Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Múzeum Škoda zažiari v novom lesku
26. jún 2012 @ 09:09:12 CEST, poslal k.zechmeister

SKODA Škoda Auto vo svojom sídle v Mladej Boleslavi predstavila svoju koncepciu nového múzea ako výkladnej skrine značky. Po úplnej prestavbe budú môcť návštevníci zažiť históriu, vývoj a výrobu tradičnej českej automobilky.

V novo koncipovanom múzeu chce Škoda priblížiť počiatky tretej najstaršej automobilovej značky, ktorá dnes pôsobí po celom svete. Múzeum je umiestnené v jednej z prvých továrenských budov Škoda.

Škoda a Mladá Boleslav spoločne tvoria jadro európskeho automobilového priemyslu. Škoda Auto znovuotvorením múzea v hlavnom sídle opäť zdôrazňuje osobitný význam podnikovej histórie pre dnešné poňatie značky. Na výstavnej ploche s rozlohou 1 800 m2 bude možné vidieť vrcholy českého inžinierskeho umu, medzi nimi 45 automobilov, bicyklov a motocyklov, aj množstvo ďalších exponátov z histórie podniku.

Expozícia, ktorá bola koncipovaná podľa najmodernejších poznatkov o interakcii a komunikácii, poskytne rozmanité pohľady do histórie značky Škoda a osloví čo najširšie cieľové publikum. Preto do nej budú pravidelne začleňovať ďalšie reštaurované vozidlá z depozitára spoločnosti Škoda. Takto sa meniaci obsah expozície má umožniť neustále nové objavovanie, prekvapovať a pozývať k opätovnej návšteve múzea v tesnej blízkosti materského závodu na triede Václava Klementa v Mladej Boleslavi. Ďalšie výstavy a príťažlivý sprievodný program urobí z múzea živú súčasť firemnej kultúry Škoda a verejného života v Mladej Boleslavi. Margit Adamová Čierna, vedúca Múzea Škoda, hovorí: „Minulosť spoločnosti Škoda, bohatá na tradície, bude v novom múzeu nielen podrobne prezentovaná, ale bude ju tiež po prvýkrát možné emocionálne zažiť.“

Vďaka novému zameraniu bude Múzeum Škoda hrať dôležitú úlohu v komunikácii značky. Opticky príťažlivé stvárnenie a zároveň prehľadná a jasná štruktúra múzea sprostredkujú ústredné hodnoty značky Škoda: sústredenie na to podstatné, zameranie na človeka a prekvapivý moment detailov vykonaných v duchu „simply clever“.

Návštevníci sa v novom Múzeu Škoda môžu ponoriť do fascinácie historickými vozidlami Škoda a zoznámiť sa s hlavnými epochami vo vývoji automobilov. „Múzeum bude historickú zbierku značky Škoda prezentovať vo sviežom modernom dizajne, ktorý ideálne zapadá do architektúry bývalých továrenských hál,“ hovorí profesor Thomas Hundt zo stuttgartskej agentúry Jangled nerves, ktorý ako kreatívny riaditeľ zodpovedá za koncepciu múzea a expozície.

Tri tematické okruhy umožňujú prežitie histórie, vývoja a závodu
Múzeum Škoda, ktoré je priestorovo rozčlenené do troch tematických oblastí, prevedie návštevníkov históriou podniku a jeho vývojom vozidiel:

• V okruhu „Tradícia“ budú k videniu automobilové „klenoty“ z rôznych epôch. Návštevníci tam nenájdu len krásne autá, ale zároveň aj inšpiratívne protiklady a spektrum so silnou výpovednou hodnotou. Pod heslami „V pohybe“, „V srdci“ a „Výzvy“ budú vysvetlené rôzne hodnoty značky Škoda. Historické vozidlá vystavené v dvojiciach majú návštevníkom ozrejmiť vývojové línie automobilov. Ďalšie exponáty vo vitrínach, informácie na stenách a videoprezentácia v nekonečnej slučke poskytnú ďalšie informácie a ďalej prehĺbia tieto dojmy.

• V sekcii „Evolúcia“ začína prechádzka históriou značky Škoda u zakladateľov podniku, Václava Klementa a Václava Laurina. Chronologicky usporiadané vozidlá Škoda tu ukážu najdôležitejšie míľniky vo vývoji vozidiel. Ikonografický autoregál v podobe zbierky produktov pritom návštevníkom sprostredkuje pôsobivý ucelený obraz zložený z vystavených automobilov, ktorých usporiadanie bude variabilné. Trasa z fotografií a exponátov, ktorá súbežne prechádza sálou, predstaví technickú históriu spoločnosti Škoda. To všetko doplní mediálna inštalácia, filmy a interaktívne tabule pre vysvetlenie exponátov. Takzvané „Laboratórium Škoda“ okrem toho umožní nazrieť do budúcnosti; pripojená knižnica dovolí hlbšie bádanie v minulosti značky.

• V tretej veľkej výstavnej zóne sa všetko točí okolo „výroby a reštaurovania“. Tu je pohľad zameraný na význam Mladej Boleslavi ako ústredného výrobného závodu a ako zdroja podnikovej tradície. V „dielni“ budú pomocou najmodernejších prostriedkov reštaurované automobily z minulých čias. Štyri zdvíhacie plošiny ukážu automobily v rôznych štádiách reštaurovania - od „nálezu zo stodoly“ až po „klenot“. Vozidlá budú doplnené názornými exponátmi na pracovnom stole. Veľkoplošné obrazovkové steny, fotoalbumy a projekcia umožnia zažiť historickú výrobnú prevádzku. V panoramatickom kine bude možné zažiť zblízka dnešnú výrobu.

Multifunkčné usporiadanie poskytuje priestor pre veľké akcie
Uprostred múzea je vďaka sály L & K s plochou 930 m2 vedľa výstavnej plochy navyše k dispozícii multifunkčný priestor pre akcie a výstavy. Túto sálu je možné otvoriť a rozšíriť smerom k expozíciám „Tradícia“ a „Výroba“.

Foyer je tiež usporiadané multifunkčne a možno ich využiť aj pre menšie recepcie. Stojí tam prvý exponát ako pútač. Nové Múzeum Škoda dopĺňa múzejná predajňa a moderne zariadená kaviareň s reštauráciou.

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/