Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nový Opel Astra OPC za bezkonkurenčnú cenu
12. júl 2012 @ 10:10:42 CEST, poslal j.čík

OPEL Na slovenský trh práve vstupuje nový Opel Astra OPC (Opel Performance Center). Za príjemne šokujúcich 25 090 EUR dostane zákazník mimoriadne atraktívne trojdverové kupé poháňané prepĺňaným štvorvalcom 2.0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 206 kW/280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min).

„Nijaký z priamych konkurentov neponúka také výkony – a všetci konkurenti sú navyše výrazne drahší,“ hovorí Pavel Šilha, generálny riaditeľ českého a slovenského zastúpenia značky Opel. „Očakávame, že nastupujúca Astra OPC pritiahne k značke Opel novú skupinu zákazníkov hľadajúcich maximálne výkonný ale zároveň kultivovaný a príjemne ovládateľný model.“

Opel Astra OPC Nová Astra OPC dokáže vyšprintovať z 0 na 100 km/h za iba 6 sekúnd a na plný plyn dosahuje rýchlosť až 250 km/h… tak rýchlo nejazdila doteraz žiadna sériová Astra!

Nový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec vychádza z najnovšieho benzínového motora Opel s objemom 2,0 litra a výkonom 184 kW (250 k), montovaného do modelového radu Insignia. Má však zvýšený výkon o 21 kW (30 k), napriek tomu sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 14 percent oproti predchodcovi. Nový Opel Astra OPC má emisie CO2 znížené na 189 g/km (predtým 220 g/km) a spotrebu paliva na 8,1 litra na 100 kilometrov (predtým 9,1 l/100 km) – čo predstavuje špičkové hodnoty v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov.

Výkonný podvozok kombinuje FlexRide, HiPerStruts a samosvorný diferenciál
Podvozok novej Astry OPC kombinuje rozličné prvky umocňujúce jazdnú dynamiku vozidla: Prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts (High Performance Struts), tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.

Podvozok FlexRide umožňuje meniť charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia a elektronického pedála akcelerátora. Vodič môže prepínať tri rozličné režimy, z ktorých každý poskytuje jedinečný a špecifický zážitok z výrazne športovej jazdy. Režim „Standard“ má vyváženú charakteristiku so zachovaním komfortu pre jazdu v bežnej každodennej premávke. Stlačením gombíka režim „Šport“ zvýši tvrdosť tlmičov, čím sa ďalej zmenší nakláňanie karosérie v záujme zvýšenia agility a riadenie sa stane bezprostrednejším. Režim „OPC“ vytvorí podmienky pre ultimatívny zážitok z jazdy: Riadenie pôsobí ešte priamejšie ako v režime „Šport“, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie do vysokých otáčok a charakteristika podvozka je prispôsobená maximálnym jazdným výkonom.

Opel Astra OPC Mimo to sa u zadnej nápravy Opelu Astra OPC objavuje Wattov priamovod, ktorý preukázal v minulosti mnohokrát svoje kvality i v motoristickom športe. U Astry OPC je zadná náprava s vlečenými ramenami prepojenými torznou priečkou, doplnenú o Wattov priamovod, ktorého dve kratšia ramena sú uprostred prepojená krátkym otočným ramenom. Táto konštrukcia zvyšuje priečnu stabilitu jazdy aj precíznosť vedenia stopy, pretože zachycuje asi 80 percent priečnych síl, prenášaných v zákrutách od kolies do zavesenia. Športové jazdné vlastnosti umocňujú aj 19-palcové kolesá z ľahkej zliatiny a detailné vyladenie podvozka v oblasti pružín a silentblokov.

Aby sa dal vysoký výkonový potenciál prepĺňaného motora efektívne preniesť na poháňané predné kolesá, Astra OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Diferenciál, doplnený niekoľkými trecími lamelami, pomáha redukovať prešmykovanie kolies napríklad pri pôsobení veľkých priečnych síl počas akcelerácie alebo pri zmene povrchu cesty. Je ideálny aj pre výlety na uzavretý pretekový okruh. Použitie diferenciálu zabezpečuje harmonickú reakciu a plynulý prechod medzi fázami zaťaženia a brzdenia motorom, výrazne redukuje prenos rušivých síl do riadenia, eliminuje samoriadiaci efekt pri brzdení motorom a vytvára rezervy trakcie pri výrazne rozdielnom zaťažení kolies.

Opel Astra OPC Elektronický stabilizačný systém ESP modelu Astra OPC umožňuje prepínanie troch rozličných režimov podľa momentálnych športových ambícií vodiča. Prvý je štandardný režim, druhý režim Competitive posúva prah automatického zásahu stabilizačného systému na vyššiu úroveň. Okrem toho sa stabilizačný systém ESP dá úplne deaktivovať.

Brzdová sústava modelu Astra OPC je prispôsobená vysokým nárokom na jazdné vlastnosti pri maximálnom namáhaní. Inžinieri OPC v spolupráci s talianskym špecialistom Brembo skonštruovali brzdovú sústavu s posilňovačom formátu 18“ a ventilovanými, priečne perforovaným brzdovými kotúčmi formátu 355 x 32 mm so 4-piestovými brzdičmi vpredu. Výhodou bŕzd Brembo je veľká odolnosť voči tepelnému namáhaniu, a to aj pri opakovanom brzdení.

V súlade s tradíciou OPC bolo nové vysoko výkonné kompaktné kupé testované a detailne dolaďované na pretekovom okruhu Nürburgring v Nemecku. Všetky modely OPC sa testujú v tomto “Zelenom pekle”, ktoré je všeobecne považované za najnáročnejšiu pretekovú trať na svete. Počas vývoja musí každý nový model OPC absolvovať vytrvalostný test na 10 000 kilometrov vysokou rýchlosťou na severnej slučke okruhu “Nordschleife” dlhej 20,8 km. Namáhanie vozidla pri tomto teste zodpovedá najazdeniu približne 180 000 kilometrov po normálnych cestách. Test za týchto extrémnych podmienok zaručuje spoľahlivosť všetkých komponentov pre maximálnu spokojnosť zákazníkov.

Expresívny dizajn: Vysoko výkonná Astra napína svoje svaly
Výkonný automobil potrebuje energický dizajn: Karoséria modelu Astra OPC je výrazom rýdzeho nadšenia pre výkon a rýchlosť. V interiéri športovo založených vodičov osloví nový volant s vencom splošteným v spodnej časti, ľahké škrupinové športové sedadlá vyrobené najmodernejšou technológiou a jedinečná aplikácia Power App pre iPhone, ktorá poskytuje vodičovi množstvo rozličných dát motora a vozidla v reálnom čase prostredníctvom dátovej zbernice CAN-Bus. Materiály vysokej kvality a exkluzívne dizajnové prvky OPC vytvárajú v kabíne športovú atmosféru premium.

Opel Astra OPC Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne modelované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov sú za príplatok k dispozícii 20-palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny. Zákazníci, ktorí chcú dodať svojmu modelu Astra OPC ešte športovejší vzhľad, si môžu objednať dizajnový komplet OPC.

Nový volant OPC so splošteným vencom v spodnej časti je inšpirovaný motoristickým športom a má o 10 mm menší priemer ako v ostatných verziách modelového radu Astra, čím je ovládanie presnejšie, športovejšie a priamejšie. Oblasti, v ktorých vodič drží volant v optimálnej polohe, majú nový tvar aby sa zlepšil kontakt a súčasne výhľad na prístroje. Exkluzívne prešívanie OPC v kabíne vo farbách Arden Blue alebo Cool Pearl dodáva interiéru športový nádych premium.

Opel Astra OPC môže mať na želanie škrupinové športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, vyrobené s využitím najmodernejšej technológie a certifikované nezávislou asociáciou medicínskych expertov AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V” – Akcia za zdravý chrbát) na základe splnenia najvyšších ergonomických štandardov. Nové predné sedadlá umocňujú zážitok z dynamickej športovej jazdy nižšou polohou a zvýšenou bočnou podporou tela. Športové sedadlá sa dajú nastavovať v 18 rozličných smeroch. Opel je jediným výrobcom v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov, ktorý ponúka pneumaticky nastaviteľné čalúnenie okrajových častí športového sedadla.

Predajný úspech modelov OPC
Najnovšia generácia modelu Astra OPC, športová špička novej generácie radu Astra, ďalej podčiarkuje športový potenciál a technickú kompetenciu značky OPC. Z modelu Astra OPC sa len za ostatných 7 rokov predalo vyše 15 000 kusov. Popri malom súrodencovi Corsa OPC patrí Astra k najlepšie predávaným modelom Opel OPC z hľadiska ročného predaja. Opel predpokladá, že v najbližších 12 mesiacoch predá okolo 10 000 modelov OPC. Z nich približne polovica pripadne na model Astra OPC, okolo 3000 kusov na rad Corsa OPC a zvyšok na rad Insignia OPC. Ročný predaj vysoko výkonných kompaktných automobilov v Európe s výkonom nad 200 kW predstavuje približne 14 000 kusov. Na základe týchto údajov Opel očakáva, že dosiahne trhový podiel okolo 30 %. Tým by sa značka vyšvihla na prvé miesto v tomto špecifickom segmente.

Zdroj: Opel C&S


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/