Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Peugeot 308 2.0 BlueHDi Allure (07/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 12.09.2014;

So sedemmesačným odstupom od testovania benzínovej verzie európskeho auta roku 2014, sme si z ponuky novinárskych automobilov opäť vybrali model 308. Tentokrát však verziu so 110-kilowattovým dieselovým dvojlitrom v kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, systémom Start & Stop a výbavou "ALLURE". Tento najvyšší stupeň výbavy a systém Start & Stop mala aj testovaná benzínová verzia 1.6 THP (115 kW) s manuálnym radením šiestich prevodových stupňov. Automobil redakcii zapožičal slovenský importér PEUGEOT SLOVAKIA, s.r.o.
______________________________________________________________________________________________

Pôvodnú ponuku troch benzínových motorov 1.2 VTi (60 kW), 1.6 THP (92 kW), 1.6 THP (115 kW) a dvoch dieselových motorov 1.6 HDi FAP (68 kW), 1.6 e-HDi FAP Start & Stop (84 kW) výrobca nedávno rozšíril o ďalší dieselový dvojliter BlueHDi (110 kW/150k). Tento staronový dieselový dvojliter vďaka unikátnemu systému na neutralizovanie škodlivých emisií vo výfukových plynoch ako jediný spĺňa emisnú normu Euro 6. Na Slovensku sa model 308 s motorom 2.0 BlueHDi STT predáva v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou (EAT6A) v dvoch stupňoch výbavy ACTIVE a ALLURE. Desať farebných odtieňov karosérie je možné skombinovať s tromi látkovými poťahmi a vo výbave ALLURE aj s tromi koženými poťahmi.

testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor AAD




Dizajn - spĺňa kritéria súčasného trendu

Nový Peugeot 308

O mesiac nová 308-čka oslávi prvé narodeniny. Premiéru mala 09/2013 na Frankfurt Motor Show. Ako polročná oslavovala svoj prvý titul "Car of the Year 2014" (európske auto roku). Trojpercentný podiel na celosvetovom predaji automobilov v segmente C (hatchback), potvrdzuje, že modernizácia pôvodného modelu, presnejšie povedané vytvorenie nového modelu na odlišnej modulárnej platforme EMP2 sa výrobcovi vydarila. Pod obchodný úspech sa určite podpísal aj nadčasový dizajn karosérie, ktorý naplnil kritéria súčasného trendu. Podrobnejšie čítajte v teste Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)

Osvetlenie - šperky s najnovšou technológiou

Nový Peugeot 308

V teste z 12/2013 (Peugeot 308 1.6 THP Allure) okrem iného uvádzam, že nový model 308 má s predchádzajúcim spoločné len číselné označenie "308", dizajnovú aroganciu nahradila elegancia a v reflektoroch sa uplatnila moderná LED technológia. Vonkajšie svetlá sa stali neoddeliteľnou súčasťou dizajnu karosérie pre rozpoznávanie modelu. "Oči šelmy" plne využívajúce technológiou elektroluminiscenčných diód "full-LEDs" sú ozajstným šperkom nového modelu 308. Tri "pazúry leva", typické pre značku Peugeot a jantárovo-žltý pásik v spätných zrkadlách (bočná smerovka) taktiež využívajú modernú LED technológiu. Časy vláknových žiaroviek sa tak pomaly stávajú minulosťou. Viac v teste Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)

Interiér a komfort - dostatočný komfort v jednoduchej elegancii

Nový Peugeot 308

Môj prvý pohľad do interiéru obyčajne padne na prístrojový panel. Nový model ho nemá zbytočne členitý. Takéto dizajnové prevedenie vždy obdivujem. Kaplnka združených prístrojov, vybavená dvomi výraznými tienidlami, posadená vysoko na prednom paneli, pôsobí zaujímavo a elegantne. Jej umiestnenie poskytuje vodičovi informácie priamo do zorného poľa. Na stredovej konzole netreba hľadať ovládače kúrenia, vetrania alebo klimatizácie. Ich funkcie a mnoho ďalších prebrala farebná obrazovka dominujúca prístrojovej doske. Lesklé obloženie doplnkov prístrojového panelu je elegantné ale zároveň sa odráža v bočných oknách, akoby v spätných zrkadlách. Čistý stredový panel predeľuje len úzka štrbina na cédečko a rad plošných tlačidiel. Uzamknete nimi vozidlo zvnútra, spustíte vyhrievanie predného alebo zadného okna, spustíte varovné svetlá a zamedzíte vnikaniu nežiaducich pachov z vonku. Ak vás zaujíma, ako to všetko funguje, ako sa sedí na sedačkách a aký výhľad a komfort poskytuje interiér vo výbave "Allure", prečítajte si moje dojmy v teste Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)

Pracovisko vodiča - zdanlivo jednoduché, ale dostatočne inteligentné

Nový Peugeot 308

Všetko pre pohodlie vodiča, povedali si v Peugeote, a za príplatok 600,00 € namontovali do predných sedadiel elektromotor s masážnymi funkciami chrbta. Taktiež vyrobili menší, kožou potiahnutý trojramenný volant, ktorý výborne padne do rúk. Nastavenie jeho ideálnej výšky a vzdialenosti od prístrojovej dosky je samozrejmé. Elektrická parkovacia brzda uvoľňuje ruky pre inú činnosť. Nový model 308 vo výbave Allure ponúka aj ďalšie vymoženosti elektrotechniky. Dažďový senzor sám spustí stierače po dopade prvých kvapiek na predné okno. Ďalší senzor po zotmení automaticky rozsvieti stretávacie svetlá a tlmené osvetlenie interiéru. Zadná kamera premietne na displej priestor za vozidlom v momente, keď zistí, že je zaradená spiatočka. Asistent parkovania v spolupráci s kamerou (spolu za príplatok 890,00 €) a parkovacími senzormi navedie vodiča na voľné parkovacie miesto bez toho, aby musel otáčať volantom. Spoľahlivo zvládne zaparkovanie medzi pozdĺžne aj priečne stojace autá. Túto funkciu ocenia najmä menej skúsení vodiči. Ja som parkovacie manévre zvládal bez parkovacieho asistenta rovnako bezpečne a za oveľa kratší čas. Napriek tomu som sa s parkovacím asistentom výborne pobavil. A to stále ešte nie je všetko, čo vodičovi pomáha bezpečne riadiť toto auto. Systém zabudovaný do spätných zrkadiel sníma mŕtvy uhol. Keď sa v ňom objaví iné auto, v zrkadle rozsvieti výstražný bod pod podmienkou, že si priplatíte 200,00 €. Testovaný model má aj "Driver Assistance Pack". Je to bezpečnostný balík s adaptívnym tempomatom, ktorý stráži nastavenú rýchlosť a automaticky ju prispôsobuje pomalšie jazdiacemu autu tak, aby zachoval prednastavenú reakčnú dobu brzdenia v závislosti na rýchlosti a vzdialenosti medzi idúcimi autami. Optickým aj zvukovým signálom upozorní na nebezpečenstvo kolízie, pričom núdzovo brzdí, ale úplne nezastaví. Ten, kto si takúto pomoc nevyskúšal, nevie o čo prišiel. Driver Assistance Pack (za príplatok 480,00 €) v kombinácii s automatickou prevodovkou som si užíval najmä pri jazde v kolóne. Nemusel som sa zaoberať sústavným brzdením, preraďovaním a zrýchľovaním, a tak som si mohol pokecať s priateľmi cez Bluetooth rozhranie so zabudovaným reproduktorom a rukami na volante. Posledná vymoženosť, na ktorú rád spomínam, je otváranie a zamykanie dverí s kľúčom vo vrecku (dotykom na kľučku). Kľúč z vrecka netreba vytiahnuť ani pri spúšťaní motora, stačí zatlačiť na tlačidlo Start & Stop. Kam zmizla väčšina mechanických ovládačov zo stredového panela a ako sa funkcie ovládajú sa dočítate v teste Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)

Odkladací priestor - veľký, ak nie najväčší medzi hatchbackmi v triede C

Nový Peugeot 308

Nový model nemá veľa zbytočných odkladacích poličiek, schránok ani boxov. Plytký box vo dverách je dostatočný na odloženie stierky a menších predmetov. Sklopný držiak na plechovku/pohár som našiel v schránke medzi prednými sedadlami. Spolujazdec si môže niečo odložiť do chladenej schránky pod prístrojovou doskou. Vo verzii pre nefajčiarov, popolník nahradili 12V zásuvka a prípojky USB/JACK. Sú tam aj ovládače vyhrievania predných sedadiel. Nakladací priestor poskytuje objem 420 dm3 (norma VDA)/470 litrov. Po sklopení obidvoch častí operadla zadnej lavice (v pomere 2/3) sa nákladový priestor zväčší až na 1.228 dm3 (norma VDA). V lôžku pod výklopnou podlahou kufra zaberá miesto plnohodnotné náhradné koleso na oceľovom disku.

Motorizácia - 1.6 litrový benzín so 6-stupňovým manuálom / 2.0 litrový diesel so 6-stupňovým automatom

Nový Peugeot 308

Model 308 poháňaný benzínovým (zážihovým) motorom THP a prevodovkou s manuálnym radením som testoval v zime minulého roku. S objemom valcov motora 1.598 cm3 dosiahne maximálny výkon 115 kW (156 k) pri 6.000 ot./min.-1 a maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1.400 ot./min.-1. Obutý na sedemnásť palcových pneumatikách zrýchli na rýchlosť 100 km/hod. za 8,4 sekundy a jeden kilometer prejde za 29,5 sekundy. Toľko údaje výrobcu.
V režime voľnobežných otáčok bol tak kľudný, akoby pod kapotou ani nebol. Za výdatnej pomoci 6-stupňovej manuálnej prevodovky bol aj dostatočne živý. Šesť prevodov vpred a jeden vzad je pre tento motor dobrá kombinácia. Často kritizovaný pocit nepresného manuálneho radenia prevodov spôsobuje pomerne dlhý pohyb páky po dráhe dvojitého písmena "HH". Benzínová 1.6 THP (115 kW) so systémom Start & Stop a 6-stupňovou prevodovkou (BVM6) s manuálnym radením, tvoria ideálny pár do mesta aj na diaľnicu.

V rovnakom modeli mám teraz k dispozícii dieselový 2-liter, presnejšie vznetový motor s objemom valcov 1.997 cm3, ktorý spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a štartovaním bez kľúča. Tento diesel s maximálnym výkonom 110 kW (149 k) pri 3.750 otáčkach za minútu -1 nie je žiadnym nováčikom v portfóliu motorov výrobcu Peugeot a napriek tomu nesie nové označenie "BlueHDi". Výrobca takto označil úplne nový systém spájajúci technológiu selektívnej katalyckej redukcie SCR (Selective Catalytic Reduction) s filtrom pevných častíc FAP (filtre à particules). Takéto spojenie dvoch technológií je momentálne najúčinnejšou ochranou pred znečisťovaním životného prostredia pevnými časticami a oxidmi dusíka vyprodukované naftovými motormi. Oxidačný katalyzátor najprv prevedie nespálené uhľovodíky (HC) a oxid uhoľnatý (CO) na vodu (H2O) a oxid uhličitý (CO2). Pridávaním modrého aditíva "AdBlue®" do SCR katalyzátora sa premení 90% oxidov dusíka (NOx) na dusík a vodu. Následne filter pevných častíc FAP zachytí až 99,9% pevných častíc, takže do ovzdušia sa dostáva už len cca 107 g/km látok znečisťujúcich životné prostredie. Naftový motor s touto technológiou spĺňa ekologickú normu Euro 6 Diesel. Aditívum AdBlue® sa nalieva do špeciálnej nádržky s objemom 17 litrov, čo postačí na prejdenie cca 20.000 km. Nevýhodou je, že aditívum, na ktorého nedostatok upozorní palubný počítač po zapnutí zapaľovania, na bežnej čerpacej stanici nedoplníte. Musíte navštíviť autorizovaný servis Peugeot skôr ako sa automaticky zablokuje štartovanie motora. Ak sa na displeji v oranžovom štvorci zobrazí text UREA, znamená to, že jazdný dosah "autonómia" je obmedzený už len na vzdialenosť medzi 2.400 - 600 km. Nápis UREA na červenom podklade oznamuje, že jazdný dosah klesol pod 600 km. Vtedy už netreba riskovať ďalšiu jazdu, ale urýchlene navštíviť najbližší autorizovaný servis, alebo využiť možnosť u autorizovaného predajcu vopred si zakúpiť núdzové balenie aditíva vo fľaštičke s objemom 1,89 litra. Núdzové balenie však nevozte so sebou, nakoľko jeho obsah sa znehodnotí už pri teplote +25 stupňov Celzia. Plniaci otvor pre doplnenie aditíva je v podlahe vpravo, vedľa rezervného kolesa pod kruhovým uzáverom. Pozornejší buďte najmä v zime, keď vonkajšia teplota klesne pod -11 stupňov Celzia, kedy aditívum môže pri poruche zariadenia na jeho ohrev zamrznúť aj v nádržke.
Ak ste zvedaví, ako tento filtračný proces SRC+FAP prebieha, pozrite si video: Diesel parcitulate filter od koncernu PSA Peugeot Citroen.

S takýmto dieselovým motorom pod kapotou 308-čky som v kombinovanom režime (mesto, mimo mesta, diaľnica) najazdil 464 kilometrov. Naftový 4-valec je o 5 kW (6,8 k) slabší od najsilnejšej benzínovej vezie 1.6 THP (115 kW/156 k). Myslím si, že priaznivci dieselových motorov mu necelých sedem chýbajúcich koní dokážu odpustiť, veď podľa výrobcu maximálny výkon 110 kW (149 k) dosiahne pri 3.750 ot./min.-1 a maximálny krútiaci moment 370 Nm pri 2.000 ot./min.-1. Dobre vyladený motor sa správal kultivovane v celom rozsahu otáčok. Milo ma prekvapil dynamikou aj pri otáčkach pod hranicou maximálneho krútiaceho momentu. Importér mu vybral za partnerku 6-stupňovú automatickú prevodovku. Keďže automat uprednostňujem pred manuálom, venoval som mu zvýšenú pozornosť. Automatické preraďovanie pracovalo s plynulým záberom bez oneskorenia. Šesť prevodov vpred a jeden vzad je ideálnym riešením pre automat, ktorý spoľahlivo dokáže pracovať aj v dvoch nadštandardných režimoch, v športovom a zimnom. Priznám sa, že som neočakával, že automobil s celkovou hmotnosťou 1.900 kg dokáže vystreliť vpred s takou ľahkosťou a temperamentom. A to som nepotreboval využívať ani športový režim "S", ktorý má k dispozícii. Menej radosti som mal z nepriamočiareho pohybu páky po kulise radenia. Páka z polohy "P" (parkovanie) do polohy "D" (jazda vpred) sa pohybuje zhora nadol po odstupňovanej dráhe (akoby po schodoch). Páka po zdolaní prvého schodíku preskočí do polohy "R" (spätný chod), cez druhý schodík sa dostane do polohy "N" (neutrál), aby takto "doskákala" až do polohy "D". Vyskočeniu páky zo zaradenej polohy bráni pružina, ktorej silu je potrebné prekonať protipohybom. Takéto "silové" presúvanie páky som si uvedomil najme pri radení zdola nahor (z polohy "D" do "R" alebo "P"). Najviac som si silového preraďovania užil pri testovaní "Parkovacieho asistenta", ktorý ma na strane jednej oslobodil od otáčania volantom, ale pri menšom parkovacom mieste ma nútil častejšie meniť prevody vpred a vzad.

Jazda - dva rôzne pohony s rovnakými jazdnými vlastnosťami

Nový Peugeot 308

Rovnako, ako benzínový motor 1.6 THP (115 kW) STT aj dieselový 2.0 BlueHDi STT (110 kW) sa štartuje bez kľúča. Zatlačením na tlačidlo START/STOP červené ručičky prístrojov jedenkrát opíšu celú svoju dráhu a vrátia sa do východzej polohy. Nakrátko sa na displeji zobrazí uvítacie logo výrobcu a informácia o stave olejovej náplne. Hneď na to, motor naskočí pripravený vyraziť na testovaciu jazdu. Plynulému rozjazdu ešte bráni elektrická parkovacia brzda, ktorá sa ale vzápätí samočinne uvoľní. Ručička rýchlomeru stúpa zľava doprava, oproti nej sprava doľava sa pohybuje ručička otáčkomeru. Rovnako ako pohyb ručičky otáčkomeru aj jeho umiestnenie je netradičné, nachádza sa vpravo od rýchlomeru. Menší volant reaguje aj na ten najmenší pohyb a povely zodpovedne prenáša na kolesá, aby ich presne a spoľahlivo viedol do zákruty. Podvozok, postavený na novej modulárnej platforme EMP2 so širokým rozchodom náprav a s kolesami zarovno s karosériou, bez ohľadu na spôsob jazdy udržuje dobrú stabilitu. Pruženie vozidla aj s nízkoprofilovým obutím (pneu 225/45 R 17) dobre eliminuje menšie nerovnosti na vozovke. Ani raz som nezaznamenal nežiaduce zvuky, neobvyklé vibrácie ani rušivý šum aerodynamického obtekania vzduchu okolo karosérie. Nebolo by férové tvrdiť, že pracujúci naftový motor o sebe nedával vôbec vedieť. Jeho prejav v porovnaní so šepotom benzínového mora nepočuje iba hluchý. Úplné ticho nastalo až na stopke, kedy sa motor na príkaz systému Start & Stop úplne odmlčal. Uvoľnením nohy z brzdy okamžite začal spievať svoju pieseň. Keď som zistil, akú dynamiku mi ponúka a ako je ohľaduplný k životnému prostrediu, tak som mu to jeho "forte" odpustil. Ako som už spomenul, rýchlosť jazdy kontroluje obmedzovač rýchlosti a aktívny regulátor predvolenej rýchlosti. Radar v prednom nárazníku detekuje vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla a rýchlosť prispôsobuje vzdialenosti zodpovedajúcej času potrebného na bezpečné zastavenie. Rýchlosť spomaľuje výhradne pomocou motorovej brzdy a na nebezpečenstvo kolízie upozorní oranžovou výstražnou správou na displeji združeného prístroja. Viac o tomto systéme ale aj o snímačoch mrtvého uhla čítajte v teste Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)

Porovnanie agregátov - výkonnejší benzín / ekologickejší diesel

Výrobca v dokumentácii uvádza, že nový model 308 s 1,6-litrovým benzínovým motorom THP (115 kW/156 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (BMV6), obutý na 17-palcových zliatinových diskoch, spotrebuje v meste 7,9 litrov benzínu na 100 km. Mimo mesta by mu malo stačiť 4,6 l/100 km a v kombinovanej prevádzke 5,8 litrov benzínu na 100 kilometrov jazdy, pričom každý jeden kilometer vypustí do ovzdušia 134 g škodlivých látok (CO2).
Ten istý model s 2,0-litrovým dieselovým motorom BlueHDi (110 kW/150 k) a 6-stupňovou automatickou prevodovkou (EAT6), obutý taktiež na 17-palcových zliatinových diskoch, spotrebuje na 100 km jazdy po meste 4,8 litrov nafty. Mimo mesta 3,7 l/100 km a v kombinovanej prevádzke 4,1 litrov nafty na 100 kilometrov jazdy, pričom po prejdení jedného kilometera do ovzdušia vypustí len 107 g škodlivých látok (CO2).
Z porovnania údajov výrobcu vyplýva, že s dieselovým motorom by mala byť jazda úspornejšia a ekologickejšia. A aká je realita? Palubný počítač modelu 308 s benzínovým motorom vyhodnotil dlhodobú priemernú spotrebu pri priemernej rýchlosti 56 km/hodinu v kombinovanej prevádzke na 6,9 l/100 km. Pri rovnakých podmienkach ale s dieselovým motorom dlhodobú spotrebu vyhodnotil na 6,0 l/100 km pri priemernej rýchlosti 42 km za hodinu. Model so vznetovým motorom a automatickou prevodovkou dosiahne zrýchlenie z 0-100 km/hod. o 1,2 sekundy neskôr ako rovnaký model so zážihovým motorom s manuálnym radením. Vzdialenosť 1.000 m s pevným štartom prejde tiež o 1,3 sekundy pomalšie. Myslím si, že strata necelých dvoch sekúnd na silnejší benzínový motor nebude pre bežného používateľa vôbec rozhodujúca.

Cenové porovnanie - lacnejší benzín / drahší diesel s lacnejšou prevádzkou

Model 308 s benzínovým motorom 1.6 THP (115 kW/156 k) a manuálnym 6-stupňovým radením (BVM6) vo výbave Allure je na slovenskom trhu v ponuke od 21.450,00 € s DPH (s uvádzacím bonusom 1.500,00 € za 19.950,00 €). Rovnako vybavený model s dieselovým motorom 2.0 BlueHDi (110 kW/150 k) a automatickou prevodovkou sa predáva od 25.690,00 € s DPH (s uvádzacím bonusom za 24.190,00 €), ale s manuálnou prevodovkou sa predáva za 23.990,00 € s DPH (s uvádzacím bonusom len za 22.490,00 €). Z toho vyplýva, že cenové navýšenie za automatickú prevodovku predstavuje sumu 1.700,00 €. Po odpočítaní cenového navýšenia za automatickú prevodovku (benzínová 1.6 ju v ponuke nemá), mi z cenového porovnania vychádza cenový rozdiel 2.540,00 € v prospech benzínovej verzie. Otázne zostáva, či a za aký čas sa tento cenový rozdiel vráti majiteľovi verzie s naftovým motorom. Ten má totiž o niečo menšiu priemernú spotrebu paliva. Mnou porovnávané verzie sú však vybavené aj voliteľnou výbavou za príplatok k základnej cene. Benzínová verzia ju mala spolu za 5.460,00 € a naftová verzia za príplatok 4.340,00 €.
Nakonfigurovať si automobil podľa vlastnej predstavy vôbec nie je ľahké. Novinárske resp. predvádzacie automobily sú obvykle nakonfigurované tak, aby poukázali na užitočnosť aj takého vybavenia, ktoré by si záujemca z ponuky mnohokrát vôbec nezvolil. Aj preto, v porovnávacej tabuľke uvádzam technické údaje a úroveň základného a príplatkového vybavenia obidvoch testovaných modelov.

Bezpečnosť - nadštandardná ochrana cestujúcich už v základnej verzii

Bariérový test nového Peugeotu 308 - zdroj Euro NCAP

Nový model 308 už v sériovej výbave poskytuje dostatočnú aktívnu aj pasívnu ochranu cestujúcim. Aj preto získal v bariérových testoch plný počet 5 hviezdičiek. Naviac je vybavený inteligentným zariadením Peugeot Connect SOS, ktoré v prípade nehody automaticky vyšle núdzové volanie o pomoc bez zásahu vodiča (zatiaľ nie na Slovensku).

______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - drahší dieselový pohon je rovnocennou alternatívou k lacnejšej benzínovej verzii

testoval šéfredaktor Peter Mauer Európske auto roka 2014 s 3-percentným predajným podielom úspešne odoláva konkurentom v segmente C (hatchback) na európskych trhoch. Nová tvár, čisté línie karosérie, solídny interiér, využitie modernej technológie a veľmi dobré jazdné vlastnosti evidentne presvedčili nielen európskych novinárov, ktorí tomuto modelu dali svoj hlas. Myslím si, že úspešnú predajnosť nového modelu 308 podporí aj motorizácia s novou technológiou "BlueHDi". Mňa tento naftový dvojliter doplnený šesťstupňovým automatom a funkciou Start & Stop presvedčil. Perfektnú spoluprácu motora s automatickou prevodovkou však zbytočne znehodnocuje ťažšie presúvanie páky po kulise radenia prevodových stupňov. Bežný motorista si tento detail možno vôbec neuvedomí a tak môžem tento bezpečný, úsporný a ekologický automobil bez obáv odporučiť ako rovnocennú alternatívu k benzínovej verzii modelu 308.

______________________________________________________________________________________________

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Testoval: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer
______________________________________________________________________________________________

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)
Peugeot 208 1.6 THP GTi (08/2013)
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure (08/2013)
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]