Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Najlepší mesiac júl v histórii spoločnosti Škoda Auto
23. august 2012 @ 11:03:56 CEST, poslal k.zechmeister

SKODA Škoda Auto v júli 2012 pokračovala v rastovom trende. Napriek nepriaznivému ekonomickému prostrediu vzrástol predaj českej automobilky v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka o šesť percent na 72 600 vozidiel (júl 2011: 68 500).

Ide o najlepší júlový predajný výsledok v 117-ročnej histórii podniku. Od januára do júla 2012 vzrástol počet dodávok medziročne o 8,1 % na 565 600 vozidiel (január až júl 2011: 523 200).

„Aj napriek nepriaznivým ekonomickým podmienkam sa nám v júli podarilo zlepšiť svoj výkon a predať viac automobilov,“ hovorí Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti Škoda pre oblasť predaja a marketingu. „Aj v prvých siedmich mesiacoch tohto roka sa nám podarilo pozíciu značky Škoda ďalej zlepšiť. Vývoj dopytu na mnohých európskych trhoch nás však znepokojuje. Hlavnou úlohou je teraz naďalej udržiavať rastový trend,“ dodal Stackmann.

Napriek zložitej situácii na trhu sa predaje značky na dôležitých trhoch západnej Európy podstatne zvýšili: Vo Veľkej Británii dodala Škoda v júli 2012 o 20 % viac vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Aj v Dánsku (+24,7 %), Belgicku (+8,2 %), Nórsku (+6,6 %) a vo Francúzsku (+6,2 %) Škoda významne rástla. V západnej Európe celkovo dodala značka Škoda v júli 2012 zákazníkom takmer 25 300 automobilov (-7,1 %). Najpredávanejšie modely značky Škoda v západnej Európe boli v júli Škoda Octavia s viac ako 8 500 predanými vozidlami a Škoda Fabia s viac ako 6 600 predanými vozidlami. Rovnako predaj malého mestského vozidla Citigo, ktoré je v ponuke len niekoľko mesiacov, sa vyvíja priaznivo a v júli predstavoval 2 600 vozidiel.

Vo východnej Európe dosiahla Škoda v júli opäť značné prírastky (11 400 vozidiel; +26,8 %). V Rusku bola značka aj v júli, rovnako ako v celom prvom polroku 2012, mimoriadne silná. Dodávky zákazníkom vzrástli o 42 % na viac než 8 700 vozidiel (júl 2011: 6 100). Podiel značky Škoda na ruskom trhu sa po siedmich mesiacoch roka 2012 citeľne zvýšil na takmer 3,5 %. Najpredávanejším modelom značky Škoda na východoeurópskych trhoch je naďalej Škoda Octavia, ktorej predaj v júli vzrástol o 19,2 % na takmer 5 900 vozidiel. Predaj modelu Škoda Yeti sa takmer zdvojnásobil (+93,7 %). Tiež Škoda Superb (+32,1 %) a Škoda Fabia (+22,2 %) boli u východoeurópskych zákazníkov v júli opäť veľmi úspešné.

Na celkovo klesajúcom trhu strednej Európy sa Škoda v júli skvele presadila (9 600 vozidiel; +2,9 %). Trhový podiel značky na stredoeurópskom trhu vzrástol v prvých siedmich mesiacoch roka 2012 na 18,8 %. Na českom trhu prekonala Škoda v júli s viac ako 4 500 dodávkami zákazníkom úroveň minulého roka o 2,9 % (júl 2011: 4 400). V júli dosiahla značka Škoda na Slovensku v medziročnom porovnaní zvýšenie trhového podielu o 3,27 % na súčasných 21,13 %. Od začiatku roka 2012 predala značka Škoda na Slovensku celkovo 9 568 automobilov kategórie M1, čo predstavuje nárast o 1 517 automobilov oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka. Ide tak o zvýšenie predaja o takmer 16 % (počet predaných vozidiel od januára do júla 2011: 8 051 kusov). V Chorvátsku (+21,4 %) a Maďarsku (+19,2 %) značka rástla dvojciferným tempom. Najžiadanejším modelom v strednej Európe je Škoda Octavia, jej predaje predstavovali v júli viac ako 4 500 vozidiel. Najväčší nárast dosiahla Škoda Roomster (+57,6 %) a Škoda Yeti s nárastom dodávok o 37,3 %. Taktiež Škoda Citigo sa predávala dobre, k zákazníkom v strednej Európe zamierilo celkovo 800 vozidiel.

Rastový kurz drží Škoda naďalej na čínskom trhu. Dodávky zákazníkom vzrástli v júli 2012 o 6,6 % na viac ako 19 000 vozidiel (júl 2011: 17 800). Čína tak bola opäť najsilnejším odbytiskom značky. Mimoriadne obľúbená bola u čínskych zákazníkov aj v júli 2012 opäť Škoda Octavia. V Číne sa predalo viac ako 11 500 týchto vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 15,7 % oproti júlu 2011 (10 000 vozidiel). Model Škoda Superb dosiahol počet 3 600 predaných vozidiel, Škoda Fabia potom 3 900 vozidiel.

V Indii Škoda v júli 2012 taktiež posilnila svoju pozíciu. S nárastom o 22,6 % na viac než 2 800 vozidiel rástla značka opäť silnejšie ako celkový trh (+13,5 %). Vo svojom úspešnom kurze pritom opäť pokračovala najmä nová kompaktná limuzína Škoda Rapid, ktorej sa v júli predalo 1 800 kusov. Rapid v Indii tvoril takmer dve tretiny predajov značky Škoda. Pred niekoľkými mesiacmi bol Rapid v Indii zvolený rodinným vozidlom roku. Indický variant modelu Rapid sa na subkontinente predáva úspešne od konca roka 2011.

Aj na ďalších trhoch smerovali predaje značky Škoda v júli jednoznačne nahor. V Turecku sa podarilo dosiahnuť nárast o 80,6 %. V Austrálii sa dodávky zákazníkom zvýšili o 43,9 %, v Izraeli o 41,9 %.

Dodávky značky Škoda zákazníkom v júli 2012 (po jednotlivých modeloch, v jednotkách, zaokrúhlené; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu uplynulého roka):
Škoda Octavia (32 800; +7,3%)
Škoda Fabia (16 900; -19,3%)
Škoda Superb (8 300; -6,3%)
Škoda Yeti (6 500; +23,8%)
Škoda Roomster (2 900; +1,7%)
Škoda Rapid (predaj iba v Indii: 1 800; nový model)
Škoda Citigo (predaj iba v Európe: 3 400; nový model)

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/