Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Renault - predajné výsledky za rok 2014
23. január 2015 @ 11:02:02 CET, poslal j.cvopa

RENAULT V roku 2014 narástli celosvetové predaje Skupiny Renault o 3,2 % čo predstavuje 2.712.432 nových registrovaných vozidiel. Svetový automobilový trh narástol o 3,5 %.

V Európe dosiahla skupina 10 % trhový podiel, čo je zvýšenie o 0,6 percentuálneho bodu. Skupina Renault predala v Európe 1 464 611 vozidiel, čo predstavuje nárast predajov skupiny o 12,5 %, rast európskeho trhu pritom dosahoval len okolo 6 %. Vďaka úspechu modelov Clio, Captur, Duster a Sandero sa Skupine Renault podarilo kompenzovať spomalenie predaja na medzinárodnom trhu.

zväčšiť obrázok Aj napriek ekonomickej a finančnej kríze, ktorá pretrváva na hlavných trhoch skupiny, sa podarilo dosiahnuť rekordný trhový podiel v Brazílii (7,1 %) a tak isto v Rusku (7,9 %). To sa podarilo aj napriek celkovému prepadu predaja skupiny mimo Európu o 5,9 %.

Rok 2014 v skratke:

  • Predaj PC + LCV narástol na 2,7 milióna vozidiel, čo predstavuje nárast o 3,2 %.
  • Trhový podiel Skupiny Renault sa zvýšil na 9 z 10 najväčších trhoch skupiny.
  • V Európe dosiahla skupina podiel 10 %; značka Renault zaznamenala nárast o 0,2 % zatiaľ čo značka Dacia dosiahla nárast 0,4 %.
  • Renault lídrom v predaji ľahkých úžitkových vozidiel už po 17. rok s podielom 14,2 %.
  • Medzinárodne dosiahla Skupina dobré výsledky – s rekordnými predajmi v Brazílii a v Rusku.
„V roku 2014 narástli predaje Skupiny Renault o 3,2 % na 2,7 milióna vozidiel. Skupina Renault spravila ďalší dôležitý krok vo svojom strednodobom pláne – Renault Drive the Change.“ povedal Jérôme Stoll, člen predstavenstva.

Európa

zväčšiť obrázok Skupina Renault dosiahla nárast v predaji o 12,5 %, pričom celkovo trh v Európe narástol o 5,9 %. Trhový podiel narástol o 0,6 % na 10 %. Skupina Renault zvýšila svoje predaje takmer vo všetkých krajinách. Najvyšší nárast bol zaznamenaný vo Veľkej Británii (+41,9 %), Portugalsku (+42,1 %), Španielsku (+30,2 %) a Taliansku (28,9 %).

Značka Renault je tretím najväčším predajcom PC + LVC na trhu s podielom 7,6 % (nárast o 0,2 %). Jednotkou v predaji je Renault vo Francúzsku a značke sa opäť podarilo získať druhú pozíciu v Španielsku. Vďaka úspechu modelov Clio a Captur sa podarilo značke Renault obsadiť prvú priečku v predaji mestských vozidiel (segment A a B), zatiaľ čo na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami sa na prvej priečke drží Renault už 17 rokov s podielom na trhu 14,2 %.

Značka Dacia dosiahla nárast predajov o 0,4 % a získala 2,5 % podiel na európskom trhu. Vo Francúzsku je značka Dacia piatou najpredávanejšou s podiel na trhu 4,9 %. V Španielsku najmä vďaka úspechu modelov Duster a Sandero dosiahla značka podiel 4,7 %. Značke sa podarilo zvýšiť svoju prítomnosť na všetkých európskych trhoch.

Vo Francúzsku zvýšila skupina Renault svoje predaje o 5,5 % a jej trhový podiel na domácom trhu dosiahol 26,6 %. Model Renault Clio je najpredávanejším vozidlom v krajine a Renault Captur je najpredávanejším SUV. V segmente LCV dosiahla skupina Renault trhový podiel 31,7 %.

Svet

Skupina Renault si udržala svoje pozície aj napriek prepadu najhlavnejších trhov Skupiny. Aj napriek tomu sa celkové registrácie nových vozidiel mimo Európy prepadli o 5,9 % na 1 247 821 vozidiel, čo predstavuje 46 % celkového predaja Skupiny. V roku 2013 predstavovali predaje mimo európsky trh 50 % celkových predajov Skupiny.

Región Eurázia

zväčšiť obrázok V roku 2014 narástol trhový podiel Skupiny o 0,7 % na 10,3 %. Vďaka predajom v Rusku a Turecku sa podarilo Skupine predbehnúť trh s prepadom registrácií iba 5,4 % zatiaľ čo sa celý trh v tomto regióne prepadol o 11,5 %.

V Rusku (tretí najväčší trh skupiny) ťaží skupina z úspechu modelu Duster (najpredávanejšie SUV na trhu) ale tiež z nových modelov Logan a Sandero. Nárast predaja na trhu, ktorý zažíva ekonomickú krízu o 0,3 % na celkový trhový podiel 7,9 % považujeme za úspech.

Renault pokračuje vo svojej expanzii v CIS, kde predaje narástli o 42,5 % čo predstavuje trhový podiel 5,9 %.

Automobilový trh v Turecku sa prepadol v roku 2014 o 10 %, avšak aj napriek tomu sa Skupine podarilo zvýšiť predaj o 0,4 % na 17,4 %, vďaka čomu je Renault druhou najpredávanejšou značkou v krajine.

V Rumunsku ostáva aj naďalej trhovým lídrom domáca značka Dacia. Celkovo tu dosahuje Skupina Renault trhový podiel 38,6 %.

Región Amerika

zväčšiť obrázok S celkovým počtom 416.934 nových registrácií sa predaje Skupiny prepadli o 10,7 % a to najmä kvôli zlej ekonomickej situácii v Argentíne. Skupina Renault dosiahla trhový podiel v regióne 6,4 % a to vďaka úspechom na brazílskom trhu.

Brazília aj naďalej ostáva druhým najväčším trhom skupiny, s celkovým podielom 7,1 % (nárast o 0,5 %).

Kvôli zlej ekonomickej situácii v Argentíne sa Skupina Renault rozhodla limitovať svoje straty spôsobené slabou národnou menou, z čoho vyplýva aj nižší objem importu do tejto krajiny.

Prepad v registráciách tak dosiahol 39,8 % a celkový trhový podiel v roku 2014 dosiahol 12,9 %.

V Kolumbii je Renault druhou najväčšou značkou a predaje narástli o 13,5 %. Trhový podiel Skupiny je 16,6 % čo predstavuje nárast o 0,5 %.

Región Afrika, Stredný východ a India

zväčšiť obrázok Predaje v tomto regióne poklesli o 9,2 % a trhový podiel predstavuje 3,8 % (pokles o 0,7 %). Niektoré kľúčové trhy Skupiny ako napríklad Severná Afrika (-13,2 %) a India (-0,8 %) poklesli.

Skupina sa považuje sa lídra na alžírskom trhu, kde dosahuje podiel 26,9 %. Tento výsledok umiestňuje značku Renault na prvé a značku Dacia na tretie miesto v krajine.

Renault je lídrom aj na trhu v Maroku, kde skupina dosahuje trhový podiel 37 %.

Renault aj naďalej ostáva prvou európskou automobilkou na indickom trhu a podielom 1,5 %.

Región Ázia-Pacifik

zväčšiť obrázok Skupina predala v regióne 133 172 kusov vozidiel, čo predstavuje nárast o 23 % čo je dôkazom fungovania ozdravného plánu značky Renault Samsung Motors.

Kórejský trh vzrástol celkovo o 9 %. Značka Renault Samsung Motors zvýšila predaje o 33,3 % na trhový podiel 5,7 % a to hlavne vďaka úspechu modelu QM3, z ktorého sa od roku 2013 predalo takmer 20.000 kusov.

Na čínskom trhu dosiahla skupina rekordný rok s predajom 34 067 vozidiel. Rok po vytvorený Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) sa pripravuje skupina na predaj prvých vozidiel vyrobených v Číne v roku 2016.

Predpoklad predajov na rok 2015

zväčšiť obrázok V roku 2015 sa očakáva mierny nárast svetového trhu o 2 %, zatiaľ čo európsky trh porastie pomalšie o 1 až 2%, a francúzsky trh očakávame bez zmeny.

„V roku 2015 ostáva situácia na automobilovom trhu neistá. Budeme ďalej pokračovať v plnení strednodobého plánu „Drive the Change“ a predpovedáme nárast v celkovom predaji na svete, posilnenie našej pozície v Európe a vylepšenie našej pozície na rozvíjajúcich sa trhoch. Rast Skupiny zabezpečí aj väčší objem produkcie a 5 nových modelov“ povedal Jérôme Stoll, člen predstavenstva.

Predaje skupiny po regiónoch (PC+LCV)

-
. Na konci decembra 2014 Na konci decembra 2013 Zmena v %
Francúzsko577,601547,6945.5
Európa* (bez FR) 887,01 754,202 17.6
Francúzsko + Európa spolu 1,464,611 1,301,896 12.5
Eurázia 389,703 411,87X -5.4
Amerika 416,934 466,891 -10.7
Afrika, Stredný východ a India 308,012 339,2899.2
Ázia a Pacifik 133,172 108,237 23.0
spolu bez FR + Európa 1,247,821 1,326,287 -5.9
Svet 2,712,432 2,628,183 3.2
* Európa = EU (28 krajín - Bulharsko & Rumunsko) + Balkán (5 krajín) + Island, Nórsko and Švajčiarsko

Kumulatívne za rok 2014

. Na konci decembra 2014 Na konci decembra 2013 Zmena v %
RENAULT
PC 1,811,343 1,837,737 -1.4
LCV 307,501 293,753 4.7
PC+LCV 2,118,844 2,131,490 -0.6
DACIA
PC 474,624 399,605 18.8
LCV 36,841 29,991 22.8
PC+LCV 511,465 429,596 19.1
RENAULT SAMSUNG MOTORS
PC 82,123 67,097 22.4
RENAULT GROUP
PC 2,368,090 2,304,439 2.8
LCV 344,342 323,744 6.4
PC+LCV 2,712,432 2,628,183 3.2


Top 5 najpredávanejších osobných vozidiel
skupiny na konci decembra 2014

1 Duster (Renault+Dacia) 395,35X 234,883 (Renault) 160,467 (Dacia)
2 Renault Clio IV 378,526-
3 Nový Logan (Renault+Dacia) 234,766 137,357(Renault) 97,409 (Dacia)
4 Nové Sandero (Renault+Dacia) 227,036 58,927 (Renault) 168,109 (Dacia)
5 Captur (Renault+RSM) 196,592 178,401 (Renault) 18,191 (Renault Samsung Motors)


Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/