Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Lifestyle (05/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 19.06.2014;

Po benzínovom aj naftovom hatchbacku 9. generácie modelu Civic, sme tento raz otestovali jeho kombi verziu. S motorom 1.8 i-VTEC vo výbave Lifestyle nám robil týždeň spoločnosť. testoval Karol Zechmeister





Na veľkosti záleží

Niektorí muži vám možno budú tvrdiť opak, ale za nadpisom si stojím. Či už niekoho napadla mužská pýcha alebo ženské prednosti, my sa tu bavíme o autách. A tie môžu mať toho veľkého naozaj dosť. Objem motora, všetky základné rozmery, rázvor, disky kolies. Všetko toto je dôležité, ale veľa zákazníkov pri výbere auta hľadí ako prvé na veľkosť batožinového priestoru. Odveziem na chatu tie sudy piva? Preveziem kočík pre malého a odrážadlo pre malú? Naložím tie dosky aj tuje z Hornbachu? Zmestia sa tam dva horské bicykle?

Požiadavky zákazníkov sú rôzne a výrobcovia sa im snažia vyhovieť. Preto je dôležité mať v ponuke aj kombi verzie. Pri európskych značkách je táto praktickejšia karoséria samozrejmosťou. Japonci túto verziu v nižšej strednej triede dlho ignorovali. Taká Mazda v tom pokračuje aj naďalej, Toyotu Auris Touring Sports som otestoval a tento raz som dostal možnosť nazrieť do kombi od Hondy.

Isto si niektorí z vás spomenú na Civic Aerodeck, ktorý sa u nás predával v rokoch 1998 – 2001. No a potom dlho dlho nič, až prišla tento rok do predaja kombi verzia 9. generácie modelu Civic. V Honde pochopili, že bez naftového kombíka to v Európe nepôjde. Skvelý naftový motor 1.6 i-DTEC tak v ponuke samozrejme je, v testovanom vozidle však bilo benzínové srdce s označením 1.8 i-VTEC.

Exteriér
Civic hatchback sa svojim dizajnom odpútal od konkurencie dokonale. Hlavne zadkom, a Tourer ho nasleduje. Po C-stĺpik je to rovnaké auto, všetko podstatné sa deje vzadu. Pretiahnutie karosérie je plynulé. Trik s „levitujúcou strechou“, ktorá sa v oblasti D-stĺpika nedotýka blatníka, sa vydaril. Združené svetlá sú prepojené, stred nad EČV však nesvieti. Ale hlavne, zmizla hrana cez sklo piatych dverí, teším sa na výhľad z interiéru. Zadok auta pôsobí dynamicky a športovo. Hlavný dizajnový prvok, „neexistujúci“ D-stĺpik, priťahuje pohľady, vytvára inakosť a tlačí môj palec nahor. Ako tomu vodičovi Hondy Accord Type S na diaľnici, ktorý ma predbiehal veľmi dlho, aby mi nakoniec ukázal palcovú jednotku. Áno, mne sa tiež páči. Ak prirátam dynamický predok s LED pásmi denného svietenia, schované zadné kľučky, peknú červenú metalízu, dvojfarebné disky kolies, strieborné strešné nosiče, výsledok je naozaj pozoruhodný.

Interiér
Všetko podstatné o interiéri som spomenul v predchádzajúcich testoch hatchbackov. Aj tu je rovnako vysoký posed za volantom, na ktorý som si akosi stále nevedel zvyknúť. Horná hrana čelného okna je nízko, vnútorné spätné zrkadlo mám dosť blízko tváre a značne mi zavadzia vo výhľade. Je to trochu spôsobené aj mojou výškou 195 cm. Nižší kolegovia to tak tragicky nevidia. Toto považujem za jediné väčšie mínus modelovej rady Civic.

Ešte spomeniem krkolomné menu palubného počítača. Oproti hatchbacku tu nachádzam na volante čierny klavírny lak, inak je palubná doska rovnaká. Sedadlá dostali biele prešitie. Rovnaké nachádzam aj na tvrdej plastovej opierke pravej nohy. A ešte diaľkový ovládač je iný. Naozaj minimum rozdielov oproti východziemu súrodencovi.

Vzadu mám problém zasunúť chodidlá pod sedadlo vodiča. Palivová nádrž pod prednými sedadlami si spolu s vyšším posedom za volantom pýta aj takúto daň. Toto riešenie je však kladne vyvážené zadnými magickými sedadlami. Tie sú rovnaké ako v hatchbacku, čiže sa dajú vyklopiť ako v kine a pri sklopení operadiel sa posunú celé aj so sedákmi nadol. Prepravnú kapacitu zvyšuje priestor pod nimi, kde si nejaké menšie predmety určite svoje miesto nájdu. Hlava aj nohy si nesťažujú. Aj tak si tu viem viac predstaviť dve deti ako troch dospelých. Stropné osvetlenie sa mi zdá trochu viac vpredu ako by bolo vhodné. Pochvalu si zaslúži otváranie zadných dverí takmer do pravého uhla. Manipulovať s detskou sedačkou je tu radosť.

A prichádzam k jadru testu. Batožinový priestor ma víta veľkým vstupným otvorom. Piate dvere sa otvárajú do príjemnej výšky, ani dlháni nemôžu protestovať. Majú v sebe veľké madlá na oboch stránach, ktoré ich umožňujú zatvárať dlaňou nahor aj nadol. Nakladacia hrana sa posunula oproti hatchbacku o veľký kus nižšie. Už týmto parametrom poráža ostatných konkurentov. Tým hlavným údajom je ale objem. Ťuknem do roletky, tá sa sama zroluje k zadným operadlám a pozerám sa na 507 litrov. Sľubovali 624, kde je tých zvyšných 117? Dvíham otvor na dne a pozerám do jamy. Aha, tu. Jednoduchá zadná náprava a nádrž vpredu umožnili vytvoriť tento úkaz. Ako keď sa prepadne zem. Kľudne sa sem zmestí týždňový nákup. Dno sa dá posunúť do spodnej polohy. Ale mať v tomto priestore jamu nie je príliš estetické. Umožňuje to však prepravovať vysoké predmety. Paráda.

Pri zadnom nárazníku je po dnom ďalšia schránka. Tu nachádzam oddeľovaciu sieť, ktorú je možné umiestniť za zadné aj predné sedadlá. Jej inštalácia je jednoduchá. Za prednými sedadlami na jej uchytenie slúžia zámky zadných operadiel. Za zadnými sedadlami na to slúžia oká ukryté v podlahe. Kazetu s roletkou je možné ukryť do spomenutého priestoru a nezavadzia. Šikovné a chvályhodné. Celková kapacita tak činí 1668 litrov. Vľavo na bočnici si našiel miesto jeden háčik, osvetlenie a 12 V zásuvka, vpravo len malá sieťka oddeľujúca priestor za kolesom. Na dne sú štyri upevňovacie oká. Zaujímavosťou je kryt na piatych dverách, ktorý vyplňuje medzeru medzi oknom a roletkou batožinového priestoru.

Výrobcovia sa predháňajú, kto z nich príde s väčším... objemom. No a momentálne má najväčší Japonec. Áno, stará škola sa bude pýtať kde je rezerva. Nuž tej tu niet. Moderná doba si vyžaduje moderné riešenia. Preto musí stačiť len opravná sada a číslo na pojazdný servis. Za príplatok je možné však dostať aspoň dojazdové koleso.

Odvážny Japonec porazil aj českú obľúbenkyňu. V disciplíne veľkosť batožinového priestoru je tak na vrchole Civic Tourer s objemom 624 litrov (opravná sada), nasleduje Škoda Octavia Combi s 610 litrami (opravná sada) a VW Golf Variant s 605 (plnohodnotná rezerva). Dobre je na tom aj Seat Leon ST, ktorý uvádza hodnotu 587 litrov (dojazdová rezerva). Taký Peugeot 308 SW trochu zavádza. V údajoch má uvedenú hodnotu 610 litrov, ale s dojazdovou rezervou, ktorá je mimochodom v základe, je menší o 47 litrov. A zrazu sme na hodnote 563 litrov.

Zhrňme si to. Objem, variabilita, využiteľnosť, žiadny schod po sklopení zadných sedadiel, nízka nakladacia hrana, vysoko sa otvárajúce piate dvere. Batožinový priestor jednoducho musím ohodnotiť jednotkou. Ak by tu bolo ešte sklápanie zadných sedadiel priamo od zadných dverí a otvor na prepravu dlhých predmetov cez zadnú lakťovú opierku, tak dám aj hviezdičku. Takže otázky z úvodu, či tu preveziete to či ono, sú zodpovedané. Áno, preveziete.

Motor, prevodovka a jazda
S motorom 1.8 i-VTEC som sa už stretol v hatchbacku. V kombi verzii má tie isté parametre. Maximálny výkon 104 kW dosahuje pri 6500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 174 Nm pri 4300 ot./min.

Po naštartovaní je aj tu príjemne tichý. Jeho zvuk sa začne prejavovať s vyššími otáčkami, vtedy sa krásne prejaví stará dobrá koncepcia benzínovej atmosféry. Niekomu to môže znieť archaicky, po všetkých tých downsizingoch. Je použiteľný už od nízkych otáčok cca 1400 / min., obmedzovač vás stopne pri 6700 ot./min. Vozidlo ochotne zrýchľuje do 6500 ot./min., ťah je rovnomerný. Teoreticky sa dá jazdiť na dva stupne. Vytočená jednotka do 6500 a hneď šestka. Otáčky padnú na 1400 ot./min. a motor to s prehľadom zvláda. Rýchlostné pásmo na šiesty stupeň je teda pozoruhodne široké, od 60 km/h po maximálku.

V režime ECON je však výkon utlmený. Po meste postačuje, ale pri potrebe dynamického zrýchľenia je vhodné ho vypnúť. Po meste som jazdil od 7,5 do 7,9 l / 100 km. Pri rýchlosti 50 km/h na piatom stupni sú otáčky 1500 ot./min, rovnako tak aj pri 60 km/h na šiestom stupni. Malý postreh: farebné podsvietenie pri digitálnom tachometri sa mení od neekonomickej modrej až k ekonomickje zelenej, podľa štýlu jazdy. Pri vyradení do neutrálu, napr. pred príchodom ku križovatke, svietila vždy modrá, pri zaradenej rýchlosti naopak zelená. Vozidlo takto nabáda nevyradovať rýchlosť, ale spomaľovať podraďovaním.

Jazdy okresnými cestami skončili spotrebou od 5,4 do 5,7 l / 100 km. Pri ustálenej rýchlosti tempomatovou 90 km/h po bratislavskom obchvate som odčítal v smere od Lamača po Ružinov spotrebu 4,7 l / 100 km., v opačnom smere bola spotreba 5,9 l / 100 km. Otáčky sú vtedy 2350 / min.

Na diaľnici sú otáčky motora pri rýchlosti 130 km/h 3400 / min. Trasa BA – Kúty skončila spotrebou 7,8 l / 100 km., opačným smerom 6,9 l / 100 km. Test som po 397 km ukončil spotrebou 7,5 l / 100 km.

Výkon motora bol vo všetkých jazdných situáciach dostatočný. Niekedy samozrejme bolo potrebné podradiť, ako je pri tomto type motorov zvykom. Ale inak je tichý a kultivovaný. Systém Auto-Stop fungoval spoľahlivo, nemal som dôvod ho vypnúť.

Musím pochváliť radenie, ktoré je presné s krátkymi dráhami. Ako sme u Hondy zvyknutí. Prijal by som pozdĺžne posúvateľnú lakťovú opierku. Ďalším veľkým plusom kombi verzie je však výhľad dozadu. Hrana rozdeľujúca zadné okno známa z hatchbacku zmizla a vo výhľade nič nezavadzia. Parkovacie senzory spolu s kamerou tvoria nápomocný tím. Nakoľko však nebolo vozidlo vybavené väčším dotykovým LCD displejom, hlavne pri dopade slnka bol obraz na malom displeji horšie viditeľný. Páči sa mi, že diaľkovým ovládačom sa dajú sklopiť zrkadlá aj stiahnuť všetky okná. Práve toto sú tie maličkosti, ktoré vytvárajú celkový dojem, a mne osobne sa veľmi páčia. Chválim aj tuhosť dlhšej karosérie, ktorá počas celého testu nevidala ani hlásky.

Podvozok
Aj tu, rovnako ako pri hatchbacku, je podvozok pekne zakrytovaný. Vpredu je použité zavesenie McPherson. V porovnaní s hatchbackom podstúpilo drobné úpravy, vodičom absolútne nepostrehnuteľné. Vzadu je to už iná káva. Civic Tourer totiž ako jediné vozidlo v segmente môže byť vybavené zadnými adaptívnymi tlmičmi. Výbavy Lifestyle a Executive majú tento systém, označený skratkou ADS, v základe. Pri výbave Sport je nutné doplatiť 950 €.

Systém sa prepína tlačidlom pred prevodovou pákou a ponúka tri nastavenia tlmenia: Comfort, Normal a Dynamic. O aktuálnom nastavení je posádka informovaná ikonou tlmiča a príslušného písmena na displeji. Rozdiely pri bežnej jazde s nezaťaženým vozidlom po meste sú minimálne. Pri zaťaženom vozidle po okresných cestách bol rozdiel už cítiť. Jednoducho napísané: Comfort = plavnosť, komfort, väčšie náklony a Dynamic = tuhšie tlmenie, menšie náklony, odskakovanie na nerovnostiach. Tie odskoky neboli nijak dramatické, boli len citeľné. Väčšinou som jazdil v režime Comfort, ktorý ponúkol dobré filtrovanie nerovností pri zachovaní chválitebnej stability. Avšak ani v režime Dynamic neprestane vozidlo s ich filtrovaním, len ich vodič viac vníma. Najlepšie využitý bude systém ADS pri plne naloženom batožinovom priestore. Jazdné vlastnosti Tourera sú veľmi dobré, ale mrštnosť hatchbacku nečakajte. Zadok dáva o sebe vedieť najmä pri prudkých zmenách smeru jazdy.

Bezpečnosť
Civic Tourer organizáciou Euro NCAP testovaný nebol. Môžeme však vychádzať z výsledkov, ktoré dosiahol hatchback. A ten dostal najvyššie hodnotenie - päť hviezdičiek.

Za ochranu dospelých získal 94 %, za ochranu detí 83 % a za ochranu chodcov 69 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 86 %. Za ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu získal vďaka aktívnym predným hlavovým opierkám 3,3 bodu (maximum je 3,7). Za bezpečnostných pomocníkov Honda požaduje 900 €. Za túto sumu bude vaša Honda napr. sama brzdiť, rozpozná dopravné značky, eliminuje mŕtvy uhol a upozorní vás na opustenie jazdného pruhu.

Obstarávacia cena (spracované dňa 27.05.2014 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Civic Tourer 1.8 i-VTEC Comfort
18.090 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Civic Tourer 1.8 i-VTEC Lifestyle
21.140 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Civic Tourer 1.8 i-VTEC Lifestyle
21.659 €*
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
i-SRS Airbag vodiča (dvojstupňový), SRS Airbag spolujazdca s možnosťou deaktivácie, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, aktívne hlavové opierky na predných sedadlách, protiblokovací systém bŕzd (ABS) + rozdeľovač brzdnej sily (EBD) + brzdový asistent (BA), stabilizačný systém (VSA) + asistent pre rozjazd do kopca (HSA), predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie zadné sedadlá), imobilizér, alarm
Interiér:
flexibilné sedadlá Magic Seats, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, predná lakťová opierka, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu), elektrické ovládanie okien - automatizované (vpredu), výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, háčik pre uchytenie nákladu v batožinovom priestore, 12V zásuvka v prednom paneli, osvetlenie batožinového priestoru, osvetlenie interiéru (predné a zadné), zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca, spínač ekonomického režimu ECON, 12V zásuvka v batožinovom priestore, kryt batožinového priestoru (s funkciou stiahnutia jedným dotykom), lampička na čítanie (predná), odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru, osvetlenie schránky u spolujazdca, automatická klimatizácia, prémiový audiosystém + 8 reproduktorov, Digital Audio Broadcast (DAB+), tempomat s nastaviteľným obmedzovačom rýchlosti, konektor vstupu USB/AUX vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca s osvetlením, ovládanie autorádia na volante, dvojité dno batožinového priestoru, 12V zásuvka v stredovom paneli, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, ovládanie okien pomocou kľúča diaľkového ovládania, Bluetooth Hands Free (HFT), vrecko na zadnej strane sedadla spolujazdca, stierače s dažďovým senzorom, zadná lakťová opierka, zadná parkovacia kamera, duálna automatická klimatizácia, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, kožený volant, sklápanie vonkajších spätných zrkadiel pomocou kľúča, kožená hlavica radiacej páky, automatické spínanie svetiel pri zotmení, elektrické ovládanie okien - automatizované (vzadu), modré ambientné osvetlenie interiéru, ochranný kryt nákladovej hrany batožinového priestoru, adaptívne zadné tlmiče s tromi režimami (ADS), vyhrievané predné sedadlá, tmavé bočné a zadné sklá, športové hliníkové pedále, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, strešné lyžiny – strieborné, deliaca sieť v batožinovom priestore
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/45 R 17 91W, predné hmlové svetlá, denné svietenie – LED, smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, mikroanténa v tvare žraločej plutvy, parkovacie senzory (vpredu a vzadu)
Výbava za príplatok k základnej cene: metalíza = 519 €

* Od 6.6.2014 zlacnel Civic Tourer o ďalších 1000 €. Výsledná cena testovanej verzie je tak 20.659 €.

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 27.05.2014 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Japonci so svojimi kombi verziami zvyšujú ponuku modelov v tejto triede. Konkurencia je veľká a pestrá. Preto je tentokrát v tabuľke jedno vozidlo navyše. Skupinu tak tvorí hlavná japonská konkurencia Toyota Auris Touring Sport, Made In Slovakia model Kia cee`d Sportswagon, španielsky zástupca s nemeckou technikou Seat Leon ST a najnovší člen v segmente a auto roka – francúzsky Peugeot 308 SW. Pre úplnosť doplním aj ďalšie konkurenčné modely: VW Golf Variant, Škoda Octavia Combi, Hyundai i30 kombi, Renault Mégane Grandtour, Ford Focus Kombi a Opel Astra Sports Tourer. Aj Chevrolet Cruze SW, kde práve prebieha dopredaj.

Značka a model Honda Civic
Tourer
Toyota Auris
Touring Sports
Kia cee`d Sportswagon Seat Leon
ST
Peugeot 308
SW
Motor 1.8 i-VTEC 1.6 Valvematic 1.6 GDi 1.4 TSI Ecomotive ACT 1.6 THP
Stupeň výbavy Lifestyle Style Platinum Style Allure
Zdvihový objem motora 1798 1598 1591 1395 1598
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 104/6500 97/6400 99/6300 110/5000-6000 115/6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 174/4300 160/4400 164/4850 250/1500-3500 240/1400
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 210 195 192 211 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,6 10,5 10,2 8,2 8,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,4 6,1 6,3 5,2 5,4
Emisie CO2 (g/km) 149 140 141 119 125
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1340 1240 1316 1231 1435
Dĺžka (mm) 4535 4560 4505 4535 4585
Šírka (mm) 1770 1760 1780 1816 1804
Výška (mm) 1465 1475 1485 1454 1472
Rázvor (mm) 2595 2600 2650 2636 2730
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 624 530 528 587 610
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 7 rokov / 150 000 km 4 roky / bez obmedzenia km 4 roky / 80 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 22.140 20.290 20.190 19.610 22.300
Akčná cena (€) 21.140 18.390 18.890 18.510 20.800
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 21.659* 19.140 19.320 21.612 22.980

* Od 6.6.2014 zlacnel Civic Tourer o ďalších 1000 €. Výsledná cena testovanej verzie je tak 20.659 €.

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Toyota Auris Touring Sports
  • má naviac: kolenný airbag vodiča, dotykový LCD displej, poťah sedadiel látka/koža, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nast. bederná opierka vodiča, bi-xenónové predné svetlomety s ostrekovačmi (HID), automatické natáčanie svetlometov do zákruty (AFS), automatické diaľkové svetlá (AHB), Smart Entry & Start - bezkľúčové odomykanie a štartovanie, sklápanie zadných sedadiel z batožinového priestoru, inteligentný parkovací asistent
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, adaptívny systém tlmenia na zadnej náprave, systém Start/Stop, 8 reproduktorov (Auris má 6), 17-palcové kolesá (Auris má 16-palcové)

  • Kia cee`d Sportswagon
  • má naviac: adaptívne xenónové svetlomety, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nast. bederná opierka predných sedadiel, vyhrievanie predného skla v oblasti stieračov, navigačný systém, vyhrievaný volant, dojazdové rezervné koleso
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, alarm, adaptívny systém tlmenia na zadnej náprave, systém Start/Stop, predné parkovacie senzory, 8 reproduktorov (Kia má 6), 17-palcové kolesá (Auris má 16-palcové)

  • Seat Leon ST
  • má naviac: systém vypínania valcov, Full LED svetlomety, kolenný airbag vodiča, bederná opierka sedadla vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, dotykový LCD displej, ostrekovače predných svetlometov, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla, sklápanie zadných sedadiel z batožinového priestoru, dojazdové rezervné koleso
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, adaptívny systém tlmenia na zadnej náprave, predné parkovacie senzory, parkovacia kamera

  • Peugeot 308 SW
  • má naviac: Full LED svetlomety, dotykový LCD displej, el. parkovacia brzda, predné športové sedadlá, bederná opierka sedadla vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, otvor na lyže, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, sklápanie zadných sedadiel z batožinového priestoru, dojazdové rezervné koleso
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, adaptívny systém tlmenia na zadnej náprave, systém Start/Stop, 8 reproduktorov (308 má 6)


    Záverečné hodnotenie

    Vďaka dizajnu toto auto len tak ľahko neprehliadnete. Nie všetkým to musí vyhovovať, rovnako ako futuristický interiér. Vyšší posed je len malým mínusom. Naopak veľkým plusom je batožinový priestor. Jeho objem a využiteľnosť vytvárajú spolu s magickými zadnými sedadlami z tohto vozidla premianta triedy a rodinný ideál. Tourer je dospelejšie a praktickejšie vozidlo ako hatchback. 13 rokov nemala Honda v tomto segmente svojho kombi zástupcu. Tomu sa hovorí veľkolepý návrat! A ak vám bude niekto tvrdiť opak z nadpisu, tak mu neverte.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 19.06.2014
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]