V Európe dosiahla skupina 10 % trhový podiel, čo je zvýšenie o 0,6 percentuálneho bodu. Skupina Renault predala v Európe 1 464 611 vozidiel, čo predstavuje nárast predajov skupiny o 12,5 %, rast európskeho trhu pritom dosahoval len okolo 6 %. Vďaka úspechu modelov Clio, Captur, Duster a Sandero sa Skupine Renault podarilo kompenzovať spomalenie predaja na medzinárodnom trhu.
Aj napriek ekonomickej a finančnej kríze, ktorá pretrváva na hlavných trhoch skupiny, sa podarilo dosiahnuť rekordný trhový podiel v Brazílii (7,1 %) a tak isto v Rusku (7,9 %). To sa podarilo aj napriek celkovému prepadu predaja skupiny mimo Európu o 5,9 %.
Rok 2014 v skratke:
- Predaj PC + LCV narástol na 2,7 milióna vozidiel, čo predstavuje nárast o 3,2 %.
- Trhový podiel Skupiny Renault sa zvýšil na 9 z 10 najväčších trhoch skupiny.
- V Európe dosiahla skupina podiel 10 %; značka Renault zaznamenala nárast o 0,2 % zatiaľ čo značka Dacia dosiahla nárast 0,4 %.
- Renault lídrom v predaji ľahkých úžitkových vozidiel už po 17. rok s podielom 14,2 %.
- Medzinárodne dosiahla Skupina dobré výsledky – s rekordnými predajmi v Brazílii a v Rusku.
„V roku 2014 narástli predaje Skupiny Renault o 3,2 % na 2,7 milióna vozidiel. Skupina Renault spravila ďalší dôležitý krok vo svojom strednodobom pláne – Renault Drive the Change.“ povedal Jérôme Stoll, člen predstavenstva.
Európa
Skupina Renault dosiahla nárast v predaji o 12,5 %, pričom celkovo trh v Európe narástol o 5,9 %. Trhový podiel narástol o 0,6 % na 10 %. Skupina Renault zvýšila svoje predaje takmer vo všetkých krajinách. Najvyšší nárast bol zaznamenaný vo Veľkej Británii (+41,9 %), Portugalsku (+42,1 %), Španielsku (+30,2 %) a Taliansku (28,9 %).
Značka Renault je tretím najväčším predajcom PC + LVC na trhu s podielom 7,6 % (nárast o 0,2 %). Jednotkou v predaji je Renault vo Francúzsku a značke sa opäť podarilo získať druhú pozíciu v Španielsku. Vďaka úspechu modelov Clio a Captur sa podarilo značke Renault obsadiť prvú priečku v predaji mestských vozidiel (segment A a B), zatiaľ čo na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami sa na prvej priečke drží Renault už 17 rokov s podielom na trhu 14,2 %.
Značka Dacia dosiahla nárast predajov o 0,4 % a získala 2,5 % podiel na európskom trhu. Vo Francúzsku je značka Dacia piatou najpredávanejšou s podiel na trhu 4,9 %. V Španielsku najmä vďaka úspechu modelov Duster a Sandero dosiahla značka podiel 4,7 %. Značke sa podarilo zvýšiť svoju prítomnosť na všetkých európskych trhoch.
Vo Francúzsku zvýšila skupina Renault svoje predaje o 5,5 % a jej trhový podiel na domácom trhu dosiahol 26,6 %. Model Renault Clio je najpredávanejším vozidlom v krajine a Renault Captur je najpredávanejším SUV. V segmente LCV dosiahla skupina Renault trhový podiel 31,7 %.
Svet
Skupina Renault si udržala svoje pozície aj napriek prepadu najhlavnejších trhov Skupiny. Aj napriek tomu sa celkové registrácie nových vozidiel mimo Európy prepadli o 5,9 % na 1 247 821 vozidiel, čo predstavuje 46 % celkového predaja Skupiny. V roku 2013 predstavovali predaje mimo európsky trh 50 % celkových predajov Skupiny.
Región Eurázia
V roku 2014 narástol trhový podiel Skupiny o 0,7 % na 10,3 %. Vďaka predajom v Rusku a Turecku sa podarilo Skupine predbehnúť trh s prepadom registrácií iba 5,4 % zatiaľ čo sa celý trh v tomto regióne prepadol o 11,5 %.
V Rusku (tretí najväčší trh skupiny) ťaží skupina z úspechu modelu Duster (najpredávanejšie SUV na trhu) ale tiež z nových modelov Logan a Sandero. Nárast predaja na trhu, ktorý zažíva ekonomickú krízu o 0,3 % na celkový trhový podiel 7,9 % považujeme za úspech.
Renault pokračuje vo svojej expanzii v CIS, kde predaje narástli o 42,5 % čo predstavuje trhový podiel 5,9 %.
Automobilový trh v Turecku sa prepadol v roku 2014 o 10 %, avšak aj napriek tomu sa Skupine podarilo zvýšiť predaj o 0,4 % na 17,4 %, vďaka čomu je Renault druhou najpredávanejšou značkou v krajine.
V Rumunsku ostáva aj naďalej trhovým lídrom domáca značka Dacia. Celkovo tu dosahuje Skupina Renault trhový podiel 38,6 %.
Región Amerika
S celkovým počtom 416.934 nových registrácií sa predaje Skupiny prepadli o 10,7 % a to najmä kvôli zlej ekonomickej situácii v Argentíne. Skupina Renault dosiahla trhový podiel v regióne 6,4 % a to vďaka úspechom na brazílskom trhu.
Brazília aj naďalej ostáva druhým najväčším trhom skupiny, s celkovým podielom 7,1 % (nárast o 0,5 %).
Kvôli zlej ekonomickej situácii v Argentíne sa Skupina Renault rozhodla limitovať svoje straty spôsobené slabou národnou menou, z čoho vyplýva aj nižší objem importu do tejto krajiny.
Prepad v registráciách tak dosiahol 39,8 % a celkový trhový podiel v roku 2014 dosiahol 12,9 %.
V Kolumbii je Renault druhou najväčšou značkou a predaje narástli o 13,5 %. Trhový podiel Skupiny je 16,6 % čo predstavuje nárast o 0,5 %.
Región Afrika, Stredný východ a India
Predaje v tomto regióne poklesli o 9,2 % a trhový podiel predstavuje 3,8 % (pokles o 0,7 %). Niektoré kľúčové trhy Skupiny ako napríklad Severná Afrika (-13,2 %) a India (-0,8 %) poklesli.
Skupina sa považuje sa lídra na alžírskom trhu, kde dosahuje podiel 26,9 %. Tento výsledok umiestňuje značku Renault na prvé a značku Dacia na tretie miesto v krajine.
Renault je lídrom aj na trhu v Maroku, kde skupina dosahuje trhový podiel 37 %.
Renault aj naďalej ostáva prvou európskou automobilkou na indickom trhu a podielom 1,5 %.
Región Ázia-Pacifik
Skupina predala v regióne 133 172 kusov vozidiel, čo predstavuje nárast o 23 % čo je dôkazom fungovania ozdravného plánu značky Renault Samsung Motors.
Kórejský trh vzrástol celkovo o 9 %. Značka Renault Samsung Motors zvýšila predaje o 33,3 % na trhový podiel 5,7 % a to hlavne vďaka úspechu modelu QM3, z ktorého sa od roku 2013 predalo takmer 20.000 kusov.
Na čínskom trhu dosiahla skupina rekordný rok s predajom 34 067 vozidiel. Rok po vytvorený Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) sa pripravuje skupina na predaj prvých vozidiel vyrobených v Číne v roku 2016.
Predpoklad predajov na rok 2015
V roku 2015 sa očakáva mierny nárast svetového trhu o 2 %, zatiaľ čo európsky trh porastie pomalšie o 1 až 2%, a francúzsky trh očakávame bez zmeny.
„V roku 2015 ostáva situácia na automobilovom trhu neistá. Budeme ďalej pokračovať v plnení strednodobého plánu „Drive the Change“ a predpovedáme nárast v celkovom predaji na svete, posilnenie našej pozície v Európe a vylepšenie našej pozície na rozvíjajúcich sa trhoch. Rast Skupiny zabezpečí aj väčší objem produkcie a 5 nových modelov“ povedal Jérôme Stoll, člen predstavenstva.
Predaje skupiny po regiónoch (PC+LCV)
. |
Na konci decembra 2014 |
Na konci decembra 2013 |
Zmena v % |
Francúzsko | 577,601 | 547,694 | 5.5 |
Európa* (bez FR) | 887,01 | 754,202 | 17.6 |
Francúzsko + Európa spolu | 1,464,611 | 1,301,896 | 12.5 |
Eurázia | 389,703 | 411,87X | -5.4 |
Amerika | 416,934 | 466,891 | -10.7 |
Afrika, Stredný východ a India | 308,012 | 339,289 | -9.2 |
Ázia a Pacifik | 133,172 | 108,237 | 23.0 |
spolu bez FR + Európa | 1,247,821 | 1,326,287 | -5.9 |
Svet | 2,712,432 | 2,628,183 | 3.2 |
* Európa = EU (28 krajín - Bulharsko & Rumunsko) + Balkán (5 krajín) + Island, Nórsko and Švajčiarsko
Kumulatívne za rok 2014
. | Na konci decembra 2014 | Na konci decembra 2013 | Zmena v % |
RENAULT |
PC | 1,811,343 | 1,837,737 | -1.4 |
LCV | 307,501 | 293,753 | 4.7 |
PC+LCV | 2,118,844 | 2,131,490 | -0.6 |
DACIA |
PC | 474,624 | 399,605 | 18.8 |
LCV | 36,841 | 29,991 | 22.8 |
PC+LCV | 511,465 | 429,596 | 19.1 |
RENAULT SAMSUNG MOTORS |
PC | 82,123 | 67,097 | 22.4 |
RENAULT GROUP |
PC | 2,368,090 | 2,304,439 | 2.8 |
LCV | 344,342 | 323,744 | 6.4 |
PC+LCV | 2,712,432 | 2,628,183 | 3.2 |
Top 5 najpredávanejších osobných vozidiel
skupiny na konci decembra 2014
1 |
Duster (Renault+Dacia) |
395,35X |
234,883 (Renault) |
160,467 (Dacia) |
2 | Renault Clio IV | 378,526 | - |
3 | Nový Logan (Renault+Dacia) | 234,766 | 137,357(Renault) | 97,409
(Dacia) |
4 | Nové Sandero (Renault+Dacia) | 227,036 | 58,927 (Renault) | 168,109 (Dacia) |
5 | Captur (Renault+RSM) | 196,592 | 178,401 (Renault) | 18,191 (Renault Samsung Motors) |
Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.