Spoločnosť Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, odprezentuje na autosalóne IAA vo Frankfurte doteraz najvýkonnejšiu „deväťstojedenástku“.
Porsche 911 GT2 má výrazný dizajn prednej časti s veľkými vstupnými nasávacími otvormi na vzduch. Výkonový potenciál najrýchlejšieho modelu z radu 911 potvrdzuje charakteristické pevné zadné krídlo.
Veľmi výkonný športovec sa bude dodávať výlučne so zadným pohonom a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Špurt z 0 na 100 km/h dosiahne počas 3,9 sekundy a špičková rýchlosť predstavuje hodnotu 329 km/h. Priemerná spotreba paliva 12,5 litrov/100 km podľa „Nového európskeho jazdného cyklu“ (NEFZ) znamená hodnotu, ktorá bola pred zopár rokmi v tejto výkonovej triede nepredstaviteľná.
Motor nového Porsche 911 GT2 konštrukčne vychádza zo šesťvalcovej pohonnej jednotky typu boxer, použitej v modeli 911 Turbo. Zásobovanie vzduchom sprostredkúvajú dve turbodúchadlá s variabilnou geometriou turbín (VTG). Agregát so zdvihovým objemom 3,6 litra dosahuje maximálny výkon 390 kW (530 k) pri 6500 otáčkach za minútu. Maximum krútiaceho momentu 680 Nm je k dispozícii v rozpätí 2200 až 4500 otáčok za minútu! Pri pohotovostnej hmotnosti vozidla 1440 kilogramov je hmotnosť na jednotku výkonu 2,72 kg/1 k.
Prírastok výkonu 50 koní oproti základnému agregátu zabezpečujú dve turbodúchadlá s väčším obežným kolesom a skriňou turbíny optimalizovanou z hľadiska prúdenia, ktoré sú upravené na vyšší maximálny plniaci tlak. Technici zo spoločnosti Porsche použili prvýkrát kombináciu turbomotora s expanzným sacím zariadením – je to revolúcia pri prepĺňaných motoroch.
Pri tejto technike sa na prípravu zmesi využíva princíp kmitajúceho vzduchu v nasávacom systéme počas ochladzujúcej fázy expanzie, výsledkom je zníženie teploty zmesi paliva a vzduchu v spaľovacom priestore. Prínosom je výrazné zvýšenie účinnosti, čo sa prejaví na znížení spotreby paliva pri maximálnom výkone až o 15 percent.
Novinka 911 GT2 ponúka inovácie aj na výfukovom ústrojenstve. Porsche s osvedčením na bežné cesty je prvýkrát sériovo vybavené koncovým tlmičom a koncovou rúrou výfuku z titánu. Tento drahý materiál redukuje hmotnosť oproti dielcom z ocele o asi 50 percent. Novým konštrukčným riešením sa hmotnosť tejto súčasti vozidla znížila na deväť kilogramov.
Nové Porsche 911 GT2 je sériovo vybavené brzdovým systémom PCCB s brzdovými kotúčmi zo zlúčeniny uhlíkových vlákien a keramiky. Tieto kotúče zaručujú stály účinok bŕzd pri enormných hodnotách spomalenia. V porovnaní s brzdovými systémami zo sivej zliatiny znižuje systém PCCB neodpružené hmotnosti asi o 20 kilogramov. Do sériovej výbavy patrí aj elektronicky ovládaný systém tlmenia Porsche Active Suspension Management (PASM). GT2 roluje na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny, na prednej náprave sú obuté do športových pneumatík s rozmermi 235/35 ZR 19 a na zadnej do pneumatík 325/30 ZR 19.
S novým Porsche 911 GT2 sa zákazníci na jednotlivých trhoch stretnú v novembri tohto roka.
Zdroj: Ing. Marta Kučerová, Porsche Slovakia spol. s. r. o.