Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Renault Twingo 3. generácia (09/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 10.09.2014;

V bratislavskej reštaurácii v centre Starého Mesta sa dňa 9. septembra 2014 odohralo uvedenie tretej generácie modelu Twingo na slovenský trh. Boli sme pri tom.

Trhový podiel

zväčšiť obrázok Trh malých vozidiel je historicky rozkolísaný a to aj vplyvom rôznych dotácii na nákup nového auta. V časoch uvedenia prvej generácie modelu Twingo nebola na trhu silná konkurencia a Twingo si obsadilo v špičke celých 25%. Nasledovala druhá generácia, ktorá však dosiahla maximálne na 10%. V súčasnosti na Slovensku tvorí segment malých vozidiel zhruba 2 - 3% celého trhu osobných automobilov. Twingo začalo svoj konkurenčný boj hlavnou odlišnosťou: s motorom vzadu a pohonom zadnej nápravy.

Dizajn

Vonkajšie tvary nového Twinga v sebe spájajú spolu s 5-dverovou karosériou aj odkazy minulých modelov, teda populárneho, masovo rozšíreného Twinga 1. generácie (svojou jednopriestorovosťou) a ešte staršieho výkonného modelu R5 Turbo (predná maska , rozšírenejšie zadné blatníky). Zaujímavosťou je otváranie prednej kapoty, pod ktorou je len akumulátor, nádobky na kvapaliny a dva crash-boxy pre prípad havárie. Kapota sa odisťuje/odomyká vpredu pod dvoma krytkami prednej masky, po uvoľnení sa len zosunie nadol a voľne položí na vnútornú zástavbu. Polohu kapoty držia dva textilné popruhy, takže ju možno natočiť a dostať sa k nádobkám lepšie. O poškrabanie blatníkov netreba mať obavy, sú z plastu, spolu s kapotou.

zväčšiť obrázok Exteriér možno personalizovať rôznymi farbami (celkovo 7), diskami kolies, balíkmi Look (lištami prednej masky, bočné lišty a kryty zrkadiel), bočné plochy sa dajú ozdobiť továrenskými polepmi rôznych dizajnov (Clasic, Sport, Landscape, Vintage), bodykit Urban dokáže rozšíriť blatníky a prahy. Objednať sa dá aj zhrnovacia plátená strecha o rozmeroch d x š = 71 x 68 cm, LED posvietenie bočných prahov, nosič bicyklov za 5. dverami, nosič batožiny či lyží na streche.

Interiér

Ten možno meniť farebne a to lemovaním prístrojovej dosky a výduchov ventilácie (čierna, modrá, červená), čalúnením sedadiel a výplní dverí (čierne, sivé, modré, červené), ale aj funkčne odkladacími priestormi Flexicases, čo sú úložné priestory medzi iným aj v tvare plastového vyberacieho boxu pred radiacou pákou, či elegantnou textilnou taškou v mieste schránky pred spolujazdcom. Predné sedadlá dostali integrovanú opierku hlavy, čo pôsobí športovo a „škrupinovo“.

zväčšiť obrázok Pohon zadných kolies a motor vzadu poskytol možnosti na výrazné zväčšenie vnútorného priestoru, konkrétne na dĺžku vzrástol o 33 cm. K zadnému motoru sa možno dostať po demontáži podlahy batožinového priestoru (rukou uvoľniteľné skrutky). Po demontáži je možné motor nakloniť pre lepšiu dostupnosť. Podlaha je oceľová platňa s odhlučnením a tepelnou izoláciou a na nej koberec pre batožinu. Batožinový priestor nad motorom dosahuje v základe 188 litrov, po naklonení zadných operadiel 219 litrov. Po sklopení zadných operadiel 980 litrov. Podlaha je pomerne vysoko, čo uľahčuje nakladanie a vykladanie. Naviac je v štandarde vo všetkých stupňoch výbavy sklopné operadlo spolujazdca, ktoré vie vytvoriť veľmi dlhú nakladaciu plochu s hodnotou 2310 mm. Dovnútra sa teda zmestí aj kontrabas, či menší basketbalista.

Pripojiteľnosť

Populárne smartphony možno napojiť priamo do systému Twinga, ukotviť ich do kolísky na palubnej doske a nechať si zobrazovať informácie z navigácie, rádia, palubného počítača, ale aj telefonovať cez hands-free systém. Navigácia využíva mapy CoPilot Premium, na telefóne možno zobraziť aj ručičkový otáčkomer, interpretov piesní rádia, prípadne mať zobrazený split zväčšiť obrázok navigácia a internetové rádio. Pre náročnejších, či obozretnejších (telefón môže pri zrážke lietať po interiéri) je k dispozícii vstavaný systém R-Link s pripojením na internet. Je to dotykom ovládaný tablet s uhlopriečkou 7“ a integrovanou parkovacou kamerou. Pripojiť sa dajú telefóny s OS Android a Apple.

Podvozok

Vpredu je McPherson, vzadu závislé zavesenie kolies de Dion. Rozloženie hmotností je vzadu 55%, vpredu 45%, čo by malo potlačiť nedotáčavosť, typickú pre „predohraby“. Dĺžka karosérie sa zmenšila oproti predchodcovi o 10 cm, rázvor vzrástol o 12 cm. Kolesá sa teda dostali do najrožnejších pozícii a pohon vzadu umožnil veľké natočenie predných kolies až do uhla 45°, takže Twingo vyniká veľmi malým priemerom otáčania. V najvyššej výbave a v spojení s motorom 0,9 TCe je k dispozícii variabilný prevod riadenia, takže prerúčkovanie medzi krajnými polohami natočenia kolies ušetrí zhruba pol otočenia volantom.

Motory

zväčšiť obrázok Twingo dostalo úplne nový trojvalec 1,0 SCe o výkone 52 kW a krútiacom momente 91 Nm a turbodúchadlom preplňovaný motor 0,9 TCe (66 kW, 135 Nm) bol prepracovaný v jeho hornej a dolnej časti, aby sa zmestil pod podlahu. Spotreby oboch motorov dosahujú 4,5, resp. 4,3 litra/100 km.

Bezpečnosť

4 hviezdy v nárazových testoch EuroNCAP hovoria za veľa. Plný počet 5 hviezd sa nedosiahlo kvôli pohybu pedálov vzad, čo ohrozilo chodidlá a členky vodiča. V bočnom náraze bol adekvátne chránený hrudník (druhé najlepšie hodnotenie) a samozrejme pri bočnom náraze na kôl sa výsledok ešte trocha zhoršil. Inak je kabína Twinga pri čelnom náraze stabilná, najmä čo sa týka kolien a stehien postáv rôznych veľkostí a v rôznych pozíciách. Twingo myslelo aj na chodcov, čo je dôležité z hľadiska následkov pre vodiča, ak sa niečo zomelie. Blatník a kapoty sú z deformovateľného plastu s pamäťou tvaru, pod nimi nie je nič tvrdého, aby sa dali deformovať a v nárazníku je 150 mm peny, aby dostali nohy možnosť ustáť prípadnú kolíziu lepšie.

zväčšiť obrázok Twingo je vybavené štandardom asistenčných systémov ABS, EBA, ESC, ASR, kontrola tlaku v pneumatikách, dokúpiť sa dá aj kontrola vybočenia z jazdného pruhu (Visio systém), ktorá upozorňuje na vybočenie zvukovým a svetelným signálom a vie aj prepínať diaľkové a tlmené svetlá automaticky.

Výroba a cena

Projekt Twingo je spoločným projektom so spoločnosťou Daimler, takže rovnakú platformu dostane aj nový Smart. Obidve autá sa budú vyrábať na jednej linke v Slovinsku. Cena začína na 7.990 Eur, vie sa však vyšplhať aj na vyše 16.000 eur, ak sa zvolí najsilnejšia motorizácia so všetkými opciami. Jednou so zaujímavých opcií je aj servisný plán na 3 roky a 60.000 km za 939 eur, ktorý kryje všetky pravidelné servisné prehliadky predpísané výrobcom mimo spotrebného materiálu.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o. zo dňa 9.9.2014
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]