázvor – dizajn Audi R8 na prvý pohľad prezrádza technickú koncepciu vysoko výkonného športového automobilu s motorom pred zadnou nápravou. Dĺžka (4,42 metra), výška (1,24 metra) a rázvor (2,65 metra) sa oproti predchodcovi zmenili iba nepatrne, šírka (1,94 metra) je však približne o 4 centimetre väčšia. Proporcie majú charakter pretekového automobilu, charakteristické dizajnové prvky predchádzajúceho modelu boli ďalej zostrené.

Štyri kruhy sú na kapote, jednodielna maska chladiča s voštinovou mriežkou je široká a nízka. Plasticky modelované plochy spájajú masku s úzkymi reflektormi, tieto detaily podčiarkujú napätie, hĺbku a logiku dizajnu. Mrežový profil denných svetiel so zvislými elementmi korešponduje so štruktúrou otvorov na vstup vzduchu v nárazníku a zvýrazňuje šírku automobilu. Celkový vzhľad Audi R8 symbolizuje ľahkosť a technickú precíznosť. Na želanie Audi montuje laserové bodové svetlá, ktoré zdvojnásobujú dosah diaľkových svetiel na 600 metrov a dynamické smerové svetlá vpredu. Signatúra zadných skupinových svetiel tiež kombinuje dva zvislé prvky s horizontálnou líniou. Tento dizajn dodáva novému Audi R8 ešte energickejší vzhľad.

Pri nových laserových diaľkových svetlách generuje vždy jeden laserový modul v každom reflektore svetelný kužeľ s dvojnásobným dosahom oproti reflektorom z LED. Každý modul obsahuje štyri výkonné laserové diódy. Pri priemere iba 300 mikrometrov vytvárajú modrý laserový lúč s vlnovou dĺžkou 450 Nanometrov. Fosforový konvertor ho premieňa na využiteľné biele svetlo s farebnou teplotou 5.500 Kelvinov, čo sú ideálne podmienky pre ľudské oko. Vodič môže lepšie rozoznať kontrasty a oči sa mu neskôr unavia. Laserové bodové svetlá, ktoré sú aktívne od rýchlosti 60 km/h, dopĺňajú diaľkové svetlá z LED a pre vodiča R8 predstavujú kvôli ďalekému dosahu významný prínos k viditeľnosti a bezpečnosti. Inteligentná senzorika na báze kamery rozoznáva iných účastníkov premávky a aktívne tlmí svetlá.

Na bokoch vysoko výkonného športového automobilu sa tiahne markantne klenutá kontúra nad kolesami. Bočná vymodelovaná línia ich navzájom spája a pri tom delí bočnú lamelu Sideblade na dve časti, jednu hornú a jednu dolnú polovicu. Toto nové dizajnové riešenie vizuálne predlžuje automobil a dodáva mu dynamiku.

Aj na zadnej časti karosérie sú zadné skupinové svetlá a otvory na výstup vzduchu z motorového priestoru vizuálne previazané. Koncovky výfuku majú lichobežníkový prierez, zadné sklo poskytuje nerušený pohľad do osvetleného motorového priestoru. Audi R8 má elektricky výsuvný zadný spojler, R8 V10 plus má pevné prítlačné krídlo z uhlíkového laminátu.

Ako v pretekovom automobile: Interiér a ovládanie
Za volantom nového Audi R8 vodič sedí ako v pretekovom automobile. Všetky funkcie sú orientované na vodiča a umožňujú bezpečné ovládanie aj v hraničnej oblasti, bez spustenia rúk z volantu. Nové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy poskytujú veľmi dobré bočné vedenie tela. Ešte radikálnejšie sú novo vyvinuté škrupinové sedadlá pre R8. Svojim dizajnom demonštrujú kombináciu ľahkej konštrukcie a komfortu (na želanie pri V10, sériovo pri V10 plus).

Tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora a tlačidlo systému Audi drive select sú umiestnené ako satelity na novom multifunkčnom volante plus. Pri volante performance v Audi R8 V10 plus sú navyše dve ďalšie satelitné ovládacie prvky – tlačidlo pre režim performance a otočný prepínač pre programy „dry, wet a snow“, ako aj tlačidlo na ovládanie športovej výfukovej sústavy.

Združený prístroj Audi virtual cockpit zobrazuje všetky informácie na monitore LCD TFT s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm) v náročne vypočítaných fascinovaných grafikách. Vodič môže prepínať medzi rozličnými režimami zobrazenia a v rámci jednotlivých režimov digitálny združený prístroj individuálne prispôsobiť svojim požiadavkám. V režime performance sa zobrazujú informácie o jazdných programoch, akcelerácii, decelerácii, priečnom zrýchlení, ako aj výkone a krútiacom momente motora. Okrem toho Audi virtual cockpit vizualizuje aj blesk preradenia, ktorý signalizuje dosiahnutie hranice otáčok. Vodič ovláda Audi virtual cockpit prostredníctvom multifunkčného volantu plus. Pri tom zostávajú ruky na volante a pohľad na ceste. Alternatívne je možné ovládanie kombinovaným ovládačom Touchwheel alebo tlačidlami na stredovej konzole.

Aj pri dizajne interiéru prísne, geometrické línie vizualizujú estetickú ľahkú Audi. Dominantným prvkom je veľký oblúk, Monoposto, v oblasti okolo sedadla vodiča. Monitor MMI predchádzajúceho modelu chýba. Nahrádzajú ho tri centrálne ovládacie prvky klimatizácie. Trojrozmerný dizajn výstupných mriežok ventilácie pripomína vstupné otvory vzduchu na karosérii pretekového automobilu. Prístrojový panel pôsobí ľahko, akoby sa vznášal v priestore. Široká stredová konzola nesie sériový terminál MMI a plochú voliacu páku prevodovky S tronic s novým dizajnom.

Pri poťahových materiáloch majú zákazníci na výber medzi kombináciou alcantara/koža Perlnappa a kožou Feinnappa, k tomu sú dekoračné obklady z karbónu, dva kožené komplety a nové, dynamické kosoštvorcové prešívanie.

Individualizácia
Majitelia nového Audi R8 majú mnoho možností na individualizáciu – v exteriéri aj v interiéri. Farby karosérie sú nanovo namiešané a dajú sa voľne kombinovať s farbami bočných lamiel Sideblades – osobitnou dizajnovou lahôdkou sú lamely z karbónu s viditeľnou štruktúrou. Sériovo je na výber 10 farieb karosérie, pri R8 V10 plus je navyše k dispozícii exkluzívne matné zelené lakovanie Camouflagegrün.

Medzi piatimi farbami interiéru sú dva farebné komplety, pričom interiér má vždy športový charakter. Okrem toho existuje množstvo možností ďalšej individualizácie interiéru, napríklad strop kabíny potiahnutý alcantarou s dynamickým kosoštvorcovým prešívaním. Program Audi exclusive umožňuje z každého R8 na želanie vytvoriť unikát.

Kompletne zosieťovaný: Infotainment
V novom Audi R8 nahrádza Audi virtual cockpit analógové prístroje a monitor MMI. Vodič môže digitálny monitor prepínať medzi dvoma režimami zobrazovania. Jeden má ako hlavné prvky veľké virtuálne kruhové prístroje, druhý veľkú mapu pre navigáciu.

Pri infotainmente Audi R8 využíva najnovšiu techniku. Systém MMI Navigation plus je súčasťou sériového vybavenia, kombinovaný otočný ovládač s dotykovou plochou Touchwheel s označením MMI touch je centrálnym ovládacím prvkom. V pozadí pracuje modulárna stavebnica infotainmentu druhej generácie, rovnako ako Audi virtual cockpit využíva super rýchly čip T30 od kooperačného partnera NVIDIA.

Systém MMI Navigation plus dopĺňa modul Audi connect. Do jeho integrovaného hotspotu WLAN si spolujazdec môže pripojiť svoj smartfón alebo tablet. Vodičovi Audi connect prináša na monitor Audi virtual cockpit špeciálne služby online. Mobilné pripojenie na internet využíva rýchlu sieť LTE (Long Term Evolution). Ponuku infotainmentu dopĺňajú ďalšie komponenty na želanie ako perfektne vyladený Soundsystem Bang & Olufsen s celkovým výkonom 500 Wattov alebo Audi phone box na pohodlné pripojenie mobilného telefónu.

Nová manufaktúra quattro GmbH: výroba v lokalite „Böllinger Höfe“
Nové Audi R8 sa bude vyrábať v novo vybudovanom závode quattro GmbH – v lokalite „Böllinger Höfe“ v blízkosti závodu Neckarsulm. Na výrobnej ploche 30.000 m2 tu bude prebiehať výroba karosérie a finálna montáž. Celá výroba je vysoko flexibilná, technické a ergonomické inovácie ako výroba karosérie z uhlíkového laminátu a dopravný systém bez vodiča zabezpečujú špičkovú kvalitu.

Rovnako ako pri predchádzajúcej generácii má výroba manufaktúrny charakter. V časových taktoch približne 30 minút 400 vysoko kvalifikovaných zamestnancov vyrába R8 presnou ručnou prácou. Po vyrobení absolvuje každé Audi R8 prísnu kvalitatívnu kontrolu na vlastnej skúšobnej trati a následne približne hodinovú skúšobnú jazdu na verejných cestách. Novou manufaktúrou pre R8 quattro GmbH, športová dcérska spoločnosť AUDI AG, ďalej rozširuje svoju kompetenciu v oblasti malosériovej výroby a tým vytvára možnosti pre realizáciu ďalších atraktívnych derivátov Audi R8.

Elektrifikovaný: Audi R8 e-tron
Druhá generácia R8 tvorí základ pre dva ďalšie modely. Konštruktéri Audi výrazne zdokonalili svoj elektricky poháňaný vysoko výkonný športový automobil R8 e-tron. V novom evolučnom stupni využíva Audi Space Frame multimateriálovej konštrukcie nového sériového modelu.

Nosná štruktúra bola doplnená modulom zadnej časti z uhlíkového laminátu (karbónu), ktorá obsahuje aj batožinový priestor. Preto môže pri eventuálnom náraze zozadu absorbovať viac energie pri menšej hmotnosti.

Vďaka cieleným modifikáciám na karosérii a kolesách má Audi R8 e-tron koeficient aerodynamického odporu 0,28. Pri výkonnosti a dojazde vstupuje do úplne nových dimenzií.

Akumulátorová batéria v profile písmena T je štrukturálne integrovaná v stredovom tuneli za kabínou posádky, teda v optimálnej polohe v automobile. Nízko položeným ťažiskom podporuje dynamiku modelu R8 e-tron. Audi vyrába vysokonapäťovú batériu vo vlastnej réžii, pri tom využíva novo vyvinutú lítiovo-iónovú technológiu, ktorá bola po prvý raz aplikovaná pre rýdzo elektrický pohon vozidla. V porovnaní s prvým nosičom techniky kapacita batérie vzrástla z približne 49 kWh na približne 92 kWh. Tento pokrok sa podarilo dosiahnuť bez zväčšenia rozmerov batérie.

S energetickou hustotou zvýšenou z 84 Wh/kg na 154 Wh/kg a niektorými ďalšími modifikáciami na vozidle má Audi R8 e-tron dojazd 450 kilometrov namiesto predchádzajúcich 215 kilometrov. Elektricky poháňaný vysoko výkonný športový automobil je vybavený systémom Combined Charging System (CCS), ktorý umožňuje nabíjanie jednosmerným aj striedavým prúdom. Vďaka tomu je možné v ideálnych podmienkach batériu úplne nabiť za výrazne menej ako dve hodiny.

Výkon elektromotorov je teraz dvakrát 170 kW, maximálny krútiaci moment dvakrát 460 Nm. Audi R8 e-tron 2.0 zrýchľuje za 3,9 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 210 km/h, respektíve 250 km/h. Inteligentný systém manažmentu energie a elektromechanická brzdová sústava umožňujú vysokú mieru rekuperácie. Cielený Torque Vectoring – adaptívna elektronická regulácia krútiaceho momentu na zadných kolesách – zabezpečuje maximálnu stabilitu a dynamiku.

Audi využíva elektrický vysoko výkonný športový automobil v prvom rade ako pojazdné laboratórium high-tech. Tak poznatky získané s modelom R8 e-tron pomôžu pri konštrukcii automobilov s charakterom limuzíny. Na želanie zákazníkov sa bude dať Audi R8 e-tron objednať už v roku 2015 ako elektrifikovaný športový automobil v najvyššej manufaktúrnej kvalite.

Nový pretekový automobil: Audi R8 LMS
Paralelne s novým sériovým modelom R8 debutuje pretekový špeciál R8 LMS v druhej generácii, pri ktorého vývoji úzko spolupracovali kolegovia z oddelenia automobilového športu a sériovej výroby. Rovnako ako sériové Audi R8 má aj verzia R8 LMS výrazne zvýšený výkon motora a zlepšené jazdné výkony oproti predchodcovi. Obidva automobily majú približne 50 percent zhodných dielov.

Karosérie pretekového automobilu kategórie GT3 s pohonom zadných kolies je namontovaná na bodovo vystuženom skelete ASF multimateriálovej konštrukcie. Skelet je doplnený bezpečnostnou klietkou. Všetky povrchové panely karosérie sú vyrobené z uhlíkového laminátu. Homologačná hmotnosť je 1.225 kilogramov. Motor V10 je prakticky identický so sériovým agregátom a dosahuje výkon približne 430 kW (585 k), podľa príslušných propozícií a použitého reštriktora v nasávacom potrubí.

Predaj nového Audi R8 LMS zákazníckym tímom z celého sveta sa začne k sezóne 2016. V tomto roku bude nový pretekový automobil už niekoľkokrát nasadený továrenským tímom Audi pri medzinárodných vytrvalostných pretekoch a šprintoch, ako aj v zákazníckom jazdnom programe Audi driving experience.

Zdroj: PORSCHE SLOVAKIA, spol. s r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]