Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: GM na 62. IAA vo Frankfurte: rozsiahla environmentálna iniciatíva
16. august 2007 @ 10:47:11 CEST, poslal j.čík

GM Autosalón Frankfurt 2007 Stručne povedané, environmentálna stratégia GM Europe znamená v krátkodobom výhľade zníženie emisií CO2 a predstavenie nových technológií z hľadiska dlhodobého. Cieľom je ponúknuť zákazníkom automobily, ktoré dokážu jazdiť za využitia rôznych zdrojov energie.

„Postup v niekoľkých líniách zahŕňa urýchlenie vývoja elektricky poháňaných vozidiel v snahe nahradiť fosílne palivá a zvýšiť účinnosť benzínových a naftových motorov,“ vysvetľuje Carl-Peter Foster, prezident GME.

GM Europe investuje len počas budúcich piatich rokov 700 miliónov Euro do vývoja nových motorov a prevodoviek. Prvé výsledky sú už vystavené na IAA. Carl-Peter Foster pokračuje: „Prekvapenie značky Opel pre tohtoročný IAA tiež symbolizuje prispôsobivosť našej rozsiahlej enviromentálnej iniciatívy. Štúdia kombinuje elektrický pohon a turbodieselový motor spôsobom, ktorý je od základu odlišný od predchádzajúcich koncepcií hybridných pohonov.“

Ťažiskami environmentálnej stratégie GM sú okrem iného dve vozidlá, ktoré absolvujú európsku premiéru vo Frankfurte: HydroGen4 s palivovými článkami a elektrický automobil Volt.

GM HydroGen4: V ústrety dlhodobému cieľu „nulových emisií“
GM HydroGen4 je európska verzia automobilu Chevrolet Equinox Fuel Cell. Na jeseň 2007 prvý z týchto automobilov s palivovými článkami – celkom sa celosvetovo plánuje nasadiť vyše 100 kusov – vyjde na americké cesty. Sústava palivových článkov vozidla ich obsahuje 440 v sériovom zapojení. Systém produkuje elektrický výkon 93 kW. S pomocou 73 kW/100 k synchrónneho elektromotora zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 12 sekúnd. Najvyššia rýchlosť tohto automobilu s predným pohonom je okolo 160 km/h.

GM Volt: výlučne elektrický pohon v strednodobom výhľade
GM Volt je dobrou indikáciou toho, ako môže vyzerať mobilita s nízkymi emisiami v strednodobom výhľade. Táto štúdia vychádza z architektúry elektrických vozidiel GM E-Flex, kde za každých okolností vozidlo poháňa elektrina. Druhý, nie elektrický motor je vo vozidle výlučne na to, aby vyrábal ďalšiu elektrickú energiu a zvyšoval tak dojazd.

Stratégia E-Flex je založená na možnosti kombinovať rôzne pohonné systémy v jednej koncepcii vozidla v závislosti od toho, ktorý zo zdrojov energie je najprístupnejší v oblasti, kde sa vozidlo používa. Doteraz sa prezentovali dve verzie systému: na Detroit Motor Show v januári 2007 použili trojvalcový, 1-litrový, benzínový turbomotor navrhnutý na využitie benzínu alebo paliva E 85, čo je zmes 85 percent etanolu a 15 percent benzínu. Na Shanghai Motor Show v apríli 2007 GM predstavil toto elektrické vozidlo s pohonom využívajúcim palivové články.

Opel na IAA: iniciatíva ecoFLEX a nová Agila

Súčasťou environmentálnej stratégie značky Opel je aj predstavenie nízkoemisných verzií ecoFLEX v rámci hromadne vyrábaných modelových radov Opel/Vauxhall. Tieto automobily sú kombináciou hospodárnosti a radosti z jazdy s nízkou spotrebou a zníženými emisiami CO2. Prvým modelom tohto druhu je Corsa 1,3 CDTI, ktorá produkuje len 119 g/CO2 na jeden kilometer. Po premiére na IAA 2007 bude k dispozícii v nasledujúcom roku.

Ďalším alternatívnym palivom je zemný plyn. Opel v súčasnosti priamo z výroby ponúka dva modely s týmto obzvlášť ekologickým a ekonomickým spôsobom pohonu: Zafira CNG a Combo CNG (Compressed Natural Gas; stlačený zemný plyn) vykazujú spotrebu len 5,0/4,9 kg zemného plynu na 100 km (138/133 g CO2/km). Sedemsedadlová Zafira tak produkuje len menej než 20 g CO2 na kilometer a sedadlo.

Nová Agila: priateľská, dynamická, flexibilná
 Formát: päť dverí, päť plnohodnotných sedadiel
 Funkčnosť: prispôsobivosť vďaka praktickým detailom
 Design: vyvážené proporcie, elegantné línie
 Pohon: dva benzínové motory, jeden turbo-diesel, automatická prevodovka

Opel Agila S piatimi dverami a piatimi sedadlami je nová Agila nielen rovnako praktická ako jej predchodca, ktorého sa v Európe predalo okolo 440 000 kusov, ale aj oveľa dynamickejšia. Najmenší Opel absolvuje svoj debut na trhu na jar 2008. Vyznačuje sa pre Opel typickými vyváženými líniami, jemnými krivkami a elegantnou bočnou líniou. Cestujúcim zostala vyššia a priamejšia poloha posedu, no línia strechy sa dynamicky zvažuje a prechádza dozadu v jemnom oblúku. To pomohlo dosiahnuť koeficient aerodynamického odporu 0,35; čo je dobrá hodnota vzhľadom na rozmery vozidla. Mestské auto je teraz o 20 centimetrov dlhšie, o 6 centimetrov širšie, no o 7 centimetrov nižšie voči svojmu predchodcovi.

Základným motorom je takmer litrový, štvorventilový trojvalec s výkonom 48 kW/65 k. Ďalším je 1,2- litrový štvorvalec s výkonom 63 kW/86 k, ktorý je po prvý krát k dispozícii aj s automatickou prevodovkou. Najhospodárnejším motorom modelového radu Agila je 1,3 l common-rail turbo-diesel s výkonom 55 kW/75 k.

Modelový rok 2008: väčší výber a širšie spektrum výbavy
Opel vstupuje do modelového roka 2008 s mnohými inováciami a predstavuje občerstvené modelové portfólio. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí výrazne vyššia úroveň výbavy pre modely Vectra, Vectra station wagon a Signum. Špičkové motory 206 kW/280 k pre Vectru OPC a Vectru OPC kombi sú po prvý krát k dispozícii so 6- stupňovou automatickou prevodovkou. V modelovom rade Corsa vyplní medzeru medzi verziami Sport a OPC model Corsa GSi.

Niektoré ďalšie novinky:
 Corsa 1.3 CDTI je k dispozícii aj s prevodovkou Easytronic
 Antara 2.0 CDTI s motorom 127 k a časticovým filtrom
 Nová špeciálna edícia Astra TwinTop “Endless Summer”
 Nové zliatinové kolesá, prispôsobivejšie infotainment systémy, nové farby

Chevrolet na IAA 2007: viac modelov, viac vzruchu

Od výrazných štúdií miniautomobilov, svetovej premiéry modelu Aveo až po vzrušujúci HHR. Chevrolet – značka s typickým motýlikom v logu – predstavuje na IAA 2007 svoju nevšednú rôznorodosť. Hlavný pútač – nový Aveo – sprevádzajú úsporné a obzvlášť ekologické modely na pohon LPG. Zastúpenia značky Chevrolet v niektorých krajinách – napr. vo Francúzsku, Belgicku, Nemecku a Holandsku – totiž ponúkajú pre rôzne modely možnosť prestavby na pohon LPG.

Svetová premiéra: nové Aveo fastback
Hlavnými črtami nového modelu sú výrazný vzhľad, vysoko kvalitný interiér a nové, hospodárnejšie benzínové motory. Nový model s predným pohonom dorazí k dealerom v marci 2008. Fastback Aveo je príkladom nového vzhľadu automobilov Chevrolet s typicky veľkou, horizontálne rozdelenou mriežkou prednej masky s priečnikom vo farbe karosérie, zvýrazňujúcim logo značky. Nový Chevrolet bude mať k dispozícii dva benzínové motory: nový 1,2- litrový s výkonom 82 k a už používaný s objemom 1,4 l a výkonom 98 k, ktorý je možné kombinovať aj s automatickou prevodovkou.

Saab na IAA: 30 rokov s turbom

Saab 9-3 V septembri 1977 prekvapil Saab celý svet, keď na IAA vystavil svoj prvý model s prepĺňaným motorom. Presne o 30 rokov neskôr si švédsky výrobca pripomína túto udalosť modelom Turbo X, dosiaľ najvýkonnejším Saabom a vrcholným modelom radu 9-3. Ďalšou témou expozície je vedúca pozícia značky v rýchlo rastúcom segmente vozidiel „Flexfuel” v Európe.

Turbo- výročie: Turbo X “Black Power”
Švédska prémiová značka oslavuje svoje 30. výročie turbo technológií predstavením modelu Turbo X. Kompletne čierny Turbo X je dôsledne športový model, ktorého čierny vzhľad sa odvoláva na legendárne čierne turbá Saab 99/900. Turbo X je limitovaná séria špičkového modelu so sofistikovaným pohonom štyroch kolies, výkonom 206 kW/280 k a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. V rámci značky stanovuje nové výkonové štandardy: Turbo X potrebuje na zrýchlenie 0-100 km/h len 5,7 sekundy.

Svetová premiéra: prvé verejné prestavenie nového radu 9-3
Po vylepšeniach v interiéri v roku 2007 dostáva teraz úspešný modelový rad Saab 9-3 aj novú tvár. Tým sa skompletizovali zlepšenia dizajnu a technológie. Nový 9-3 sa vyznačuje progresívnym, ostrejším vzhľadom inšpirovaným škandinávskou tradíciou značky a štúdiou Aero X.

Najdôležitejšie detaily nového Saab 9-3:
 Výrazný vzhľad s celkom novou, nezameniteľnou prednou časťou a novým tvarom aj zadnej časti a bokov: pre Saab typická oblasť čelných svetlometov „s obočím“, kapota s lastúrovitým tvarom, nové nárazníky, rozšírené prahy a „ľadový“ vzhľad zadných svetiel
 1.9-liter turbo-dieselový motor s dvojstupňovým turbodúchadlom 132 kW/180 k
 Dva výkonné BioPower modely (E85 Flex-Fuel) s 129 kW/175 k alebo 147 kW/200 hp

Cadillac, Corvette a HUMMER na IAA: BLS Wagon vo svetovej premiére

Cadillac BLS Wagon Nový Cadillac BLS Wagon je hviezdou stánku Cadillac. Americká luxusná značka predstavuje aj novú generáciu CTS sedan - BLS Flexpower, ako aj výkonnejšie Corvette Coupé a Cabriolet. Fanúšikov filmu „Transformers” nadchne HUMMER Autobot Rachet. V expozícii nechýba ani kompletný modelový rok 2008 s STS luxury sedan, SRX crossover, “full-size” SUV Escalade a vysoko výkonným roadsterom XLR-V.

Cadillac BLS Wagon: aj na ekologický bioetanol
Nový BLS Wagon nie je len prvým kombi vo vyše storočnej histórii značky Cadillac, ale jeho dva nové motory otvárajú novú éru značky vo sfére pohonov. Ide o nový, 2- litrový Flexpower, ktorý spaľuje ekologické palivo E85 a 1,9 TiD, inovatívny high-tech diesel s dvojstupňovým turbodúchadlom, výkonom 132 kW/180 k a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm.

Cadillac CTS – nová generácia 2008
Nový Cadillac CTS sa vyznačuje progresívnym vzhľadom, inteligentnou technikou a najvyššou kvalitou spracovania. Počnúc výrazným tvarom a končiac ručne vyrábaným interiérom je CTS pokračovateľom designérskeho jazyka značky Cadillac a prináša zmenu do inak konzervatívneho segmentu luxusných sedanov. Dva moderné benzínové motory V6 sa starajú o pohon tohto automobilu zameraného na výkon: jeden má zdvihový objem 2,8 l, druhým je novinka s objemom 3,6 l s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov.

Corvette: nový V8 motor s ešte vyšším výkonom
Corvette vstupuje do modelového roka 2008 s motorom „LS3 small block” V8 so zdvihovým objemom zväčšeným na 6,2 l. Hliníkový motor vyvinie najvyšší výkon 321 kW/436 k a najvyšší krútiaci moment 586 Nm (predbežné hodnoty). LS3 a na želanie dodávaná 6- stupňová automatická prevodovka tak vytvárajú doteraz najrýchlejší „automatický“ Corvette: zrýchlenie 0-96 km/h trvá len 4,3 sekundy a najvyššia rýchlosť je 306 km/h. Šiesta generácia vozidla sa vyznačuje tiež vylepšeniami podvozku a interiéru.

HUMMER H2: filmová hviezda „Transformers”
Úloha, ktorú HUMMER H2 stvárnil v novom filme „Transformers” z neho urobila filmovú hviezdu a okúzlila každého priaznivca archetypálnej, kultovej americkej značky. Na obrazovkách v expozícii je možné vidieť „transformáciu“ zo záchranného vozidla HUMMER H2 na „Autobot Rachet”.

Zdoj: GMSE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /GM/