Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) zverejnila obchodné výsledky za prvý štvrťrok tohto roka. Na európskom trhu sa predalo 225 152 vozidiel Toyota a Lexus, čo oproti rovnakému obdobiu roka 2013 predstavuje nárast o 14 %.
Trhový podiel TME tak v Európe počas prvých troch mesiacov dosiahol 4,9 % (nárast o 0,4 percentuálneho bodu oproti prvému minuloročnému kvartálu). Od januára do marca tvorili hybridné modely plných 21 % zo všetkých vozidiel predaných TME.
Výkonný viceprezident pre obchod a marketing TME Daniele Schillaci uviedol: „Rok 2014 sme začali veľmi úspešne a náš trhový podiel v Európe sa priblížil k hranici 5 %. Náš rast dokonca dvojnásobne prekonal všeobecný trhový trend, čo dokazuje, že naše produkty hrajú u zákazníkov na správnu strunu – a ďalšie prekvapenie ešte chystáme. Keď sa v tomto roku v lete dostane do autosalónov naše atraktívne a zábavné Aygo, zákazníci budú iste nadšení.“
Hlavné úspechy hybridného pohonu
V prvom tohtoročnom štvrťroku dosiahol predaj Toyoty Yaris Hybrid objem 15 305 vozidiel, čo predstavuje nárast o 34 %. V januári a februári dosiahli rekord predaja verzie Yaris Hybrid, pričom marec bol historicky najlepším predajným mesiacom.
Polovicu zo všetkých vozidiel Auris (hatchback a kombi) predaných v prvom tohtoročnom kvartáli poháňa plne hybridné ústrojenstvo. Marec bol tiež rekordným predajným mesiacom v prípade verzie Auris Hybrid Touring Sports.
U značky Lexus hybridná verzia Lexus IS 300h predstavuje neuveriteľných 80 % zo všetkých predaných vozidiel Lexus IS, pričom celkový predaj tohto konštrukčného radu dosiahol objem 3 390 vozidiel.
Hlavné úspechy Toyoty
Počas prvých troch mesiacov tohto roka vzrástol predaj vozidiel značky Toyota o 14 % na 213 657 kusov. Predaj Toyoty Aygo súčasnej generácie narástol o 17 % na 19 340 vozidiel, a to ešte pred začiatkom predaja novej generácie.
V prípade modelu Toyota Yaris dosiahol kvartálny predaj celkovo 49 656 vozidiel, čo predstavuje 12-percentný nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka.
Rad Toyota Auris vďaka nárastu predaja o 17 % dosiahol v prvom kvartáli pekný predajný objem 38 289 vozidiel.
Predaj Toyoty Corolla sa v prvom štvrťroku viac než zdvojnásobil a dosiahol 21 511 kusov, pričom bezmála tri štvrtiny zo všetkých predaných vozidiel zamierili k zákazníkom v Izraeli, Rusku a Turecku.
Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.