Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nissan predstavil výsledky a plány (11/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.kvál, 01.12.2014;

27. novembra 2014 sme sa zúčastnili tlačovej konferencie spoločnosti Nissan pri príležitosti oznámenia dosiahnutých výsledkov za prvú polovicu fiškálneho roku 2014 a plánov pre značku Nissan. Akcia prebiehala v komornej atmosfére v salóniku reštaurácie Au Café na pravom brehu Dunaja v Bratislave.

Privítal nás p. Andrej Balog, PR a marketing manažér značky Nissan na Slovensku. Globálne zhodnotenie a plány značky Nissan nám odprezentoval p. Andrey Akifiev, generálny manažér Nissan Sales CEE. Následne sa slova ujal p. Marián Hoffer, country manažér značky Nissan pre Slovensko, ktorý nás oboznámil s výsledkami a novinkami na Slovensku. Prítomný bol taktiež p. Krzysztof Kowalski, PR manažér Nissan Sales CEE.

Predaje
Bohatá produktová ofenzíva značky Nissan sa v prvej polovici fiškálneho roku 2014 vs. FY13 podpísala globálnym rastom objemu predaja o 5,8 %, čo predstavuje trhový podiel 6 %. V Európe narástol predaj o 8,4 % (334.000 predaných vozidiel), čo predstavuje trhový podiel 3,8 %. Obľube sa tešia najmä nový Qashqai a Note, ale aj modernizovaný Juke.

Na Slovensku sa za 1. polrok 2014 predalo 633 vozidiel značky Nissan, čo predstavuje 45 % nárast predaja (+ 195 kusov vs. FY13) a bol dosiahnutý trhový podiel 1,6 %. Predaj malých vozidiel Micra a Note bol takmer dvojnásobný (117 kusov oproti 61). Tradične obľúbený Nissan Qashqai dosiahol 65 % medziročný nárast predaja (323 vs. 196) s 2,2 % trhovým podielom v segmente. Dobre sa uchytil aj elektromobil Leaf s predajom 18 kusov, čo predstavuje 82 % podiel v segmente.

Plány
Naše poslanie je jasné: „Stať sa najžiadanejšou ázijskou značkou tým, že budeme dodávať našim zákazníkom vzrušujúce dostupné inovácie.“

Globálny dlhodobý programu Nissan Power 88 predstavuje záväzok dosiahnuť 8 % trhový podiel a 8 % udržateľný prevádzkový zisk do konca fiškálneho roka 2016. Európske ciele značky Nissan pre FY16 sú dosiahnuť 5 % trhový podiel a 4 % udržateľný prevádzkový zisk.

Smerovanie spoločnosti Nissan je poskytnúť inovácie a vzrušenie pre každého:
- vedúce postavenie v segmente elektromobilov,
- vedúce postavenie v segmente crossoverov,
- a rozširovať technológie, ktoré vedú k autonómnej jazde.

Rast
Sila a hodnota značky podľa Best Global Brands 2014 dosiahla celosvetovo 56. miesto (v roku 2011 to bolo 90. miesto). O ďalší rast nielen v menovanom rebríčku sa určite postará aj dohoda o štvorročnej globálnej spolupráci spoločnosti Nissan Motor Co., Ltd. s Ligou majstrov UEFA vrátane Superpohára UEFA. Táto zmluva predstavuje doteraz najväčšiu sponzorskú investíciu japonskej automobilky a urobí zo spoločnosti Nissan globálneho oficiálneho partnera, počínajúc ročníkom 2014/15 až po ročník 2017/18.

Rastie aj spolupráca Renault-Nissan a Daimler, ktorá začala v roku 2010. Rozsah spolupráce bol pôvodne obmedzený na 3 projekty (najmä v Európe), ale vzrástol až na 12 súčasných projektov v Európe, Ázii a v Severnej Amerike.

Dôležitosť udržania zákazníkov
Spoločnosť Nissan kladie dôraz aj na udržanie si zákazníkov, čo podporia aj nasledovné programy:

- Reman program - repasované diely
Vybrané diely Nissan (napr.: kompresor klimatizácie, vstrekovače, vstrekovacie čerpadlá, turbo, hnací hriadeľ, štartéry, prevodovka, riadenie, ... ich rozsah sa neustále rozširuje) sú renovované za použitia najnovších technológií, aby sa zaistila rovnaká úroveň kvality za dostupnejšie ceny (o 20-30 % nižšie ceny oproti novým originálnym dielom Nissan) pre majiteľov starších vozidiel Nissan. Program bol spustený v roku 2011.

- Vernostný program You+Nissan
Tento program bol uvedený v januári 2014. Zahŕňa špeciálne ponuky pre zákazníkov pri kúpe nového vozidla a 5 až 30 % zľavu na originálne náhradné diely, príslušenstvo, oleje a práce v závislosti od veku vozidla (od 3 rokov až po 7+). Stačí mať Nissan a zaregistrovať sa na You+Nissan.

- Prísľub spoločnosti Nissan
Program bol spustený v septembri 2014 a jeho cieľom je zaistenie dlhodobej kvalitnej starostlivosti o zákazníkov.

Nissan na Slovensku
Sieť autorizovaných predajní bola rozšírená o 3 nových partnerov: ANRAcar Bratislava - Panónska cesta 45, ALBEX PLUS Nitra – Novozámocká ulica 3A a AUTOSPOL VLASATÝ Košice – Prešovská cesta 45. Pribudol aj 1 nový predajca elektromobilov: POINT Žilina – Vysokoškolákov 35. Naopak spolupráca bola ukončená s AUTOVES Spišská Nová Ves.

Sieť rýchlonabíjacích staníc na Slovensku aktuálne predstavuje 18 kusov a z toho 15 bolo vybudovaných v spolupráci spoločností Nissan a Greenway. Ostatných nabíjacích staníc je 26. Slovensko sa tak stalo jednou z prvých krajín s celkovým pokrytím diaľnic nabíjacími stanicami.

Text: Bc. Juraj Kvál
Foto: Bc. Juraj Kvál a Nissan Newsroom Slovensko

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]