Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Čínski výrobcovia investujú do bezpečnosti
24. november 2011 @ 14:28:39 CET, poslal p.mauer

Euro NCAP Euro NCAP po piaty a posledný krát v tomto roku (2011) prezentuje výsledky testov štrnástich nových vozidiel. Medzi šiestimi modelmi, ktoré dosiahli štyri hviezdičky sú aj 2 čínske. Osem modelov dosiahlo plný počet piatich hviezdičiek.


zväčšiť obrázok Euro NCAP ohodnotilo štyrmi hviezdičkami dvoch čínskych nováčikov: Geely Emgrand EC7 a MG6. Rovnaké ocenenie získal aj Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF a elektrický Renault Fluence ZE.
Najlepšie hodnotenie bezpečnosti piatich hviezdičiek tentokrát dostali: Chevrolet Malibu, Kia Rio, Mercedes-Benz (B trieda), MB Coupé (C trieda), Ranger Rover Evoque, Subaru XV, VW Beetle (chrobák) a VW up!. Päť hviezdičiek, ktoré získal VW up! platia rovnako aj pre jeho príbuzných zo skupiny VW, Seat Mii a Škodu Citigo.

Geely Emgrand EC7 a MG6 so štvorhviezdičkovým hodnotením dosiahli solídne výsledky, ktoré podčiarkujú snahu čínskeho výrobcu zlepšiť bezpečnosť čínskych značiek v Európe. Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP, hovorí: "Tieto výsledky tvoria ďalší míľnik pre čínsky automobilový priemysel. To je jasné znamenie, že čínske automobilky nadviazali na nedávne skúsenosti a rýchlo investujú do lepšej bezpečnosti vozidiel. Päť hviezdičiek by mohli dosiahnuť už čoskoro."

Plne elektrický Renault Fluence ZE prekvapivo nedosiahol očakávaných päť hviezdičiek za to, že neponúka dostatočnú ochranu pre chodcov, vodiča a spolujazdca. Tento výsledok ho radí na rovnakú úroveň s Mitsubishi i-MiEV, ktoré zaostáva za ektrickými vozidlami Nissan Leaf a Opel Ampera, testované pred rokom.

Fiat Panda prišiel o hviezdu, pretože nie je vybavený systémom ESC v štandarde, ktoré bez ohľadu na technológiu sa stáva povinným od roku 2012. Naopak, VW zabezpečuje veľmi vysokú úroveň dostupnosti systému ESC vo svojich modeloch, má ho dokonca aj testovaný VW up!, čo jemu a automaticky aj jeho bratrancom Seatu Mii a Škode Citigo zabezpečilo päť hviezdičkové ohodnotenie.

Jeep Grand Cherokee nepreukázal uspokojivé výsledky v oblasti ochrany cestujúcich. Pri čelnom náraze, sa kolajnica pre ukotvenie bezpečnostných pásov takmer zlomila a cez aktivovaný airbag došlo ku kontaktu hlavy figuríny vodiča s vencom volantu. Euro NCAP vyzýva výrobcu Jeep, aby našiel príčinu takéhoto stavu a čo najskôr navrhol a do výroby zaviedol nové riešenie pre úchyty kolajníc bezpečnostných pásov.

Poslanie Euro NCAP je zamerané na rozširovanie a odmeňovanie pokročilých bezpečnostných systémov, ktoré prinášajú celý rad nových technológií v nedávno testovaných modeloch. Odmeny sú udelované za bezpečnostné inovácie, ktorými sa výrobca automobilov podieľa na bezpečnosti spotrebiteľa. Ford je odmenený za systém "Driver Alert" (sledovanie bdelosti vodiča) a "Forward Alert" (assistent varovania pred čelným nárazom). Ford Focus je prvým automobilom, ktorý ponúka tieto technológie. Mercedes-Benz je odmenený za "Atention Assist" (assitent varovania a sledovania bdelosti vodiča) a "Collisin Prevention Assist" (asistent prevencie pred čelnou kolíziou), Opel pre "Adaptive Forward Lighting" (adaptívne svetlomety) a Volkswagen pre "City Emergency Brake" (núdzové brzdenie pred prekážkou). Van Ratingen hovorí: "Sme veľmi radi, že Assitent prevencie pred kolíziou patrí do štandardného vybavenia nových Mercedesov triedy B. Automobilka ukázala, že bezpečnosť brzdových systémov podporovaná Euro NCAP jej nie je lahostajná".
Viac o bezpečnosti a prínose týchto moderných systémov si prečítajte na internetových stránkach Euro NCAP a pozrite si aj video.

VW Beetle a Subaru XV dostali najvyššie skóre, vďaka výborným výsledkom v oblasti ochrany cestujúcich, v oboch prípadoch dosiahli 90%, čo je maximálne skóre, ktoré Euro NCAP doteraz udelilo. Je to tiež prvýkrát, čo Euro NCAP odmeňuje plne automatický systém aktivácie airbagu spolujazdca v Subaru XV, keď sa airbag aktivuje len pri vhodnej výške spolujazdca, čím účinne minimalizuje riziko pre malé deti sediace na tejto pozícii.

Staršie články:
Euro NCAP - prvé ocenenie 5 hviezdičiek pre pick-up
Viac 5 hviezd, ale blížiace sa prísnejšie požiadavky
Euro NCAP uverejňuje hodnotenie prvého čínskeho automobilu
Pozor na motocyklistov, následky dopravnej nehody varujú
_______________________________________________________________________

Zdroj: Márie Brasseur, Euro NCAP, manažérka komunikácie. TS: 23.11.2011

Euro NCAP Euro NCAP poskytuje motoristom reálne a nezávislé hodnotenie bezpečnosti automobilov predaných v Európe. Euro NCAP, založená v roku 1997, podporovaná vládami siedmich európskych krajín, Európskou komisiou a spotrebiteľskými organizáciami, sa stala katalyzátorom pre podporu významných zlepšení v oblasti automobilovej bezpečnosti a dizajnu.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/