Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Toyota Aygo a jej dvojičky sklamali v bezpečnostných testoch
22. december 2012 @ 17:25:01 CET, poslal p.mauer

Euro NCAP Toyota Aygo a jeho dvojičky Citroën C1 a Peugeot 107 dosiahli tri hviezdičky v poslednej Euro NCAP testovacej sérii. Všetky tri modely boli nedávno faceliftované. Predchádzajúce modely v roku 2005 v testoch Euro NCAP dosiahli štyri hviezdičky za ochranu chrbta dospelých cestujúcich.

Výrobcom sa v nových, omladených modeloch nepodarilo udržať krok s najnovšími bezpečnostnými vývojmi a normami.

Dr. Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP hovorí: "Naše skúšobné protokoly sa v priebehu posledných niekoľkých rokov výrazne vyvinuli. V novších testoch sú požiadavky na bezpečnosť prísnejšie. Práve preto, mnohí výrobcovia navrhujú svojej nové modely tak, aby dosiahli najvyššie bodové skóre. Na druhej strane vidíme, že niektorí výrobcovia aj naďalej ponúkajú najpredávanejšie modely bez potrebnej aktualizácie bezpečnosti. V poskytovanej bezpečnosti zjavne zaostávajú za inými, modernými autami v rovnakej kategórii."

Súčasnému modelu Toyota Aygo a jeho dvojčatám v štandardnom vybavení chýbajú základné bezpečnostné prvky, ako sú airbagy pre bočný náraz a elektronická kontrola stability. V reakcii na Euro NCAP testy, sa Toyota zaviazala ponúkať od júla 2013 vo všetkých európskych krajinách štandardne toto bezpečnostné vybavenie:

  • bočné airbagy
  • bočné hlavové airbagy
  • elektronickú kontrola stability
  • signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov
  • ISOFIX s horným uchytením na zadných sedadlách
  • PSA Peugeot-Citroën sa zaviazalo urobiť to isté v modeloch Peugeot 107 a Citroën C1.

    Ak chcete podporiť zámer Euro NCAP, požadujte autá s takýmto bezpečnostným vybavením. Dr. van Ratingen: "So štandardným vybavením dosiahlo Aygo tri hviezdičky, bez nej, by hodnotenie bolo ešte horšie. Airbagy pre bočný náraz a elektronická kontrola stability sú štandardné v mnohých automobiloch rovnakej kategórie a naše testy ukazujú, aké je dôležité, aby výrobcovia svoje autá dovybavili, poiaľ majú byť bezpečné. Nakoľko sa aj naše protokoly vyvíjajú, nemožno predpokladať, že modely naposledy testované pred niekoľkými rokmi, budú porovnateľné s modernými vozidlami. Spotrebitelia by mali nové autá kupovať aj na základe toho, aké hodnotenie bezpečnosti získali, pričom platí, že čím viac hviezdičiek v testoch získali, tým je auto bezpečnejšie."

    Detailné informácie o najnovších výsledkov možno nájsť na webových stránkach Euro NCAP

    Staršie články:
    Crash testy úžitkových a rodinných vozidiel
    Euro NCAP zverejnila výsledky bariérových skúšok 15 vozidiel
    Euro NCAP bude hodnotiť aj systémy AEB
    Jeep Compass sklamal, Honda Civic dojíma
    Najbezpečnejšie autá roka 2011 vo svojej triede
    Čínski výrobcovia investujú do bezpečnosti
    Euro NCAP - prvé ocenenie 5 hviezdičiek pre pick-up
    Viac 5 hviezd, ale blížiace sa prísnejšie požiadavky
    Euro NCAP uverejňuje hodnotenie prvého čínskeho automobilu
    Pozor na motocyklistov, následky dopravnej nehody varujú
    _______________________________________________________________________

    Zdroj: Márie Brasseur, manažérka komunikácie. TS: Brusel, 19. 12. 2012

    Euro NCAP Euro NCAP poskytuje motoristom reálne a nezávislé hodnotenie bezpečnosti automobilov predaných v Európe. Euro NCAP, založená v roku 1997, podporovaná vládami siedmich európskych krajín, Európskou komisiou a spotrebiteľskými organizáciami, sa stala katalyzátorom pre podporu významných zlepšení v oblasti automobilovej bezpečnosti a dizajnu..


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /Euro NCAP/