Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Nové pohonné jednotky pre Hyundai-Kia
29. október 2012 @ 10:14:59 CET, poslal j.čík

HYUNDAI Koncern Hyundai Motor Group predstavil svoje najnovšie technológie pohonu a plány do budúcnosti na podujatí ‘The 12th Hyundai-Kia International Powertrain Conference’, ktoré sa uskutočnilo v dňoch 23. a 24. októbra s témou ‘Konvergencia človeka, životného prostredia a pohonu.’

Na výročnej konferencii, ktorá sa uskutočnila v hoteli Rolling Hills Hotel neďaleko výskumného a vývojového centra Hyundai Motor Group v Kórei, koncern predstavil aktuálne štádiá vývoja hlavných technológií pohonu a naznačil smerovanie vývoja v budúcnosti.

V súlade s prevládajúcim globálnym trendom downsizingu motorov Hyundai rozšíri zavádzanie prepĺňaných benzínových motorov s priamym vstrekovaním paliva T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) do svojich modelov. Motory T-GDI novej generácie sa vyznačujú priaznivou spotrebou paliva, šetrnosťou k životnému prostrediu a vysokým výkonom.

Do svojich kompaktných modelov (1,6 litra) a modelov strednej triedy (2,0 litra) už Hyundai takéto motory v súčasnosti montuje. Pre najbližšie obdobie je na programe vylepšenie technológie T-GDI a jej adaptácia na pohonné jednotky s menším objemom, ktoré budú malé a výkonné, pričom budú poskytovať doteraz nedosiahnutý pôžitok z jazdy.

V oblasti naftových motorov Hyundai plánuje kontinuálne rozširovať svoju ponuku naftových agregátov, využívajúcu moderné technológie použité v motoroch aktuálnych konštrukčných radov U, R a S s cieľom efektívnejšie reagovať na diverzifikované požiadavky zákazníkov v rozličných oblastiach sveta.

Hyundai má ambície stať sa lídrom v oblasti technológií prevodoviek. V tomto smere už dosiahol veľký úspech vývojom vlastnej ľahkej a vysoko účinnej 6-stupňovej automatickej prevodovky pre priečne uložené motory. Ako prvý automobilový výrobca, ktorý vyvinul vlastnú 8-stupňovú automatickú prevodovku pre modely s pohonom zadných kolies, sa Hyundai aktuálne sústreďuje na vývoj vlastných prevodoviek pre modely premium.

Okrem toho bude Hyundai ponúkať viac pohonných jednotiek špecificky prispôsobených lokálnym podmienkam aby posilnil predaj na zámorských exportných trhoch. Napríklad popri zvýšení pomeru modelov poháňaných motormi T-GDI na svojich veľkých trhoch vrátane USA a Číny, plánuje zaviesť viacpalivové motory flex-fuel pre krajiny v ktorých je to vhodné. Pre krajiny s extrémnymi klimatickými podmienkami bude Hyundai dodávať špeciálne modifikované motory, ktoré sú výkonné a šetrné k životnému prostrediu bez ohľadu na zmeny teploty.

Hyundai na konferencii vystavil benzínový trojvalec 1.0 TCI z konštrukčného radu Kappa, štvorvalec 1.2 T-GDI z radu Kappa a 1.6 T-GDI z radu Gamma, veľký benzínový štvorvalec 2.0 CVVL z radu Nu, ako aj špičkový prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 T-GDI z radu Theta. Technológiu naftových motorov prezentoval extrémne úsporný trojvalec 1.1 WGT z konštrukčného radu U2 a štvorvalec 2.0 CRDi z konštrukčného radu R, spĺňajúci emisnú normu Euro 6. Vystavená bola aj prevodovka Kappa CVT (Continuously Variable Transmission) s plynulou zmenou prevodového pomeru.

Nový turbokompresorom prepĺňaný benzínový trojvalec 1.0 TCI (Turbocharger Intercooler) s nepriamym vstrekovaním paliva sa vyznačuje vysokým výkonom 78 kW (106 k) a maximálnym krútiacim momentom 137 Nm. Tým vyniká nad konkurenčnými agregátmi v objemovej triede do 1,0 litra, pričom dosahuje menšiu spotrebu paliva a emisie ako doterajší neprepĺňaný benzínový štvorvalec 1,4 litra s podobnými parametrami. Na dosiahnutie vysokého výkonu v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva konštruktéri Hyundai pri motore 1.0 TCI využili celú škálu najmodernejších technológií ako ventilový rozvod DOHC, 4 ventily v každom valci, integrovaný turbokompresor a kľukový hriadeľ uložený mimo osi valcov. Hliníkový blok motora, nasávacie potrubie z plastu a plastový kryt ventilového rozvodu na hliníkovej hlave valcov prispievajú k nízkej celkovej hmotnosti, vyvažovací hriadeľ v bloku motora znižuje vibrácie.

Konferencia mala za cieľ umožniť expertom z automobilového priemyslu diskutovať o nových trendoch vývoja pohonných jednotiek a vymieňať si informácie o inovatívnych technológiách, pre splnenie čoraz prísnejších environmentálnych predpisov na celom svete. Na konferencii sa zúčastnilo približne 1.000 najvýznamnejších expertov a výskumných pracovníkov, vrátane zástupcov najväčších subdodávateľov automobilového priemyslu ako sú Bosch, Continental, Delphi, Magna Powertrain a Denso.

Počas dvojdňovej konferencie bolo v šiestich blokoch prezentovaných 44 príspevkov. Témy sa týkali technológie benzínových motorov budúcej generácie, spôsobov úpravy a čistenia výfukových plynov, inovatívnych technológií naftových motorov, prevodoviek s vysokou účinnosťou a zlepšenia jazdnej dynamiky.

Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/