Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nissan Pulsar, X-Trail, Juke a eNV200 (09/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 19.09.2014;

Dňa 18. septembra sme sa zúčastnili predstavenia nových modelov Nissan. Prezentácia sa konala v hoteli Ponteo v bratislavských Rusovciach, následné jazdy prebiehali v blízkom okolí.

Novinky nám odprezentovali p. Andrej Balogh, PR a marketing manažér značky Nissan na Slovensku a p. Krysztof Kowalski, regionálny PR manažér. Začiatok patril netradične futbalu. Pán Balogh s futbalovou loptou v rukách na úvod spomenul, že značka Nissan sa stala na štyri roky novým sponzorom Ligy majstrov – najprestížnejšej európskej futbalovej súťaže. Ambasádormi sa stali známi futbalisti Španiel Andrés Iniesta, hráč FC Barcelona a Brazílčan Thiago Silva, hrajúci za Paríž Saint-Germain. Iniesta je zároveň majiteľom prvého vyrobeného vozidla Pulsar. A práve ten sa stal prvým a hlavným bodom tejto akcie.

Nissan Pulsar
Nissan nemal doteraz zastúpenie v obľúbenom segmente C. Pamätáme si modely ako Almera a Tiida. Tie čakali na svojho nástupcu až do dnešných dní. Nový model Pulsar prináša moderný dizajn v štýle značky. Na chrómovú lištu v maske chladiča v tvare písmena V nadväzujú prelisy na prednej kapote. Predné svetlomety s denným LED svietením dopĺňa dynamicky tvarovaný nárazník. Zboku zaujme výrazný horný prelis vychádzajúci zo zadných svetiel. Bočné smerovky si našli miesto v spätných zrkadlách. Veko palivovej nádrže by mohlo byť aj menšie. Elegantne pôsobí chrómová lišta kopírujúca spodnú hranu okien. Zadné svetlá majú šípovitý tvar. Zaujala spodná hrana nárazníka s imitáciou karbónu. Celkový dizajn dopĺňajú dvojfarebné disky kolies z ľahkých zliatin.

Do predaja vstupuje model s benzínovým motorom 1.2 DIG-T (85 kW). S manuálnou 6-stupňovou prevodovkou je jeho maximálny krútiaci moment 190 Nm pri 2000 ot./min. S automatickou CVT prevodovkou Xtronic 165 Nm pri 1750 ot./min. Naftovú ponuku tvorí motor 1.5 dCi (81 kW), jeho maximálny krútiaci moment je 260 Nm pri 1750 až 2500 ot./min.

Výbabové stupne sú tri – Visia, Acenta a Tekna. Najvyššia výbava zahŕňa bezpečnostné prvky ako sú upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, detekciu pohybujúcich sa objektov za vozidlom a automatické núdzové brzdenie. Pri strednej výbave sú tieto prvky za príplatok. Zaujímavosťou sú LED svetlomety s automatickým nastavovaním výšky. Avšak už základná výbava je celkom bohatá. Spomenúť môžme manuálnu klimatizáciu, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, multifunkčný volant, farebný multifunkčný displej medzi otáčkomerom a rýchlomerom, tempomat alebo rádio so štyrmi reproduktormi a USB vstup pod stredovou lakťovou opierkou. Súčasťou je aj Stop/Start systém a rezerva. Bezpečnostná výbava okrem štandardných systémov ako ABS s ESP obsahuje aj systém regulácie naklonenia karosérie. Airbagov je na palube šesť.

Cena štartuje na sume 13 950 € pri verzii 1.2 DIG-T Visia. Najdrahší Pulsar je naftový s výbavou Tekna, ktorého cena je 20 250 €.

Nissan X-Trail
Toto SUV je najväčší osobný model v ponuke značky. Oproti predchodcovi je väčší a modernejší. Dizajnové prvky na karosérii dávajú jasne najavo príslušnosť k značke. Najmarkatnejšie je to vidieť na prednej maske s typickou V-lištou. Tu je oveľa mohutnejšia ako pri Pulsare. Zaujmú aj LED denné svetlá, dvojfarebné disky kolies z ľahkých zliatin, chrómóvé lišty na prednom nárazníku, piatych dverách a najmä po obvode bočného presklenia. Svojim celkovým stvárnením pekne zapadá do ponuky SUV modelov na Slovensku.

Ponuka motorov zahŕňa zatiaľ len jeden motor. Naftový agregát 1.6 dCi (96 kW) dosahuje maximálny krútiaci moment 320 Nm pri 1750 ot./min. Poháňané môžu byť len predné kolesá aelbo všetky štyri. K dispozícii je aj automatická CVT prevodovka.

Výbavy sú ako pri Pulsare tri – Visia, Acenta a Tekna. Novinkou pri najvyššej výbave je presklená strecha s otvoriteľnou prednou časťou s elektricky ovládanou clonou. Ďalej tu nechýba kožené čalúnenie, navigačný systém, Bi-LED svetlomety alebo systém AVS, ktorý monitoruje okolie vozidla. Vozidlo môže byť za príplatok vybavené tretím radom sedadiel.

Základná cena je 21 900 € za verziu 1.6 dCi Visia s predným pohonom. Najvyššia suma v cenníku je 33 500 € za pohon 4x4 alebo prevodovku Xtronic s výbavou Tekna.

Nissan Juke
Extravagantný model Juke má úspech. 85 % kupujúcich v Európe sú novými zákazníkmi značky. Teraz prišiel s vynoveným vzhľadom. Prepracovaná bola predná časť s novým nárazníkom a svetlometmi, Tie môžu byť po novom v najvyššej výbave za príplatok aj xenónové. Nový vzhľad majú aj zadné združené svetlomety. Nové sú možnosti personalizácie vozidla, ktoré sú naozaj bohaté. Kontrastné sfarbenie môžu mať napr. kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišta svetlometov a lišta nárazníkov. V interiéri môže byť farebná stredová konzola, obruba vetracích otvorov, lišta dverí, ale aj napr. kryt vnútorného spätného zrkadla. Plasty batožinového priestoru boli zmenené, čím prišlo k jeho zväčšeniu o 40 %.

Doterajšie motory, benzínový 1.6 (69 kW) a naftový 1.5 dCi (81 kW), doplnil nový motor 1.6 DIG-T (85 kW a 140 kW). Slabší dosahuje maximálny krútiaci moment 190 Nm pri 2000 ot./min. a silnejší 240 pri 1600 až 5200 ot./min. Silnejší sa ponúka aj vo verzii 4x4 s automatickou CVT prevodovou Xtronic.

Výbavové stupne sú štyri - Visia, Visia Plus, Acenta a Tekna. Cenník začína sumou 11 700 € za verziu 1.6 Visia. Nový motor je dostupný od výbavy Acenta za 14 350 €. Najdrahší je Juke 1.6 DIG-T (140 kW 4x4) za 21 800 €.

Nissan eNV200
Dodávkové vozidlo s elektrickým pohonom. Aj takúto kombináciu ponúka značka Nissan. Model eNV200 ponúka pri zachovaní úžitkových vlastností oveľa nižšie náklady na prevádzku oproti naftovej verzii. Vozidlo je tichšie a ekologickejšie. Dojazd by mal byť do 180 km. Nissan vidí využitie napr. v záhradníctve, kde do veľkých hál s kvetinami je vjazd so spaľovacím motorom zakázaný. Slovenská cena zatiaľ nie je známa.

Jazda - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Visia
Po odprezentovaní noviniek sme sa premiestnili na parkovisko, kde nás čakali vozidlá, o ktorých sme doteraz len počúvali. Ako prvé sme dostali kľúče od modelu Pulsar. Polohu za volantom si tu nájde každý typ vodiča. Možnosti nastavenia sú dostatočné. Pri krátkom zoznámení nás zaujal dostatočnou základnou výbavou. Multifunkčný volant ponúka ovládanie všetkých základných prvkov od palubného počítača, cez rádio po tempomat. Jednoduché, ale pekné rádio s chrómovanými tlačidlami pôsobí moderne. Ovládanie manuálnej klimatizácie by si zaslúžilo o málo lepšie spracovanie. Odkladacích priestorov je dostatok, či už na stredovom tunely alebo pod lakťovou opierkou. Najväčším tromfom je však priestor na zadných miestach. Dovolíme si tvrdiť, že je tu najviac miesta na nohy aj hlavu v porovnaní s konkurenčnými modelmi v triede. Batožinový priestor o objeme 385 litrov je dostatočný. Po sklopení zadných operadiel vznikne značný schod. Motor je tichý a kultivovaný. Živšie reaguje od 2000 ot./min. Chod radiacej páky je presný a ľahký. Akurát pridanie plynu sa v nej prejaví malým cuknutím. Aj pri rýchlosti 130 km/h je na palube ticho. Podvozok sa javí viac komfortný ako športový. Pulsar na nás urobil dobrý dojem. Hodnotíme ho ako podarený návrat značky Nissan do segmentu C.

Jazda – Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 Tekna
X-Traily odchádzali čisté a prichádzali špinavé. Umelý kopec v bratislavskej Petržalke patril v tento deň len im. Víta nás rovnaký volant ako v Pulsare, len je odetý do bledej kože. Rovnaký je aj multifunkčný displej medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Sedí sa pohodlne a vysoko. Pocit bezpečia sa dostaví okamžite. Systém voľby pohonu 4x4 sme mali nastavený v polohe AUTO. Bledý interiér s koženými sedadlami kontrastoval s trasou, ktorú sme mali pred sebou. Vysoká tráva, rozmočená šotolina, kamene, mláky a blato. Ešteže druhý deň nepršalo. Čakali nás mierne náklony, nejaké to stúpanie a klesanie. Proste offroadová cesta, ktorú pravdepodobne žiadny majiteľ svojmu X-Trailu nedopraje. A on to pri tom všetko zvláda s prehľadom. Snáď len svetlá výška bola v našom prípade limitujúca. Kameň schovaný v mláke sa pozdravil s podvozkom a našim ušiam sa to teda nepáčilo. Ale páčilo sa nám ako bravúrne zvláda všetky pripravené nástrahy. Zaujali nás kamery pod predným znakom výrobcu, v spätných zrkadlách a samozrejme na piatych dverách. Tieto vytvárali pohľad na okolie vozidla z vtáčej perspektívy. V teréne veľmi užitočná vec, najmä keď sa obraz z kamier zobrazuje automaticky po zaregistrovaní prekážky senzormi.

Posielanie pohonu aj na zadné kolesá prebieha rýchlo a v správnej chvíli. Stačí mať zaradený prvý prevodový stupeň, správne pracovať s volantom, jemne pridávať plyn a X-Trail vás vyvezie až na vrchol. Zvláda to s prehľadom, niekedy je to celé skôr o vodičovi ako o aute. Ale je dobré vedieť, že vozidlo, s ktorým bežne jazdíte do práce, na nákupy a po deti do školy, dokáže prejsť aj takýto terén. Okrem toho ponúka priestranný interiér, ktorý môže byť až 7-miestny. Výkon motora bol pri našich jazdných situáciach dostatočný. Spokojní sme boli aj s prevodovkou. Práca s jej pákou bola rovnako dobrá ako v Pulsare - presná a ľahká. X-Trail hodnotíme ako moderného člena širokej rodiny SUV, ktorý urobil oproti predchodcovi veľký krok vpred.

Fotogaléria


Dňa: 19.09.2014
Text a foto: Karol Zechmeister

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]