Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
Keď sa radosť snúbi s ochranou životného prostredia
03. august 2007 @ 09:51:20 CEST, poslal p.mauer

PEUGEOT V Európe rovnako ako aj vo Francúzsku je badateľný trend zavádzania biopalív, v rámci ktorého je stanovený ambiciózny cieľ, v krátkom čase výrazne znížiť podiel fosílnych palív. Preto sa na čerpacích staniciach európskej „šestky“ postupne objavuje nové palivo, superetanol (E85), obsahujúce 15% bezolovnatého benzínu a 85% etanolu vyrobeného z poľnohospodárskych surovín.

Aby sa umožnil predaj za konkurencieschopnú cenu, toto palivo bolo čiastočne oslobodené od daní.

Nové palivo nie je kompatibilné s klasickými benzínovými motormi. Jeho agresívnosť voči niektorým materiálom a špecifické fyzikálno-chemické vlastnosti si okrem iného vyžadujú úpravu palivového systému a vstrekovania motora.
Superetanol môžu používať iba prispôsobené vozidlá, ktoré môžu jazdiť rovnako na benzín, superetanol alebo ich zmesi (benzín / superetanol).

Peugeot opierajúci sa o know-how získané v Brazílii bude od septembra 2007 predávať v Švédsku, Holandsku a vo Francúzsku vozidlá, ktoré môžu jazdiť na superetanol, odlišujúce sa názvom BioFlex.

Prvé modely ponúkané vo Francúzsku budú 307 SW a 307 kombi 1,6 l BioFlex 110 označené logom BioFlex typickým pre túto technológiu.
Objednávky vo Francúzsku sa budú prijímať od júla a automobily budú dodané v priebehu septembra.

Napriek zvýšeným nákladom na technické úpravy sa Peugeot snaží podporovať túto technológiu ponúkajúc Peugeot 307 SW a 307 break 1,6l BioFlex 110 vo výbavovej verzii Confort Pack za rovnakú cenu ako zodpovedajúcu benzínovú verziu čiže 20 400 € a 19 500 €.

PREČO MOTOR BioFlex?

Ekologická voľba

Zredukovanie emisií CO2 pri používaní superetanolu je založené na celkovej bilancii tvorby a spotreby CO2 pri produkcii etanolu a jeho spaľovaní. Podľa niektorých odborníkov maximálne celkové zlepšenie vzhľadom na tvorbu CO2 pri používaní E85 by mohlo byť 70 %. Produkcia etanolu na báze poľnohospodárskych surovín zlepšuje bilanciu CO2 vďaka jeho asimilácii rastúcimi rastlinami v procese fotosyntézy. Zlepšenie bilancie súvisiacej s produkciou etanolu teda veľmi závisí od použitých rastlín, od ich produkcie a spôsobe transformácie. Spaľovanie paliva E85 v motore vytvára približne o 5 % C02 menej v porovnaní s bezolovnatým benzínom, čo zodpovedá pri Peugeote 307 BioFlex v kombinovanom cykle 169 g CO2/km namiesto 178 g/ km pri benzíne.

Daňové výhody
Vo Francúzsku sa môže cena technického preukazu pre súkromné osoby i profesionálov znížiť až o 50 %, prípadne v niektorých oblastiach môže byť zadarmo. Profesionáli majú okrem toho výnimočné odpisy, úplné odpustenie DPH (na úžitkové vozidlá) počas 2 rokov a návratnosť 80 % DPH za spotrebovaný E85.

Ostatné výhody
Prvou výhodou pre zákazníkov je možnosť výberu. Peugeot sa snaží podporovať biopalivá, preto nezahŕňa zvýšenie nákladov na technické úpravy do ceny a modely 307 BioFlex ponúka za tú istú cenu ako zodpovedajúce benzínové verzie.
Oslobodenie superetanolu od dane umožnilo stanoviť cenu rádovo 0,80 EUR, čím sa kompenzuje nárast spotreby približne o 35 % v dôsledku nižšej energetickej výťažnosti etanolu v porovnaní s benzínom.
Tento motor sa automaticky adaptuje na všetky zmesi bezolovnatého benzínu so superetanolom. Zákazník teda môže bez problémov jazdiť na bezolovnatý benzín, ak si to želá. Vtedy Peugeot 307 BioFlex nemá vyššiu spotrebu ako Peugoet 307 vybavený klasickým ekvivalentným benzínovým motorom.
Poslednou výhodou je mierne zlepšenie výkonnostných parametrov s E85 v porovnaní s benzínom. Odhaduje sa, že krútiaci moment sa zlepší o 4 % a výkon o 2,5 %.

Overená technológia
Od marca 2005 Peugeot predáva v Brazílii Peugeot 206 1.6, ktorý môže jazdiť na benzín, čistý etanol (E100) alebo ich ľubovoľnú zmes. Úpravy motora TU5JP4, potrebné na spaľovanie etanolu, sa týkali vstrekovačov, sviečok, ventilov, klapky, piestnych krúžkov a prívodných hadíc. Odvtedy sa v Brazílii táto technológia rozšírila na motor 1,4 l pre Peugeot 206 a hatchbacky 307 s motormi 1,6 l a dosiahla celkový objem predaja približne 60 000 vozidiel.

Peugeoty 307 kombi a SW 1,6 l BioFlex 110 predávané v Európe sú poháňané motorom TU5JP4 z brazílskych modelov 206 a 307 upravených v súlade s normou Euro IV platnou v Európe.
Jeho zdvihový objem je 1 587 cm3 a maximálny výkon 80 až 82 kW (110 až 112 k) pri 5 800 ot./min a maximálny krútiaci moment 147 až 153 Nm pri 4000 ot./min podľa zloženia zmesi benzín/etanol použitej ako palivo. Tento motor je vybavený mechanickou päťstupňovou prevodovkou. Pokiaľ Peugeoty 307 BioFlex jazdia na bezolovnatý benzín, poskytujú nezmenené výsledky z hľadiska výkonu i spotreby ako klasický benzínový motor. Pri použití superetanolu sú 307 BioFlex mierne výkonnejšie, čo sa prejavuje lepšou akceleráciou. Okrem počiatočného vývoja motora sa úpravy Peugeotu 307 BioFlex určeného pre Európu týkali funkcií priamo súvisiacich s palivom. Špeciálny procesor motora 307 BioFlex riadi prívod paliva v závislosti od jeho zloženia určovaného lambda sondou. Palivová nádrž je rovnaká, ale program sledovania minimálnej zásoby paliva bol prepracovaný, aby bral do úvahy použité palivo a zvýšenie spotreby spojené s prítomnosťou etanolu, čím sa primerane skracuje aj dojazd.



Zdroj: Ivana Orviska, Peugeot Slovakia s.r.o.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /PEUGEOT/