Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Crash testy úžitkových a rodinných vozidiel
16. december 2012 @ 22:09:00 CET, poslal p.mauer

Euro NCAP Podľa výsledkov protokolov z crash testov Euro NCAP sú niektoré z najpredávanejších európskych komerčných a rodinných automobilov orientované viac na životnosť ako na bezpečnosť podľa existujúcich právnych predpisov. Bezpečnostné organizácie apelujú na výrobcov, aby ponúkali tieto vozidlá s vyššou úrovňou bezpečnostných zariadení.


Apelujú tiež na zákonodarcov, aby preskúmali zhovievavé právne požiadavky na bezpečnosť týchto vanov.

zväčšiť obrázok V crash testoch, bol Ford Transit Custom jediný, ktorý získal päť hviezdičiek. Hyundai H1 dosiahol tri hviezdičky rovnako ako Fiat Scudo, zatiaľ čo Renault Trafic získal len dve hviezdičky. Niektoré z týchto vozidiel sú totožné ale pochádzajú od iných výrobcov. Fiat Scudo je ako Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Trafic Renault sa predáva aj ako Vauxhall / Opel Vivaro a Nissan Primastar. Pozrite si video na YouTube.


Dr Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP, povedal: "Tentoraz Euro NCAP sa zamerala na varianty, ktoré ponúkajú 8-9 miest. Tieto vozidlá sú často ponúkané na podnikanie ale aj pre rodiny ako alternatívy k veľkým MPV. Sú odvodené od komerčných platforiem van. Takéto dopravné (ľahké úžitkové) vozidlá sú vo šeobecnosti menej vybavené bezpečnostnými zariadeniami v porovnaní s osobnými automobilmi. Ak máte rodinu s množstvom detí a máte pokušenie kúpiť si takéto vozidlo, prosím, uvedomte si, že často neposkytujú posledné výdobitky techniky v oblasti bezpečnosti vozidiel."

Niektorí výrobcovia reagujú na výzvu Euro NCAP a zaviazali sa ľahké úžitkové vozidlá, ponúkané ako rodinné autá lepšie pripraviť. Ford Transit Custom, na základe protokolu Euro NCAP chce okrem iného zaviesť do výroby aj bočné airbagy, ktoré zlepšujú ochranu cestujúcich pri bočnom náraze do stĺpa. Vozidlo získalo uznanie od Euro NCAP Advanced za ponuku technológie Lane Keep Assist dôležitú pre prevenciu závažných havárií.

Fiat tiež reagovala na hodnotenie Euro NCAP. Výrobca je ochotný montovať do modelov Scudo bezpečnostné prvky, ako je napríklad čelný airbag spolujazdca a obmedzovač rýchlosti ako štandard na viacerých európskych trhoch. Sesterské modely Peugeot Expert a Citroën Jumpy urobia to isté.

"Sme optimistickí, že presadzovanie bezpečnosti týchto vozidiel bude významne pokročí v najbližších niekoľkých rokoch," povedal van Ratingen. "Z veľkej časti je to zanedbaná kategória vozidiel, ktorá z hľadiska bezpečnosti je stále nedokonalá. Podľa právnych predpisov, tieto vozidlá nemusia byť vybavená bezpečnostnými technológiami optimálne. Nie všetky ponúkajú elektronickú kontrolu stability ako štandard a väčšina poskytuje nedostatočnú ochranu peších účastníkov cestnej premávky v prípade kolízie".

Protokoly ktoré Euro NCAP použila pri testovaní komerčných a rodinných automobiloch na báze dodávkových automobiloch sú mierne upravené od tých, pre osobné automobily. Protokoly od organizácie pre bezpečnosť vozidiel majú podporiť montáž bezpečnostných zariadení na všestrannú ochranu cestujúcich vo vozidle ako aj ostatných účastníkov cestnej premávky.

Podrobné výsledky možno nájsť na internetových stránkach Euro NCAP

Staršie články:
Euro NCAP zverejnila výsledky bariérových skúšok 15 vozidiel
Euro NCAP bude hodnotiť aj systémy AEB
Jeep Compass sklamal, Honda Civic dojíma
Najbezpečnejšie autá roka 2011 vo svojej triede
Čínski výrobcovia investujú do bezpečnosti
Euro NCAP - prvé ocenenie 5 hviezdičiek pre pick-up
Viac 5 hviezd, ale blížiace sa prísnejšie požiadavky
Euro NCAP uverejňuje hodnotenie prvého čínskeho automobilu
Pozor na motocyklistov, následky dopravnej nehody varujú
_______________________________________________________________________

Zdroj: Márie Brasseur, manažérka komunikácie. TS: Brusel, 12. 12. 2012

Euro NCAP Euro NCAP poskytuje motoristom reálne a nezávislé hodnotenie bezpečnosti automobilov predaných v Európe. Euro NCAP, založená v roku 1997, podporovaná vládami siedmich európskych krajín, Európskou komisiou a spotrebiteľskými organizáciami, sa stala katalyzátorom pre podporu významných zlepšení v oblasti automobilovej bezpečnosti a dizajnu.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/