Duster Oroch je dizajnová štúdia rekreačného pick-up vozidla, ktoré poskytuje dostatok priestoru pre 5 ľudí a zachováva robustnosť SUV vozidla.
Verzie pick-up tvoria v Južnej Amerike takmer 75% z predaných ľahkých úžitkových vozidiel (viac ako 920 000 kusov). Z tohto dôvodu prisľúbil Renault vstúpiť na trh s vozidlami typu pick-up s minimálne dvomi modelmi. Štúdia Duster Oroch v sebe kombinuje robustnosť skutočného SUV a variabilitu verzie pick-up s dostatočným priestorom pre päť pasažierov.
Dizajnové centrum Renault pre Južnú Ameriku (RDAL) v Sao Paule, ktoré navrhlo štúdiu Duster Oroch, je jedno z piatich dizajnových centier spoločnosti Renault. Vozidlo je vo farebnej kombinácii lesklej bielej s výraznými oranžovými prvkami, ktoré zdôrazňujú jeho športového ducha. Jeho dizajn bol inšpirovaný svetom kitesurfingu. Veľký predný a zadný nárazník dodáva vozidlu vzhľad sily a výkonu.
„Štúdia Renault Duster Oroch predstavuje vozidlo, ktoré je plné energie a zostáva stále robustné. Keďže ide o prácu kolegov z centra v Sao Paulo, kombinuje toto vozidlo aj veľmi emocionálne tvary, ktoré sú charakteristické pre Južnú Ameriku.“ Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design.
Vozidlo prebralo niektoré prvky z konceptu D-Cross, ktorý RDAL predstavil na autosalóne v Sao Paulo v roku 2012.
Na vozidle nájdeme veľkú presklenú panoramatickú strechu, vďaka ktorej sa do vozidla dostáva veľa denného svetla. Zaujímavosťou sú dve vonkajšie kamery umiestnené vzadu, ktoré v uhloch 80° a 140° zabezpečujú kompletné pokrytie okolia vozidla. Plošina pick-up je navrhnutá tak, aby bezpečne poňala kitesurf. Skutočný vzhľad
“dostaneš sa všade” dokresľujú 18 palcové pneumatiky a veľké blatníky vozidla.
Tmavá kabína vozidla je doplnená oranžovými prvkami a výplne dverí a časti sedadiel sú vyrobené z materiálov, ktoré sú podobné neoprénu (materiálu používaného na oblečenie pre vodné športy). To všetko približuje svet vodných športov, pre ktoré je toto vozidlo vytvorené.
Autosalón v Sao Paulo sa uskutoční od 30. októbra do 9. novembra 2014 na výstavisku Anhembi na severe mesta. Najväčší autosalón v Južnej Amerike navštívilo v roku 2012 viac ako 748 000 návštevníkov.
Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.