Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Nissan DeltaWing vyráža opäť do akcie
19. september 2012 @ 21:51:04 CEST, poslal p.mauer

NISSAN Pretekársky koncept sa zúčastní finále americkej série Le Mans. Tím okolo radikálneho Nissanu DeltaWing podľa vlastných slov „ešte niečo musí dokončiť"... Po nešetrnom júlovom vyradení zo slávnych pretekov 24 hodín Le Mans sa koncepčné pretekárske auto vráti, aby začatú prácu dokončilo v rámci pretekov Petit Le Mans, ktoré sú menším bratom francúzskej súťaže.

  • Obľúbenec fanúšikov z Le Mans sa zúčastní svojho druhého preteku - Petit Le Mans
  • Dopyt po návrate prelomového pretekárskeho auta bol po jeho konci v júlových pretekoch Le Mans veľký
  • Preteku Petit Le Mans sa zúčastní Lucas Ordoñez, absolvent unikátneho programu Nissan GT Academy, a Gunnar Jeannette, víťaz seriálu American Le Mans v triede PC
  • Nissan DeltaWing by vseriáli American Le Mans mohol pretekať od roku 2013
  • Dorole partnera tímu sa vracia spoločnosť Michelin
  • zväčšiť obrázok Priekopnícky Nissan DeltaWing v tvare šípky, ktorý si pred troma mesiacmi získal srdcia 240 000 fanúšikov v pretekoch 24 hodín Le Mans, sa na pretekársku trať vráti budúci mesiac (17. - 20. októbra) v rámci finále seriálu American Le Mans na okruhu Road Atlanta v USA. Oznámil to predseda spoločnosti Nissan Americas v severoamerickej centrále spoločnosti Nissan v Nashville, Tennessee.

    Nissan DeltaWing, navrhnutý a skonštruovaný tak, aby mohol slávne preteky 24 hodín Le Mans absolvovať s polovičným množstvom paliva a polovičnou frekvenciou výmeny pneumatík oproti súčasným športovým prototypom, bol z francúzskej vytrvalostné klasiky nútený odstúpiť po šiestich hodinách z dôvodu kolízie s iným vozidlom. Situácia, kedy sa japonský pretekár tímu Nismo Satoshi Motoyama na krajnici pretekárskeho okruhu v Le Mans po dobu 90 minút hrdinsky snažil opraviť poškodenia vzniknuté v dôsledku nárazu, kým musel uznať porážku, získala tímu masívnu podporu fanúšikov. Ich želanie, aby sa vozidlo vrátilo na pretekárske trate, bude teraz vypočuté.

    V dôsledku existujúcich záväzkov na pretekárskych okruhoch nebude pre prestížne preteky Petit Le Mans, ktoré sú súčasťou seriálu ALMS, k dispozícii žiadny z troch jazdcov, ktorí Nissan DeltaWing sedlali v Le Mans (Motoyama, Marino Franchitti a Michael Krumm). Na okruhu Road Atlanta preto za volant auta sadne Španiel Lucas Ordoñez, víťaz originálneho programu Nissan GT Academy, a spolu s ním Gunnar Jeannette, víťaz seriálu American Le Mans v roku 2011 v triede PC.

    Darren Cox, generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Europe, uviedol: "Le Mans pre nás bolo veľkým úspechom - automobil zvládol všetko, čo sme chceli, a ešte viac, čo bolo dôkazom toho, že priekopnícka technológia, ktorú sme testovali v najverejnejšom laboratóriu na svete, funguje a je životaschopným riešením pre budúcu udržateľnosť motoristického športu. Jedinou vecou, ​​ktorá nedopadla podľa našich predstáv, bol spôsob, akým pre nás preteky skončili, čo sme vôbec nemohli ovplyvniť. Vzhľadom na to, že sme preukázali funkčnosť technológie, neboli sme až tak sklamaní. Uchvátilo nás ale množstvo podpory a dobrej vôle, ktorej sa nám dostalo zo strany fanúšikov, a preto voči nim cítime záväzok pustiť sa do pretekania znova. Som veľmi hrdý na to, že za volantom vozidla dostane šancu Lucas - program GT Academy je veľkou inováciou, ktorá elitársky šport, akým automobilové preteky sú, jedinečným spôsobom sprístupňuje všetkým, vrátane tých, ktorí nemajú prístup k bohatým rozpočtom a veľkým sponzorom. Lucas je živým dôkazom toho, že tento prístup funguje. S nadšením vítame do tímu Nissan DeltaWing tiež Gunnara. Je minuloročným víťazom seriálu American Le Mans a pozná okruh Road Atlanta ako svoje topánky, takže pre tím je skvelou posilou." Tím verí, že desaťhodinové preteky Petit Le Mans v dĺžke 1000 míľ sú pre Nissan DeltaWing skvelou akciou nielen čo sa týka prejdenia cieľom, po ktorom túžia fanúšikovia, ale aj pokiaľ ide o preukázanie zdatnosti vozidla na tradičnejšie trati. Tá je protikladom vysokorýchlostného okruhu v Le Mans a využíva aj verejné cesty. Správa prichádza v čase, keď bolo oznámené, že v rámci splynutie ALMS s ďalším významným seriálom automobilových pretekov GRAND-AM Road Racing bude v pravidlách nového šampionátu, ktorý by mal začať v roku 2014, vyhradené miesto pre Nissan Delta Wing.

    zväčšiť obrázok Tím Nissan DeltaWing je tvorený skupinou kľúčových partnerov, medzi ktorých patrí americký podnikateľ v oblasti motoristického športu Don Panoz, patrón projektu a vlastník tímu v súťaži 500 míľ Indianapolis Chip Ganassi, dizajnér Ben Bowlby, spoločnosť Michelin ako dodávateľ pneumatík, organizácie Dana Gurneyho All American Racers a pretekársky tím Duncana Daytona Highcroft Racing. Panoz, ktorý stál za prípravou "Projektu 56", pod ktorého vlajkou začal model DeltaWing svoju cestu do Le Mans, k tomu dodal: "Preteky Petit Le Mans si vybudovali povesť jedného z najväčších pretekov športových vozidiel na svete. Tento automobil podporovala každá časť spoločnosti Nissan a myslím si, že fanúšikovia radi uvidia to, čo časopis Racer nazval "vozidlom, ktoré mení pravidlá hry." V rámci dohody o zlúčení seriálov ALMS a GRAND-AM sa DeltaWing v roku 2013 bude môcť zúčastniť seriálu American Le Mans. Bude nutné splniť štandardy týkajúce sa bezpečnosti a výkonu, najprv je ale potrebné ich preskúmať. Od roku 2014 bude nový seriál pretekov zahŕňať prototypy zo závodov Daytona a Le Mans, a možno aj DeltaWing. Vizionársky tvorca Nissanu DeltaWing, Ben Bowlby, medzitým poznamenal: "Na pretekoch Petit Le Mans budeme mať šancu ukázať americkým fanúšikom, ako atraktívne toto vozidlo je. Zároveň ale získame aj možnosť preveriť, že funguje aj na zovretejšej trati s viac zákrutami, ako je plochá pretekárska dráha v štýle Le Mans, kde možno dosahovať rýchlosť až 300 km / h. Je pre nás dôležité získať skúsenosti z okruhu a mať spätnú väzbu z testov a od jazdca, aby sme mohli celú koncepciu spoľahlivo preveriť."

    Spoločnosť Nissan sa stala zakladajúcim partnerom projektu DeltaWing tento rok v marci a tím potom čelil veľkej výzve, aby experimentálne vozidlo Nissan DeltaWing so špeciálne vyvinutým motorom Nissan DIG-T s objemom 1,6 litra pripravil na vyčerpávajúce preteky 24 hodín Le Mans. Projekt poskytol spoločnosti Nissan testovaciu platformu pre vývoj budúcich inovácií, ktoré bude možné preniesť do globálnych programov spoločnosti pre motoristický šport, rovnako ako do budúcich cestných vozidiel. Tak tomu bude aj v prípade pretekov Petit Le Mans, pretože počas nich bude skúšaná nová technológia a partner tímu, spoločnosť Michelin, bude pokračovať vo vývoji pneumatík skonštruovaných špeciálne pre Nissan DeltaWing. Z údajov o spotrebe paliva a opotrebenia pneumatík, ktoré boli získané počas viac ako 6 hodín závodu v Le Mans, vyplýva, že vozidlo bolo na najlepšej ceste k splneniu svojho cieľa, teda dokončeniu pretekov 24 hodín Le Mans s polovičnou porciou paliva a frekvenciou výmeny pneumatík oproti ostatným účastníkom. Údaje získané zo štandardného vozidla triedy LMP2 v Le Mans ukázali spotrebu 2350 litrov paliva a potrebu meniť pneumatiky každých 300 míľ. To predstavuje spotrebu 9 sád pneumatík počas celého preteku. A zatiaľ čo spotreba vozidla triedy LMP2 sa tak pohybovala na úrovni 47 l / 100 km, Nissan DeltaWing pretekal so spotrebou 22 l / 100 km.

    Pozícia inovačného lídra v oblasti motoristického športu nie je pre spoločnosť Nissan ničím novým - jej program GT Academy sa ukázal byť jedinečným odrazovým mostíkom od hrania na herných konzolách na gauči ku skutočnej kariére pretekárskeho jazdca. Lucas Ordoñez sa stal prvým víťazom programu v roku 2008 a o tri roky neskôr debutoval v seriáli 24 hodín Le Mans, kde sa dokázal dostať na pódium v ​​triede LPM2, ktorej dominoval výkon motorov značky Nissan. Španiel bol potom medzi hŕstkou jazdcov, ktorí začiatkom tohto roka testovali Nissan DeltaWing počas jeho rýchleho vývoja.

    Ďalšie články súvisiace s motoršportom:
    Nissan DeltaWing na pretekoch v Le Mans
    1. diel seriálu o vývoji vozidla Nissan DeltaWing
    Nissan podporuje priekopnícky projekt DeltaWing pre Le Mans
    Nissan v automobilovom športe
    Nissan a Nismo odhaľujú plány na pretekársku sezónu 2012
    _______________________________________________________________________

    Spoločnosť Nissan Motor, druhá najväčšia japonská automobilka v objeme výroby, sídli v japonskej Jokohame a je integrálnou súčasťou aliancie Renault-Nissan. Celosvetovo zamestnáva viac ako 150 000 pracovníkov a v roku 2010 dodala svojim zákazníkom cez 4 milióny vozidiel. V snahe vytvoriť zaujímavé a netradičné produkty pre každého ponúka v rámci značiek Nissan a Infiniti komplexnú škálu úsporných vozidiel s nízkymi emisiami. Ako priekopník na trhu vozidiel s nulovými emisiami začala automobilka Nissan novú éru elektromobility uvedením modelu Nissan LEAF. Ide o prvý cenovo dostupný, masovo vyrábaný elektromobil, ktorý získal množstvo medzinárodných ocenení vrátane prestížnej ceny Európske auto roku 2011.

    Zdroj: Peter Šatka, PR & Marketing Consultant Nissan Newsroom Slovensko; TS: 18.09.2012


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /NISSAN/