Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Lexus inovuje modelový rad GS
05. november 2007 @ 13:14:27 CET, poslal j.čík

LEXUS Tretia generácia modelového radu GS bola uvedená na trh v roku 2005 a jednalo sa o vôbec prvé sériovo vyrábané vozidlá postavené na radikálnej filozofii dizajnu L-finesse značky Lexus. Tá spája výrazné a elegantné prevedenie vonkajšku s bezkonkurenčnou kultivovanosťou interiéru a vysoko atraktívnou jazdnou dynamikou.

Počet predaných vozidiel GS k dnešnému dňu prekročil v celosvetovom merítku métu 100 tisíc kusov. K tomuto úspechu prispelo i uvedenie verzie GS 450h, ktorá v roku 2006 zaviedla do tohto modelového radu pohon Lexus Hybrid Drive. O rastúcom záujme zákazníkov značky Lexus o technológie hybridného pohonu svedčí i to, že verzia GS 450h hrá v predajoch stále významnejšiu rolu a v súčasnosti predstavuje viac než 40 % z celkového počtu vozidiel rady GS predaných na európskom trhu.

GS 450h
V poslednej dobe silnie pozícia vozidla GS 450h ako vysoko výkonnej vlajkovej lode celého modelového radu. Okrem modrých akcentov loga Lexus na maske chladiča a kryte batožinového priestoru sa dá GS 450h lepšie rozpoznať podľa označenia „hybrid“ na modrom pozadí v dolnej časti zadných dverí a ďalších modrých akcentov vystupujúcich z predných i zadných združených svetiel.

Štandardná ponuka farieb karosérie v rámci modelového radu bola pri modeli GS 450h rozšírená o „Čiernu opálovú“, teda farbu ponúkanú výlučne pre vozidlá Lexus s hybridným pohonom.

GS 460
Model GS 460 nahrádza skoršiu verziu GS 430 a prichádza s novou pohonnou jednotkou V8 s obsahom 4 608 ccm, ktorá sa vyznačuje vyšším výkonom pri nižšej spotrebe paliva.
Agregát s najvyšším výkonom 255 kW/347 k DIN dvíha oproti svojmu predchodcovi úroveň výkonu o plných 23 % a zrýchlenie z 0 na 100 km/h skracuje o 0,3 s na výsledných 5,8 sekúnd. Oproti tomu nová pohonná jednotka ponúka nižšiu hladinu emisií CO2 než verzia GS 430. Zníženie predstavuje 11g/km na hodnotu 258 g/km. Nový agregát V8 bol doplnený dvojitým sacím kanálom nad motorom s kompaktnými vložkami vzduchových filtrov a systémom ACIS (akusticky ovládaný sací systém) ktorý optimalizuje prípravu zmesi paliva so vzduchom. Systém D-4S (stechiometrická technológia priameho vstrekovania paliva) je celosvetovo jediným systémom vstrekovania paliva v automobiloch, kde sú použité dve vstrekovacie jednotky na valec a kombinuje tak priame i nepriame vstrekovanie paliva do valca. Ten dopĺňa systém Lexus Dual VVT-i (inteligentné premenné časovanie ventilov). D-4S spája prednosti vstrekovania do sacieho kanála s priamym vstrekovaním, a tak dosahuje vyšší výkon motora pri nižších emisiách škodlivín.

Premenné časovanie ventilov znižujúce kompresnú stratu, optimalizované pre ventily nasávania i výfuku, používa technológiu VVT-iE, čo je celosvetovo prvý elektricky riadený systém premenného časovania ventilov pre vačkové hriadele sacích ventilov. Ďalej zlepšuje výkon motora v celom rozsahu otáčok motora i pracovných teplôt.

K plnému využitiu výkonnostného potenciálu novej jednotky V8 prispieva najmä jej spojenie s osemrýchlostnou automatickou prevodovkou, jedinou svojho druhu na svete. Pozoruhodne ľahké a kompaktné prevedenie s najširším rozsahom prevodových pomerov vo svojej triede stojí za bezkonkurenčnou kombináciou výkonu a hospodárností prevádzky. Nový systém hydraulického ovládania zaisťuje výrazne rýchlejšiu zmenu prevodových stupňov, ktorú však vodič prakticky nie je schopný rozoznať. Vďaka podstatnému zníženiu hluku a vibrácií je nová prevodovka najkultivovanejším a najtichším prístrojom, aký kedy Lexus vyvinul.

Športová dynamika jazdy: Systém aktívnych stabilizátorov
S verziami GS 460 a GS 450h sa teraz ponúka systém aktívnych stabilizátorov v spojení s pneumatikami typu run flat. Sú tu použité stabilizátory s premennou tuhosťou, ktoré obmedzujú nakláňanie karosérie pri prejazde zákrutami s vyššou presnosťou riadenia, bez akýchkoľvek vplyvov na pohodlie jazdy v priamom smere, ktorým sú vozidlá Lexus preslávené.

Systém bol v Európe prvýkrát predstavený vo vozidle LS 600h. Jeho hlavnou časťou je akčný člen umiestnený uprostred na stabilizátoroch vpredu i vzadu. Akčný člen je zložený z bezkontaktného rovnosmerného motora a redukčného prevodu, ktorý je schopný vyvinúť krútiaci moment na ľavú i pravú časť tyče stabilizátora. Elektronická riadiaca jednotka systému vypočíta požadovaný krútiaci moment pre otáčavý pohyb vozidla na základe informácií z čidla uhla natočenia kolies v kombinácii s rýchlosťou vozidla. Krútiaca sila použitá nezávisle na tyčiach stabilizátorov vpredu i vzadu znižuje náklon karosérie, a tak prispieva k lepšej stabilite vozidla, výborným jazdným vlastnostiam pri prejazde zákrutami a lepšej agilnosti vozidla vďaka presnejšej odozve riadenia. Systém aktívnych stabilizátorov sa na trati bez zákrut nepoužíva, čo sa podieľa na nižšej spotrebe energie.

GS 300
Model GS 300 sa ponúka s úplne novými kolesami s rozmermi 17 a 18 a je štandardne vybavený systémom AVS (adaptívne odpruženie). Vďaka AVS môže vodič prispôsobiť jazdné vlastnosti GS 300 využitím rôznych nastavení tlmičov: ‘Normal’ pre bežnú jazdu alebo ‘Sport’ zaisťujúcim lepšiu ovládateľnosť a kontrolu nad náklonom karosérie. AVS v obidvoch režimoch automaticky a nepretržite prispôsobuje odpruženie kolies, a to na všetkých štyroch kolesách nezávisle.

Model GS 300 je rovnako štandardne vybavený najmodernejším systémom Lexus VIDM (integrované riadenie dynamiky vozidla) prispievajúce k lepším jazdným vlastnostiam, riadeniu trakcie a stabilite vozidla. Čidlá VDIM rozmiestnené po celom vozidle dodávajú komplexné stavové údaje, ktoré slúžia systémom aktívnej bezpečnosti ako sú ABS (brzdy s protiblokovacím systémom), EBD (elektronické rozdeľovanie brzdnej sily), TRC (riadenie trakcie) a VSC (systém riadenia stability vozidla), spoločne s elektronickým posilňovačom riadenia (EPS).

Ďalšie zlepšenie aerodynamických vlastností vozidla prispelo k zníženiu celkových emisií CO2 takmer o 4 %, teraz teda predstavujú 226 g/km.

Úpravy dizajnu
Modernizovaná modelová rada GS ťaží z mnohých jemných vylepšení vonkajšieho i vnútorného prevedenia vozidla. V exteriéri boli vykonané opatrné, no napriek tomu zreteľné zmeny v prevedení masky chladiča a svetlometov, ukazovatele smeru sa presunuli do vonkajších spätných zrkadiel, bol znížený zadný nárazník kvôli lepšej aerodynamike a v ponuke farieb sa po novom objavila verzia „čierny opál“, ponúkaná výhradne pre vozidlá GS 450h s hybridným pohonom.

V interiéri bola vylepšená kulisa riadiacej páky, spínače a ukazovatele na prístrojovej doske, bola doplnená zásuvka pre pripojenie ďalšieho audio prehrávača, pre modely GS 460 a GS 450h je teraz v štandardnej výbave kožený poťah sedadiel a voliteľne sa ponúkajú kožené sedadlá s povrchovou úpravou semi-anilín.

Modernizovaná rada GS sa u predajcov Lexus objaví začiatkom roka 2008. Cena modelu GS 300 bola po novom stanovená na 1.599.000 Sk. Verzie GS 460 a GS 450h budú ponúkané za zhodnú cenu 2.099.000 Sk. Zákazník tak bude mať možnosť jednoduchšej voľby medzi konvenčným osemvalcovým motorom alebo pohonom Lexus Hybrid Drive.

„Očakávame, že naďalej vzrastie podiel hybridnej varianty GS 450h, ktorá teraz tvorí 50% predajov tohto modelového radu. V túžbe po dokonalosti výrazne modernizujeme celý rad GS o technológie, ktoré sú použité v našej vlajkovej rade LS. Rozsiahlymi marketingovými aktivitami vysvetľujúcimi nové benefity by sme radi i tento modelový rad dostali viac do povedomia motoristickej verejnosti. Tieto aktivity by mali odstrániť hendikep súvisiaci s časom uvedenia modelového radu GS na trh v roku 2005, teda ešte predtým, než značka Lexus výrazne posilnila svoju aktivitu na trhu začiatkom roka 2006“, povedal Tomáš Velek, Senior Manager, Head of Lexus Czech & Slovak Republic.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /LEXUS/