Aliancia Renault-Nissan a Daimler spolupracujú na dvoch nových projektoch, ktorými akcelerujú vývoj úsporných pohonných systémov.
Renault-Nissan CEO Carlos Ghosn and Daimler CEO Dieter Zetsche (CEO = Chief Executive Officer, pozn. red.) potvrdili nové projekty tento piatok v rámci informovania o Franko-Japonsko-Nemeckom partnerstve.
Nový projekt motora je spoločne vyvíjaný 4-valec benzínovej motorovej rady spoluvedený Renaultom a Daimlerom. Priamovstrekový preplňovaný motor dostane najnovšie technológie v kompaktnom balíku. Cieli na nízke emisie a podstatné zlepšenie palivovej hospodárnosti.
Spoločnosti očakávajú spoločnú výrobu týchto nových motorov. Pod kapotu vozidiel značiek Renault, Nissan a Daimler sa dostanú v roku 2016. Nový projekt prevodovky bude viesť Daimler, ktorý bude pre Nissan technológiu licencovať, a to pre značky Nissan a Infinity.
Nissan bude cez svoju pobočku Jatco produkovať tieto prevodovky v Mexiku. Nová prevodovka dostane “start and stop” a “park and shift by wire” (parkovanie a radenie cez kábel).
“Tieto nové komponenty demonštrujú, ako široko a rapídne sa naša spolupráca rozširuje – kým počas toho ostávame zakorenení v špecifických projektoch, ktoré ponúkajú hmatateľné benefity našim zákazníkom,” povedal Ghosn. “Vzťah sa rozvíja organicky a logicky”.
“Tento rok dosiahla spolupráca míľnik s prvými vozidlami tohto partnerstva na cestách,” povedal Zetsche. “Navyše, všetci naši inžinieri si ponechávajú otvorenú myseľ a všímajú si všetky potenciálne oblasti spolupráce.”
Ghosn a Zetsche potvrdili, že všetky pôvodné “pilierové projekty”, ktoré započali v roku 2010, sú splnené, alebo sú na ceste. Spoločnosti sa taktiež posúvajú smerom k hlbšiemu výskumu pohonov vozidiel na palivové články a pracujú na krížovom dodávaní komponentov batérii a pohonov pre verzie ich kompaktných vozidiel s “nulovými emisiami”.
Zdroj: Renault
preklad: jc