Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: PSA Peugeot Citroën v 1. polroku 2007 posilnil svoj trhový podiel
30. júl 2007 @ 13:22:51 CEST, poslal p.mauer

PSA PEUGEOT CITROEN Spoločnosť PSA Peugeot Citroën dosiahla v prvom polroku tržby 30,818 mld. EUR, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 5,9 %.

Predaj automobilovej divízie v západnej Európe sa niesol v znamení nárastu počtu predaných vozidiel z 1 265 600 na 1 274 500 a zlepšení trhového podielu v Európe na 14,2 %, oproti 13,8 % v decembri minulého roku. Trhy mimo západnej Európy vykázali 7,2 % medziročný rast s celkovým predajom 436 600 vozidiel značiek Peugeot a Citroën.

Medziročný nárast tržieb v automobilovej divízii o 5,1 % na 24,169 mld. EUR je výsledkom rastu jednotkového predaja v západnej Európe a na kľúčových mimoeurópskych trhoch. K oživeniu sortimentu v prvom polroku prispeli verzia Coupé-Cabriolet (CC) a športový rad RC modelu Peugeot 207 a 5-miestny variant Citroën C4 Picasso. V segmente ľahkých úžitkových vozidiel sa predstavili nové Citroën Jumpy a Peugeot Expert. Júlové uvedenie verzie Peugeot 207 SW, modelov triedy SUV pod označením Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser, ako aj septembrový príchod Peugeot 308 podporia rýchlu inováciu sortimentu skupiny.

Rovnako ostatní členovia skupiny PSA Peugeot Citroën si svoje postavenie posilnili. Logistický operátor Gefco s tržbami 1,797 mld. EUR medziročne vzrástol o 8,4 %, výrobca príslušenstva Faurecia zaznamenal rast tržieb o 8,9 % na 6,512 mld. EUR a Banque PSA Finance špecializujúca sa na financovanie nákupu automobilov vykazovala ku koncu júna tržby 975 mil. EUR (+ 13,4 %).

Výhľad do konca roka 2007
Na západoeurópskych trhoch očakáva PSA Peugeot Citroën postupné zlepšovanie pozície, vplyvom dobrých výsledkov predaja modelov Peugeot 207, Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso, rovnako ako vplyvom uvedenia nových modelov oboch značiek.

Napriek silnejúcemu Euru a dlhodobo vysokým cenám vstupov, by rozšírenie ponuky v náročnejších triedach malo medziročne priniesť celkové zlepšenie predaja a tržieb.

Zdroj: Ivana Orviska, Peugeot Slovakia (TS: Paríž, 25. júla 2007)

Súvisiace správy

Najčítanejšie /PSA PEUGEOT CITROEN/