Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Vyhlásenie skupiny PSA k emisiám z naftových motorov
19. jún 2012 @ 14:52:20 CEST, poslal k.zechmeister

PSA PEUGEOT CITROEN V dôsledku rozhodnutia Medzinárodnej agentúry pre výskum rakoviny (IARC) preradiť spaliny (pevné častice) z dieselových motorov do kategórie karcinogénnych látok vydala skupina PSA nasledujúce vyhlásenie.

Skupina PSA Peugeot Citroën identifikovala potrebu spracovania emisií pevných častíc z naftových motorov od konca 90-tych rokov a zaviedla na trh novú generáciu motorov HDI, ktoré znižujú pevné častice o 60 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou (100 mg na km u nových motorov HDI / 250 mg na km u predchádzajúcich verzií). S cieľom definitívne vyriešiť tento problém, Skupina vynašla filter pevných častíc (FAP), ktorý uviedla na trh v roku 2000 a od roku 2007 ho začala významným spôsobom využívať vo svojich vozidlách.

Od roku 2010 je celý produktový rad štandardne vybavený filtrom pevných častíc (FAP) – tento filter je povinný u všetkých novo vyrobených vozidiel, ktoré sa predávajú od nadobudnutia účinnosti emisnej normy EURO 5 (január 2011). Skupina PSA Peugeot Citroën do dnešného dňa predala 5,9 milióna vozidiel s dieselovým motorom, ktoré sú vybavené filtrom pevných častíc (FAP).

Vďaka filtru pevných častíc (FAP) dieselové motory už dnes nevypúšťajú merateľné pevné častice. Filter účinne zachytáva všetky veľkosti pevných častíc merateľné súčasnými prostriedkami. Správa francúzskej agentúry pre životné prostredie a energetiku ADEME uvádza, že veľkosť pevných častíc, ktoré sa zachytávajú v dýchacích cestách sa pohybuje od 10 nm do 100 mikrometrov. To je práve zóna, v ktorej filter pevných častíc dosahuje svoju maximálnu účinnosť odstránenia emisií pevných častíc, ktorá predstavuje 99,9%. Tieto pevné častice sa zachytia v štruktúre filtra a počas regenerácie sa spália.

Filtre pevných častíc (FAP) zachytávajú dokonca aj pevné častice vyskytujúce sa v okolitom vzduchu pred sacou stranou motora. Je to pasívny systém, ktorý pokrýva všetky fázy motora – zaťaženie/teplota – a to aj v prípade, ak je filter plný. Regenerácia nastane automaticky, aby sa zabezpečilo správne fungovanie vozidla, pevné častice zachytené vo filtri sa tak kompletne spália.

PSA Peugeot Citroën nepopiera závery Medzinárodnej agentúry pre výskum rakoviny (IARC) ohľadom nebezpečnosti emisie pevných častíc, ktoré vznikajú pri spaľovaní v dieselových motoroch – štúdia sa však zameriava na populáciu pracujúcu v uzavretých zónach (baniach), kde je vystavená vysokým obsahom pevných častí z dieselových motorov nevybavených filtrom pevných častíc (FAP).

Zdroj: CITROËN SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /PSA PEUGEOT CITROEN/