Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
súťaže: Najlepší slovenský vodič kamióna je už známy
03. júl 2007 @ 09:56:35 CEST, poslal j.cvopa

SCANIA Najlepším slovenským vodičom kamióna roku 2007 sa 2.júla 2007 stal opäť Milan Jakúbek. 32-ročný vodič z Ilavy porazil vyše 200 účastníkov súťaže o titul Mladého európskeho vodiča kamiónu a v septembri bude Slovenskú republiku reprezentovať v celoeurópskom finále.

YETD 10 finalistov Keď uspeje, vráti sa zo Švédska v nádhernom ťahači Scania v hodnote vyše 3,4 miliónov korún. Ide o jeho druhé víťazstvo v národnom kole súťaže. V rámci minulého ročníka súťaže sa v európskom finále, v ktorom sa streli finalisti z 28 krajín, umiestnil na skvelom druhom mieste.

O víťazstve Milana Jakúbeka rozhodlo sobotňajšie finále, v ktorom zápolilo 10 vodičov. Na druhom mieste sa umiestnil Roman Kantorík zo Žiliny a tretia priečka patrí Norbertovi Dreisigovi z Poltára.

YETD prvé 3 miesta„Mám obrovskú radosť z toho, že sa mi takto po druhýkrát podarilo presvedčiť o svojich kvalitách a uspieť v tejto súťaži,“ priznal Jakúbek bezprostredne po vyhlásení víťazov. „Celá súťaž bola nesmierne náročná, pretože sa tu zišli vynikajúci vodiči z celej republiky. Na švédske finále sa teším, mám z neho zdravý rešpekt, ale dúfam, že tento rok to bude ešte lepšie než minule ,“ dodáva Jakúbek.

„Súťaž Mladý európsky vodič kamiónu vôbec nie je jednoduchá. Jej cieľom je ukázať, že vodič, ktorý chce ovládať svoj kamión bezpečne a hospodárne, potrebuje veľa znalostí a zručností“, vysvetľuje Martin Benda, marketingový riaditeľ spoločnosti Scania pre Slovenskú a Českú republiku a dodáva, že obdiv za šikovnosť a odvahu si zaslúžia všetci finalisti súťaže.

Základom sú zručnosti a znalosti
V náročnom celodennom zápolení čakali vodičov tri disciplíny. V nich museli dokázať, že dokonale poznajú svoje vozidlo a tiež že ovládajú pravidlá bezpečnej a efektívnej jazdy. Prvou súťažnou disciplínou bola Jazda zručnosti, v ktorej vodiči predvádzali svoje manévrovacie schopnosti. Druhou úlohou bola Jazda hospodárnosti – truckeri museli v danom čase a s danou maximálnou povolenou rýchlosťou prejsť naplánovanú trasu a pritom spotrebovať čo najmenej paliva. Súťažnú sériu uzatvárala Kontrola technického stavu vozidla. Pri nej vodiči pripravovali svoj automobil na jazdu a snažili sa objaviť čo najviac závad, ktoré pre nich organizátori pripravili.

Mladý európsky vodič kamiónu 2007
YETD Hlavným zámerom spoločnosti Scania, ktorá je organizátorom tejto súťaže, je prehĺbenie teoretických a praktických znalostí mladých vodičov, ktorých pokladá za dôležitý faktor bezpečnosti na cestách. Základnou podmienkou pre súťažiacich je splnenie vekovej hranice 35 rokov. Po rokoch 2003 a 2005 je to už tretí ročník súťaže Mladý európsky vodič kamiónu (Young European Truck Driver – YETD).

Súťaž sa koná v 38 krajinách po celom svete. Popri krajinách EÚ (už vrátane Bulharska), Nórska, Švédska a Turecka, si svoje sily tohto rok zmerajú aj vodič v Argentíne, Brazílii, Tchaj-wane, Južnej Afrike, Austrálii, Južnej Kórei, Malajzii, Botswane, Namíbii a Tanzánii.

Viac informácií a fotografií sa nachádza na http://yetd.scania.com

Odborní garanti
Odbornými garantmi pri tomto projekte sú slovenská kancelária Svetovej zdravotníckej organizácie, odbor dopravnej polície Prezídia policajného zboru, Oddelenie bezpečnosti cestnej premávky pri Ministerstve dopravy, pôšt telekomunikácii SR a záujmové združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia.

YETD cúvanie na presnosť

  • Preteky podporuje Európska komisia a IRU (International Road Transport Union - Zväz medzinárodnej cestnej dopravy).


  • Scania, spolu so Svetovou zdravotníckou organizáciou, zorganizuje počas pretekov v mnohých zúčastnených krajinách semináre o cestnej bezpečnosti.


  • Sponzormi súťaže sú Michelin a Shell.


  • V Slovenskej republike projekt podporujú: Svetová zdravotnícka organizácia Česmad Slovakia Prezídium policajného zboru SR, odbor dopravnej polície Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií, Oddelenie bezpečnosti cestnej premávky


  • Mediálnymi partnermi sú Dopravné noviny Transport a Kilometer. Súťaž tiež podporuje redakcia Pozor, zákruta! Slovenského rozhlasu a redakcia Telerána TV Markíza



  • Zdroj: Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /SCANIA/