Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nový Peugeot 308 SW (03/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 21.03.2014;

Ušľachtilé a priestranné kombi

Nový Nissan Juke MY2014 Inžinieri a dizajnéri značky PEUGEOT a navrhli veľké dynamické kombi s nízkou architektúrou, ktoré je ušľachtilé a športové zároveň. Nový PEUGEOT 308 SW prevzal i-Cockpit hatchbacku a prezentuje sa inovatívnym a výrazne moderným a čistým interiérom. Nový PEUGEOT 308 SW ťaží z vysokej flexibility novej platformy EMP2 a vďaka svojim veľkorysým rozmerom zvyšuje pohodlie v kabíne a objem batožinového priestoru, ktorý patrí k najväčším v segmente. Ten sa vyznačuje ukážkovou funkčnosťou a modulárnosťou. Čistá koncepcia (menšia hmotnosť, použitie inovatívnych materiálov) a využívanie úsporných výkonných hnacích agregátov umožňujú novému modelu PEUGEOT 308 SW dosahovať spotreby a emisie na úrovni referencie a pritom poskytovať radosť z jazdy, ktorá je pri tomto type karosérie nezvyčajná. Bohatá výbava a kvalita na vysokej úrovni radia nový PEUGEOT 308 SW medzi najlepších v danom segmente a prispievajú k napĺňaniu ambície značky postúpiť do vyššej triedy.
______________________________________________________________________________________________

Inovovaný trh vozidiel kombi v segmente C

„Peugeot pokračuje vo svojej produktovej ofenzíve s novým modelom Peugeot 308 SW, ktorý v sebe spája kvalitu, funkčnosť a valorizáciu, čím posilňuje úspech 308-ky a postup značky do vyššej triedy.“ Xavier PEUGEOT, Riaditeľ produktového oddelenia značky PEUGEOT

Segment C vozidiel kombi, kam patrí aj nový PEUGEOT 308 SW, je segment, v ktorom PEUGEOT pôsobí už niekoľko desaťročí. Od čias kombi 304, ktoré sa objavilo v roku 1969, mala každá séria 300-ky úspešnú kombi verziu. Zastúpenie kombi v segmente C je stabilné a v Európe už niekoľko rokov predstavuje 10 % segmentu. Príchod a nárast výkonu crossoverov a jednopriestorových vozidiel nemal vplyv na percento zastúpenia vozidiel kombi v tomto segmente, ktorý je veľmi diverzifikovaný, avšak na rozdiel od hatchbackov bez skutočného lídra. Príchod nového modelu PEUGEOT 308 v roku 2014 predstavuje významnú novinku roka v tomto segmente.

Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

Klientela, ktorá volí vozidlá kombi, je v segmente C najmladšia, najdynamickejšia a najviac mužská zároveň. Patria k nej aktívne páry s deťmi, alebo bez detí, intenzívne využívajúce svoje vozidlo (v rámci segmentu ide o vodičov, ktorí jazdia najviac). Záleží im na výrazne viacúčelovom používaní, ale zároveň aj na komforte, radosti z jazdy a štýle ich vozidla.
V tomto kontexte nový PEUGEOT 308 SW zodpovedá očakávaniam zákazníkov a zameriava sa na základné charakteristiky tohto segmentu prostredníctvom 4 kľúčových tém: dizajn, efektivita (spolu s funkčnosťou), skúsenosť z jazdy a kvalita.

Plynulý a dynamický dizajn - športovo-elegantná vonkajšia línia

„Nový PEUGEOT 308 SW bol navrhnutý v rovnakom čase ako hatchback tými istými ľuďmi, a preberá aj rovnaké vlastnosti: plynulosť a modernosť, a zároveň zvyšuje svoje úžitkové vlastnosti vďaka karosérii „dynamického kombi“, ktorá je veľmi pôsobivá a plná prísľubov.“ Gilles VIDAL, Riaditeľ štýlu značky PEUGEOT.

Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

Rovnako ako pri hatchbacku bolo zámerom dizajnérov značky PEUGEOT uprednostňovať v štýle jednoduchosť, vyváženosť a plynulosť. Nový PEUGEOT 308 SW mal byť bez zbytočnej rafinovanosti a vyzývavej agresivity, a namiesto toho mal vyzdvihovať tvar prostredníctvom kvality spracovania materiálov a konečného vyhotovenia.
Predná časť modelu PEUGEOT 308 SW má rovnaké črty ako hatchback. Nájdeme tu chrómovú masku chladiča a do detailov prepracované svetlomety, ktoré zaručujú legendárny výraz šelmy typický pre značku. Technológia Full LED (31 LED v každom svetlomete) v sériovej výbave vyšších verzií zabezpečuje osobitý a technický svetelný podpis.
Profil modelu PEUGEOT 308 SW je plynulý a aerodynamický. Vďaka zväčšenému rázvoru (+11 cm v porovnaní s hatchbackom) a zadnému previsu (+22 cm v porovnaní s hatchbackom), PEUGEOT 308 SW zaujíma popredné postavenie medzi najdynamickejšími a najvyváženejšími modelmi kombi v segmente. Plynulosť profilu zvýrazňuje nádherná chrómová lišta lemujúca celé bočné okno. V prípade veľkého okna na zadnom blatníku je táto lišta z jedného celku s meniacim sa prierezom. Tento technický a štýlový prvok je bežne určený vozidlám vyšších segmentov a zdôrazňuje čisté dynamické rysy profilu. Iným dôležitým prvkom je absencia deleného okna v zadných dverách, čím sa zvýraznil a zlepšil vzhľad bočných presklených povrchov. Sklon strechy a uhol zadnej časti spolu so zadným sklom zvýrazňujú dynamickosť profilu. A nakoniec vďaka dokonale integrovaným pozdĺžnym strešným lištám z hliníka, ktoré sú diskrétne a elegantné, je model PEUGEOT 308 SW zaradený do prísne uzavretého sveta výnimočných kombi.

Široká a aerodynamická zadná časť prispieva k športovému vzhľadu modelu PEUGEOT 308 SW. Zadné svetlá zasahujúce až na bočné strany, tak ako u hatchbacku, sú vybavené novým technicky pôsobiacim svetelným podpisom v tvare C, ktorý pozostáva zo 42 opalizujúcich LED diód. Na každom svetlomete sú ďalšie 3 LED slúžiace ako brzdové svetlá. Celkovo sú zadné svetlá vybavené 48 LED diódami. Svetelný podpis, ktorý zvýrazňuje celkový vzhľad vozidla, priamo poukazuje na paralelu s modelmi PEUGEOT 508 SW a 508 RXH a zaraďuje tak PEUGEOT 308 SW do rodiny veľkých kombi značky PEUGEOT.
Sklon strechy, spracovanie zadného spojleru, dokonalá integrácia tretieho brzdového svetla prevzatého z modelu PEUGEOT 508 SW, maximálny rozchod medzi zapustenými strešnými lištami, toto všetko umocňuje vnímanie šírky vozidla PEUGEOT 308 SW.

Moderný a presvetlený interiér

Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

Dizajn interiéru nového modelu PEUGEOT 308 SW je prekvapujúco čistý, moderný a technologický. Vychádza z inovatívnej koncepcie miesta vodiča PEUGEOT i-Cockpit. Tvoria ho štyri prvky: kompaktný volant poskytujúci intenzívne dynamické zážitky, ukazovatele prístrojov na úrovni hlavy umožňujúce čítať informácie bez toho, aby bolo potrebné spustiť oči z vozovky, vyvýšená stredová konzola a veľká 9,7 palcová dotyková obrazovka podporujúca intuitívne ovládanie.
Kvalita materiálov, textílií, precíznosť montáže a konštrukcie radia PEUGEOT 308 SW do sveta prémiových modelov. V tomto duchu je celá palubná doska potiahnutá penovým materiálom, volant je potiahnutý kožou už od 2. úrovne výbavy a v priestore kabíny sú v zónach používania rozmiestnené čierne lakované a chrómové prvky.
Takmer úplná absencia ovládacích tlačidiel v kombinácii s luxusnými materiálmi vytvárajú nezvyčajný dojem čistoty.

Kabína modelu PEUGEOT 308 SW je zaliata svetlom, ktorý dnu prúdi veľkorysými presklenými plochami a obrovskou presklenou strechou s plochou 1,69 m2. Pozdĺžne strešné lišty sú umiestnené v osi bočných hrán karosérie, čo umožňuje optimalizáciu šírky kabíny. Presklenú strechu možno úplne zatemniť elektricky ovládanou clonou.

Výnimočná snaha o efektivitu v každom smere - úspešná koncepcia kabíny

„S novým modelom PEUGEOT 308 SW sa značka vracia k základným hodnotám kombi tým najkrajším spôsobom. Nový PEUGEOT 308 SW úspešne spája atraktívny dynamický štýl s pozoruhodným komfortom a objemom batožinového priestoru.“ Vincent DEVOS, Produktový manažér PEUGEOT 308.

Rovnako ako hatchback, tak aj nový PEUGEOT 308 SW je postavený na novej platforme EMP2 skupiny PSA. Táto „Efficient Modular Platform“ poskytuje široké rozmedzie nastavení, medziiným aj dĺžku. V porovnaní s hatchbackom bol rázvor predĺžený o dve zarážky, čo predstavuje zväčšenie o 11 cm, ktoré boli úplne venované pohodliu na zadných sedadlách, najmä priestoru pre nohy a objemu batožinového priestoru. Prístup do zadnej časti vozidla bol optimalizovaný otváraním väčších zadných dverí a posunutím zadnej lavice o 29 mm dozadu.
Zadný previs bol predĺžený o 22 mm v porovnaní s hatchbackom, čím umožnil dokonalú syntézu zadnej časti medzi:

  • veľkým zväčšením hĺbky batožinového priestoru, čím sa významne zväčšil objem,
  • výraznejšie vyčnievajúcim zadným nárazníkom ako na hatchbacku, čím sa zvýšila bezpečnosť a ochrana karosérie.
  • Takto transformovaný vnútorný priestor vytvára v cestujúcich dojem komfortu a pohodlia.

    Kompaktné a objemné kombi

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Pri dĺžke 4 585 mm, šírke 1 804 mm a výške 1 471 mm má nový PEUGEOT 308 SW ideálne rozmery zodpovedajúce základným očakávaniam zákazníkov vozidiel kombi v segmente, najmä v tom, aký dôležitý je priestor v kabíne a objem batožinového priestoru.
    Vďaka veľkorysým rozmerom modelu PEUGEOT 308 SW (avšak stále zodpovedajúcim segmentu) má batožinový priestor parametre, ktoré patria medzi najlepšie na trhu. Objem batožinového priestoru pod platom je skutočne pozoruhodný, dosahuje objem 610 dm3 VDA 210 (t.j. 660 litrov vody) a je rozdelený nasledovne:

  • 556 dm3 VDA 210 (alebo 590 l vody) nad podlahou batožinového priestoru,
  • 54 dm3 VDA 210 (alebo 70 l vody) rozdelené v priehradkách pod podlahou batožinového priestoru.
  • Ak je vo vozidle dojazdové rezervné koleso, ktoré je k dispozícii ako voliteľná výbava, objem pod podlahou je menší o 47 dm3 VDA.

    Dokonale plochý batožinový priestor lusknutím prstov

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    V záujme ľahkého a intuitívneho používania má PEUGEOT 308 SW v sériovej výbave zadnú lavicu „Magic Flat“. Tento systém umožňuje okamžité sklopenie obidvoch častí zadnej lavice pomocou dvoch ovládačov, ľahko prístupných po bokoch batožinového priestoru. Vďaka automatickému zapadnutiu zadnej lavice sa dosahuje „zázračný“ výsledok – plochá podlaha, čím sa dosiahne celkový objem 1660 dm3 VDA 214 rozložený nasledovne:

  • 1 606 dm3 VDA nad kobercom,
  • 54 dm3 VDA odkladacieho priestoru pod kobercom.
  • zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Úspech tejto koncepcie nespočíva iba v objemoch. PEUGEOT 308 SW je vybavený pozoruhodne praktickým a využiteľným batožinovým priestorom:

  • vstup do batožinového priestoru je starostlivo vypracovaný, navrhnuté sú jednoduché tvary a nakladacia šírka viac ako 1,06 m až po zadné plato,
  • dĺžka batožinového priestoru po zadnú lavicu je 1,07 m,
  • pri výškovom rozdiele medzi prahom a podlahou iba 33 mm, patrí nakladací prah medzi najnižšie na trhu a umožňuje tak ľahké nakladanie a vykladanie,
  • bočné strany batožinového priestoru sú dokonale rovné a objem, ktorý zaberajú vnútorné blatníky, je minimálny. Priestory sú vybavené vyberateľnými priečkami umiestnenými na oboch stranách batožinového priestoru. Elastický popruh na bočnom poťahu umožňuje uložiť malé predmety,
  • k dispozícii sú hliníkové koľajničky do batožinového priestoru, ktoré sú vybavené štyrmi vyberateľnými kovovými háčikmi na upevnenie väčších predmetov,
  • manipulácia so zaťahovateľným platom je jednoduchá,
  • pod koberčekom v batožinovom priestore je priestor so špeciálne tvarovanými priehradkami na odkladanie plata a odnímateľných upevňovacích háčikov.


  • Najnovšia generácia výkonných motorov, ktoré rešpektujú najprísnejšie normy o ochrane životného prostredia - jednoducho najlepšie parametre ohľadom CO2 na trhu dieselových motorov

    Už od uvedenia na trh bude mať nový PEUGEOT 308 SW k dispozícii úplne nové výkonné benzínové a dieselové motory Euro 6 najnovšej generácie. Výkon benzínových motorov sa pohybuje od 130 do 155 k pri emisiách CO2 od 109 g/km. Ponuka dieselových motorov je v rozmedzí 92 až 150 k pri pozoruhodne nízkych emisiách CO2, ktoré neprekročia 111 g/km. Najmä nová verzia 1.6 l BlueHDi 120 k v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou má v kombinovanej prevádzke spotrebu 3,2 l/100 km a tomu zodpovedajúce emisie CO2 85 g/km. V danom segmente sú to rekordné parametre.

    Tieto výkonné motory môžu byť doplnené pneumatikami s extrémne nízkym valivým odporom, vyvinuté v exkluzívnej spolupráci so spoločnosťou Michelin. Tieto pneumatiky novej generácie umožňujú v priemere znížiť emisie CO2 o 3 g/km pri zlepšenej brzdnej dráhe na vlhkej vozovke a rovnakej životnosti, ako u štandardných pneumatík. Bude nimi vybavená viac ako tretina modelov.
    Od júla 2014 sa výber rozšíri o trojvalcový preplňovaný benzínový motor PureTech s výkonom 110 k, ako aj o novú automatickú šesťstupňovú prevodovku vo verzii s benzínovým motorom s výkonom 130 k.

    Nový trojvalcový benzínový motor PureTech - najlepší pomer na trhu medzi krútiacim momentom pri nízkych otáčkach a výkonom

    PEUGEOT 308 SW 1.2l e-THP 130 k uvádza nový trojvalcový benzínový motor PureTech v preplňovanej verzii vybavený manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Tento modulárny, kompaktný, čistý a výkonný motor je koncentrátom efektivity a špičkovej technológie. Je vybavený vysokotlakovým priamym vstrekovaním (200 barov) a vysokovýkonným turbodúchadlom novej generácie (s 240 000 ot./min). Ponúka radosť z jazdy patriacu k najlepším na trhu a to už pri najnižších otáčkach. S maximálnym krútiacim momentom 230 Nm dosahovaným pri 1 750 ot./min predstavuje najlepší kompromis na trhu medzi krútiacim momentom pri nízkych otáčkach a výkonom. Okrem toho 95 % krútiaceho momentu je k dispozícii medzi 1 500 a 3 500 ot./min, čo umožňuje optimálne využitie za každých okolností.

    Jeho kompaktné rozmery, znížená hmotnosť a inovatívne materiály s nízkym trením sú rozhodujúce pri hľadaní výkonu a úspornosti, avšak bez ústupkov na spoľahlivosti a robustnosti. Pri rovnakom výkone a radosti z jazdy umožňuje táto prelomová technológia znížiť spotrebu a emisie CO2 o 21 %. S týmto nováčikom v rodine trojvalcových benzínových motorov PureTech značka dokazuje, že downsizing môže slúžiť v prospech výkonnosti a pocitom z jazdy.

    Technológia BlueHDi v službách nového radu dieselových motorov

    BlueHDi je označenie dieselových Euro 6 motorov značky. Táto technológia jedinečným spôsobom združuje SCR (Selective Catalytic Reduction) a filter pevných častíc s aditívom (FAP) a umožňuje výrazne znižovať obsah NOx o viac ako 90 %, optimalizovať emisie CO2, ako aj spotrebu, a zároveň zaručuje odstránenie až 99,9 % pevných častíc.

    V momente uvedenia na trh sú k dispozícii tri motory BlueHDi. Nové motory 1,6 l BlueHDi 100 (s manuálnou päťstupňovou prevodovkou) a 1,6l BlueHDi 120 (s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou) sú korunované motorom 2,0 l BlueHDi 150 s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou.

    Verzia 1,6l BlueHDi 120 dosiahla pri homologizácii 85 g CO2/km a predstavuje skutočný technologický prelom, ktorý umožnil poctivé spojenie výkonu a striedmosti. Táto verzia s výkonom 120 k, maximálnym krútiacim momentom 300 Nm od 1750 ot./min a mimoriadne nízkou spotrebou je skutočným jadrom modelového radu a vyznačuje sa pozoruhodnou radosťou z jazdy. Viacúčelový a efektívny motor nemá žiadne špecifické obmedzenia pri použití ťažného zariadenia.

    Nový motor 2.0l BlueHDi 150 spája vysoký výkon a kontrolu nad emisiami. PEUGEOT 308 SW s týmto flexibilným motorom s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou dosahuje maximálny krútiaci moment 370 Nm pri 2 000 ot./min a množstvo emisií CO2 je od 99 g/km.

    Motor 2,0l BlueHDi 150 môže byť vybavený aj automatickou šesťstupňovou prevodovkou AISIN 3. generácie. Táto nová automatická prevodovka je vybavená technológiou Quickshift, ktorá spája rýchlejšie radenie prevodových stupňov s plynulosťou a radosťou z jazdy na najvyššej úrovni. Prevodovka bola navrhnutá za účelom drastického zníženia emisií CO2. Rozdiel medzi emisiami v porovnaní s manuálnou prevodovkou sa takto znížil o 5 g/km (s rovnakými pneumatikami) a výsledkom je vynikajúca verzia z hľadiska radosti z jazdy a spotreby.

    Čistá koncepcia pre lepší výkon - najľahšie a najvýkonnejšie kombi v segmente

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Nový PEUGEOT 308 SW rovnako ako hatchback preukazuje zníženie hmotnosti o 140 kg. Vďaka tomu je pri ekvivalentných motoroch a výbave najľahším vozidlom v segmente. Tieto parametre sú výsledkom 2 faktorov: použitie novej platformy EMP2 a výber nových technologických riešení použitých v PEUGEOT 308 SW. Nová platforma EMP2 prináša prelomové zníženie hmotnosti rádovo o 70 kg, ktoré sú rozdelené nasledovne:

  • 27 kg vďaka použitiu nových ocelí (s veľmi vysokou a ultra vysokou medzou pružnosti), kompozitných materiálov a hliníka,
  • 10 kg vďaka inovatívnym montážnym procesom (laserové zváranie, hydroforming),
  • 33 kg vďaka optimalizovanej koncepcii (moduly so zníženou hmotnosťou, prispôsobenie rozmerov niektorých častí podľa výkonu).
  • Inovatívna technická koncepcia a výber ľahkých materiálov umožnili usporiť ďalších 70 kg. Hmotnosť každého dielu bola optimalizovaná pri nezmenených parametroch. Predné blatníky a kapota sú z hliníka, čo je technologické riešenie, ktoré je zvyčajne vyhradené pre prémiové vozidlá.
    Využitie ocele s vysokou medzou pružnosti, nových materiálov alebo prepracovanie dielov umožnili významné zníženie hmotnosti. Rovnako ako aj pri hatchbacku, nová koncepcia vystuženia predných sedadiel a zadnej lavice viedla k úspore viac ako 10 kg. Zadné výklopné dvere sú z termoplastického kompozitného materiálu, ktorý je ľahký i pevný zároveň, a umožnil znížiť hmotnosť dverí o 4 kg v porovnaní s klasickou koncepciou.

    Efektívna aerodynamika

    Plynulé línie a kompaktné rozmery, čo sa týka šírky a výšky, nového modelu PEUGEOT 308 SW spontánne naznačujú aerodynamické parametre, ktoré prispievajú k zníženiu spotreby a emisií CO2. Aerodynamika, rovnako ako aj hmotnosť, sú kľúčovými faktormi pri znižovaní vplyvu na životné prostredie. Zmena rozmiestnenia orgánov a nižšia výška modelu PEUGEOT 308 SW umožnili znížiť ťažisko o 20 mm v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Aerodynamický odpor vozidla bol znížený a Cx dosahuje pozoruhodnú hodnotu 0,28 s SCx od 0,64 m2. Uvedená vynikajúca hodnota radí aerodynamiku modelu PEUGEOT 308 SW medzi najlepšie na trhu vozidiel kombi, bez ohľadu na segment.

    Jedinečný zážitok z jazdy vďaka zdedenému know-how značky PEUGEOT i-Cockpit, charakteristický podpis pre miesto vodiča

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Nový PEUGEOT 308 SW je vybavený rovnakým miestom pre vodiča PEUGEOT i-Cockpit, ako hatchback 308. Jeho kompaktný volant, ukazovatele prístrojov na úrovni hlavy, veľká 9,7 palcová dotyková obrazovka a vysoká stredová konzola predstavujú vo svete automobilizmu významný posun vpred a stávajú sa legendárnym podpisom interiérov značky PEUGEOT. PEUGEOT i-Cockpit bol navrhnutý v záujme prežívania zmyslových a intuitívnych zážitkov z jazdy, a tak ponúka pocity nového typu. Dosiahol uznanie verejnosti, novinárov i zákazníkov a zjednodušuje zvykanie si na jazdu s modelom PEUGEOT 308. Volant s kompaktnými rozmermi (351 mm x 329 mm) uľahčuje ovládanie vozidla a zlepšuje pocity z jazdy. Vďaka presnému a citlivému elektrickému posilňovaču riadenia je manévrovanie v meste veľmi uľahčené.

    Dokonale integrované ukazovatele prístrojov umiestnené na palubnej doske boli navrhnuté v štýle technických prístrojov s vysokou presnosťou. Súdkovité ukazovatele sú pretiahnuté do šírky a symetrická rotácia ručičiek uľahčuje čítanie informácií rozmiestnených po oboch stranách volantu. Toto rozmiestnenie umožňuje sústrediť pozornosť vodiča do hornej časti ukazovateľov, aby nemusel spustiť vozovku z očí. Červené, jemne vypracované ručičky prístrojov pripomínajú presnú hodinársku prácu. Na verziách vyššej rady sú chrómované, rovnako ako rámik tachometra a otáčkomera. Ciferníky majú špeciálnu stupnicu a funkciu black panel, ktorá zatemňuje ukazovatele a čísla pri zastavení vozidla. Veľká 9,7 palcová dotyková obrazovka združuje ovládače. Umožňuje ovládanie nasledujúcich funkcií: klimatizácia, systémy asistencie pri riadení, multimediálne zariadenia, navigácia, telefonovanie, PEUGEOT Connect Apps a nastavenie parametrov vozidla. Sedem tlačidiel priameho prístupu k funkciám sprehľadňuje jej ovládanie. Informácie sú neustále sústredené na dvoch ľahko prístupných stranách.

    Jazdné vlastnosti na najvyššej úrovni

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Zážitok z jazdy, ktorý poskytuje nový PEUGEOT 308 SW sa opiera o historické know-how značky PEUGEOT v oblasti podvozkov a o vrodené vlastnosti novej platformy EMP2. Ťažisko, znížené o 20 mm, nemá iba priaznivý vplyv na aerodynamické vlastnosti vozidla, ale zaručuje aj lepšiu stabilitu karosérie. Nová platforma prichádza s výkonnými nápravami so zníženou hmotnosťou (Pseudo Mc Pherson vpredu a s deformovateľnou priečkou vzadu). Optimalizácia podvozku umožnila zlepšenie priemeru otáčania o 20 cm (obvodový priemer 11,2 m) v porovnaní s predchodcom. Použitie nového tlmiča v zadnej časti, ktorý prechádza cez rameno, poskytuje lepší výkon v záujme komfortu a jazdných vlastností. Okrem toho sa vozidlo vyznačuje mimoriadnymi vlastnosťami pri zaťažení: zníženie ťažiska a predĺženie rázvoru zlepšili rozloženie hmotnosti bez vplyvu na dynamické vlastnosti vozidla. Riadenie s elektrickým variabilným posilňovačom je presné a zároveň citlivé. V spojení s kompaktným volantom poskytuje vynikajúcu ovládateľnosť a pocit zvýšenej ľahkosti pri manévrovaní v meste. Brzdové kotúče, vpredu odvetrávané, s rozmermi dosahujúcimi až 304 x 28 mm, majú optimalizovanú hmotnosť a trecí odpor, pričom sú pre všetky modely dôsledne dimenzované. Technológia brzdnej sústavy umožňuje modelu PEUGEOT 308 SW využívať elektrickú parkovaciu brzdu (vďaka motorizovaným strmeňom bŕzd), ESP, dômyselnú inteligentnú trakčnú kontrolu a asistenta rozjazdu v stúpaní (Hill Assist) už od 2. úrovne.

    Celý tento súbor prvkov – inovatívna koncepcia, zníženie hmotnosti, znížené ťažisko, elektrický posilňovač riadenia, kompaktný volant, výkonné pneumatiky a brzdy – v spojení s know-how značky PEUGEOT v oblasti podvozkov priniesli modelu PEUGEOT 308 SW dynamické vlastnosti na úrovni hatchbacku. Tejto, vo svete vozidiel kombi, jedinečnej syntéze sa podaril brilantný kúsok spojením objemu, pohodlia a pružnosti so špičkovým komfortom a stabilitou na vozovke.

    Súbor systémov asistencie pri riadení pre zvýšenie bezpečnosti a komfortu

    V záujme ešte komfortnejšej a bezpečnejšej jazdy disponuje nový PEUGEOT 308 SW viacerými systémami asistencie pri riadení. Rovnako ako u hatchbacku sa tu stretávame so systémom Driver Assistance Pack, ktorý je k dispozícii ako voliteľná výbava. Zahŕňa tri zariadenia, ktoré využívajú radar umiestnený v prednej časti vozidla:

  • Aktívny tempomat: ide o obmedzovač rýchlosti a tempomat, ktorý umožňuje udržiavať rýchlosť a upravovať ju podľa rýchlosti vozidla jazdiaceho vpredu,
  • Výstraha pri riziku kolízie: vizuálna a zvuková signalizácia oznamuje vodičovi, že je potrebné pribrzdiť, aby sa vyhol kolízii,
  • Automatické brzdenie v núdzi: pri hroziacej kolízii sa aktivuje automatické brzdenie, aby sa vyhlo nárazu alebo aby sa zmiernili jeho následky.
  • V záujme komfortu a bezpečnosti má PEUGEOT 308 SW v sériovej alebo voliteľnej výbave viacero ďalších zariadení: sledovanie mŕtveho uhla, elektrická parkovacia brzda, parkovacia kamera využívajúca veľkú farebnú obrazovku, bezkľúčový prístup a štartovanie.

    Pri uvedení nového modelu PEUGEOT 308 SW na trh sa k tomuto zoznamu pridajú dve nové zariadenia zvyšujúce komfort:

    Systém Park Assist

    Tento systém aktívnej asistencie pri parkovaní najnovšej generácie umožňuje nielen automatické parkovanie v rade vozidiel (alebo vyparkovanie), ale aj na mieste s kolmým státím. Systém pri tomto vyhodnocuje priestor na parkovanie, následne manipuluje s riadením, pričom vodič ovláda plynový a brzdový pedál, prevodové stupne a spojku (v prípade manuálnej prevodovky). Počas manévrovania systém poskytuje vodičovi vizuálne a zvukové informácie, čím dbá o bezpečnosť vo fázach vjazdu a výjazdu pri parkovaní. Napriek tomu, ak si to vodič praje, môže kedykoľvek uchopiť volant a prevziať kontrolu nad riadením. Park Assist, ktorý je k dispozícii od 3. úrovne, je naviazaný na systém sledovania mŕtveho uhla.

    Driver Sport Pack

    Táto nová výbava stavia na jednej zo základných hodnôt značky PEUGEOT - na emóciách a prichádza, aby potešila zmysly nadšencov dynamickej jazdy. Vodič môže aktivovať prídavným tlačidlom „Sport“ na centrálnej konzole (vedľa elektrickej parkovacej brzdy) systém, vďaka ktorému dosiahne nové pocity pri šoférovaní pôsobením priamo na zmysly. Aktivovaním systému Driver Sport Pack vodič upraví nasledujúce parametre:

  • tuhší a reaktívnejší posilňovač riadenia,
  • reaktívnejší chod plynového pedálu,
  • vyššia reaktívnosť motora a prevodovky (v prípade verzie s automatickou prevodovkou, ktorá je doplnená radiacimi páčkami na volante),
  • zvýraznený a športovejší zvukový prejav motora (prostredníctvom digitálneho zosilňovača, ktorý zlepšuje akustiku v kabíne),
  • zmena farby ukazovateľov prístrojov z bielej na červenú,
  • zobrazovanie parametrov týkajúcich sa dynamického využitia vozidla na ukazovateľoch: produkovaný výkon, tlak preplňovania, pozdĺžne a priečne zrýchlenie.
  • Táto jednoznačne dynamická výbava stimuluje sluch, hmat a zrak vodiča a posúva ho k intenzívnejším emóciám pri šoférovaní. V období uvedenia modelu PEUGEOT 308 SW na trh je Driver Sport Pack k dispozícii ako voliteľná výbava od 3. úrovne s motormi 1.2l e-THP 130 a 2.0l BlueHDi 150 vo verzii s manuálnou prevodovkou (rovnako ako aj pri hatchbacku).

    Čoraz lepšia konektivita

    Konektivita nového modelu PEUGEOT 308 SW je moderná a variabilná. PEUGEOT 308 SW využíva mobilný internet a disponuje novou generáciou konektívnych služieb PEUGEOT Connect Apps. Vďaka ergonómii veľkej dotykovej obrazovky sú vyvinuté aplikácie ľahko prístupné a používajú sa intuitívne. Vodič má k dispozícii v reálnom čase praktické informácie, ktoré uľahčujú každodenné jazdenie: voľné parkovacie miesta v blízkosti, ceny palív na najbližších čerpacích staniciach, dopravné informácie, počasie, turistické informácie sprievodcu Michelin (červený a zelený sprievodca), telefónny zoznam, ale tiež aplikáciu Coyote (jej dostupnosť závisí od krajiny). Zákazníci PEUGEOT Connect Apps majú prístup k store Apps, ktorý zoskupuje všetky dostupné aplikácie. Táto voliteľná ponuka sa momentálne zavádza a bude k dispozícii v 13 európskych krajinách na základe ročného predplatného. 3G kľúč Plug&Play na aktiváciu PEUGEOT Connect Apps sa zasúva do USB portu v príručnej skrinke modelu PEUGEOT 308 SW.

    PEUGEOT 308 SW zavádza špeciálnu funkciu aplikácie ‘MyPeugeot’ v mobilnej verzii (osobný mobilný priestor zákazníka, dostupný v závislosti od krajiny), ktorá umožňuje prostredníctvom smartfónu zákazníka získať informácie o vozidle (lokalizácia, najazdené kilometre, spotreba, rozsvietenie kontroliek atď.). Využívanie týchto údajov umožňuje ponúknuť praktické služby, ako je automatické navádzanie na miesto, kde sa nachádza vozidlo a do konečného cieľa vodiča, výstrahy o údržbe alebo poruchách, štatistiky o prejdenej trase atď.. Nová aplikácia smartfónov ‘Scan My Peugeot’ umožňuje zákazníkovi ľahký prístup k digitálnej príručke modelu PEUGEOT 308 SW. Vodičovi postačuje odfotiť smartfónom časť vozidla a pomocou technológie analýzy obrazu ihneď dostane vysvetlenie o fungovaní výbavy alebo o význame výstražnej kontrolky.

    Všadeprítomná kvalita koncepcie - hmatateľná kvalita spracovania až do najmenšieho detailu

    Pokiaľ ide o kvalitné spracovanie, pri novom modeli PEUGEOT 308 SW bol použitý rovnaký prístup ako pri hatchbacku – vnímanie kvality interiéru a exteriéru na najvyššej úrovni. Táto požiadavka viedla tímy značky PEUGEOT už od fázy koncipovania projektu, od prvých náčrtov. Prejavuje sa vo všetkých smeroch až do najmenšieho detailu: spracovanie karosérie a kabíny, výber materiálov, montáž jednotlivých častí, akustické parametre a životnosť.
    A tak vnímaná kvalita exteriéru modelu PEUGEOT 308 SW je potvrdená aj tým, koľko pozornosti bolo venovanej okrem iného nasledujúcim parametrom:

  • nový proces lakovania poskytujúci dokonalé pokrytie a lesk,
  • nová technika laserového zvárania strechy pre dokonalé konečné vyhotovenie,
  • presnosť medzier a zarovnaní, precízna montáž dielov,
  • technický a zároveň okamžite identifikovateľný svetelný podpis vpredu a vzadu,
  • chrómovaná neprerušovaná lišta lemujúca bočné okná,
  • LED smerovky integrované do spätných zrkadiel,
  • absencia deleného okna v zadných dverách, vďaka čomu je pohľad z profilu plynulejší a vytvára tak dojem modelu vyššej rady,
  • dokonalé zabudovanie zapustených a funkčných hliníkových strešných líšt.

  • Vnímaná kvalita interiéru je tiež výsledkom pozornosti, ktorá jej bola venovaná:
  • palubná doska integrálne pokrytá penovým materiálom,
  • spracovanie panelov v predných a zadných dverách,
  • kožený volant s ozdobnými stehmi od 2. úrovne,
  • spracovanie niektorých tlačidiel v kabíne, napríklad tlačidlo ovládania hlasitosti rádia,
  • dokonalé integrovanie dotykovej obrazovky,
  • „hodinárske“ spracovanie ukazovateľov prístrojov,
  • chrómové alebo lakované zdobenie lemujúce všetky funkčné zóny v kabíne,
  • vzhľad koberčeka v batožinovom priestore a pocit z neho na dotyk,
  • hliníkové koľajnice v batožinovom priestore s demontovateľnými kovovými háčikmi prispievajúce k dojmu modelu vyššej rady.
  • Kvalitu možno vnímať pohľadom, dotykom, ale aj sluchom. Akustické vlastnosti kabíny modelu PEUGEOT 308 SW boli taktiež optimalizované. Zvuk zatvárania dverí je tlmený a pôsobí veľmi kvalitne.

    Kvalita koncepcie bez kompromisov v bezpečnosti

    Rovnako ako hatchback, aj PEUGEOT 308 SW dosiahol v testoch Euro NCAP 5 hviezdičiek, teda najvyššie hodnotenie. Testy realizované nezávislou organizáciou Euro NCAP prebehli podľa nového sprísneného protokolu určujúceho výsledky testov. Na základe individuálnych výsledkov získal PEUGEOT 308 SW 5 hviezdičiek v 4 kategóriách (ochrana dospelých, detí, chodcov a asistenčné systémy) a potvrdil tak svoju vysokú úroveň bezpečnosti cestujúcich i chodcov.

    Kvalita používania na úrovni najlepších referencií v segmente

    Cieľom mimoriadneho úsilia zameraného na kvalitu je dosiahnuť, aby si nový PEUGEOT 308 SW dlhodobo udržal kvalitu nového vozidla. Toto sa dosiahlo zvládnutím starnutia z pohľadu dielov a zariadení, ako aj predvídavým zvládnutím rušivých hlukov a vibrácií.
    PEUGEOT 308 SW úspešne absolvoval mnohé testy kvality používania, medzi nimi 2,5 milióna najazdených kilometrov pred uvedením na trh, 2 500 hodín testov na skúšobnej lavici, 250 000 testovacích cyklov klimatizácie, 4,3 milióna stlačení dotykovej obrazovky bez poruchy atď.. Vozidlo PEUGEOT 308 SW, vďaka kvalitnej koncepcii a pozornosti venovanej realizácii tohto modelu, poskytuje cestujúcim pocit bezpečnosti a odolnosti, ktorý je prísľubom intenzívnej radosti na jeho palube a vysokej spokojnosti pri používaní.

    Základné rozmery

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Nový Peugeot 308 SW (MY2014)

    Výroba vo Francúzsku

    Nový PEUGEOT 308 SW sa vyrába v továrni v Sochaux, pričom pohonné agregáty budú dodávať strediská v Trémery a Douvrin. PEUGEOT 308 SW bol predstavený v premiére na autosalóne v Ženeve 2014 a bude uvedený do predaja vo Francúzsku v apríli 2014 , následne sa začne jeho predaj aj v ostatných krajinách Európy.
    ______________________________________________________________________________________________

    PEUGEOT pôsobiaci v 160 krajinách s viac ako 10.000 kontaktnými miestami všade spája Náročnosť, Vzhľad a Emócie. V roku 2013 PEUGEOT dosiahol predaj 1 553 000 vozidiel na svetových trhoch, dosiahol pokrok na väčšine rastúcich dôležitých trhov, pokračoval v dynamike zvyšovania úrovne a luxusu svojich modelov. Okrem symbolických verzií 208 GTI a XY PEUGEOT uviedol na trh svoj nový mestský crossover PEUGEOT 2008 a radikálne zmodernizoval svoju ponuku v segmente C novým PEUGEOTOM 308. Vysoká úroveň kvality produktov a služieb, vycibrenosť dizajnu, pozornosť venovaná detailom a zážitkom z jazdy prispievajú k emóciám, ktoré vyvoláva každý PEUGEOT. S viac ako 60 miliónmi predaných vozidiel za 125 rokov boli tieto vlastnosti vždy v popredí záujmu značky.

    Zdroj: Ivana Orviská, Manager for Communication and Public relation, Peugeot Slovakia, s.r.o., TS: 17.02.2014

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]