Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Interview s Jurajom Manekom o autobusoch Scania
30. júl 2007 @ 09:42:11 CEST, poslal j.cvopa

SCANIA Spoločnosť Scania sa rozhodla stavať na takmer storočnej histórii v oblasti výroby autobusov. Prvý autobus značky Scania bol vyrobený v roku 1911, vtedy ešte s drevenou konštrukciou. Ďalší vývoj priniesol niekoľko úspešných typov, z ktorých sa vyvinuli súčasné moderné a luxusné autobusy na mestskú, ale aj diaľkovú prepravu.

Juraj Manek O výhodách a špecifikách autobusov Scania a o ich pôsobení na slovenskom trhu rozpráva Juraj Manek, predajca autobusov Scania na Slovensku.

1. Spoločnosť Scania ponúka na Slovensku kompletný rad autobusov a autokarov. Môžete nám v krátkosti priblížiť vývoj a históriu pôsobenia Scanie v tejto oblasti na Slovensku ?

Spoločnosť Scania ponúka na Slovensku celý sortiment autobusov – rad autobusov Scania Irizar, ktorý vyrábame v spolupráci so španielskym nadstavbárom Irizar a rad autobusov Scania Omni produkovaný v Poľsku, Rusku a Fínsku. Rad Scania Irizar predstavuje medzimestské a zájazdové autobusy, Scania Omni sú hlavne mestské a prímestské vozidlá. Výroba autobusov značky Scania má za sebou takmer storočnú históriu. V roku 1911 bol vyrobený prvý autobus s drevenou konštrukciou, ďalší míľnik predstavoval rok 1928 a výroba autobusu typu 8406, ktorý mal železný rám a drevenú konštrukciu, rok 1938 – prvý autobus, čo sa podobá na dnešné autobusy a bol vyrobený pre dopravu mesta Štokholm, rok 1952 jeden z prvých luxusných autobusov pre diaľkovú dopravu Vabis B38 Coach, 1988 vôbec prvý double-decker K113T. Nedá mi nespomenúť, že double-decker autobusy jazdiace po Londýne, či Hongkongu pochádzajú aj z našich výrobných závodov. A ako posledný významný míľnik našej spoločnosti by som spomenul model Scania Irizar PB, ktorý získal ocenenie „Coach of the Year 2004“.

2. Aká je v súčasnosti obchodná stratégia Scanie pri predaji autobusov na Slovensku ?

zväčšiť náhľad Naším zámerom je vyvíjať aktivity tak, aby sa informácie o portfóliu autobusov Scanie dostali tak k potencionálnym zákazníkom, ako aj odbornej verejnosti. V tomto momente zaznamenávame vyšší dopyt po autobusoch radu Scania Irizar, čo ale neznamená, že segment mestských a prímestských autobusov je pre Scaniu nový. Len pre informáciu, zhruba 400 autobusov na alternatívny pohon etanol v tomto momente brázdi ulice Štokholmu a tiež sme nedávno vyhrali tender na nákup autobusov pre mestskú hromadnú dopravu vo Varšave.

3. Aká je vaša stratégia predaja autobusov na Slovensku do konca roka 2007 ?

Snažíme sa oslovovať spoločnosti ponukami, ktoré sú buď aktuálne – ponúkame vozidlá, ktoré sú už vyrobené v Európe a tiež vozidlá, ktoré vyhotovíme na mieru presne podľa požiadaviek zákazníka. Celý proces od oslovenia zákazníka cez vystavenie ponuky, potvrdenia objednávky a záväzného potvrdenia objednávky môže trvať aj 3-4 mesiace. Od začiatku roka sa nám podarilo umiestniť na trhu zatiaľ 2 autobusy radu Scania Century.

4. Aký typ zákazníkov by ste chceli svojou ponukou osloviť ?

zväčšiť náhľadSamozrejme všetkých, ktorí si autobusy kúpia (smiech). Všetky produktové rady sú vyrobené v zmysle korešpondovať s požiadavkami konečného zákazníka. Pri rade Scania Irizar sú našou cieľovou skupinou prepravné spoločnosti, cestovné kancelárie, športové kluby, rozpočtové organizácie a pri rade Scania Omni mestská hromadná doprava, verejná doprava, doprava vo verejnom záujme a takisto dotačné rozpočtové organizácie. Sú to teda dva hlavné segmenty – pravidelná aj nepravidelná doprava.

5. Mohli by ste nám popísať vlastnosti Scania autobusov ? Aké sú ich výhody oproti ich konkurentom ?

Scania autobusy sa vyrábajú na báze spojenia podvozkovej časti s nadstavbou, pričom podvozková časť je vyrobená z komponentov používaných takisto v kamiónoch. Dôležitou informáciou je fakt, že tieto komponenty sú minimálne jeden rok odskúšané v kamiónoch. Takto eliminujeme riziká nepredvídaných porúch, keďže autobusy vozia ľudí a nám v prvom rade ide o ich bezpečnosť a komfort. Takisto všetky motory, ako aj hnacia sústava, sú konštruované s veľkým ohľadom na ochranu životného prostredia a Scania aj pri segmente autobusov používa špeciálny systém EGR, ktorý zabezpečuje splnenie emisných noriem zadaných Európskou úniou EUR4, EUR 5 bez pridania ďalších aditív – to znamená, že všetky naše autobusy tankujú len naftu.

Ďalšia výhoda spočíva v tom, že celý hnací reťazec je montovaný z produktov Scania, ktoré na seba nadväzujú, takže nie je to montáž rôznorodých súčastí. Okrem týchto výhod vieme klientovi poskytnúť aj vysokú variabilitu dĺžok autobusov, pohon na alternatívne palivá. Čo sa týka zájazdových a medzimestských diaľkových autobusov, tak Scania spĺňa všetky normy, ktoré sú dané pre tento segment. Vieme vyrábať luxusné štvorhviezdičkové autobusy, kde je aj rozstup sedadiel daný normou. Samozrejme, záleží nám na prianí zákazníka, ale vždy sa ho snažíme usmerniť so zámerom zvýšiť bezpečnosť a pohodlie cestujúceho na maximálnu možnú mieru. Naše autobusy spĺňajú prísne európske bezpečnostné normy EHK 66 (bezpečnosť pri prevrátení vozidla), ukotvenie sedadiel, používame nehorľavé materiály v čo najväčšej miere v priestore pre cestujúcich ako aj v celom vozidle. V oblasti servisu a garancie ponúkame rôzne možnosti, ktoré zohľadňujú individuálne potreby našich zákazníkov, napríklad SCANIA Optimum. V neposlednom rade ponúkame možnosť financovania nákupu autobusu cez dcérsku spoločnosť SCANIA Finance.

6. Spoločnosť Scania aktívne presadzuje využívanie alternatívnych palív. Viete nám popísať skúsenosti s využívaním týchto palív pri autobusoch ?

zväčšiť náhľadNa kongese v Helsinkách bol nedávno predstavený koncept autobusu budúcnosti s viacerými špecifikami. Hovoríme o reálnom vozidle, ktoré sa už dnes testuje, a do výroby bude zaradené v roku 2009 až 2010. Kolesá autobusu sú umiestnené v maximálnych rohoch autobusu, obe nápravy sú riadené, takže celé vozidlo je plnohodnotné (neexistujú rôzne schody, stupne ani žiadne iné prekážky pre cestujúcich), nízkopodlažné a na 10-metrovej dĺžke sa zmestí taký počet osôb, ako do 12 metrového autobusu. Jeho ďalšou výhodou je umiestnenie pracoviska vodiča na prednej náprave v strede, tým pádom má vodič rovnaký výhľad na všetky strany, čo zabezpečuje veľmi dobré a bezpečné ovládanie vozidla s ohľadom na okolie a je univerzálne pre ľavo- aj pravostrannú premávku. Pre nás na Slovensku je veľkou výzvou využívanie alternatívnych palív vyrobených z biomasy, kukurice, dreveného odpadu, obilia... Tento proces, vrátane jeho podchytenia v legislatíve, ako aj prebudovanie čerpacích staníc je však ešte stále na začiatku. No podľa európskych dohovorov verejná doprava by do konca roku 2010 mala mať určité percento vozidiel na alternatívne palivá. Samozrejme, vieme ponúknuť aj vozidlá spaľujúce CNG.

7. Ktoré typy autobusov sú ponúkané slovenským zákazníkom a aké sú ich hlavné parametre ?

Autobusy a kamióny značky Scania majú výborné parametre z hľadiska spotreby paliva. Našim zákazníkom tiež ponúkame možnosť doslova si vyskladať svoj vlastný autobus – ponúkame mnoho variantov jednotlivých modelov podľa priania a preferencií klientov. Ide o modely radu Scania Irizar: Scania Irizar PB, Scania Irizar Century, Scania Irizar Intercentury (v novej modelovej rade 2007 Scania Irizar i4) a modely radu Scania Omni: Scania Omni Line, Scani Omni Link, Scania Omni City, ako aj novinku Scania OmniExpress pre medzimestskú dopravu.

Zdroj: Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/