Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Podvozok SuperSport aj pre Insigniu s predným pohonom
03. august 2012 @ 07:50:55 CEST, poslal j.čík

OPEL Opel rozširuje ponuku svojho športového podvozka SuperSport v modelovom rade Insignia aj na verzie s pohonom predných kolies (FWD) – s jedným naftovým a jedným benzínovým motorom. Športový podvozok SuperSport, ktorý tvorí predná náprava HiPerStruts (High Performance Struts) a brzdy Brembo, je vyladený rovnako ako v najvýkonnejšej verzii Insignia OPC (Opel Performance Center).

Doteraz bol športový podvozok SuperSport vyhradený iba pre špičkovú športovú verziu Insignia OPC a modely Insignia s pohonom všetkých kolies AWD, ktoré boli vždy vybavené elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy e-LSD (electronically controlled Limited Slip Differential) optimalizujúcim rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.

Teraz sa podvozok SuperSport dá objednať aj v kombinácii s pohonom predných kolies pri naftovom motore 2.0 CDTI s výkonom 118 kW (160 k) a benzínovom motore 2.0 Turbo s výkonom 162 kW (220 k). Podvozok SuperSport sa montuje spolu so systémom FlexRide, ktorý umožňuje stlačením gombíka prepínať tri režimy regulácie charakteristiky tlmičov pruženia (Standard, Tour a Sport), pričom pri každom režime sa primerane zmení aj charakteristika elektrického posilňovača riadenia a elektronického pedála akcelerátora. Ako prvok vybavenia na želanie má podvozok SuperSport cenu 2000 EUR.

Opel Insignia SuperSport Predná náprava HiPerStruts, po prvý raz zavedená vo vysoko výkonnej verzii Insignia OPC, predstavuje výraznú evolúciu prednej nápravy modelu Insignia s tlmičovými vzperami McPherson. Zlepšuje trakciu rovnako na mokrom ako aj na suchom povrchu a umožňuje lepšie využívať výkon motora počas jazdy v zákrute.

Náprava HiPerStruts má rovnaké upevňovacie body na karosérii ako náprava ostatných modelov radu Insignia, no má zmenenú geometriu. Odklon osi čapu riadenia je zmenšený z 19 na 9 stupňov, čím sa dĺžka čapu kolesa skrátila o 23 milimetrov na 44 milimetrov. Každá z týchto zmien umožňuje vodičovi naplno využívať vysoký výkonový potenciál motorov. Zmenšený odklon osi čapu riadenia redukuje zmenu uhla odklonu kolies, preto majú predné kolesá pri zatáčaní lepší kontakt s cestou, čím sa odďaľuje vznik nedotáčavosti. Skrátený čap kolesa výrazne redukuje pôsobenie rušivých síl od poháňaných predných kolies do riadenia a zväčšuje odolnosť voči prenosu rázov do volantu pri prejazde zákrut s nerovným povrchom.

Súčasťou podvozka SuperSport sú vysoko účinné brzdy Brembo na prednej náprave. Ventilované a priečne perforované brzdové kotúče majú formát 355 x 32 mm, pevne uložené štvorpiestové brzdiče majú špeciálne brzdové obloženie. Liatinové brzdové kotúče sú upevnené na hliníkových nábojoch, čo zlepšuje tepelnú odolnosť bŕzd a prispieva k zníženiu hmotnosti.

Od svojho debutu Opel Insignia získal mnoho národných a medzinárodných ocenení, vrátane prestížneho titulu “Automobil roka 2009”. Jeho kvality potvrdil aj vysoký dopyt zákazníkov – od uvedenia na trh koncom roka 2008 do roku 2012 sa z vlajkovej lode značky Opel predalo vyše pol milióna kusov.

Zdroj: Opel C&S


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/