Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Prvý sériový model značky s číslicou 8 na konci
29. jún 2007 @ 12:50:02 CEST, poslal p.mauer

PEUGEOT Prvý sériový model značky, ktorého označenie sa končí číslicou 8, je Peugeot 308. Znacka Peugeot, v stredu 27. júna zatial staticky predstavila nový Peugeot 308 v regione Horného Alsaska, v kláštore v malom vinohradníckom mestecku Guebwiller. Predávať sa začne od septembra tohto roka ale na slovenský trh sa dostane až koncom októbra 2007.

Zväčšiť obrázok Tristo osmička využíva silné stránky svojho predchodcu, ktorého predaj dosiahol za 6 rokov viac ako tri milióny kusov vďaka koncepcii založenej na polovysokej architektúre, estetike, priestrannosti, presvetlenosti a jednoznačne uznávaných jazdných vlastnostiach. Toto vozidlo novej generácie rozvíja doterajšie poznatky a vyvíja nové kvality podporujúce najmä ochranu životného prostredia a kvalitu. Foto

Peugeot, konštruktér zameraný na životné prostredie, považoval za svoju prioritu zníženie emisií plynov so skleníkovým efektom. Peugeot 308 podľa vzoru svojich predchodcov zahrnul do svojej koncepcie celkovú ochranu životného prostredia. Tento prístup sa prejavil vo využití technológií zameraných na zlepšenie parametrov vplyvu na životné prostredie.

V snahe dosiahnuť tento cieľ bolo venované mimoriadne úsilie optimalizácii aerodynamických vlastností. Vďaka tomu sa Peugeot 308 vyznačuje zníženým odporom vzduchu (SCx 0,67 a Cx 0,29) prispievajúcim k znižovaniu spotreby paliva a tvorby emisií CO2.
Modelový rad 308 bude mať k dispozícii šesť motorov, medzi nimi tri benzínové s nízkou spotrebou, vyvinuté v spolupráci s BMW Group, a tri naftové HDi, z ktorých jeden dosahuje úroveň emisií 120 g CO2 na kilometer v zmiešanom cykle.
Vývojári Peugeotu 308 okrem motorov využili rôzne páky, aby dosiahli čo možno najlepšie parametre vplyvu na životné prostredie. Peugeot 308 bude mať k dispozícii manuálnu robotizovanú prevodovku, elektrohydraulické riadenie a nové pneumatiky Michelin Energy Saver podstatne znižujúce spotrebu a tým aj tvorbu znečisťujúcich plynov. Aplikovanie európskej smernice o spracovaní vozidiel vyradených z prevádzky sa premietlo do výberu materiálov, ktoré umožňujú recyklovanie alebo valorizáciu až 99 % vozidla.
Projekt T7 zmobilizoval pozornosť a úsilie konštruktérov a dizajnérov, ktorí sa zahryzli do problému vytvoriť automobil, ktorého kvalita by bola na najvyššej úrovni. PEUGEOT 308 navrhnutý dizajnérskym strediskom Peugeotu to naznačuje svojimi elegantnými ušľachtilými líniami, dynamickými vlastnosťami a účinnosťou, pričom úprava kabíny, dizajn a materiály poskytnú cestujúcim vysoko kvalitnú úroveň spracovania.
V prípade tohto vozidla však štýl, ktorý je spúšťačom emócií a úvah pri kúpe vozidla, prekonal svoju estetickú funkciu zdôrazňujúc celkovú kvalitu vnímanú okolím.
Kvalita zaujala ústredné postavenie aj v etape výroby Peugeotu 308 a viedla k stratégii spúšťania do predaja v dvoch fázach. Najskôr sa na trh uvedie jadro modelového radu predstavované päťdverovou verziou a štyrmi motorizáciami, ktoré bude v druhom slede obohatené o trojdverovú verziu a ostatné motorizácie.
Peugeot 308 sa neuspokojil s jednoduchým zopakovaním kvalít tristosedmičky z hľadiska priestrannosti, presvetlenosti, radosti z jazdy, ale dal si za cieľ rozvinúť ich a posunúť na vyššiu úroveň. Toto sa prejavilo na priestrannosti, ktorá plne využíva dĺžku 4,276 m a stanovuje nové štandardy v tomto segmente.
Presvetlenosť bola ešte zlepšená použitím panoramatickej sklenej strechy. V tejto konfigurácii má päťdverový hatchback k dispozícii 4,86 m2 sklenej plochy a poskytuje všetkým cestujúcim zhora dopadajúce svetlo. A na záver, know-how Peugeotu v oblasti konštrukcie podvozkov prinieslo rozhodnutia, ktoré zaručujú dokonalý pocit z jazdy v PEUGEOTe 308 a vynikajúci kompromis medzi komfortom a účinnosťou.
Okrem príkladných jazdných vlastností Peugeot 308 využíva technológie prinášajúce prvotriednu bezpečnosť. Spomedzi nich spomeňme výstražný systém pri nechcenom prekročení čiary (AFIL), ktorý prispieva k primárnej bezpečnosti, aibagy, ktorých môže byť až deväť, patriace k výbave sekundárnej bezpečnosti, a nakoniec službu Peugeot Emergency (núdzové volanie) prepojené s telematikou RT4, v záujme terciárnej bezpečnosti.
V podobe modelového radu 308 Peugeot disponuje ponukou prispôsobenou očakávaniam zákazníkov na trhu kompaktných hatchbackov, ktoré sú čo do počtu kusov predaných najmä v západnej Európe najvýznamnejším segmentom. Počtom blížiacim sa k piatim miliónom vozidiel prihlásených do evidencie v roku 2006 predstavuje tento segment približne jednu tretinu trhu všetkých automobilov, pričom od roku 2001, keď prišiel na trh model 307, jeho predaj mierne vzrástol. Tento trh je charakteristický tým, že pozostáva z rôznorodej klientely. Hlavných záujemcov síce predstavujú rodiny, avšak profil klientely je veľmi premenlivý v zmysle veku ako aj skúseností s automobilizmom. Všetkých však spája orientácia na hodnotné vozidlo bez kompromisov vo vzťahu k úžitkovým vlastnostiam.

PEUGEOT 308 sa začne predávať v priebehu veľmi úzkeho časového intervalu po autosalóne vo Frankfurte, kde bude predstavený na svetovej premiére. Jeho predaj vo Francúzsku sa spustí 20. septembra a do 27. septembra by sa mal dostať na trh vo všetkých krajinách Európy. Tento nový hatchback sa bude vyrábať v Sochaux, kolíske histórie Peugeotu, a v Mulhouse.

Zdroj: Ivana Orviska, Peugeot Slovakia s.r.o.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /PEUGEOT/