Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Predajné úspechy Toyoty v Európe v roku 2014
20. október 2014 @ 10:24:00 CEST, poslal k.zechmeister

TOYOTA Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) oznámila, že v treťom štvrťroku tohto roka sa na európskych trhoch predalo 208 157 vozidiel Toyota a Lexus, vďaka čomu celkový predaj za prvé tri kvartály tohto roka dosiahol objem 660 621 kusov (medziročný nárast o 4,7 %); trhový podiel skupiny za uvedené deväťmesačné obdobie tak predstavuje 4,8 %.

Hlavné úspechy hybridného pohonu
Hybridné modely Toyota počas prvých troch kvartálov tohto roka oslovili 108 835 záujemcov, čo predstavuje medziročný nárast o 12 %. Predaj hybridných vozidiel Lexus i vďaka výraznému úspechu nového modelu IS hybrid vzrástol medziročne o 27 %, čo predstavuje 22 184 hybridných vozidiel predaných za prvých deväť mesiacov tohto roka. Hybridné modely značky Lexus predstavujú plných 60 % všetkých predaných vozidiel Lexus.

Predaj hybridných vozidiel za prvé tri kvartály 2014 dosiahol celkový objem 131 019 kusov, a tak sa od európskej premiéry modelu Prius v roku 2000 predalo v tomto regióne celkovo 795 361 hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus. V globálnom meradle navyše automobilky Toyota a Lexus práve oznámili dosiahnutie medzníka v podobe 7 miliónov predaných hybridných vozidiel.

Obzvlášť dobre si počínal model Toyota Auris Hybrid Touring Sports s predajom na úrovni 27 089 kusov. Každý druhý Auris predaný v Európe disponuje hybridným pohonom. Oproti porovnateľnému obdobiu roka 2013 sa predaj Toyoty Yaris Hybrid zvýšil o 12 % na 42 463 kusov v súlade s tradične dobrými predajnými výsledkami tohto modelu, a to i napriek ukončovaniu výroby doterajšej generácie v priebehu tohto leta. Yaris Hybrid sa úplne najlepšie predával v septembri tohto roka, a to vďaka úspešnej premiére nového modelu Yaris.

Hlavné úspechy Toyoty
Viceprezident pre obchod a marketing spoločnosti TME Daniele Schillaci uviedol: „Naše predajné výsledky od začiatku roka 2014 sú dokonale zladené s našimi plánmi. AYGO novej generácie po celej Európe vzbudzuje veľkú pozornosť existujúcich zákazníkov i záujemcov prichádzajúcich od konkurencie, čo je dobrým znamením i pre posledný kvartál tohto roka. A v Rusku sa nám darí dobre i napriek ťažkým podmienkam na trhu, a to vďaka našej pozícii objemovej a zároveň prémiovej značky.“

Predaj radu Toyota Auris vzrástol o 13 % na 108 179 kusov, predovšetkým vďaka úspechom verzie Auris Hybrid Touring Sports. I naďalej sa veľmi dobre predáva Corolla s medziročným nárastom o 44 % na 62 415 jednotiek – z toho 75 % vozidiel sa predalo v Izraeli, Rusku a Turecku.

Hlavné úspechy značky Lexus
Počas prvých deviatich mesiacov tohto roka vzrástol predaj vozidiel Lexus o 19 % na 37 528 jednotiek, čo znamená medziročný nárast v porovnateľnom období o 5 920 vozidiel. Veľmi priaznivý trend bol zaznamenaný už začiatkom roka vďaka úspechom nového IS, ktoré sme predstavili vlani.

Predaj modelu IS stúpol o 25 % na 9 592 vozidiel, z toho plných 79 % s hybridným pohonom. Predaj hybridných vozidiel s označením IS medziročne vzrástol vďaka úspešnej premiére tohto modelu o 36 %. Veľmi dobré výsledky vykazuje i novopredstavený Lexus NX, ktorý si počas prvých týždňov po premiére objednalo už viac ako 5 000 zákazníkov. Lexus je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v celej Európe; celoročne plánujeme zvýšiť predaj o 20 %, a prekročiť tak tento rok ročný objem predaja v hodnote 50 000 vozidiel.

Pozitívny trend aj v Slovenskej republike
Situácia v SR tiež kopíruje vzostupný trend záujmu o vozidlá značiek Toyota a Lexus. V Q3 2014 evidovala Toyota Motor Slovakia nárast zákazníckych objednávok vo výške 32,4 %. V septembri došlo v Slovenskej republike medziročne k nárastu zákazníckych objednávok o 46,2 %,.

Značka Lexus dosiahla ešte výraznejšie predajné úspechy, a to predovšetkým vďaka uvedeniu tohtoročnej novinky na slovenský trh – modelu Lexus NX300h. Ten je zároveň vstupom tejto značky do segmentu kompaktných prémiových crossoverov. Lexus vykázal v SR v Q3 2014 medziročný nárast zákazníckych objednávok 187 %.

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/