Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle (07/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 26.08.2014;

Obľúbený SUV model CR-V od Hondy sme tentokrát podrobili testu s motorom 1.6 i-DTEC vo výbave Lifestyle. S týmto agregátom sú poháňané len kolesá prednej nápravy cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. testoval Karol Zechmeister





Výborný nápad

SUV modely sa tešia čoraz väčšej obľube. V Honde o tom vedia svoje, nakoľko CR-V je ich nosným modelom. Za prvých sedem mesiacov bolo na Slovensku zaregistrovaných 411 kusov štvrtej generácie, s ktorou som sa bližšie zoznámil už počas minuloročného testu. Vtedy na pohon slúžil naftový motor 2.2 i-DTEC. Honda však predstavila s poslednou generáciou modelu Civic menší naftový motor 1.6 i-DTEC. Ten sa stretol s pozitívnym prijatím a tak nakoniec pribudol od septembra minulého roka aj do ponuky väčšieho modelu CR-V. V Civicu na mňa urobil veľmi dobrý dojem, preto som sa naňho tešil a zároveň som bol zvedavý, ako si poradí s ťažším SUV.

Exteriér
Všetko podstatné o dizajne som spomenul v prvom teste tohto modelu. Zameriam sa preto na odlišnosti. Ako prvá ma zaujala farba. V mori tmavých, šedých a strieborných odtieňov na našich cestách pôsobí biela farba osviežujúco. Vzhľad dopĺňajú prvky príslušenstva ako sú bočné nášlapy, strieborný kryt na prednom aj zadnom nárazníku a kryt hrany batožinového priestoru. Všetky Hondy CR-V, ktoré som počas týždňa stretol, a nebolo ich málo, boli vybavené týmito prvkami. Nečudujem sa. Toto všetko plus zadný strešný spojler ponúka Honda v balíku Robust pack v akcii za 200 €. Testované vozidlo malo namiesto obyčajného zadného spojlera robustnejší športový, a ten som už na ostatných CR-V-čkach nevidel. Ako celok pôsobí auto robustne, moderne a elegantne. Nepôsobí ťažkopádne, skôr dynamicky. Páči sa mi.

Interiér
Odomykám vozidlo novým krajším kľúčom, pred rokom bol iný. Vo vnútri ma víta známa prístrojová doska. Nakoľko som sa s autom už zoznámil vlani, všetko potrebné si nastavujem veľmi rýchlo. Niečo na volante, niečo kolíkom. Práve kolík som kvôli sledovaniu spotreby stlačil počas týždňa veľakrát. Naj jednej strane trochu archaické riešenie, ktorého sa Japonci nechcú vzdať, na druhej strane odpadá potreba vstupovať do zložitého menu palubného počítača. Odlišná tu je prevodová páka. Volič automatickej prevodovky nahradila páka tej manuálnej. Na vysunutej ploche je v ideálnej polohe. Pod rozmernou a vyhovujúco nastaviteľnou lakťovou opierkou je dostatočný priestor aj na litrovú fľašu minerálky. USB vstup je tu samozrejmosťou, ktorá ma vždy poteší.

Predné sedadlá majú poťah z Alcantary, len malé plochy na bokoch sú kožené. Táto kombinácia mi osobne vyhovuje viac ako celokožené prevedenie. V lete sa nepopálite o rozhorúčenú kožu a v zime sedadlá nechladia. Okrem toho je Alcantara príjemnejšia na dotyk. Miesta je tu dostatok, len pravá noha sa opiera o stredovú konzolu viac, ako by bolo vhodné.

Vzadu je miesta dostatok. Na koži si posedí a oprie sa len stredný cestujúci. Bočným poslúži Alcantara. Opierky sedadiel je možné nastaviť do dvoch polôh. Vďaka veľkému uhlu otvorenia zadných dverí je manipulácia s detskou sedačkou jednoduchá. O veľkosti a využiteľnosti batožinového priestoru nie je potrebné polemizovať. Ale kto mal možnosť vyskúšať si batožinový priestor Civicu Tourer, tomu sa aj tento priestor môže máliť. V tomto je kombi karoséria lepšia. Ak by som musel zbaliť ešte jednu batožinu, potreboval by som oddeľovaciu vertikálnu sieť na využitie priestoru až po strop, alebo už spomínaný Civic Tourer. Napriek tomu sa jedná o najväčší priestor v porovnaní s konkurenciou. Veľkú pochvalu si zaslúži sklápanie zadných sedadiel páčkami na bočniciach batožinového priestoru, kedy sa vyklopia sedáky a vzápätí aj hlavové opierky s operadlami. Pod dnom je aj dojazdové koleso a na strope osvetlenie. Podrobne je všetko popísané v predchádzajúcom teste. Len piate dvere by sa mohli otvárať vyššie. Moja hlava sa s nimi neskamarátila.

Motor, prevodovka a jazda
Po Civicu som ho mal pod prednou kapotou opäť. Stále pomerne nový naftový motor s objemom 1597 ccm. Jeho maximálny výkon je 88 kW pri 4000 ot./min a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot./min. Možno si hovoríte, že je Honda dosť odvážna namontovať takýto motor do veľkého SUV. Ale môžem vás hneď uistiť o jej správnom rozhodnutí.

Väčšina týchto vozidiel sa do ľahkého terénu nikdy nedostane, o ťažkom už ani nehovorím. Možno sem-tam nejaká tá poľná cesta. Ich revírom je a bude mesto a spevnené cesty. Čiže pohon 4x4 je zbytočný. Rovnako ako veľký motor. Na každodenný život v mestskej džungli a víkendový výlet úplne postačuje práve testovaný motor spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Aj keď práve v meste by som veľmi prijal prevodovku automatickú. Tá by o veľký kus zvýšila komfort jazdy. Nie, radenie nie je vôbec zlé, práve naopak. Patrí medzi tie chválitebné, aj keď v novom Civicu bolo ešte o niečo lepšie. Avšak sprevodovanie si viem predstaviť iné. Prvý prevodový stupeň je veľmi krátky, prakticky hneď treba radiť druhý, ktorý by taktiež mohol byť dlhší.

Áno, na krátke vzdialenosti je vhodnejší benzínový motor. Tento sa často v meste do cca 5 km ani nestihol dostať do efektívneho pracovného tempa. Aj tak bola najvyššia spotreba v meste 6,3 l / 100 km. Po naštartovaní je najhlučnejší a typickým vznetovým prejavom dáva jasne najavo aké palivo má v nádrži. Ale po krátkej chvíľke sa utíši. Pri mestskej rýchlosti 50 km/h na piaty prevodový stupeň točí motor 1400 ot./min. Dusiť sa začne až tesne pred 1000 ot./min. Jeho najlepší záťah začína okolo 1700 ot./min a končí pri cca 2300 ot./min. Ďalej nemá zmysel motor príliš vytáčať, vtedy začne protestovať zvýšeným hlukom.

Po okresných cestách sa pohybovala spotreba medzi 5,0 – 5,8 l / 100 km. Záležalo na premávke a prevýšení. Pohyboval som sa totiž v hornatom kraji. Pri rýchlosti 90 km/h na najvyšší prevodový stupeň sú otáčky motora 1600 /min.

Na diaľnici Bratislava – Trnava rýchlosťou 115 km/h som dosiahol spotrebu rovných 5,0 l / 100 km. Pri tempomatovej rýchlosti 135 km/h skončil úsek Trnava – Banská Bystrica spotrebou 6,7 l / 100 km. Otáčky motora sú vtedy 2500 /min.

K dosiahnutiu všetkých spomenutých spotrieb mi pomohol vždy zapnutý režim ECON a systém Start/Stop. Oba sa dajú vypnúť, ale ani jeden ma svojou činnosťou neobmedzoval. ECON neviditeľne reguluje systémy v aute pre dosiahnutie čo najmenšej spotreby a Start/Stop systém vždy spoľahlivo motor po naskočení zelenej naštartoval. Aj keď toto už bolo citeľné aj počuteľné, nevadilo mi to.

Namontovať tento motor po Civicu aj do CR-V považujem za výborný nápad. S vozidlom si poradí v každej situácii veľmi uspokojivo. Jeho výkon bol pri obsadení dvomi dospelými, jedným dieťaťom a plným batožinovým priestorom dostatočný aj v stúpaniach či na diaľnici. To všetko pri perfektnej spotrebe. Trasa Nízke Tatry – Bratislava skončila po prejdení 293 km pri priemernej rýchlosti 94 km/h spotrebou 5,3 l / 100 km. Palivová rezerva sa rozsvietila po prejdení 773 km, vtedy displej ukazoval dojazd ešte 83 km. Testovací týždeň som ukončil nasledovne: prejdených 937 km pri priemernej rýchlosti 69 km/h s priemernou spotrebou 5,8 l/ 100 km! Tlieskam a snímam klobúk.

Jediné, čo sa dá Honde vytknúť je, že neponúka tento motor s automatickou prevodovkou. Stúpla by síce spotreba, ale zároveň aj komfort. Tentokrát som si všimol aj skutočnosť, že sa nedá regulovať intenzita ventilácie výduchov po stranách dotykového displeja obvyklým otočným ovládačom. Inak musím pochváliť maličkosti ako veľké spätné vonkajšie zrkadlá. Spolu s prednými a zadnými parkovacími senzormi a parkovacou kamerou je parkovanie hračkou. Pochvalu si zaslúži aj drobnosť v podobe vnútorného zrkadielka pre pozorovanie zadných cestujúcich, teda najmä detí. Prední cestujúci majú prehľad o tom, čo tam tí malí vzadu vyvádzajú. A ostalo aj miesto pre slnečné okuliare.

Podvozok
S týmto motorom a predným pohonom je model CR-V samozrejme ľahší v porovnaní s verziou 2.2 i-DTEC 4x4. Nový pohon si vyžiadal iné tlmiče aj pružiny. Zmenené boli aj ramená a stabilizátor zadnej nápravy. Jazdné vlastnosti sú však podobné. Filtrovanie nerovností je chválitebné, aj keď by som čakal ešte o málo mäkšie naladenie. Pri pohodovej rodinnej jazde sa správa podvozok absolútne vyhovujúco. Pri rýchlejších prejazdoch ostrých zákrut sa dostavia samozrejme mierne náklony aj nedotáčavosť, ale je to všetko v bežných medziach danej kategórie. Ľahký terén zvláda vďaka svojej svetlej výške s prehľadom. Nespevnená prašná cesta nie je pre CR-V žiadnou výzvou. Ani riadeniu nemám čo vytknúť, je presné s primeraným odporom.

Bezpečnosť
Model CR-V získal v testoch spoločnosti Euro NCAP najvyššie hodnotenie. V tejto kategórii sa ani nič iné neočakáva. Za ochranu dospelých získal 93 %, za ochranu detí 74 % a za ochranu chodcov 68 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 66 %. Za ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu získal vďaka aktívnym predným hlavovým opierkám 3,4 bodu (maximum je 3,7). Štandardná bezpečnostná výbava obsahuje všetko podstatné, len kolenný airbag vodiča chýba. Vozidlo ponúka robustnosť, vďaka ktorej posádka nadobúda pocit menšieho ohrozenia ako v nižšom aute. Zvýšený posed umožňuje vodičovi lepšie reagovať na situáciu vzniknutú o niekoľko vozidiel pred ním. Toto sú podla mňa hlavné dôvody, prečo sú SUV modely také obľúbené.

Obstarávacia cena (spracované dňa 05.08.2014 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
CR-V 2.0 I-VTEC S
20.990 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle
28.490 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle
31.049 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
čelný airbag na strane vodiča a spolujazdca, možnosť deaktivácie čelného airbagu u spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, bezpečnostné hlavové opierky na predných sedadlách s ochranou krčnej chrbtice, protiblokovací systém bŕzd (ABS), brzdový asistent (BA), elektronický rozdeľovač brzdnej sily (EBD), stabilizačný systém (VSA), asistent pre rozjazd do kopca (HSA), stabilizačný systém pre jazdu s prívesom (TSA), systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie zadné sedadlá), imobilizér, alarm, voliteľné otváranie dverí, kryt batožinového priestoru, ovládanie okien pomocou kľúča, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení
Interiér:
polokožený interiér s prvkami Alcantary, vyhrievané predné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla vodiča, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla spolujazdca, vrecko na zadnej strane sedadla vodiča a spolujazdca, predná a zadná lakťová opierka, zadné sedadlá delené v pomere 60:40, automatické sklápanie zadných sedadiel jedným pohybom, duálna automatická klimatizácia, zadné výduchy klimatizácie, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu), vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, komunikačné vnútorné spätné zrkadlo, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, kožený volant, kožená hlavica radiacej páky, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca, háčik pre uchytenie nákladu v batožinovom priestore, lampička na čítanie (predná a zadná), osvetlenie schránky u spolujazdca, osvetlenie batožinového priestoru, ambientné osvetlenie, ambientné osvetlenie priestoru pre nohy, ambientné osvetlenie vo dverách, prémiový audiosystém + subwoofer, DAB Audio, Ovládanie autorádia na volante, 7 reproduktorov, AUX vstup, USB vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), Bluetooth Hands Free (HFT), 12V zásuvka v prednom a strednom paneli a v batožinovom priestore, multiinformačný displej (MID), multimediálný LCD displej (i-MID), spínač ekonomického režimu ECON, páčky radenia pod volantom, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu (SIL), aktívny elektrický posilňovač riadenia (EPS)
Exteriér:
mikroanténa v tvare žraločej plutvy, elektricky ovládané sklopné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, sklápanie zrkadiel pomocou kľúčika, vonkajšie spätné zrkadlo u spolujazdca s automatickým náklonom k zemi pri zaradení spiatočky, parkovacie senzory (vpredu a vzadu), zadná parkovacia kamera, stierače s dažďovým senzorom, tmavé bočné a zadné sklá, strešné lyžiny, denné svietenie (LED), bi-HID svetlomety s automatickým sklonom, predné hmlové svetlá, aktívne osvetlenie zákruty (ACL), automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS), časové spínanie svetiel, automatické spínanie svetiel pri zotmení, ostrekovače predných svetlometov, tretie brzdové svetlo, 18" kolesá z ľahkých zliatin, pneu 225/ 60 R 18, dojazdové koleso
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 559 €
• HDD navigácia + video vstup = 2000 €
Príslušenstvo • sada Robust (bočné stúpačky, kryt predného a zadného nárazníka, kryt hrany batožinového priestoru a strešný spojler vo farbe karosérie) = 200 €*
*Cena sady Robust nezarátaná do celkovej ceny vozidla.

Porovnanie s konkurenciou (spracované: 06.08.2014 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Nájsť v tejto kategórii SUV model s podobným objemom motora len s predným pohonom nie je jednoduché. Toyota ponúka podobný výkon, ale z väčšieho objemu. Nissan ponúka rovnaký objem v modeli X-Trail. Kia má v ponuke model Sorento, ten však s podobne nízkym objemom motora nedostanete. Musíte siahnuť po modeli Sportage, ktorý je zároveň menší. Netreba zabúdať ani na Hyundai ix35 1.7 CRDi (85 kW), Mazdu CX-5 2.2 Skyactiv-D (110 kW), Ford Kugu 2.0 TDCi (103 kW), Opel Antaru 2.2 CDTI (120 kW) alebo VW Tiguan 2.0 TDI (103 kW). Zaujímavou alternatívou by mohol byť aj Fiat Freemont 2.0 MultiJet (125 kW). Z tohto vyplýva, že naftový motor do objemu 1600 ccm ponúka v tejto kategórii len Honda a Nissan.

Značka / model Honda CR-V Toyota RAV4 Nissan X-Trail Kia Sportage
Motor 1.6 i-DTEC 2.0 D-4D 1.6 dCi 1.7 CRDi
Stupeň výbavy Lifestyle Active Acenta Slovakia X Edition
Pohon predný predný predný predný
Zdvihový objem motora 1597 1998 1598 1685
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 88/4000 91/3600 96/4000 85/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/2000 310/1600 320/1750 260/1250
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 182 180 188 173
Zrýchlenie (s) 11,2 10,5 10,5 12,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,7 4,9 4,9 5,3
Emisie CO2 (g/km) 124 127 129 139
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1595 1565 1500 1490
Dĺžka (mm) 4570 4570 4640 4440
Šírka (mm) 1820 1845 1820 1855
Výška (mm) 1685 1660 1710 1635
Rázvor (mm) 2630 2660 2705 2640
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru pri piatich sedadlách (l) 589 547 550 465
Záruka 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 7 rokov / 150.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 28.490 25.600 26.400 25.450
Akčná cena (€) - - - 24.050
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 31.049 28.690 28.970 24.515


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Toyota RAV4
  • má naviac: kolenný airbag vodiča, systém bezkľúčového nastupovania a štartovania, el. ovládané piate dvere s diaľkovým ovládaním a pamäťovou funkciou, horizontálna sieť v batožinovom priestore
    nemá: predné a zadné parkovacie senzory, polokožený interiér s prvkami Alcantary, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, 7 reproduktorov (RAV4 má 6), el. nast. bedrová opierka predných sedadiel, strešné lyžiny v striebornej farbe, automatické prepínanie diaľkových svetiel, aktívne osvetlenie zákrut

  • Nissan X-Trail
  • má naviac: el. parkovacia brzda, posuvná zadná lavica - 2. rad, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické núdzové brzdenie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém monitorovania okolia vozidla
    nemá: alarm, parkovacia kamera, polokožený interiér s prvkami Alcantary, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nast. bedrová opierka predných sedadiel, tmavé sklá zadných bočných okien a okna piatych dverí, 7 reproduktorov (X-Trail má 6), strešné lyžiny v striebornej farbe, Bi-HID svetlomety s automatickým sklonom, ostrekovače predných svetlometov, aktívne osvetlenie zákrut, 18-palcové kolesá (X-Trail má 17-palcové)

  • Kia Sportage
  • má naviac: parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, vyhrievané zadné sedadlá, vyhrievané predné sklo v oblasti stieračov, vyhrievaný volant
    nemá: systém Start-Stop, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nast. bedrová opierka predných sedadiel, systém automatického stlmenia reflektorov


    Záverečné hodnotenie

    Dostatočne dynamický a zároveň úsporný SUV model. Asi takto by som zhrnul moje dojmy jednou vetou. Lepšie využiteľný a väčší batožinový priestor ponúka Civic Tourer, vo všetkom inom však dominuje CR-V. Vozidlo ponúka vyšší posed, robustnosť, pocit bezpečia a priestranný interiér. Hlavným tromfom testovanej verzie je jednoznačne motor. Je dobre odhlučnený a dosiahnuté spotreby sú v tejto kategórii perfektné. Kto nepotrebuje pohon 4x4 ani automatickú prevodovku, pre toho je tento agregát ideálny. Honda CR-V opäť jednoznačne potvrdila, prečo je najpredávanejším modelom značky na Slovensku a zároveň najpredávanejším SUV na svete.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport (05/2014)
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 26.08.2014
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]