eShop | | | |
Partneri | | | |
| |
štatistika: Scania bilančná správa za január – jún 2012
25. júl 2012 @ 09:29:02 CEST, poslal j.cvopa |
Za prvých šiestich mesiacov roka 2012 nastali tieto zmeny: Cash flow dosiahol hodnotu 1,769 mil. SEK (3218) vo Vozidlách a Službách, Prevádzkový zisk klesol na 4,257 mil. SEK (6 652) a zisk na akciu klesol na 4,06 SEK (6.18) a Čisté tržby klesli o 10 percent na 39,338 mil. SEK (43,665).
Komentár Leifa Östlinga, prezidenta a výkonného riaditeľa spoločnosti Scania:
"Zisk spoločnosti Scania za prvý polrok 2012 predstavoval 4,257 mil. SEK. Nižší objem vozidiel a nižšie využitie kapacít znížili zisk. Scania však aj naďalej bude rozširovať svoje predajné a servisné strediská, zväčšovať ich technickú a výrobnú kapacitu a bude investovať do rozvojových projektov, čo tiež znamená vyššiu úroveň nákladov. Rezervácie nákladných automobilov v priebehu druhého štvrťroku 2012 vzrástli v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom. Objednávky vozidiel v Európe sa mierne zvýšili v porovnaní s prvým štvrťrokom roku 2012, ale naďalej zostávajú na pomerne nízkej úrovni.
V Brazílii dodávky poklesli v priebehu druhého štvrťroka v porovnaní s prvým štvrťrokom tohto roka. Vzhľadom na prechod na normu Euro 5 a slabšiu ekonomiku, dopyt je na nižšej úrovni ako v silných rokoch 2010 a 2011. V Rusku sa situácia s objednávkami vozidiel výrazne zlepšila v priebehu druhého štvrťroka. Objednávky na Blízkom východe mierne vzrástli z nižšej úrovne v predchádzajúcich štvrťrokoch. Dopyt v Číne bol priaznivý vzhľadom k zvýšenému záujmu po produktoch a službách spoločnosti Scania. Objednávky autobusov zostali na nízkej úrovni z prvého štvrťroka a naďalej sa oslabujú v Európe ale zároveň sa zvyšujú v Latinskej Amerike. Motory zaznamenali nižší objem objednávok vo všetkých regiónoch v priebehu druhého štvrťroka, a to najmä u originálnych výrobcov zariadení (OEM). Dopyt po službách je všeobecne na vysokej úrovni. V Európe má však nižšia ekonomická aktivita negatívny vplyv na dopyt po službách, čo je čiastočne kompenzované starnutím populácie vozidiel. Scania verí, že existuje rastúca potreba výmeny vozidlových parkov vzhľadom k vysokým dodávkam nákladných automobilov v Európe v rokoch 2005-2008, po ktorých nasledovali nízke dodávky nákladných automobilov v posledných rokoch. Napriek zlepšeniu objednávok nákladných automobilov v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom, prognózy trhu je ťažké posúdiť. To kladie vysoké nároky na flexibilitu výroby a predaja spoločnosti Scania a jej servisných organizácii."
Finančný prehľad |
prvých 6 mesiacov |
2. kvartál |
Nákladné vozidlá a autobusy (kusy)/roky |
2012 |
2011 |
zmena v % |
2012 |
2011 |
zmena v % |
Objednávkové rezervácie |
35.395 |
42.103 |
-16 |
19.586 |
22.646 |
-14 |
Dodávky |
32.032 |
40.300 |
-21 |
15.794 |
21.235 |
-26 |
Čisté tržby a výnosy
mil. SEK (ak nie je uvedené inak) |
mil. EUR* |
. |
Čisté tržby, Scania Group |
4.488 |
39.338 |
43.665 |
-10 |
19.211 |
22.973 |
-16 |
Prevádzkový zisk, vozidlá a služby |
450 |
3.944 |
6.414 |
-39 |
1.752 |
3.182 |
-45 |
Prevádzkový zisk, finančné služby |
36 |
313 |
238 |
32 |
182 |
131 |
39 |
Prevádzkový zisk |
486 |
4.257 |
6.652 |
-36 |
1.934 |
3.313 |
-42 |
Zisk pred zdanením |
488 |
4.275 |
6.828 |
-37 |
1.880 |
3.345 |
-44 |
Čistý zisk za obdobie |
371 |
3.249 |
4.947 |
-34 |
1.455 |
2.433 |
-40 |
Prevádzková marža, % |
. |
10,8 |
15,2 |
. |
10,1 |
14,4 |
. |
Návratnosť vlastného imania, % |
. |
23,1 |
35,0 |
. |
. |
. |
. |
Kapitálový výnos, vozidlá a
služby, % |
. |
29,2 |
44,2 |
. |
. |
. |
. |
Výnos na akciu, SEK |
0,46 |
4,06 |
6,18 |
-34 |
1,82 |
3,04 |
-40 |
Cash flow (tok hotovosti), vozidlá
a služby |
202 |
1.769 |
3.218 |
-45 |
6 |
2.089 |
-100 |
Počet akcií: 800 miliónov |
* Prepočet na EUR určený výhradne pre potreby čitateľa s použitím kurzu v záverečný deň SEK 8,766 = EUR 1,00. Pokiaľ nie je uvedené inak, všetky porovnania sa týkajú zodpovedajúceho obdobia predchádzajúceho roka. Táto správa nebola preverená audítormi spoločnosti.
Zdroj: Scania Slovakia, s.r.o.
|
| | Súvisiace správy | | | |
Najčítanejšie /SCANIA/ | | | |
|