Hyundai predstavil svoj dlho očakávaný koncept Genesis Coupe na nedávnom medzinárodnom autosalóne v Los Angeles. Štúdia predznamenáva predstavenie najnovšieho športového kupé s pohonom zadných kolies 2+2, ktoré by malo doplniť modelový rad značky Hyundai na jar 2009.
Po koncepte Genesis sedan predstavuje štúdia Genesis Coupe ďalší krok firmy Hyundai v rozšírení svojej atraktívnej ponuky pre automobilových nadšencov.
Štúdia Sonic Orange je doplnená kapotou „Ballistic Black“ z karbónových vlákien, ktorá znižuje váhu vozidla. Silné náznaky sériovej verzie sú vyznačené líniami v tvare písmena Z a vo výrazných krivkách. Športové kupé by malo byť najdostupnejším vozidlom na trhu s výkonom viac ako 300 koní a najdynamickejším modelom z dielne Hyundai.
“Štúdia Genesis Coupe je najvzrušujúcejším a najemocionálnejším modelom Hyundai,“ vyjadril sa John Krafcik, viceprezident firmy Hyundai Motor America, zodpovedný za vývoj produktov a strategické plánovanie. “Keď príde začiatkom roka 2009 na trh, naším cieľom bude zabezpečiť zážitok z jazdy porovnateľný s vozidlami typu Infiniti G37, avšak za cenu ako napr. Mitsubishi Eclipse.”
Dizajn vozidla
“Chceli sme vytvoriť výkonný automobil s dizajnom, ktorý by zaujal predstavivosť tých najväčších automobilových priaznivcov,“ povedal Joel Piaskowski, hlavný dizajnér v Hyundai Design Center v kalifornskom Irvine. „Vďaka agresívnemu vzhľadu vozidla skutočne z každého uhlu pohľadu si myslím, že sme to zvládli.”
Dizajnéri použili v štúdii Genesis Coupe bočné okná zo štúdie HCD9 Talus.
Zmyselná karoséria konceptu HCD-8 sport tourer ovplyvnila smerovanie celkového dizajnu štúdie Genesis Coupe. Silné krivky, povrchové detaily a postranné línie v tvare písmena Z sú inšpirované rovnakou myšlienkou, ktorá viedla ruku dizajnérov dvoch predchádzajúcich štúdií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlnená bočná línia vozidla vypožičaná zo štúdie Talus evokuje skrytú krásu, a zároveň zvyšuje výhľad vodiča i pasažiarov na zadných sedadlách. Tvary karosérie štúdie HCD8 sports tourer ovplyvnili celkový dizajn a poskytli i smerovanie pre asertívny návrh predných a zadných svetiel vozidla.
Exteriérový dizajn konceptu Genesis Coupe bol čiastočne inšpirovaný závodnými vozidlami z okruhu Le Mans a autíčkami Jada Toys Dub City™. Pohľad zpredu a zozadu by sa dal opísať ako zlovestný alebo zlomyseľný. “V dizajne modelu Genesis Coupe nájdeme symbiózu krásy a nebezpečenstva,“ poznamenal Eric Stoddard, hlavný umelecký dizajnér. “Keď sa na auto pozeráme z diaľky, zdá sa na pohľad nádherné, pri bližšom pohľade pôsobí dokonca trochu hrôzostrašne.“
Bočné okná sa zdajú extrémne úzke a umožňujú tak kolesám zapadnúť do vyčnievajúcich blatníkov. Z bočného pohľadu vozidlo pôsobí extrémne širokým dojmom, návrhári zvolili čo najväčšiu vzdialenosť medzi kabínou a blatníkmi, aby ešte podčiarkli agresívny športový vzhľad vozidla.
Tri veľké výduchy tepla v kapote sú navrhnuté tak, že dokážu ochladiť akýkoľvek silný motor. Až sa štúdia stane realitou, tri veľké otvory v prednom ochrannom paneli umožnia motoru lepšie dýchať. Koncovky duálnych výfukov, ktoré sú integrované do zadného ochranného panela, opakujú tému predných chladiacich otvorov a sú obklopené rozptylovačom vzduchu, vyrobeným z karbónových vlákien.
Štúdia Genesis Coupe je vybavená dvadsaťpalcovými hliníkovými diskami, prednými pneumatikami Hankook 255/35 ZR a zadnými pneumatikami 275/35 ZR.
TECHNICKÉ ÚDAJE ŠTÚDIE GENESIS COUPE
Konfigurácia: športové kupé s pohonom zadných kolies, motor umiestnený vpredu
Rázvor kolies: 2820 mm
Celková dĺžka: 4666 mm
Celková šírka : 1902 mm
Celková výška: 1386 mm
Kolesá: 20-palcové, 5-lúčové
Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR vpredu a 275/35 ZR vzadu
PREDVÝROBNÉ DETAILY VOZIDLA
Typ motora: V6
Predpokladaný počet koňských síl: cez 300
Predpokladaný krútiaci moment: cez 338 Nm
Objem motora: 3,8 litra
Materiál bloku motoru: hliník liaty pod vysokým tlakom
Materiál hlavy vlcov: hliník
Ventilový rozvod: Dual Over Head Cam (DOHC)
Časovanie ventilov: priebehové variabilné časovanie
Predpokladané zrýchlenie z 0 na 60 míl za hodinu (cca 97 km/h): do 6 sekúnd
Prevodovka: 6-stupňová manuálna
Predné brzdy: Brembo, kotúč 340 mm, dvojpiestové strmene
Zadné brzdy: Brembo, kotúč 330 mm, dvojpiestové strmene
Diferenciál s obmedzeným preklzom
Zdroj: HYUNDAI Motor SK, s.r.o.