Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Škoda Superb 2.0 TSI Ambition (02/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 24.03.2014;

Vlajková loď automobilky Škoda podstúpila facelift a preto sme sa na ňu pozreli bližšie. K dispozícii sme dostali model Superb liftback s motorom 2.0 TSI s prevodovkou DSG vo výbave Ambition. testoval Karol Zechmeister





Vynovená loď

Uhádnuť vek dnešným ženám je niekedy poriadne ťažké. Väčšina z nich totiž využíva produkty kozmetického priemyslu, iné rovno šikovné ruky plastického chirurga, a to všetko preto, aby nás mužov pekne zmiatli. Či už sa jedná o lifting alebo facelift, podstata je tá istá. Budiť dojem nového, krajšieho, mladšieho.

V septembri 2010 som mal možnosť spoznať počas redakčného testu model Superb vo verzii kombi. Minulý rok v júni prišla do predaja vynovená verzia spolu s liftbackom, ktorý som spoznával teraz.

Exteriér
Ak by som mal opísať Škodu Superb ako ženu, tak vidím vysokú elegantnú dámu v najlepších rokoch, ktorej záleží na tom, aby stále vyzerala dobre. Aj napriek tomu, že jej pribudli jemné vrásky v podobe LED denného svietenia.

Príslušnosť k rodine dáva jasne najavo novou kapotou, na ktorú nadväzuje nová maska. Nový je aj nárazník so svetlometmi. Zboku krásne vynikne jej majestátna dĺžka, ale najväčšiu zmenu badám na jej zadku. Nie, nie je menší. To sa od dámy v jej veku ani neočakáva, je iný a páči sa mi oveľa viac ako predtým. Stvárnenie zadných svetiel bolo totiž jej Achillovou pätou. Teraz otočili ich tvar, zaostrili hrany a grafiku písmena C tvoria tri diódové pásy (Rapid má jeden pás, Octavia dva a Superb tri, čím viac pásikov, tým viac Škoda) a je to lepšie. EČV sa presunulo z nárazníka na veko a hotovo. Samozrejme vkus je prudko individuálny. Ja túto zmenu vnímam pozitívne. Pôsobivo vyzerajú štyri koncovky výfuku, ktoré dávajú tušiť možnosti pohonnej jednotky.

Nič z týchto zmien však nemení na fakte, že ak by som mal Superb prirovnať k psovi, tak je to jednoznačne jazvečík. Úzky a dlhý. Proporcie sa zmenia až s novou generáciou. Ale verte či nie, tá malá šírka má na sídliskových parkoviskách výhodu. Miesta je málo a z auta sa napr. lepšie vystupuje.

Interiér
Tu je hneď každý doma. Všade kam pozriem typická Škoda. Ergonómia svetová, kvalita nemecká. Facelift priniesol nový volant, nové materiály. Všetko ako má byť. Volant je multifunkčný s pádlami radenia. Medzi rýchlomerom a otáčkomerom má svoje pevné miesto multifunkčný displej Maxi DOT, ktorý toho môže zobraziť naozaj dosť. Jeho novšia, farebná verzia je vyhradená zatiaľ len pre novú Octaviu. Aj navigácia Amundsen so svojim displejom nepatrí medzi najnovšie. Jednoducho sa nemôžem vyhnúť porovnaniu s novou Octaviu, ktorá v interiéri pôsobí rozhodne modernejšie.

Spracovanie v niektorých maličkostiach nie je úplne dobré. Treba však spomenúť, že vozidlo malo za sebou takmer 15 000 novinárskych kilometrov. Nič to však nemení na fakte, že sa v interiéri vodič cíti pohodlne. Nájsť si ideálnu polohu nie je problém v žiadnom modely Škoda. Potešili ma odkladacie priestory vľavo pod volantom, v strede pred prevodovou pákou aj za ňou a pod lakťovou opierkou. Pred spolujazdcom je klasická schránka, pri ľavej nohe sieťka a pod sedadlom už menej bežná schránka na odloženie napr. reflexnej vesty. Stropná schránka na okuliare by mohla byť väčšia, moje sa tam síce zmestili, ale dvierka som nezavrel. Strešné okno je fajn, ale na dĺžku strechy mi prišlo malé. Za volantom vodič nemá pocit, že riadi tak dlhé auto. Uvedomí si to, až keď sa obzrie za seba a vidí svoje dieťa v detskej sedačke ako ho zdiaľky pozoruje a snaží sa zistiť, čo to ten tatko tam ďaleko vpredu robí.

Priestor vzadu je totiž kráľovský. Nestretol som sa s vozidlom, ktoré ponúka podobný priestor do dĺžky. Je možné si tu preložiť nohu cez nohu. Za seba pri moje výške 195 cm som si sadol s dostatočnou rezervou na kolená. Super! Teda Superb! Nad hlavou toho miesta však už toľko nie je, najmä keď sa človek oprie celým trupom o operadlo. Ale práve veľký priestor pred kolenami nabáda cestujúceho aby si sadol nižšie a „rozvalil sa“ do dĺžky. Vtedy je aj hlava spokojná. Medzi prednými sedadlami sa nachádza displej informujúci o čase a vonkajšej teplote, pod ním ovládanie vyhrievania sedadiel, 12 V zásuvka a odkladací priestor. Lakťová opierka za sebou ukrýva otvor na prevoz dlhých predmetov a na B-stĺpikoch si je možné regulovať prúdenie ventilácie. Raritou na palube je dáždnik v ľavých zadných dverách. S týmto som sa tiež u iného auta nestretol. Ako núdzové riešenie počas dažda určite poslúži dobre. Jeho umiestnenie vo dverách je jednoduché a pritom také geniálne, až sa pýtam, prečo tam nemajú podobný priestor aj iné značky.

A ďalšia rarita, ktorú chválim - otváranie piatych dverí TwinDoor. Dá sa otvoriť len plechové veko ako pri sedane, alebo aj so sklom ako pri liftbacku. Pred faceliftom bolo nutné dve tlačidlá stlačiť v správnom poradí, aby sa otvorili aj so sklom. Teraz jedno, to bežné v strede, slúži na otvorenie len veka, a to vpravo na otvorenie aj so sklom. Tomu pravému trochu zavadzia odstávajúce EČV, ale naozaj len málo. V druhom prípade blikne aj tretie brzdové svetlo a otvorenie trvá o málo dlhšie. Nič strašné, ale predsa. Nová generácia tento typ otvárania, ževraj, už nebude mať. Škoda, mne sa to páči. Pozdravujem do Mníchova, budete jediní. Ak človek potrebuje naložiť priestor až po zadné operadlá otvorí veľké vráta. Ak potrebuje vložiť len niečo malé, otvorí len malé a napr. v zime nevpustí chlad do interiéru. Je to šikovné. Čo sa týka objemu batožinového priestoru, tak tu nie je čo vytknúť. Dno je dvojité a dá sa vyklopiť, čím sa rozdelí veľký priestor na dva menšie. Sieťový program je tu celkom nutný. Na bokoch sú menšie schránky a je tu aj dostatok háčikov. Pochvala.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Očakával som TDI a dali mi TSI. A hneď takmer vrchol. Motor 2.0 TSI so svojim maximálnym výkonom 147 kW vypĺňa medzeru medzi motormi 1.8 TSI (118 kW) a 3.6 FSI V6 (191 kW). Paradoxne, v porovnaní so slabšou 1.8-čkou, sa neponúka ani s manuálnou prevodovkou, ani s pohonom 4x4. A tak je spojený so 6-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG, cez ktorú sú poháňané predné kolesá. Maximálny výkon dosahuje v rozmedzí otáčok 5100 – 6000 / min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 280 Nm v pásme 1700 – 5000 ot./min.

S týmto agregátom som sa už stretol v teste Octavie RS predchádzajúcej generácie. Tam bol naladený samozrejme na bleskové reakcie a športovú jazdu. S ťažším a väčším Superbom nemá ale rovnako žiadny problém. Má úžasnú rezervu v každej rýchlosti v širokom otáčkovom pásme, viď. pásmo maximálneho krútiaceho momentu. Pri rozbiehaní stačí málo a predné kolesá pískajú, majú problém s trakciou a to ani nie je pedál zatlačený až k podlahe. Pri razantnom rozbehu to nie je príliš vítaný jav, systém trakcie mal často plné obvody práce.

Na zošliapnutie v režime D reaguje s malinkým oneskorením, ale stále je to veľmi dobré. V režime S je reakcia blesková, nakoľko prevodovka udržiava vyššie otáčky. Napr. pri kľudnej jazde pri rýchlosti 90 km/h sú otáčky 2100 / min., ukazovateľ prevodového stupna ukazuje D6, po preradení do režimu S sa zmení na S4 a otáčky vyskočia na 3100 / min. Vtedy je predbiehanie jednoduché, rýchle a sprevádzané posluchovo pozitívnym zvukom. Radiť pádlami je jednoduché, aj pod plynom sú reakcie okamžité. Túto vymoženosť však asi využije len málo ľudí, pretože prevodovka pracuje veľmi dobre. A ten komfort neradenia stojí zato. Motor samotný má veľký potenciál, aby uspokojil aj náročného užívateľa. Po okresných cestách som dosiahol spotrebu 8,0 l jedným a 7,4 l / 100 km druhým smerom.

Na diaľnici je Superb ako doma, vďaka priestoru vzadu tu zvládnu cestujúci v pohodlí aj tie najdlhšie presuny. Trasa BA – TT skončila spotrebou 7,8 l / 100 km. Po vynulovaní nasledovala trasa TT – NR s tempomatovou rýchlosťou 140 km/h s výslednou spotrebou 8,6 l / 100 km. Rovnako skončila aj trasa NR – BA v čase, keď na úseku za TT už bola povolená rýchlosť 130 km/h. Pri tachometrovej rýchlosti 130 km/h sú otáčky motora 3100 ot./min., pri 110 km/h 2600 ot./min.

V meste je manévrovanie s dlhým Superbom problematické. Hlavne na preplnených sídliskách sú parkovacie senzory priam nutnosťou. Veľká karoséria sa občas pri vychádzaní na obrubník nevyhla zastonaniu. Pri mestských rýchlostiach drží prevodovka prijateľné otáčky a motor nijako nedusí. Pri 50 km/h sú otáčky 1400 ot./min. Najvyššiu mestskú spotrebu som zaznamenal 11,1 l / 100 km. Na krátkej 5 km jazde do práce bola najnižšia spotreba 10,1 l / 100 km.

Pri používaní vozidla sa mi páčili drobnosti ako osvetlenie okolia zo spätných zrkadiel, osvetlenie miesta pre nohy vpredu aj vzadu, difúzne osvetlenie miesta pri vnútorných kľučkách aj odkladacieho miesta pred prevodovou pákou a pod lakťovou opierkou. Rovnako vás môže pozdraviť zapnutými svetlometmi pri príchode k nemu, ale aj pri odchode. Toto všetko je možné personalizovať. Zaujímavosťou je, že predné smerové svetlo je v rovnakom mieste ako LED denné svietenie. Čiže pri spustení smerovky dennú LED-ku nahradí smerové svetlo. Navigácia ponúka priemernú grafiku, spárovanie telefónu cez Bluetooth je bezproblémové, rovnako aj počúvanie hudby týmto spôsobom. USB mi aj tu chýbalo, takže len MP3 z CD hrali na palube.

Podvozok
Predné zavesenie tvorí MacPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Vzadu je viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Na oboch nápravách je priečny skrutný stabilizátor. Nastavenie má schizofrenickú tvár. Chvíľami sa vozidlo až húpe, aby vzápätí prešlo väčšiu nerovnosť, o ktorej je posádka značne informovaná. Tento prípad sa mi stal len raz, bežné nerovnosti nášho hlavného mesta vyžehlil veľmi uspokojivo. Nástrahy okresných ciest so mnou preplával Superb komfortne s miernou nedotáčavosťou. Na ostré prejazdy okresných kľukatých ciest má Škoda v ponuke iný model - Octaviu RS. Toto je diaľničný koráb určený na dlhé plavby. Tam iný podvozok netreba.

Riadenie je klasické elektromechanické, čiže o tom čo sa deje pod kolesami nemáte ani páru. A okolo stredovej polohy je pri jazde značná vôľa. Brzdy fungujú spoľahlivo, ich nástup je primeraný zameraniu vozidla.

Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP získala Superb v roku 2009 plný počet piatich hviezdičiek. Za ochranu dospelých cestujúcich získala 90 %, za ochranu detí 81 %, za ochranu chodcov 50 % a za bezpečnostné systémy taktiež 71 %.

Superb má v štandardnej výbave všetky bežné systémy ako ABS, ESP, ASR aj kolenný airbag vodiča aj zadné bočné airbagy. Za príplatok bol vybavený aj systémom rozpoznania únavy vodiča. Ten mi dvakrát ukázal, že som unavený. Raz som svižnejšie prechádzal okresné cesty a druhýkrát som odbočoval po cca 75 minútovej jazde z diaľnice. Ani raz som samozrejme unavený nebol. V príručke som sa dočítal, že systém funguje pri rýchlostiach od 65 do 200 km/h. Po zapnutí zapaľovania po dobu 15 minút vyhodnocuje chovanie sa vozidla pri jazde. Toto základné vyhodnotenie sa neustále porovnáva s aktuálnym chovaním sa vozidla pri jazde. Ak systém rozpozná odchýlky od normálneho chovania v dôsledku možnej únavy vodiča, odporučí prestávku. A ďalej čítam, že v niektorých jazdných situáciách môže systém nesprávne vyhodnotiť spôsob jazdy a tým vydať nesprávne odporúčanie prestávky (napr. pri športovej jazde, za nevýhodných poveternostných podmienok alebo pri zlom stave vozovky). Systém je určený predovšetkým pre diaľnice. Takže tým je to spolovice vysvetlené. Systém sa dá vypnúť. Nuž, 43 € by som radšej investoval do benzínu.

Obstarávacia cena (spracované dňa 26.02.2014 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Superb 1.4 TSI Active
22.487 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Superb 2.0 TSI Ambition
32.027 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Superb 2.0 TSI Ambition
35.149 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbag vodiča a spolujazdca s deaktiváciou, hlavové airbagy a bočné airbagy vpredu, kolenný airbag vodiča, signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu vodiča a spolujazdca, ESC vrátane ABS, MSR, ASR, EDS, MBA, EDS, HBA, DSR, TSA, RBS, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním (2 sklopné kľúče), asistent rozjazdu do kopca a kontrola tlaku v pneumatikách, bezpečnostné svetlá vo výplniach predných dverí, trojbodové, výškovo nastaviteľné predné bezpečnostné pásy s priťahovačmi, tri trojbodové bezpečnostné pásy vzadu, na vonkajších sedadlách s priťahovačmi, nastaviteľné predné hlavové opierky so systémom WOKS, príprava pre uchytenie dvoch detských sedačiek na zadných sedadlách systémom ISOFIX, tri hlavové opierky vzadu, trojbodový bezpečnostný pás vzadu na strednom sedadle, imobilizér
Interiér:
Poťah sedadiel – látka AMBITION, el. ovládanie okien vpredu a vzadu s detskou poistkou , Climatronic – dvojzónová klimatizácia s elektronickou reguláciou, Malý kožený paket (hlavica a manžeta radiacej páky, držadlo ručnej brzdy), trojramenný kožený volant, dekoračné lišty AMBITION (vzhľad kovu), ozdobné prahové lišty vpredu a vzadu, odkladacie schránky za zadnými podbehmi uzatvárateľné, difúzne osvetlenie interiéru, vnútorné kľučky dverí s osvetlením, SUNSET – sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, dáždnik v odkladacej schránke zadných dverí, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, rádio BOLERO (2 DIN) s CD meničom na 6 CD a MP3, LIGHT ASSISTANT (COMING HOME, LEAVING HOME, TUNNEL LIGHT, DAY LIGHT), tempomat, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, bedrové opierky na sedadlách vodiča a spolujazdca, Maxi DOT – plnegrafický displej palubného počítača, dažďový senzor, odkladacia priehradka s vekom pod sedadlom spolujazdca , odkladacie vrecká na zadnej strane predných sedadiel, zadné operadlo delené a sklopné, zadná lakťová opierka s možnosťou vytvorenia priechodzieho otvoru do batožinového priestoru, tónované sklá, schránka na okuliare, odkladacia schránka pred sedadlom spolujazdca, držiak nápojov vpredu bez lamelového krytu, dve čítacie lampy vpredu a vzadu, lakťová opierka s odkladacou schránkou JUMBO BOX s audiovstupom a s informačným displejom vzadu (zobrazenie čas a teplota), osvetlenie batožinového priestoru, dva sklopné háčiky v batožinovom priestore, obloženie nákladovej hrany, kapota motoru a zadné dvere s plynovou vzperou, ukazovateľ nedostatku kvapaliny v nádržke ostrekovača, zásuvky na 12V: 2 v stredovej konzole a 1 v batožinovom priestore, Tyre Fit – sada na opravu pneumatík, bez rezervného kolesa, zdviháku a kľúču na kolesá
Exteriér:
disky TRIFID z ľahkých zliatin 7,5 × 17" (225/45 R17), chrómová lišta na piatych dverách, chromový rámik chladiča, chrómová lišta okolo bočných okien, parkovacie senzory vpredu a vzadu, vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým sklápaním po uzamknutí vozidla a s osvetlením nástupného priestoru BOARDING SPOTS, predné hmlové svetlomety s Corner funkciou, Bi-xenónové svetlomety s AFS, LED denným svietením a výsuvné integrované ostrekovače svetlometov, zadné skupinové svetlá s technológiou LED, variabilné otváranie 5-tych dverí „TwinDoor“, spojler na piatich dverách, bez označenia motorizácie na piatich dverách
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak - metalíza = 574 €
• asistent rozjazdu do kopca a kontrola tlaku v pneumatikách = 85 €
• asistent rozpoznania únavy = 43 €
• medzipodlaha v batožinovom priestore = 169 €
• vkladané tkané koberce = 44 €
• sieť v batožinovom priestore = 72 €
• vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla = 28 €
• rezerva na oceľovom disku (neplnohodnotná) + zdvihák + kľúč na kolesá = 112 €
• el. ovládané strešné okno = 954 €
• vonkajšie spätné zrkadlá s aut. stmievaním = 56 €
• príprava pre telefón s Bluetooth GSM II s hlasovým ovládaním pre navigačný systém AMUNDSEN = 110 €
• navigačný systém AMUNDSEN + rádio s CD prehrávačom, dotykový displej – 2 DIN a jeden mapový podklad na internej pamäti prístroja = 185 €
• MDI (Mobile Device Interface) = 143 €
• trojramenný kožený multifunkčný volant pre ovládanie rádia a telefónu, s ovládaním aut. prevodovky DSG = 240 €
• alarm s vnútornými senzormi, zálohovou sirénou, senzorom polohy a Safe system = 307 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 26.02.2014 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Otváranie piatych dverí TwinDoor spájajúce sedan s liftbackom je jedinečné a bez konkurencie. V tabuľke sú preto liftback Ford Mondeo a dva sedany Mazda 6 a Hyundai i40. Ako liftback sa v tejto striede predáva aj Opel Insignia, ale jeho motor 2.0 Turbo má až 184 kW, čím sa Superbu značne vzdialil. Zaujímavosťou sú francúzske modely. Renault ani Citroën neponúkajú benzínové verzie vo svojich modeloch Laguna resp. C5. Najsilnejší benzínový Peugeot 508 ponúka „len“ 115 kW, čo je ale stále viac ako maximálny výkon motora 2.0 Valvematic v Toyote Avensis. Ten vrcholí hodnotou 112 kW. Ďalej môžem spomenúť modely ako VW Passat a Kia Optima.

Značka / model Škoda Superb Ford Mondeo Mazda 6 Hyundai i40
Motor 2.0 TSI 2.0 EcoBoost SCTi 2.5 Skyactiv-G 2.0 GDI
Stupeň výbavy Ambition Titanium Revolution Premium
Pohon predný predný predný predný
Zdvihový objem motora 1984 1999 2488 1999
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 147/5100 149/6000 141/5700 130/6500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 280/1700 300/1750 256/3250 213/4700
Prevodovka automatická dvojspojková DSG
6-stupňová
automatická dvojspojková Powershift
6-stupňová
automatická
6-stupňová
automatická
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 240 232 223 213
Zrýchlenie (s) 7,7 7,9 7,8 9,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,9 7,7 6,3 6,8
Emisie CO2 (g/km) 178 179 148 159
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1465 1569 1360 1418
Dĺžka (mm) 4833 4784 4870 4740
Šírka (mm) 1817 1886 1840 1815
Výška (mm) 1462 1500 1450 1470
Rázvor (mm) 2761 2850 2830 2770
Počet dverí/miest 5/5 5/5 4/5 4/5
Objem batožinového priestoru (l) 595 528 489 525
Záruka 4 roky / 120.000 km 4 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 5 rokov/ bez obmedzenia km
Cena modelu bez príplatkov (€) 32.027 32.060 33.190 32.290*
Akčná cena (€) - - - 30.290*
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 35.149 39.776 34.653 31.780
* prirátaný príplatok 1800 € za automatickú prevodovku

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Ford Mondeo
  • má naviac: vyhrievané čelné sklo, predné sedadlá el. nastaviteľné, ventilácia predných sedadiel, kožený poťah sedadiel, USB vstup, 9 reproduktorov (Superb má 8), doplnkové elektrické kúrenie pre zrýchlený ohrev interiéru
    nemá: dvojité otváranie piatych dverí TwinDoor, stmievanie vonkajších spätných zrkadiel, asistent rozpoznania únavy, zadné bočné airbagy, otvor v zadnom operadle na prepravu dlhých predmetov

  • Mazda 6
  • má naviac: kožené čalúnenie, el. ovládanie predných sedadiel s pamäťou, audiosystém BOSE, 11 reproduktorov (Superb má 8), 19-palcové disky kolies (Superb má 17-palcové), zadná parkovacia kamera, bezkľúčové zamykanie Smart Card, prednárazový bezpečnostný systém s adaptívnym tempomatom MRCC, technológia automatického spúštania motora i-Stop a rekuperácie energie i-ELOOP, štartovanie pomocou tlačidla, bezkľúčové zamykanie Smart Card, systém SCBS na prevenciu čelného nárazu v mestskej prevádzke pri rýchlosti do 30 km/h, systém stráženia mŕtveho uhla RVM, systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu LDWS, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, USB vstup
    nemá: dvojité otváranie piatych dverí TwinDoor, kolenný airbag vodiča, zadné bočné airbagy, otvor v zadnom operadle na prepravu dlhých predmetov, stmievanie vonkajších spätných zrkadiel, vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla

  • Hyundai i40
  • má naviac: kožené čalúnenie, el. nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, ventilované predné sedadlá, vyhrievaný volant, vyhrievanie predného okna pod stieračmi, zadná parkovacia kamera, el. parkovacia brzda, bezkľúčový vstup, štartovanie tlačidlom, 18-palcové disky kolies (Superb má 17-palcové)
    nemá: dvojité otváranie piatych dverí TwinDoor, stmievanie vonkajších spätných zrkadiel, vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla, 8 reproduktorov (Hyundai má 7)


    Záverečné hodnotenie

    Model svojim dizajnom a hlavne dĺžkou hrdo zastáva aj po facelifte post vlajkovej lode. V porovnaní s novšou Octaviou však stráca dych v modernosti. Je to zjavné najmä na prvkoch v interiéri. Priestorom pre zadných cestujúcich však deklasuje konkurenciu a to je jeho najväčšie plus. Motor nie je takmer počuť, je kultivovaný a vozidlu ponúka výbornú dynamiku. Spolu s prevodovkou DSG tvoria veľmi sympatický pár, ktorý som si veľmi rýchlo obľúbil. Dvojité otváranie veka batožinového priestoru TwinDoor si zaslúži pochvalu, rovnako ako aj maličkosť v podobe dáždnika v ľavých zadných dverách. Je to jedno z mála vozidiel, v ktorých sa mi lepšie sedí vzadu ako za volantom. Už viem ako sa tu cíti český prezident. Simply dobre.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Škoda:
    Test Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance (08/2013)
    Test Škoda Rapid 1.2 TSI Elegance (04/2013)
    Test Škoda Roomster 1.6 TDI Scout (06/2011)
    Test Škoda Superb Combi 1.8 TSI 4x4 Elegance (09/2010)
    Test Škoda Yeti 1.2 TSI Advantage (08/2010)
    Test Škoda Octavia RS 2.0 TFSI (05/2010)

    Dňa: 24.03.2014
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]