Značka PEUGEOT, ktorej celosvetový predaj narástol o 5,4% ( na trhoch v Číne a v Európe je nárast podstatne vyšší), sa predstaví na 85. ročníku autosalónu Ženeva 2015 na výstavnej ploche 2 600 m2 s unikátnou architektúrou stánku so svojou momentálne najmladšou modelovou ponukou radu 8 (priemerný vek modelov je menej ako 3,0 roka ).
V stánku PEUGEOT budú vystavené 3 koncepty ONYX, EXALT a QUARZ. Nebude chýbať PEUGEOT 2008 DKR a 23 modelov vrátane nového PEUGEOT 208, pre ktorý to bude svetová premiéra. Len 3 roky po uvedení model 208, bestseller značky PEUGEOT ( doteraz bolo vyrobených už 1, 0 milióna kusov ) dostane novú tvár a bude jednou z hlavných atrakcií noviniek z dielne značky PEUGEOT. Je vyrábaný aj v závode PSA TRNAVA.
V Ženeve značka PEUGEOT taktiež pokračuje vo svojej stratégii, ktorá znázornená v 3 sekciách výstavy:
Sekcia GT Line, je o osobnosti a dynamike podľa značky Peugeot, prostredníctvom novej výbavovej úrovne prítomnej naprieč modelovým radom a to na PEUGEOT 208 308, 508 a RCZ.
Sekcia Sport sa zameriava na výkon a nachádzajú sa tu PEUGEOT 308 a 308 SW GT, RCZ R a 208 GTi by PEUGEOT Sport, ktorý sériovým automobilom dodávajú svoju jedinečnosť z pretekov vid´ impozantný PEUGEOT 2008 DKR, ktorý sa práve vrátil z Dakaru.
Sekcia Technológie združuje všetky technologické know-how značky vrátane novej automatickej prevodovky EAT6 a motorizáciami PureTech, BlueHDi a THP Euro 6
20 termických motorov patrí do kategórie BEST in class vo svete je značka PEUGEOT referenciou v efektívnosti a v znížení emisií CO2.
20 termických motorov patrí do kategórie BEST in class vo svete je značka PEUGEOT referenciou v efektívnosti a v znížení emisií CO2.
NOVÝ PEUGEOT 208: EŠTE LEPŠIA 208!
Tri roky po uvedení 208 na trh tiež v Ženeve, prichádza nová 208, ktorá sa začne predávať bude od júna 2015. V čom je nová?
Energickejší dizajn
Štýl exteriéru sa stáva elegantnejším najmä vďaka:
rozšírenej maske chladiča a jej chrómovej mriežke;
novým dvojfarebným svetlometom s čierno-chrómovým vzhľadom a novému svetelnému podpisu s LED diódami;
novým ozdobeným diskom, s diamantovým vzhľadom alebo gravírovaným laserom;
novým zadným svetlám s 3D pazúrmi z LED diód.
V interiéri sa nachádza i-Cocpit s kompaktným volantom, head-up prístrojovou doskou a veľkým 7" dotykovým displejom. Medzi najväčšie zmeny patrí:
tvarovaný pás na palubnej doske, mäkký na dotyk a s grafickým dekórom;
biele podsvietenie prístrojovej dosky a na ovládačoch;
modré svetlo obrysov pre verzie s panoramatickou strechou;
MirrorScreen umožňujúci premietnutie displeja smartfónu na 7" dotykový displej.
Produktový rad, ktorý ponúka viac možností
Už aj tak bohatá ponuka farieb je pre nový PEUGEOT 208 rozšírená o novú iskrivú farbu : Orange Power. Pretože dvaja zákazníci nie sú rovnakí, packy personalizácie exteriéru budú k dispozícii od úrovne 2 a bude možné vybrať si od masky chladiča až po kryty spätných zrkadiel. Ako aj na modeloch PEUGEOT 308, 508 a RCZ, nový produktový rad 208 má tiež v ponuke novú verziu GT Line. 208 GT Line je v ponuke s 3- alebo 5- dverovou karosériou, s benzínovými motorizáciami PureTech alebo dieselovými BlueHDi, prepožičiava si športový vzhľad GTI: na exteriéri nájdeme masku chladiča Equalizer, najväčšie 17'' kolesá a čierne kryty spätných zrkadiel, v interiéri sú športové sedadlá a volant, ako aj hliníkové pedále, ktoré vyzývajú vodiča na dynamickejšiu jazdu.
208 GTi by PEUGEOT Sport je dôstojným potomkom PEUGEOT 205 GTI, ktorého 30. výročie bolo oslávené s edíciou 208 GTi 30th. Objavuje sa v produktovom rade: s 208 koňmi pod kapotou, so samosvorným diferenciálom Torsen ®, veľkými 330 mm prednými brzdovými kotúčmi a s voliteľným packom štýlu a javí sa ako najradikálnejší spomedzi vozidiel 208!
Nová high-tech výbava
V záujme zníženia rizika a závažnosti kolízie v meste je PEUGEOT 208 vybavený novým brzdovým systémom Active City Brake, ktorý sa aktivuje pri rýchlosti nižšej ako 30 km/h. Na hornej časti čelného skla sa nachádza senzor, ktorý automaticky aktivuje tento bezpečnostný systém a môže začať brzdiť alebo až zastaviť vozidlo, ak je to potrebné. Ďalšou novinkou je cúvacia kamera, ktorá je dostupná ako voliteľná výbava od úrovne 2 a uľahčuje manévrovanie pri spätnom chode.
Funkcia MirrorScreen uvedená prvý-krát na modeli PEUGEOT 108 prichádza aj do 208. Umožňuje duplikovať displej smartfónu na 7" dotykový displej vozidla a zlepší vizuálny komfort tým, že poskytuje prístup k aplikáciám telefónu, hudbe, navigácii,atď.
Nové motorizácie Euro 6 a automatická prevodovka EAT6
4 nových motory, ktoré vyvinula skupina PSA PEUGEOT CITROËN , nová automatická prevodovka EAT6.
Čo sa týka dieselových BlueHDi motorizácií, treba poznamenať:
príchod 3 nových motorizácií 1,6 L BlueHDi 75, 100 a 120;
všetky verzie vykazujú emisie nižšie ako 95 g/km CO2;
motorizácie 1,6 L BlueHDi 75 a 100 vykazujú spotrebu 3 l/100 km a emisie 79 g/km CO2 vďaka čomu je PEUGEOT 208 svetovým lídrom medzi spaľovacími vozidlami z hľadiska emisií CO2.
Ponuka PureTech pozostáva z 3 motorizácií:
2 existujúce: 1,0L PureTech 68 a 1,2 L PureTech 82;
1 novinka: 1,2 L PureTech 110 S&S s pozoruhodnými hodnotami emisií 103 g/km CO2.
Veľká novinka roku 2015, nová automatická prevodovka EAT6, sa podieľa na zlepšení efektivity produktového radu:
Technológia Quickshift, rýchlejšia a plynulejšia.
Len o 1 g/km CO2 viac v porovnaní s manuálnou prevodovkou;
104 g/km CO2 pre verziu 1.2 L PureTech 110 S&S EAT6, t.j. zníženie o 30% v porovnaní s verziou 1,6 VTi 120 L BVA.
MOTORY: TECHNOLOGICKÁ VÝNIMOČNOSŤ V PROSPECH VÝKONNOSTI A EFEKTÍVNOSTI
Zavedenie motorov spĺňajúcich normu Euro 6 začalo v roku 2014 a ďalej pokračuje v roku 2015 na benzínových aj dieselových verziách s 20 motorizáciami Best in class vo svojej výkonnostnej kategórii.
Medzi najpôsobivejšie fakty patria:
Uhlíková stopa Peugeot je menej ako 110 g/km CO2;
Vďaka výkonu značky Peugeot v roku 2014, skupina PSA PEUGEOT CITROËN opäť prevzala pozíciu leadra v Európe s priemernou hodnotou 110 g/km CO2 (CAFE) ;
Medzi lídrami z CAFE PEUGEOT najviac znížili svoje emisie s poklesom o 4,6% medzi rokmi 2013/2014 a o 27% za posledných 10 rokov.
Ponuka benzínových motorov PureTech
Vďaka príchodu motorizácií PureTech, ktoré prispeli k vývoju predajného mixu v celosvetovom meradle, PEUGEOT v roku 2014 predal 53% vozidiel s benzínovým motorom a 47% s naftovým motorom. PureTech, ktorý sa uchádza o titul Motor roka, má kompletnú a efektívnu ponuku:
Ponuka kompletne spĺňajúca emisnú normu Euro6 od 95 g/km CO2.
5 verzií Best in class , medzi ktoré patria produktové rady 208, 2008,308 a 3008.
Ponuka benzínových motorov THP
Po 8. krát za sebou zvolený za Motor roka sa k motoru 1.6 L THP 200 pripojil v roku 2014 1.6 L THP 270 , vyvíjajúci takmer 170 k/L. Ponuka motorov THP je dôkazom technologického know-how značky PEUGEOT, ktorá neprestáva zlepšovať výkon a znižovať emisie a spotrebu:
Ponuka kompletne spĺňa emisnú normu Euro6 a vykazuje emisie od 125 g/km CO2.
3 verzie Best in class s modelmi PEUGEOT 208 GTi (208 k), 308GT (205 k) et RCZ R (270 k)
Ponuka dieselových motorov BlueHDi
BlueHDi je rodina spaľovacích motorov, ktoré dnes ponúkajú najúčinejšiu technológiu zníženia emisií vďaka spojeniu SCR a FAP filtru s aditívom.
Ponuka kompletne spĺňa emisnú normu Euro6 a vykazuje emisie od 79 g/km CO2(svetový rekord).
12 verzií Best in class , medzi ktoré patria produktové rady 208, 308, 3008, 2008, 508 a Partner.
PEUGEOT 108 EŠTE ŽIARIVEJŠÍ
Mestské auto s elegantným dizajnom bolo uvedené na trh v roku 2014. 40% predaných vozidiel je s výbavovou úrovňou 3 a 4 (Allure a Féline) a kabriolet TOP! predstavuje jedno z piatich predaných 108.
Pre umocnenie tohto úspechu všetky motorizácie spĺňajú emisnú normu Euro 6 a produktový rad 108 sa rozvíja s príchodom špeciálnej série Roland Garros. Dvojfarebná verzia je teraz k dispozícii s 3- aj 5- dverovou karosériou a v ponuke je šesť kombinácií farieb. Funkcia MirrorScreen má aktualizovaný softvér na verziu 1.1, ktorá umožňuje prístup k väčšiemu počtu telefónov a k aplikácii navigácie pracujúcej offline, t. j. aj keď nie je prístup k žiadnej sieti. Od mája tohto roku sa v katalógu objaví výbava združujúca technológie upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a automatické brzdenie v meste.
KONEKTIVITA: PONUKA SA ROZŠIRUJE
Systémy PEUGEOT Connect packs Monitoring, Mapping alebo Traking budú uvedené do predaja pred letom 2015. Medzi ponúkanými službami sú: pack Monitoring umožňuje získať prístup do virtuálnej servisnej knižky, pack Tracking umožňuje geolokalizáciu vozidla v prípade alebo pack Mapping umožňuje diaľkovo kontrolovať používanie vozidla v prípade požičania vozidla deťom. Ďalšou novinkou je funkcia MirrorScreen k dispozícii pre modely PEUGEOT 108 a 208. Umožňuje duplikovať displej smartfónu na 7" dotykový displej vozidla a zlepší vizuálny komfort tým, že poskytuje prístup k aplikáciám telefónu, hudbe, navigácii,atď. PEUGEOT Connect Apps je k dispozícii ako voliteľná výbava pomocou 3G kľúča pripojeného k dotykovej obrazovke PEUGEOT 208, 2008, 308 a 508. V ponuke je 18 pripojených služieb, ktoré slúžia na uľahčenie každodenného riadenia vozidla vodičovi alebo jeho spolujazdcom a indikujú parkovacie miesto, najbližšiu stanicu, najlepšie reštaurácie atď...
KEĎ PEUGEOT VYRÁBA SEN
PEUGEOT v Ženeve predstaví kompletne obnovenú 8-ičkovú radu, ktorá je najmladšou ponukou v histórii značky, s priemerným vekom len 3 roky. PEUGEOT napreduje rýchlejšie ako trh, dostáva sa do centra medzinárodnej pozornosti a chce byť inšpiráciou pre sny. A tak 700 000 očakávaných návštevníkov výstavy bude môcť nahliadnuť do budúcnosti značky prostredníctvom 3 vystavených konceptov, uvažovať o alternatívnej mestskej mobilite s 2- alebo 3-kolesovými skútrami, objaviť ponuku služieb konektivity PEUGEOT alebo si jednoducho oddýchnuť využívajúc PEUGEOT Music.
3 koncepty, 1 vízia značky
S modelom ONYX PEUGEOT uviedol exkluzívny koncept ostrých tvarov, odvážne spája čiernu s meďou a je inšpiráciou pre veľmi radikálnu verziu 208 GTi by PEUGEOT Sport, ktorá bude prvý-krát uvedená na trh v sériovej výrobe. V Ženeve ide ONYX ešte ďalej, pretože celý stánok PEUGEOT prevzal princíp ostrých tvarov a jedna časť steny bude vyrobená zo skutočnej medi.
Popri ňom je atletický PEUGEOT EXALT stelesnením vízie hatchbacku, s benzínovou hnacou jednotkou HYbrid4 plug-in s výkonom 340k a predstavuje výber inovatívnych materiálov, ako je surová oceľ na karosérii.
PEUGEOT QUARTZ vyjadruje víziu luxusného SUV od značky PEUGEOT: športový, robustný a výkonný štýl vyžaruje vizuálnu silu v spojení s 500k z benzínovej hnacej jednotky full-hybrid plug-in.
Motoristický šport ako technologické laboratórium
Na báze SUV a crossoveru je PEUGEOT 2008 DKR s pozoruhodným telom absolútnym vyjadrením automobilového športu. Práve sa vrátil z Južnej Ameriky, je poznačený pretekmi dlhými 10 000 km na najnebezpečnejšom a najnáročnejšom automobilovom podujatí - Rally Dakar. Je symbolom návratu značky s levom na toto rally a je odhodlaný zabojovať na ďalšom ročníku v roku 2016.
S 2- a 3-kolesovými modelmi je ponuka jedinečná na celom svete
PEUGEOT je od roku 1898 priekopníkom s motorkami a v Ženeve vystavuje 3 skútre s prémiovým zameraním: Speedfight 4, nový športový a elegantný skúter 50cc. Django 50, 125 & 150 sú návratom do minulosti so štýlom z roku 1950 a s jedinečným konfigurátorom personalizácie. Napokon, Peugeot Metropolis 400 sa javí ako najtechnologickejší 3-kolesový skúter na trhu. Je to prvý skúter s D-Air by Dainese v sériovej výbave - najúčinnejšia a najrýchlejšia bezdrôtová vesta s airbagom na trhu.
Dobitie batérie s Peugeot Music
Potrebujete prestávku? Vo svojom stánku PEUGEOT pripravil 2 lavičky, kde si návštevníci stánku budú môcť odpočinúť, dobiť smartfóny cez USB zásuvky a relaxovať pri hudbe, ktorú ponúka PEUGEOT Music.
_______________________________________________________________________
PEUGEOT pôsobiaci v 160 krajinách s viac ako 10 000 kontaktnými miestami všade spája náročnosť, vzhľad a emócie.
V roku 2013 PEUGEOT dosiahol predaj 1 553 000 vozidiel na svetových trhoch, zaznamenal pokrok na väčšine rastúcich dôležitých trhov, pokračoval v dynamike zvyšovania úrovne svojich modelov.
Okrem symbolických verzií 208 GTI a XY PEUGEOT uviedol na trh svoj nový mestský crossover PEUGEOT 2008 a radikálne zmodernizoval svoju ponuku v segmente C novým PEUGEOTOM 308.
Vysoká úroveň kvality produktov a služieb, vycibrenosť dizajnu, pozornosť venovaná detailom a zážitkom z jazdy prispievajú k emóciám, ktoré vyvoláva každý PEUGEOT.
S viac ako 60 miliónmi predaných vozidiel v priebehu 125 rokov boli tieto vlastnosti vždy v popredí záujmov značky.
Zdroj: Ivana Orviska, Communication and PR Manager, Peuegeot Slovakia, s.r.o. TS: 19/02/2015