Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Hyundai lídrom v oblasti kvality automobilov
21. jún 2007 @ 08:32:30 CEST, poslal j.čík

HYUNDAI Značka Hyundai sa v najnovšej štúdii Strategic Vision, ktorá skúma mieru spokojnosti nových majiteľov automobilov, stala jednoznačným víťazom, prvenstvo vybojovala pre svoje modely až v troch kategóriách.

Najspokojnejšími vodičmi v USA, ktorí si v minulom roku zakúpili nový automobil, sú majitelia vozidiel Hyundai. Vyplýva to z prieskumu kvality, ktorý každoročne realizuje americká výskumná spoločnosť Strategic Vision. Vzorku opýtaných tvorilo viac ako 27.000 zákazníkov, ktorí si zakúpili nové vozidlo v mesiacoch september až november 2006.

Na základe výsledkov bol zostavený tzv. Index celkovej kvality, ktorý meria mieru spokojnosti vlastníkov nových vozidiel. Víťazom sa stal Hyundai, ktorý získal prvenstvo v troch trhových segmentoch. Hyundai Santa Fe sa stal najkvalitnejším menším SUV a oproti minulému roku na prvej priečke vystriedal Hyundai Tucson. Hyundai Azera (Grandeur) bodoval v kategórii veľkých vozidiel (rovnako ako minulý rok) a triede minivanov kraľuje Hyundai Entourage s Kiou Sedonou a Nissanom Quest.

"Aj keď americkí zákazníci Hyundai často prehliadajú, jeho úspech v tomto roku vôbec nie je prekvapením, ak sa pozrieme na jeho aktuálne modely“, uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Strategic Vision Darrel Edwards.

Zaujímavosťou je, že v ani jednom segmente nezvíťazila japonská Toyota, ktorej sa v Spojených štátoch z pohľadu predajnosti veľmi darí. Z hľadiska počtu problémov na automobil (tradičná definícia kvality) patria modely značky Toyota a Lexus k najlepším, avšak prvenstvo dnes už zdieľajú so značkami Honda, Hyundai, Infiniti a domácim Fordom.

Prezident spoločnosti Strategic Vision Alexander Edwards upozorňuje, že známky kvality (napr. index celkovej kvality) čoraz viac ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľov. „Záujem o vozidlo konkrétnej značky sa môže na základe toho, aké je vnímanie značky z hľadiska kvality, výrazne zmeniť“, dodáva Edwards. Dnes podľa neho oveľa viac rozhoduje komplexné poňatie kvality automobilu než predchádzajúce tradičné ponímanie v podobe počtu problémov na vozidlo.

Hyundai si vďaka tejto štúdii ešte viac upevnil výsostné postavenie leadra v oblasti kvality na americkom trhu, ktoré potvrdila i minuloročná renomovaná štúdia počiatočnej kvality J.D.Power 2006, v ktorej Hyundai obsadil celkové tretie miesto (hneď za značkami Porsche a Lexus).

Zdroj: HYUNDAI Motor SK, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/