Počas prvých ôsmich mesiacov tohto roka zaznamenala spoločnosť Volvo Cars
v Európe nárast predaja o 12,9 percenta, vďaka čomu sa stala najrýchlejšie
rastúcou prémiovou značkou spomedzi piatich najlepších v Európe. Svedčia o tom
nezávislé údaje zozbierané Európskou asociáciou výrobcov vozidiel (ACEA).
Týchto silných osem mesiacov možno pripísať pozitívnym výsledkom na väčších
európskych trhoch, ako je Nemecko, Spojené kráľovstvo a Švédsko, pričom trhy ako
Francúzsko, Taliansko, Poľsko, Španielsko a Fínsko tiež vykazovali stabilný rast.
Európa je najdôležitejším trhom spoločnosti Volvo Cars a predstavuje viac ako polovicu celkového objemu predaja automobilky.
„Celkové oživenie európskeho automobilového trhu je naďalej dosť opatrné, Volvo sa však z tohto trendu jednoznačne vymyká,“ povedal Håkan Samuelsson, prezident
a výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo Cars. „Teší ma, že sa naše vozidlá tak dobre
predávajú práve v regióne, ktorý je pre nás jedným z najväčších a najdôležitejších. Pri
pohľade do budúcnosti máme dobrú pozíciu, aby sme z ozdravovania európskeho trhu
naďalej profitovali.“
Zákazníci z celej Európy veľmi dobre prijali vynovené a upravené verzie modelov Volvo
S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, ktoré boli všetky uvedené na trh začiatkom roka 2013 ako súčasť rozsiahleho obnovovacieho programu.
Atraktivitu značky Volvo u európskych zákazníkov okrem toho zvýšilo aj uvedenie novej ponuky dvojlitrových štvorvalcových pohonných sústav Drive-E z dielne spoločnosti VolvoCars. Pohonné sústavy Drive-E ponúkajú vodičom nebývajú kombináciu výkonu a šetrnosti k životnému prostrediu.
Čo sa týka ďalších regiónov sveta, spoločnosť Volvo Cars zaznamenala silný rast v Číne,
ktorá predstavuje najväčší samostatný trh automobilky. Počas prvých ôsmich mesiacov
tohto roka tu dosiahla rast maloobchodného predaja vo výške 36,9 percenta, vďaka čomu sa jej podarilo prekonať konkurenciu.
Výsledky dosiahnuté v Číne a Európe vyrovnali pokles o 10,9 percenta, ktorý spoločnosť
za rovnaké obdobie zaznamenala v USA, vďaka čomu sa hodnota rastu celosvetového
maloobchodného predaja za prvých osem mesiacov roka 2014 ustálila na úrovni 9,2
percenta.
V globálnom meradle spoločnosť Volvo Cars predpokladá nárast predaja o približne 10
percent za celý rok 2014.
_______________________________________________________________________
Zdroj: Peter Šatka, Brand PR and Sales Specialist, T.O.P. AUTO Slovakia, a.s.
Tlačová správa VOLVO, č. 25/2014; 06.10.2014