Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Koncept Lexus LF-LC Blue na autosalóne v Sydney 2012
19. október 2012 @ 15:29:28 CEST, poslal k.zechmeister

LEXUS Automobilka Lexus na austrálskom medzinárodnom autosalóne v Sydney odhalila svoj senzačný koncept LF-LC Blue. Druhá verzia konceptu LF-LC, ktorý sa tento rok prvýkrát predstavil na medzinárodnom autosalóne v Detroite, je zahalená do plášťa s jedinečným opálovo modrým zafarbením.

Úplne nový exteriér v odtieni „Opal Blue“ bol inšpirovaný leskom prírodného polodrahokamu opálu, ktorý sa vyskytuje v austrálskom vnútrozemí. Pod svojím modrým plášťom LF-LC ukrýva pokrokové technológie a materiály, ktoré kombinuje s organickým dizajnom, a dáva nahliadnuť do možnej budúcnosti športových vozidiel Lexus.

Základom koncepcie je zostava najmodernejších materiálov a technológií vrátane ľahkých uhlíkových vláken a novej generácie hybridného pohonného systému Lexus, stojaceho na špičke tohto odvetvia.

Novinkou v LF-LC, prevzatou z projektu modelu LFA, je kombinovanie uhlíkových vláken a hliníkovej zliatiny s cieľom minimalizovať hmotnosť vozidla, čo je technika, s ktorou má spoločnosť Lexus rozsiahle skúsenosti.

Výsledkom je extrémna tuhosť karosérie vozidla, ktoré pohotovo a čitateľne reaguje na pokyny vodiča – a poskytuje dokonalú platformu pre systém pohonu Lexus Hybrid Drive novej generácie.

Pohonná sústava označovaná ako Advanced Lexus Hybrid Drive pozostáva z výkonného a hospodárneho spaľovacieho motora s Atkinsonovým cyklom, ktorému sekunduje zdokonalený akumulátorový modul so zvýšeným výkonom.

Výkonný modul s akumulátormi je navrhnutý tak, aby poskytoval vyšší výkon pri menších rozmeroch akumulátora než v prípade modulov používaných v súčasných hybridných modeloch Lexus.

Hybridná pohonná sústava konceptu LF-LC Blue, spájajúca zážihový motor s elektromotorom, ponúka celkový systémový výkon 372 kW (500 k), čo je najviac zo všetkých hybridných vozidiel značky Lexus.
v Koncept LF-LC Blue je ukážkou možnej budúcnosti športových vozidiel. Značka Lexus je už desaťročia synonymom hybridného pohonu, špičkovej kvality dielenského spracovania, pohodlia a spoľahlivosti. Prostredníctvom konceptu LF-LC teraz Lexus potvrdzuje svoj kredit v oblasti dizajnu a technológií. Koncept naznačuje smerovanie budúcej produkcie značky, ktorá už teraz aktívne študuje, ako riešiť technickú konštrukciu a budúcu výrobu podobných vozidiel.

Dizajn exteriéru
Technické vlastnosti konceptu LF-LC sa opierajú o výnimočný exteriér, rovnako ako nový interiér vyhotovený v kombinácii hnedej a bielej.

Smelým predným partiám konceptu kraľujú svetlá na denné svietenie v tvare písmena „L“, ktoré dopĺňajú zvislo orientované hmlové svetlá a zoštíhľujúca sa bodová matica, ktorej vyhotovenie evokuje pocit neustáleho pohybu. Dynamický náboj má aj bočný profil LF-LC, ktorému dominujú nápadne tvarované prívody vzduchu umiestnené za dverami.

Celé vozidlo obopína sklenená strecha, ktorá hladko prerezáva vzduch a pritom poskytuje panoramatický výhľad na vonkajší svet. Sklenená strecha konceptu využíva ľahký prečnievajúci stĺpik s nadväzujúcimi plochami skiel, ktoré našli inšpiráciu v modernej architektúre.

Dynamické krivky LF-LC sa premietajú až na veko batožinového priestoru, kde sa plasticky začleňuje motív vretena, dopĺňajúci podobne tvarovanú masku chladiča. Vozidlo pri pohľade zozadu sa vďaka tomuto riešeniu zároveň jedinečným spôsobom opticky rozširuje.

Koncové svetlá, ktoré našli inšpiráciu vo forsáži prúdových lietadiel, evokujú vďaka svojmu vnútornému zdroju pozoruhodný dojem hĺbky. Aj na zadnej časti nájdeme hmlové svetlá, kde sa opakuje motív zoštíhľujúcej sa bodovej matice ako na predných hmlových svetlách. Integrované koncové a hmlové svetlá na zadnej časti vozidla vizuálne opakujú tvar „L“ a vedú oko pozorovateľa dole k mohutnému zakončeniu výfuku v tvare štvoruholníka.

Dizajn interiéru
Interiér konceptu LF-LC je protipólom chladných moderných technológií, proti ktorým stavia jemné textúry a organické tvary a vytvára synergické spojenie formy a funkčnosti so zameraním na vodiča.

Pre kokpit je charakteristický pocit otvorenosti a bezpečia. Vodič je obklopený bočnými panelmi s veľkým vyhĺbením a vysokou zaoblenou konzolou. Zóna určená vodičovi sa vďaka tomu silno zameriava na ovládacie prvky a situáciu pred vozidlom.

Výsledkom snahy konštruktérov o maximálne intuitívne ovládanie v koncepte LF-LC je združený ovládač Remote Touch s obrazovkou, vďaka ktorému môže vodič pohodlne používať ovládacie prvky bez toho, aby musel zmeniť polohu za volantom, alebo sklopiť zrak.

Údaje navigácie a ďalšie informácie sa zobrazujú na delenom LCD displeji s uhlopriečkou 12,3". Interakciu s vozidlom zaisťuje dotykový ovládací panel začlenený do hornej časti stredovej konzoly. Rozhranie slúži na ovládanie audiosústavy, klimatizácie a navigácie; ponúka aj klávesnicu na dotykovej obrazovke na zadávanie zložitejších pokynov. Viacvrstvové multifunkčné ukazovatele priamo pred vodičom spájajú analógové zobrazovanie s technológiou LCD. V spodnej vrstve sa zobrazuje teplota, palivo a pozadie pre ukazovateľ Eco. V prostrednej vrstve je „mechanický“ stredový kruh otáčkomera. V najvyššej vrstve je otáčkomer, rýchlomer a ukazovateľ Eco.

Plochy v kabíne vozidla sú tvorené kombináciou hladkej kože a velúru, s dekormi z brúseného kovu a dreva. Ľahké predné sedadlá, inšpirované sedadlami pretekárskych vozidiel, sú tvorené niekoľkými vrstvami a opakujú motív prepletajúcich sa kriviek, použitý vo zvyšku kabíny.

Volant, tiež v štýle pretekárskych vozidiel, je obložený materiálom z ľahkých uhlíkových vláken a obsahuje ovládacie prvky a tlačidlo na spúšťanie motora.

Zdroj: LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC


Súvisiace správy

Najčítanejšie /LEXUS/