Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI HTRAC (12/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 11.02.2015;

Najlepšie na záver. Niekomu sa to môže zdať ako trochu silné slová, nie však v ponímaní automobilky Hyundai. Posledné dni minulého roku sme strávili v exkluzívnej spoločnosti, ktorú nám robila vlajková loď, nový Genesis. Poháňal ho benzínový šesťvalec s objemom 3.8 litra v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies označovaný ako HTRAC.

testoval Jaroslav Čík




Útok na nemeckú prémiu

Príchodom nového Genesisu na náš trh sa absolútne mení pohľad na kórejskú značku, ktorá je v našich končinách známa skôr bežnými a cenovo dostupnejšími modelmi. Vysokou kvalitou spracovania, prevedením a mimoriadne bohatou výbavou, Hyundai tentoraz vyzýva na súboj ostrieľaných súperov v prémiovom segmente. Bude na nich ale stačiť?
Najskôr sa pozrime trochu do histórie. Kto by si myslel, že Hyundai vstupuje do tohto segmentu ako nováčik, musím ho vyviezť z omylu. Aktuálna generácia Genesisu je už druhá v poradí, tá prvá sa vyrábala od roku 2008 do 2013, avšak do Európy sa nedostala (to neplatí pre verziu Coupé). Len pre zaujímavosť, za "veľkou mlákou" nesie označenie vlajkovej lode dokonca ešte väčší model Equus s benzínovým 5-litrovým 8-valcom.

Vycibrená elegancia
zväčšiť obrázok Nový Genesis už na prvý pohľad ohúri svojim prémiovým sebavedomým dizajnom, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani hociktorá z prémiových značiek. Počas necelého týždňa kedy mi robil spoločnosť, sa nedalo nevšimnúť, že pôsobí doslova ako magnet na pohľady. Svojimi tvarmi síce môže z určitých uhlov pripomínať niektorých svojich konkurentov, ale ako celok pôsobí veľmi vyvážene bez slabších miest. Niekoho môže zmiasť aj neznámy emblém Genesis na prednej maske, pripomínajúci znak značky Aston Martin. Vzadu na veku kufra už ale tradičné "H-čko" nechýba, čo je možno aj trochu škoda. Keby sa Hyundai vydal podobnou cestou ako Toyota, keď si založila prémiovú značku Lexus, Genesis by mal v Európe väčšiu šancu na úspech. Ale tak či onak, ani Lexus nedokáže držať krok v predajoch s nemeckou trojicou.

zväčšiť obrázok Prednej časti dominuje veľká maska chladiča s chrómovaným rebrovaním, do ktorej je elegantne schovaný radar adaptívneho tempomatu. Predným štýlovým reflektorom nechýba LED denné svietenie a rovnako tak hmlovky v spodnej časti nárazníka tvoria LED diódy. Škoda, že stretávacie a diaľkové svetlá už touto technológiou neoplývajú. Hyundai sa pre Genesis rozhodol použiť bi-xenóny.

Vycibrená elegancia nechýba ani pri bočnom pohľade. Na takmer 5-metrovej karosérii s krátkymi prevismi, ktorá sa dodáva v 10-tich rôznych odtieňoch, ju pomáhajú dotvárať chrómové lemy okien, kľučiek a spodnej časti dverí. Genesis ponúka aj množstvo zaujímavých detailov ako podsvietenie vonkajších kľučiek či veľmi efektné uvítacie osvetlenie, ktoré pred prednými dverami na zem premieta emblém Genesis. Zadná časť po dizajnovej stránke v ničom nezaostáva a vďaka integrovaným koncovkám výfukov v nárazníkoch pôsobí veľmi dynamicky. A LED-ky samozrejme nemôžu chýbať ani v koncových svetlách a zadných hmlových svetlách.

Ako v obývačke
zväčšiť obrázok Prémiovosťou v každom ohľade to dýcha aj interiéri. Hneď po usadnutí ma privítali vysoko kvalitné materiály od jemnej bielej krémovej kože Nappa na sedadlách a dverách, čalúnenia stropu semišom, po skutočné drevo na prehľadnej a dvojfarebnej elegantnej palubnej doske. Jemne zatváram dvere a oni sa automaticky dovierajú, sťahujem okno a prekvapuje ma jemný spomalený doraz a keď sa odhodlám naštartovať, sedadlá a volant s vhodným priemerom, ale tenším vencom, sa automaticky pritiahnu do nastavenej polohy v pamäti. Zaradím spiatočku a, okrem pohotovo zroľujúcej sa zadnej slnečnej clony, sa vonkajšie zrkadlá, ktoré disponujú rovnako ako vnútorné zrkadlo automatickým zatmavovaním pri oslnení, automaticky naklopia k zemi. Elektrické ovládanie nachádzam takmer všade, napr. aj na panoramatickej streche so strešným oknom, ktoré príjemne presvetlí kabínu. Únave vodiča sa snaží predchádzať systém monitorovania koncentrácie CO2 v kabíne, ktorý je súčasťou automatickej trojzónovej klimatizácie. Štandardom je vyhrievaný volant, predné aj zadné sedadlá, ktoré sú navyše aj ventilované. Toto je definícia luxusu od Hyundai.

Ovládacie prvky na palubnej doske, ktorá sa nesie v jednoduchej línii bez zbytočných výstrelkov, sú ergonomicky navrhnuté a vďaka veľkým tlačidlám prehľadné. Kvalita spracovania je na vysokej úrovni, nemám čo vytknúť. Pochváliť musím aj špičkovo hrajúci audiosystém Lexicon so 17-timi reproduktormi a 12-kanálovým zosilňovačom s výkonom 528 W, ktorý sa môže pochváliť ocenením GRAMMY® a mimochodom, okrem Genesisu, sa dodáva aj do Rolls Royce Phantom. Multimediálne centrum, kde nechýba ani prehľadná navigácia, spolupracuje s dotykovou 9,2 palcovou obrazovkou s dobrým rozlíšením. Komu by sa nechcelo stále naťahovať ruky na vzdialený displej, na stredovom tuneli je po ruke aj šikovný otočný ovládač, ktorý obklopujú ďalšie tlačidlá. Veľký 7 palcový prehľadný displej s jemnou grafikou (Suprevision) sa nachádza aj medzi budíkmi na prístrojovom paneli, ktorému asistuje head-up displej, dobre čitateľný aj pri ostrejšom slnku.

zväčšiť obrázok Sedadlá ponúkajú kráľovské pohodlie aj pri dlhšej ceste a široký rozsah nastavenia, samozrejme všetko elektricky. Vodič si navyše môže dlhú cestu spríjemniť predĺžením sedáka či pneumatickým nastavením bočníc operadiel. Ako je pre limuzíny typické, nemenej dôležitá je zadná časť kabíny. Množstvo priestoru na nohy a hlavu je tu samozrejmosťou aj pre vyššie osoby, takže ako v obývačke sa tu bude cítiť asi každý. O dôkladné rozmaznávanie posádky vzadu sa zasluhujú aj zadné sedadlá s elektrickým posuvom sedákov a zároveň zmenou sklonu operadiel. Široká zadná lakťová opierka ma po vyklopení prekvapila ovládacím panelom, na ktorom môže posádka vzadu ovládať audiosystém, ventiláciu a vyhrievanie sedadiel a dokonca aj spolujazdcove sedadlo vpredu.

Batožinový priestor s objemom 493 litrov je viac než dostatočný, bez problémov do neho naložíte cestovné kufre či inú batožinu. A rovnako ani tu nechýbajú prémiové riešenia. Ak pristúpite k zadnej časti vozidla s elektronickým kľúčom vo vrecku, po 3 sekundách sa veko batožinového priestoru automaticky vyklopí. Zatváranie teda prebieha tiež automaticky, zatlačením tlačidla na vnútornej strane veka.

Decentný silák
zväčšiť obrázok Pod obrovskou kapotou Genesisa drieme výkonný atmosférický 6-valec s objemom 3,8 litra s priamym vstrekovaním benzínu GDI (Gasoline Direct Injection). Disponuje maximálnym výkonom 232 kW (315 koní) s maximálnym krútiacim momentom 397 Nm pri 5000 ot./min. Komu by táto voľba nesedela a chcel by niečo úspornejšie, jednoducho má smolu. Ide o jediný agregát v ponuke.

Po naštartovaní tlačidlom na prístrojovej doske ma prekvapilo ticho. Interiér je perfektne odhlučnený a do kabíny sa neprenášajú ani žiadne vibrácie. Veľmi ticho sa agregát správa aj pri jazde v nízkych otáčkach, kedy si vozidlo len tak plachtí. Napríklad pri rýchlosti 60 km/h zvládne ísť hravo na siedmom prevodovom stupni na hranici 1000 ot./min. bez trápenia. Akonáhle mu však šliapnete na krk, šesťvalec dá ihneď o sebe vedieť krásnym dunivým zvukom. Nie je to však nič prehnané, všetko v rámci decentnosti, ako sa na limuzínu patrí. Benzínový 6-valec poskytuje absolútne dostatočný výkon aj na časté cestovanie s prekračovaním diaľničných limitov. Vďaka klasickému atmosférickému agregátu s väčším objemom disponuje príjemným lineárnym záťahom a plusom je aj rýchla odozva z plynového pedála.

zväčšiť obrázok S agregátom spolupracuje 8-stupňová automatická prevodovka vlastnej produkcie. Musím ju pochváliť za rýchly a hladký zamatový chod bez akéhokoľvek trhania. Nechýba ani sekvenčné radenie pádlami pod volantom alebo voličom na stredovej konzole. Pri posúvaní v kolónach na obchvate som ocenil funkciu automatického brzdenia na križovatke Autohold, ktorú však ako pri všetkých Hyundaioch, ale aj napr. pri BMW, treba po každom naštartovaní aktivovať tlačidlom. Mercedes to vyriešil asi najlepšie, stačí silnejšie zatlačiť brzdový pedál a Autohold sa automaticky aktivuje. Na prepínač režimov DRIVE MODE (Eco, Normal a Sport) reaguje okrem podvozku a riadenia aj prevodovka, pri športovom režime drží otáčky motora vo vyššom pásme a radí až blízkosti červeného pola.

V nasledujúcej tabuľke uvádzam otáčky motora pri rôznych prevodových stupňoch a rýchlostiach podľa tachometra.

50 km/h 6. stupeň 1250 ot./min.
60 km/h 7. stupeň 1000 ot./min.
90 km/h 8. stupeň 1450 ot./min.
110 km/h 8. stupeň 1750 ot./min.
130 km/h 8. stupeň 2050 ot./min.

Počas necelého týždňa som s Genesisom prešiel takmer 400 kilometrov. Celkovú priemernú spotrebu uviezť neviem, nakoľko som ju viackrát nuloval. Zo 77 litrovej nádrže som však spotreboval nadpolovičnú časť paliva. Pri pokojnej plynulej jazde som sa dokázal z Pezinka dostať na Bratislavský hrad a späť cez kopec na Kramároch s výbornou spotrebou 9,9 litra na 100 km. 15 km dlhú rannú cestu do práce som absolvoval za 10,4, ale aj 11,8 l/100 km podľa hustoty premávky. Pri mestskej jazde v špičke, alebo pri dynamickejšej jazde však nie je problém "vyletieť" aj na 15 litrov na 100 km. S Genesisom som sa vydal aj na diaľnicu, kde si pri tempomatovej 110-tke na úseku Senec - Trnava vypýtal 8,3 l / 100 km. Pri 130-tke na úseku Trnava - Hlohovec 9,6, pri ceste naspäť o niečo viac - 10,2 litra. Dalo sa čakať, že s kombináciou objemnejšieho benzínového agregátu a automatickej prevodovky nedosiahnem rekordy úspornej jazdy. Na to by bol vhodný hybridný pohon, s ktorým dominuje najmä Lexus. Alebo tiež naftový agregát, ktorý však v ponuke nie je, a ani sa o ňom neuvažuje. Podľa mňa je to veľká škoda, na druhej strane Genesis je primárne určený pre USA, kde bude robiť hlavné predajné čísla, takže je tento krok pochopiteľný. Napriek tomu, s benzínovým Genesisom sa dá zajazdiť relatívne celkom úsporne, no treba sa snažiť.

Komfort a istota
zväčšiť obrázok O mimoriadne komfortnú jazdu ako v bavlnke sa stará podvozok, ktorý tvorí vyspelé nezávislé 5-prvkové zavesenie kolies na oboch nápravách. Odhlučnenie od náprav je na špičkovej úrovni aj pri vysokých rýchlostiach. Obrovské pneumatiky s rozmerom 245/40 R19 vpredu a 275/35 R 19 vzadu, prekvapivo nijako nezhoršujú prejav ani na menej kvalitnej vozovke, aj keď pri väčších nerovnostiach sa občas rázy objavili. Na kvalite odpruženia sa podieľajú aj adaptívne, elektronicky ovládané pneumatické tlmiče (ECS), ktoré regulujú charakteristiku pruženia podľa stavu cesty a jazdného režimu. Sú nastaviteľné v troch režimoch - Normal, Eco a Sport, ale rozdiely v správaní v praxi nie sú až tak citeľné ako u konkurencie. Najviac ale Genesisu sedí komfortná a pokojná jazda, tam je doma.

Riadenie je presné a nedá sa povedať, že by nejako zaostávalo za konkurenciou. Okrem režimu Sport, je však v ďalších dvoch režimoch jemne preposilované, čo trochu zhoršuje inak celkovo dobrý pocit z ovládania. Napriek tomu, že vyše 2-tonová limuzína nie je určená na športové bláznenie, ako je to v prípade verzie Coupé, dokáže výborne držať stopu aj vo vyšších rýchlostiach na kľukatých cestách bez zaváhania. Za sebaistotu vďačí aj takmer rovnomernému rozdeleniu hmotnosti na nápravy (52:48 percent) a stálemu pohonu všetkých kolies HTRAC, ktorý automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu vozidla (až do 100% na jednu nápravu) v závislosti od jazdného štýlu a podmienok na vozovke.

Líder v bezpečnosti - 2015 TOP SAFETY PICK+
zväčšiť obrázok Bezpečnosť je ďalšou silnou stránkou nového Genesisa. V základnej výbave bez nutnosti priplácania nájdete kompletný zoznam airbagov, nechýbajú bočné airbagy pre pasažierov vzadu či kolenný airbag pre vodiča. Okrem bežných stabilizačných systémov sa o bezpečnú jazdu starajú moderné systémy ako sledovanie mŕtveho uhla a priestoru vzadu pri cúvaní alebo automatické núdzové brzdenie AEB (Autonomous Emergency Braking), ktoré automaticky zastaví vozidlo (len do rýchlosti 80 km/h, pri rýchlosti od 80 do 180 km/h iba spomalí), ak automobil idúci vpredu náhle zabrzdí. Adaptívny tempomat spoločne s kontrolou opustenia jazdného pruhu zasa spríjemní cestovanie a zníži riziko nehody v prípade, že za volantom zaspíte. Pokiaľ natrafíte na kvalitný náter stredových čiar a krajnice na vozovke, aktivovaný systém dokáže sám natáčať volant a šoférovať. Wau! Ale len určitý čas, pokiaľ neprichádzajú do volantu impulzy od vodiča, systém vyhodnotí, že sa nevenujete riadeniu, nasleduje zvuková výstraha a vibrácie do volantu a ak ani potom systém nezaznamená vašu aktivitu, deaktivuje sa (z dôvodu platnej legislatívy).

zväčšiť obrázok Výborným pomocníkom pri parkovaní je, okrem predných a zadných parkovacích senzorov spolu so zadnou parkovacou kamerou, aj systém monitorovania okolia (AVM). Vďaka štyrom kamerám ponúka 360° pohľad na vozidlo zhora. Pri parkovaní som tak pekne videl kde končí predok vozidla či ako ďaleko stojím od obrubníka. Ak by ste si aj napriek tomu s takmer 5-metrovou loďou netrúfli zaparkovať, k dispozícii je inteligentný parkovací asistent (SPAS) pre pozdĺžne aj priečne parkovanie, ktorý nájde vhodné miesto a za asistencie vodiča sám zaparkuje. Podotýkam, že všetky spomínané bezpečnostné systémy má Genesis, na rozdiel od konkurentov v prémiovom v segmente, v štandardnej výbave.

V Európe Genesis testy bezpečnosti Euro NCAP zatiaľ neabsolvoval, za "veľkou mlákou" už však áno. V testoch amerického inštitútu IIHS, ktorý od roku 2012 uskutočňuje čelný náraz s malým prekrytím iba 25 % v rýchlosti 64 km/h do pevnej prekážky, kde prvé testované vozidlá dokonca aj prémiových značiek značne pohoreli, Genesis obstál na výbornú. Vo všetkých ohľadoch získal najlepšie hodnotenie "Good" a ocenenie "2015 TOP SAFETY PICK+". Vlajková loď značky Hyundai excelovala aj u protinožcov, kde dosiahla najvyššie bodové skóre v 21-ročnej histórii bezpečnostných testov ANCAP – 36,88 bodu z možného počtu 37 a maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek ANCAP.


Obstarávacia cena (spracované dňa 18.12.2014)

Genesis 3.8 V6 GDI HTRAC 59.990 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TCS, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent HBA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, bezklúčové otváranie a štartovanie, bi-xenónové svetlomety s ostrekovačmi, prisvecovanie do zákrut, predné a zadné parkovacie senzory, parkovacia kamera, automatický parkovací systém, 360° pohľad na vozidlo, systém sledovania mŕtveho uhla a priestoru vzadu pri cúvaní, automatické núdzové brzdenie, kontrola opustenia jazdného pruhu
Interiér:
el. ovládané predné okná a zadné okná, elektricky nastaviteľný kožený volant s pamäťou, kožené sedadlá, výškovo nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou u vodiča, elektricky nastaviteľné bedrové opierky, vyhrievané a ventilované predné a zadné sedadlá, 5x hlavová opierka, ovládanie sedadla spolujazdca a audiosystému zozadu, volant s ovládaním rádia, automatická trojzónová klimatizácia, palubný počítač, adaptívny tempomat, multiinformačný displej, audiosystém s CD a MP3 prehrávačom, navigácie, externého zosilňovača a subwooferu, 17 reproduktorov, USB a AUX port, Bluetooth, Head-Up displej, manuálne protislnečné roletky na zadných bočných oknách, elektricky ovládaná zadná slnečná roletka, automatické otváranie veka batožinového priestoru Smart Trunk, elektrické dovieranie dverí
Exteriér:
el. nastaviteľné, vyhrievané, stmievacie a automaticky sklopné spätné zrkadlá vo farbe karosérie s ukazovateľmi smeru, hmlovky, LED svetlá s funkciou denného svietenia, zadné LED svetlá, 19" disky kolies z ľahkých zliatin, predné pneumatiky 245/40 R 19, zadné pneumatiky 275/35 R 19, lak - metalíza
Výbava za príplatok k základnej cene: žiadna



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 19.12.2014 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Podľa vonkajších rozmerov a prevedenia by sa Genesis mohol pokojne porovnávať s nemeckými limuzínami ako Audi A8, BMW radu 7 či Mercedes triedy S. Lenže to by sme sa po dovybavení nemeckých konkurentov dostali takmer na dvojnásobné ceny vozidiel. Hyundai Genesis bude ale podľa môjho názoru konkurovať skôr o triedu menším prémiovkám, ktoré sa aj tak cenou Genesisu priblížia jedine bez dovybavenia. Ideálnym konkurentom by bola Lancia Thema, jej výroba však bola na jar minulého roka ukončená.

Hyundai Genesis Jaguar XF Lexus GS Mercedes Benz E trieda
Značka a model Hyundai Genesis Jaguar XF Lexus GS Mercedes E trieda
Motor 3.8 GDI V6 3.0 V6 S/C 350 AWD 400 4Matic
Stupeň výbavy Portfolio Premium
Zdvihový objem motora 3778 2995 3456 3498
Uloženie / počet valcov V/6 V/6 V/6 V/6
Preplňovanie nie áno nie áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 232/6000 250/6500 233/6400 245/5250-6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 397/5000 450/3500 378/4800 480/1200-4000
Prevodovka 8-stupňová automatická 8-stupňová automatická 6-stupňová automatická 7-stupňová automatická
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 240 250 190 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 6,8 5,9 6,3 5,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 11,6 9,4 10,2 7,4
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2075 1880 1730 1845
Dĺžka (mm) 4990 4961 4850 4879
Šírka (mm) 1890 1920 1840 1854
Výška (mm) 1480 1460 1455 1474
Rázvor (mm) 3010 2909 2850 2874
Počet dverí/miest 4/5 4/5 4/5 4/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 493 540 542 540
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km 5 rokov obmedzenia km 3 roky / 100.000 km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 59.990 60.551 70.000 59.850
Akčná cena (€) - - - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 59.990 75.098 71.200 86.107

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Jaguar XF
  • má navyše: -
    nemá: klimatizované a elektricky ovládané zadné sedadlá, elektrické ovládanie predného sedadla spolujazdca a audiosystému zo zadných sedadiel, systém sledovania pred a za vozidlom, systém udržiavania v jazdnom pruhu, automatický parkovací asistent v pozdĺžnom a priečnom smere, 360° pohľad na vozidlo (4 kamery), automatické otváranie veka batožinového priestoru, elektrické dovieranie dverí

  • Lexus GS
  • má navyše: Bi-LED predné svetlá (Genesis má bi-xenónové svetlomety)
    nemá: klimatizované a elektricky ovládané zadné sedadlá, elektrické ovládanie predného sedadla spolujazdca a audiosystému zo zadných sedadiel, adaptívny tempomat + systém udržiavania v jazdnom pruhu + systém sledovania pred a za vozidlom + automatické zastavenie vozidla pred náhle brzdiacim vozidlom (nedá sa objednať pre 350 AWD, pre iné verzie áno), panoramatickú strechu s elektrickým ovládaním, automatický parkovací asistent v pozdĺžnom smere, 360° pohľad na vozidlo (4 kamery), automatické otváranie veka batožinového priestoru, elektrické dovieranie dverí

  • Mercedes E trieda
  • má navyše: ATTENTION ASSIST (systém rozpoznania únavy vodiča), full LED predné svetlá (Genesis má bi-xenónové svetlomety)
    nemá: klimatizované a elektricky ovládané zadné sedadlá, elektrické ovládanie predného sedadla spolujazdca a audiosystému zo zadných sedadiel, automatické otváranie veka batožinového priestoru, elektrické dovieranie dverí



    Záverečné hodnotenie

    Hyundai Genesis je úplne iný Hyundai na aký sme boli doteraz zvyknutí. Nie, nie je to iba reklamný slogan. Je to naozaj tak. Mimoriadne bohatá výbava, vysoké remeselné spracovanie, použité materiály vysokej kvality, najmodernejšie bezpečnostné systémy a dokonalý komfort. To všetko sú atribúty nového Genesisa, ktorý sa svojou kvalitou hravo vyrovná prémiovým značkám. Navyše s cenovkou, za ktorú nemá v danej v triede konkurenta, a ani o o triedu nižšie. Mňa Genesis úplne dostal, no či dostane aj európskych zákazníkov tohto segmentu je otázne. Najväčší problém, okrem absencie výberu iných pohonných jednotiek a špecifikácie výbavy, bude povedomie značky, ktoré sa zo dňa na deň len tak nezmení a len ťažko sa vyrovná zabehnutým prémiovkám. Každopádne palec hore pre značku za odvahu posúvať hranice stále vyššie a vyššie.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Test: Hyundai ix20 1.6i LPG Style
    Test: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Premium
    Test: Hyundai i10 1.2 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi Business Edition
    Test: Hyundai Genesis Coupe 3.8 GDI V6 Premium
    Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
    Test: Hyundai i20 1.1 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i20 1.2i Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 1.7 CRDi Premium
    Test: Hyundai Elantra 1.6i D-CVVT Style
    Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI Extreme
    Test: Hyundai i40 1.6 GDI Style
    Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi Style 4x2
    Test: Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2

    Dňa: 11.02.2015
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]