Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Radikálny Peugeot 308 R Concept (08/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 06.04.2014;

Slovenskej verejnosti predstavený na 24. Autosalóne v Bratislave (04/2014)

Čistý a ušľachtilý nový Peugeot 308 sa premenil na ultra športové koncepčné vozidlo s vycibreným kvalitatívnym dizajnom. Jeho karoséria nadobudla športový štýl a inovuje dvojfarebným spracovaním kombinácie zreteľne oddelenej červenej a čiernej farby. Peugeot 308 R Concept pevne sediaci na vozovke je poháňaný motorom nového Peugeotu RCZ R, skutočným uzlíčkom nervov. Výkonom 270 k tento štvorvalcový motor s objemom 1,6 l dosahuje rekordný špecifický výkon takmer 170 k/l a emisie CO2 iba 145 g/km.

„Nový Peugeot 308 je hatchback, ktorý svojím čistým ušľachtilým štýlom výrazne zvyšuje ambície značky. Peugeot 308 R Concept je ešte radikálnejším výsledkom tejto odvahy rozvíjajúcim kompetencie Peugeotu Sport v záujme extrémnych pocitov.“ Maxime Picat, generálny riaditeľ Peugeotu.
______________________________________________________________________________________________

Radikálna čistota

Temperament Peugeotu 308 R Concept je zrejmý na prvý pohľad. Nízkym posedom, širokým rozchodom kolies a atletickými tvarmi jednoznačne dáva najavo športový charakter a zároveň sa hlási k novému Peugeotu 308. Od sériového modelu prevzal identitu, starostlivé spracovanie do najmenších detailov, ušľachtilú čistotu línií spracovaných podľa vlastných kritérií.

Peugeot 308 R Concept (08/2013)

„Bolo nám zrejmé, že Peugeot 308 R Concept si musel zachovať identitu nového Peugeotu 308. Obidve vozidlá zdieľajú eleganciu a  sofistikovanosť, sú prirodzené. Peugeot 308 R Concept je extrémne upravené sériové vozidlo.“Thomas Rohm, zodpovedný za štýl nového Peugeotu 308 a 308 R Concept.

Športovosť je zaznamenaná v génoch tohto koncepčného vozidla. Stačilo naplno rozvinúť črty charakterizujúce ultra športový svet. Výsledkom je invenčný a jedinečný automobil. Jeho predná časť je odetá do matnej červenej, ktorá sa v spodnej časti mení na fluorescenčnú žiariacu farbu. Zadná časť je v textúrovanej modročiernej farbe. Obidve farby sa prelínajú v podobe šikmo zrezaných odstupňovaných pruhov inšpirovaných super automobilom Onyx. Špecifické časti karosérie, ktorými sa Peugeot 308 R Concept líši od nového Peugeotu 308, nie sú montované dokopy, ale sú plne integrované. Predné dvere, predné blatníky, boky spodnej časti karosérie, kapota, predný a zadný nárazník sú upevnené na kovovej konštrukcii, na ktorej z pôvodných dielov zostala iba strecha a zadné výklopné dvere.

Agresívna predná maska s tromi otvormi pre vstup vzduchu v spodnej časti si hrdo razí cestu vzduchom. Vstupné otvory využívajú celú šírku nárazníka prispôsobeného rozchodu náprav zväčšenému na každej strane o 30 mm. Centrálny vstup tvorí horizontálna mriežka s lemovaním v modrastej farbe Dark Chrome. Bočné vstupy majú povrchovú úpravu z karbónovej tkaniny. Celkový pohľad vyvoláva dojem, akoby vozidlo hltalo kilometre prednou časťou, ktorá vedie vzduch potrebný na spaľovanie v motore a chladenie jeho 270 koní. Vzduch odchádza cez kapotu dvoma výstupnými otvormi umiestnenými v mieste štýlových línií začínajúcich sa na bloku s logom na mriežke chladiča. Blok s logom s obrubou v modrastej farbe Dark Chrome vďaka inovatívnemu spracovaniu rastrovania opticky pôsobí, ako keby bol vo zvislej polohe. Na čiernom matnom pozadí sú prvky tvoriace šachovnicu, pričom pri pohľade zboku je zrejmé jej stvárnenie v ďalšom rozmere. Premenlivé rozmery každého prvku po stranách znaku leva vytvárajú dojem perspektívy pri pohľade spredu. Svetlomety Full LED so šelmovitým výrazom pochádzajúce zo sériového modelu sú pevne zasadené do nárazníka. Šesť skupín LED prispieva k rozhodnému štýlu Peugeotu 308 R Concept. Dokonale ladia so svalnatými tvarmi predných blatníkov a líniou, ktorá ich spája so zadnými svetlami. Tá istá línia predlžuje kapotu a karosériu vyznačujúce sa plynulými dynamickými tvarmi.

Vonkajšie spätné zrkadlo v leteckom štýle spočíva na karbónovej lište upevnenej na karosérii. Napriek extrémnemu dôrazu na jeho aerodynamiku je v ňom zabudovaný svetlovod LED smerovky s výrazným dizajnom. V hornej časti je samotné teleso a zrkadlo, pričom celok potvrdzuje, že čistota nie je v rozpore s radikálnosťou. Karoséria znížená o 26 mm je zboku zvýraznená spodnou časťou s ozdobnou lištou v čiernej matnej, ktorá prepája podbehy kolies. Sugestívne podbehy chránia 19“ kužeľovité kolesá. Na každom kolese je znak leva v modrastej farbe Dark Chrome, pričom na jednom z 5 lúčov je logo R v matnej červenej. Hra svetla vyvolávaná líniou na dverách zvyšuje dynamický výraz vozidla, ktoré akoby sa vrhalo vpred. Horná časť bokov sa nezmenila a poukazuje na priestrannú kabínu nového Peugeotu 308. V tejto časti bola upravená iba dĺžka spojleru v záujme väčšieho prítlaku vo vysokej rýchlosti a farba líšt na oknách sa zmenila na matnú čiernu.

Pri pohľade zozadu Peugeot 308 R Concept vyzerá, ako keby bol pripravený vyštartovať pripomínajúc šelmu sústredenú na svoju korisť. Zadná časť pyramídového tvaru s výraznými bokmi vozidlo pevne usádza na vozovke. Sériové zadné svetlá s tromi pazúrmi vykresleným LED svetlami vytvárajú línie zreteľne prerušené rozšíreniami blatníkov odhaľujúcimi výraznejšiu zbiehavosť zadnej nápravy, ktorá je vo svete výkonných vozidiel zárukou stability na vozovke. Korunou krásy tohto radikálneho štýlu sú dve symetrické koncovky výfuku prechádzajúce cez lakované ozdobné kryty, ktoré zvierajú vzduchové extraktory. Na tejto zvlášť tajomnej časti vozidla vyniká zopár prvkov. Svetlá, vnútorná strana koncoviek výfuku a vnútorná strana spojleru sú v červenej farbe a pôsobia dojmom, akoby sa vznášali.

Temperament ničiteľa

Svojou kompaktnosťou, skrátenými prevismi a ľahkosťou je Peugeot 308 R Concept predurčený k ráznemu správaniu. Plné využitie schopností vozidla je podmienené ideálnou polohou pri riadení vďaka Peugeot i-Cockpitu. Jeho čistý dizajn a silný charakter sú prísľubom úplne nových pocitov.

„Peugeot i-Cockpit je pre motoristov významná inovácia. Vodič v ňom tvorí jeden celok so svojím vozidlom. V ultra športovom vozidle je to podstatná výhoda.“ Vincent Devos, vedúci projektu Nový Peugeot 308.

Pilot si zvykne rovnako ľahko a rýchlo na vozidlo, ako i na jazdenie v správnej stope. Malý volant uľahčuje prejazd zákrutami a zintenzívňuje pocity z jazdy. Ukazovatele prístrojov umiestnené v head-up úrovni sú orientované smerom k očiam vodiča. Vďaka mimoriadne presnému dizajnu uľahčujú prezeranie informácií, ktoré sa stáva okamžitým, bez potreby spustiť vozovku z očí. Veľká 9,7“ dotyková obrazovka zoskupuje ovládače v duchu jednoduchej intuitívnej ergonómie.

Peugeot Sport vyvinul sústavu pohonu a nápravy so zámerom vytvoriť koncepčné vozidlo, ktoré vyráža dych. Pod kapotou sa nachádza kompaktný, avšak viac ako štedrý motor, ktorý bol uvedený do sériovej výroby v novom Peugeote RCZ R. Vývojárom sa podarilo vydolovať 270 k z jeho iba 1598 cm3 zvihového objemu. Špecifický výkon takto dosiahol hodnotu takmer 170 k/l pri emisiách CO2 na úrovni 145 g/km a spotrebe 6,3 l/100km.

Takéto neuveriteľné parametre si vyžadujú špeciálne diely zaručujúce dlhodobú životnosť. Bolo potrebné zvýšiť odolnosť viacerých častí: blok motora s tepelnou úpravou pred opracovaním, kované piesty s využitím hliníka, ktorý je zvyčajne vyhradený pre špičkové pretekárske vozidlá, zdvojenie ostrekovačov piestov, polymérne ložiská ojníc atď. Tieto vylepšenia umožňujú motoru 1.6 THP 270 dosiahnuť maximálny výkon pri 6000 ot./min a potrebný krútiaci moment vo veľmi širokom rozmedzí otáčok (330 Nm od 1900 do 5500 ot./min). Výkon je prenášaný na predné kolesá prostredníctvom manuálnej 6 stupňovej prevodovky. Aby sa mohol využiť celý potenciál motora, predná náprava je vybavená samosvorným diferenciálom Torsen. Jeho prínos zjavne cítiť pri akcelerácii, vo fázach brzdenia, vo zvýšení stability a pri prejazde zákrutami, kde umožňuje pevne držať vozidlo vo vnútornom oblúku.

Peugeot 308 R Concept sa môže spoľahnúť na brzdový systém zodpovedajúci dosahovaným výkonom. Použité kotúče Alcon majú úctyhodné rozmery: priemer 380 mm a hrúbku 32 mm na predných kolesách, 330 mm a 22 mm na zadných kolesách. Sú namontované plávajúco na hliníkových miskách a zvierajú ich pevné strmene so štyrmi piestmi. Výkon bŕzd sa prenáša na vozovku prostredníctvom pneumatík 235/35 R19.
______________________________________________________________________________________________

PEUGEOT pôsobiaci v 160 krajinách s viac ako 10.000 kontaktnými miestami všade spája Náročnosť, Vzhľad a Emócie. V roku 2013 PEUGEOT dosiahol predaj 1 553 000 vozidiel na svetových trhoch, dosiahol pokrok na väčšine rastúcich dôležitých trhov, pokračoval v dynamike zvyšovania úrovne a luxusu svojich modelov. Okrem symbolických verzií 208 GTI a XY PEUGEOT uviedol na trh svoj nový mestský crossover PEUGEOT 2008 a radikálne zmodernizoval svoju ponuku v segmente C novým PEUGEOTOM 308. Vysoká úroveň kvality produktov a služieb, vycibrenosť dizajnu, pozornosť venovaná detailom a zážitkom z jazdy prispievajú k emóciám, ktoré vyvoláva každý PEUGEOT. S viac ako 60 miliónmi predaných vozidiel za 125 rokov boli tieto vlastnosti vždy v popredí záujmu značky.

Zdroj: Ivana Orviská, Manager for Communication and Public relation, Peugeot Slovakia, s.r.o., TS: 17.02.2014

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]