Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Ofenzíva Opel v oblasti pohonných jednotiek
27. február 2015 @ 11:43:30 CET, poslal j.čík

OPEL Produktová ofenzíva Opel je v plnom prúde s 27 novými modelmi a 17 novými motormi, ktoré budú uvedené na trh v období rokov 2014 až 2018. V rámci nej budú kompletne modernizované naftové motory pre každý modelový rad.


Opel Insignia a Mokka V súčasnosti už Opel má najmodernejšie portfólio naftových motorov vo svojej histórii. Zavedením nového motora 2.0 CDTI v prvej polovici roka 2015 bude k dispozícii nová generácia tichých turbodieslov v troch objemových triedach pre modelové rady Corsa až Insignia. Tieto motory – malý s objemom 1,3 litra, stredný s objemom 1,6 litra a veľký s objemom 2,0 litra – boli vyvinuté podľa spoločnej filozofie:
• Zvýšenie účinnosti a redukcia všetkých druhov emisií,
• zlepšenie reakcie a priebehu krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach,
• dramatické zníženie úrovne hluku a vibrácií pre zlepšenie komfortu.

1.3 CDTI – malý motor s udivujúco nízkou spotrebou
Nový motor 1.3 CDTI bol práve uvedený v novom modelovom rade Corsa – na ktorý už výrobca eviduje vyše 120.000 objednávok. Tento motor je k dispozícii v dvoch verziách s výkonom 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), obidve s maximálnym krútiacim momentom 190 Nm. Je oveľa tichší a spontánnejšie reaguje ako jeho predchodca s rovnakým objemom v predchádzajúcej generácii modelu Corsa. Turbodúchadlo novej generácie zabezpečuje harmonickejšiu jazdu a lepšie zrýchlenie pri nízkych otáčkach v kombinácii s minimálnou hlučnosťou. Obidve verzie sú štandardne vybavené systémom Štart/Stop, šetriacim palivo pri jazde v meste. Najúspornejšia Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX s výkonom 70 kW (95 k), vybavená automatizovanou 5-stupňovou prevodovkou Easytronic 3.0 a systémom na rekuperáciu energie pri brzdení má spotrebu paliva v kombinovanom cykle zníženú na iba 3,1 l/100 km a emisie CO2 na 82 g/km. Vďaka tomu je v Nemecku zaradená do triedy energetickej účinnosti A+ (podľa smernice [EK] č. 715/2007).

1.6 CDTI – živý, tichý a kultivovaný motor
Celohliníkový štvorvalec 1,6 litra novej generácie je hviezdou v kompaktnej triede. Motor, médiami prezývaný „šepkajúci diesel“, debutoval koncom roka 2013 v modelovom rade Zafira Tourer s výkonom 100 kW (136 k). Onedlho bude nasledovať verzia s výkonom 88 kW (120 k). Motor 1.6 CDTI je teraz k dispozícii pre modelový rad Meriva (s výkonom 70 kW/95 k, 81 kW/110 k a 100 kW/136 k), Astra (81 kW/110 k a 100 kW/136 k), a pre športové kupé Astra GTC (100 kW/136 k). Nový turbodiesel s objemom 1,6 litra je považovaný za najtichší a najúčinnejší vo svojej objemovej triede.

Tento nový motor je teraz k dispozícii aj pre Opel Mokka a aj v ňom imponuje vysokou kultúrou behu, nízkou spotrebou paliva (iba 4,1 litra nafty na 100 kilometrov v kombinovanom cykle, čo predstavuje ekvivalent emisie CO2109 g/km) a temperamentom. Mokka 1.6 CDTI akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a aj zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piaty prevodový stupeň absolvuje za 9,9 sekundy.

2.0 CDTI – zvlášť čistý špičkový turbodiesel
Vrchol novej ponuky naftových motorov Opel predstavuje práve predstavený vylepšený motor 2.0 CDTI. Nový štvorvalec dosahuje pôsobivý maximálny krútiaci moment 400 Nm a maximálny výkon 125 kW (170 k) pri otáčkach iba 3750 min-1. Insignia s ním dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 9 sekúnd a maximálnu rýchlosť 225 km/h. Od tejto jari bude nový motor 2.0 CDTI zavedený aj v modelovom rade Zafira Tourer a neskôr do ďalších modelov Opel ako napríklad kabriolet Cascada.

Rovnako ako ostatné naftové motory Opel aj nový turbodiesel 2.0 CDTI spĺňa prísnu emisnú normu Euro 6. Vodič si jeho výkonový potenciál môže vychutnávať bez akýchkoľvek výčitiek svedomia, pretože turbodiesel dosahuje nízke hodnoty emisií porovnateľné s benzínovými motormi. Veľká slabina naftových motorov – vysoká emisia oxidov dusíka je minulosťou. Insignia využíva na dodatočnú úpravu výfukových plynov systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR) Opel BlueInjection. Na to sa do prúdu výfukových plynov za filtrom tuhých čiastočiek DPF a pred katalyzátorom SCR vstrekuje malé množstvo aditíva AdBlue® – roztoku močoviny a vody. Roztok sa okamžite konvertuje na amoniak (NH3), ktorý absorbuje katalyzátor SCR. Oxidy dusíka (NOx) vo výfukových plynoch sa potom pri chemickej reakcii s amoniakom redukujú na neškodný dusík (N) a vodnú paru (H2O).

Zdroj: Opel C&S


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/