Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Euro NCAP zverejnila výsledky bariérových skúšok 15 vozidiel
03. december 2012 @ 09:11:02 CET, poslal p.mauer

Euro NCAP Euro NCAP zverejnila výsledky bariérových skúšok 15 vozidiel a nové progresívne technológie a asistenčné systémy. Všetky získali maximálny počet 5 hviezdičiek okrem Dacie Lodgy, ktorá získala len 3 hviezdičky.


Bariérovým testom podrobil tieto automobily: Dacia Lodgy, FIAT 500L, Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz-Class, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, SEAT Leon, Škoda Rapid a jej dvojča SEAT Toledo, Subaru Forester, nový Range Rover, Volvo V60 Plug-In Hybrid a siedmu generáciu Volkswagen Golf. Všetky získali maximálny počet 5 hviezdičiek okrem Dacie Lodgy, ktorá získala len 3 hviezdičky.

zväčšiť obrázok Tri hviezdy pre Daciu Lodgy za bezpečnosť spotrebiteľa asi nepresvedčia, aby sa rozhodol pre Daciu v porovnaní s množstvom iných vozidiel tejto kategórie, ktoré v tomto roku získali 5 hviezdičiek. V čase, keď niekoľko výrobcov získalo plný počet bodov v jednej alebo viacerých oblastiach hodnotenia, Dacia Lodgy je hodnotená pod priemerom vo všetkých oblastiach bezpečnosti. Po čelnom náraze, bol stĺpik rámu čelného okna silne deformovaný v hornej časti a strecha zlomená nad B-stĺpikom. Plech podlahy a tunelu v oblasti pred zadným sedadlom sa úplne oddelili, deformácia sa rozšírila aj do priestoru pre nohy vodiča a na tunel medzi prednými sedadlami. V teste ochrany chodcov získal Lodgy skóre len 44 percent, čo je málo v porovnaní s inými vozidlami v tejto kategórii, ktoré získali skóre viac ako 60 percent. 77 percentné skóre za ochranu dieťaťa nie je ničím mimoriadnym pre "rodinný automobil". A naviac sa výrobca rozhodol, že nebude ponúkať elektronickú kontrolu stability ako štandardné vybavenie, aj keď sa táto technológia stala už povinná.

Dr. Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP povedal: "Som sklamaný z toho ako dopadla Dacia Lodgy v našich testoch, len týždeň po tom ako Sandero, označený v Južnej Amerike za Renault získal od latinskej NCAP tiež malý počet hviezdičiek. Lodgy je nízko rozpočtové vozidlo a budúci zákazníci musia prijať kompromis medzi pohodlím, výkonom a bezpečnosťou. Euro NCAP sa domnieva, že bezpečnosť cestujúcich by mala byť prvoradá, bez ohľadu na to, koľko zákazník za vozidlo zaplatí. "

Na druhej strane stupnice obstarávacích nákladov, Range Rover a Volvo V60 Plug-In Hybrid dopadli výborne. V60 Plug-In Hybrid zaznamenal podobné hodnotenie ako jeho konvenčný náprotivok, hodnotený v minulom roku, napriek hybridnému pohonu s takmer 350 kg naviac. V kontraste, Range Rover zhodil niekoľko kilogramov (menej ako 200 kg), ako predtým testované vozidlo. Euro NCAP chápe, že napriek všeobecne dobrým výsledkom a piatim hviezdičkám, bude Range Rover čoskoro vybavený vylepšenými opierkami hlavy Whiplash Protection v súlade s očakávaniami automobilu tejto kvality.

Nový Golf siedmej generácie vo väčšine oblastí skóroval podobne ako jeho predchodca. Súčasne nastavil novú latku, pretože obsahuje niekoľko pokročilých technológií pre podporu riadenia. Golf má k dispozícii brzdový systém Multi Collision bremz systém, Front assist a Proactive Occupant Protection (proaktívnu ochranu cestujúcich), ktoré technológie boli odmenené Euro NCAP Advanced, rovnako ako Lane Assist. Avšak, napriek množstvu pokročilých systémov, Golf nemá štandardne signalizáciu nezapnutých zadných bezpečnostných pásov, funkciu, ktorá je už bežná v mnohých automobiloch.
Ostatné vozidlá vybavené modernými technológiami sú Mercedes-Benz A-trieda a Ford Fiesta. A-trieda dostala Collision Prevention Assist a Attention Assist ako štandardné vybavenie, a Pre Safe ako voliteľné príslušenstvo. Fiesta jponúkaná MyKey, programovateľné tlačidlo systému, ktoré umožňuje, aby niektoré nevyhnutné bezpečnostné vlastnosti vozidla boli prispôsobené konkrétnemu vodičovi. Fiesta pomáha rodičom riadiť zodpovedne, s obmedzením na maximálnu rýchlosť a dôrazom na používanie bezpečnostných pásov. Dr Michiel van Ratingen: "Programovateľné tlačidlá otvorili celý nový rad možnostiam, nielen pre rodičov a ich deti. Technológia bude aj v záujme spoločností politikou bezpečnej jazdy a teším sa na vačšie rozšírenie používania tohto druhu systému v budúcnosti".

Staršie články:
Euro NCAP bude hodnotiť aj systémy AEB
Jeep Compass sklamal, Honda Civic dojíma
Najbezpečnejšie autá roka 2011 vo svojej triede
Čínski výrobcovia investujú do bezpečnosti
Euro NCAP - prvé ocenenie 5 hviezdičiek pre pick-up
Viac 5 hviezd, ale blížiace sa prísnejšie požiadavky
Euro NCAP uverejňuje hodnotenie prvého čínskeho automobilu
Pozor na motocyklistov, následky dopravnej nehody varujú
_______________________________________________________________________

Zdroj: Márie Brasseur, manažérka komunikácie. TS: Brusel, 28. 11. 2012

Euro NCAP Euro NCAP poskytuje motoristom reálne a nezávislé hodnotenie bezpečnosti automobilov predaných v Európe. Euro NCAP, založená v roku 1997, podporovaná vládami siedmich európskych krajín, Európskou komisiou a spotrebiteľskými organizáciami, sa stala katalyzátorom pre podporu významných zlepšení v oblasti automobilovej bezpečnosti a dizajnu.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/