Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Podvozok modelu Mokka skonštruovaný pre európske podmienky
20. jún 2012 @ 13:34:47 CEST, poslal j.čík

OPEL Konštruktéri Opel ukončili posledné overovacie jazdné testy nového SUV Opel Mokka. Tieto testy sa uskutočnili v Nemecku pred uvedením nového modelu do predaja koncom tohto roka. Opel Mokka má podvozok konštruovaný v Nemecku, pri jeho vývoji bolo jedným z rozhodujúcich bodov splnenie požiadaviek európskych zákazníkov.

Podvozok malého SUV je optimálny pre mestské podmienky, pričom je vhodný aj pre jazdu v teréne.

„Sme hrdí na naše nové SUV Mokka, ktoré obsahuje mnoho kľúčových komponentov konštruovaných v Nemecku, vrátane motorov, prevodoviek, pohonu všetkých kolies AWD, podvozka, bŕzd, ESP, výfukovej sústavy, sedadiel, hlukovej izolácie a mnohých ďalších,” povedal Ulrich Schmalohr, riaditeľ pre globálne modelové rady vozidiel. “Dizajn, jazdné výkony, kvalita, technológia a akustické vlastnosti zodpovedajú vysokému štandardu, ktorý dnes zákazníci od modelov Opel očakávajú.”

Inteligentný systém pohonu všetkých kolies pre vynikajúcu trakciu
Opel Mokka sa bude vyrábať s pohonom predných kolies (FWD) aj s pohonom všetkých kolies (AWD). Systém pohonu AWD je účinný, inteligentný a dostupný pre široký segment zákazníkov. Aktivuje sa automaticky iba v prípade potreby, napríklad pri jazde v zákrutách, kedy zabezpečuje lepšiu trakciu a ovládateľnosť vozidla. Systém dokáže samočinne zistiť, kedy nie je potrebný – napríklad pri jazde priamym smerom po diaľnici. Pri dobrej adhézii pneumatík systém automaticky prenáša celý krútiaci moment motora iba na predné kolesá aby sa znížili trecie straty a dosiahla priaznivá spotreba paliva.

Ak si to adhézia a jazdné podmienky vyžadujú, systém AWD plynulo automaticky zapojí do záberu aj kolesá zadnej nápravy. Rozdelenie krútiaceho momentu na nápravy sa plynulo mení od 100:0 do 50:50 percent. Vodič tak v každej situácii profituje z výhod pohonu AWD. Komponenty pohonu všetkých kolies majú spolu hmotnosť iba 65 kg, takže iba minimálne ovplyvňujú spotrebu paliva.

Sofistikovaný podvozok zabezpečuje vysoký komfort a výbornú ovládateľnosť
Podvozok modelu Mokka zaručuje optimálne jazdné vlastnosti a ovládateľnosť aj v náročných podmienkach. Na prednej náprave sú osvedčené tlmičové vzpery McPherson, ďalej optimalizované inžiniermi Opel pre podmienky subkompaktného SUV. Konštrukčné zmeny zahŕňajú špeciálne pružiny kompenzujúce pôsobenie bočných síl, ktoré zlepšujú reakciu tlmičov, oddelenými úchytmi tlmičov a pružín na prednej náprave a silentbloky ramien s dvojitým plášťom. Tieto prvky prispievajú k zvýšeniu komfortu, zlepšeniu ovládateľnosti, ako aj k obmedzeniu prenosu hluku a vibrácií do karosérie. Zadná náprava má vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou v tvare písmena U, umiestnenou pred zadnými kolesami. Vyhotovenie zadnej nápravy sa líši podľa toho či má Mokka pohon predných alebo všetkých kolies, čím sa dosahuje špecifická optimalizácia zadnej nápravy pre jednotlivé verzie.

Rozšírené prvky aktívnej bezpečnosti
Podvozok modelu Mokka využíva kotúčové brzdy na obidvoch nápravách, zabezpečujúce vysoký výkon a veľkú tepelnú odolnosť brzdovej sústavy. Štandardný elektronický stabilizačný systém ESP najnovšej generácie je vybavený špeciálnou funkciou HSA (Hill Start Assist) a zjazdovou automatikou HDC (Hill Descent Control), ktorá automaticky udržiava konštantnú rýchlosť pri zjazde zo strmého svahu. HDC zabraňuje aby vozidlo v takej jazdnej situácii prekročilo rýchlosť 20 km/h.

Pre ďalšie zlepšenie ovládateľnosti konštruktéri Opel vybavili podvozok všetkých verzií modelu Mokka najmodernejším elektrickým posilňovačom riadenia EPS (Electric Power Steering), ktorý umožňuje lepšie prispôsobiť účinok rýchlosti jazdy.

Nový model Mokka kombinuje to najlepšie z dizajnu a techniky Opel
Nové SUV Mokka rozširuje produktové portfólio značky Opel, ktorá ako prvá nemecká značka vstupuje do rýchlo rastúceho segmentu subkompaktných SUV. Napriek svojej relatívne malej dĺžke 4,28 metra Mokka poskytuje veľkorysý priestor piatim osobám, sediacim v pohodlnej zvýšenej polohe. Rovnako ako ostatné modely Opel kombinuje atraktívny dizajn s inovatívnymi technológiami a funkčnými prvkami prekračujúcimi rámec triedy, ktoré v duchu filozofie značky sprístupňuje širokému okruhu zákazníkov.

Na pohon slúžia tri účinné motory, pri manuálnej prevodovke štandardne vybavené na zníženie spotreby paliva systémom Štart/Stop. Ponuka benzínových motorov obsahuje štvorvalec 1,6 litra s atmosférickým nasávaním, ktorý dosahuje výkon 85 kW (115 k) a maximálny krútiaci moment 155 Nm, ako aj prepĺňaný motor 1.4 Turbo s výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm. Najúspornejšiu alternatívu predstavuje turbodiesel 1.7 CDTI s výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Motor 1.7 CDTI sa môže kombinovať buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Motor 1.4 Turbo sa spočiatku bude montovať s rovnakou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, neskôr bude k dispozícii aj automatická prevodovka.

Zdroj: Opel C&S


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/