Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: CITROËN a LOEB na Akropole strieborní
04. jún 2007 @ 09:30:41 CEST, poslal j.čík

CITROËN Náročná Acropolis Rally 2007, ktorá sa skončila v nedeľu, znamenala pre posádku Sébastien Loeb/Daniel Elena a ich Citroën C4 WRC zisk druhého miesta. Dani Sordo a Marc Martí, ktorí v nedeľu ráno nastupovali podľa pravidiel SuperRally, skončili na desiatom mieste v klasifikácii posádok bodujúcich do hodnotenia MS konštruktérov.

Posledný deň päťdesiatej štvrtej Acropolis Rally poskytol 78,94 kilometra pretekárskej akcie a stále tu bola šanca, že ôsme podujatie šampionátu prinesie zopár prekvapení, najmä keď sa pretekanie prenieslo na rýchle a kde tu hrboľaté rýchlostné skúšky ako „Avlonas“ (osemnásta RS, 20 km) a „Assopia“ (devätnásta RS, 17,87 km).

Vzhľadom na problémy s prevodovkou, ktoré mal Dani Sordo v sobotu, štartoval v nedeľu podľa pravidiel SuperRally. „Nebola to príliš zábava a v skutočnosti som nemal čo získať, takže som neriskoval. V zásade sme tento deň využili na porovnávanie rozdielnych nastavení. Bol som schopný vidieť, ako C4 reaguje na zmeny, čo bude pre nás užitočné do druhej polovice sezóny.“

Atmosféra bola trochu napätejšia v Citroëne posádky Sébastien Loeb a Daniel Elena, pre ktorých to nebola otázka testovania. „Bolo nemožné zmazať stratu 43,3 sekundy v priamom súboji, ale napriek tomu som poriadne zabral aby som ochránil svoju pozíciu,“ vysvetľuje Seb. „Rýchla jazda bola tiež najlepším spôsobom ako ostať koncentrovaný. Samozrejme nie som úplne spokojný s bodmi, ktoré sme tento víkend získali, pretože rozdiel medzi Marcusom a mnou sa zväčšil. Každopádne musím povedať, že získať osem bodov bolo lepšie ako odísť z Grécka s prázdnymi rukami.“

„Toto bola náročná rely z viacerých hľadísk.“ hodnotí Guy Fréquelin. „Znova raz ostala Acropolis Rally verná svojej povesti a my sme museli zvládnuť niektoré extrémne ťažké skúšky, a cena za to bola občas vysoká. Navyše, aj keď Citroën C4 WRC ukázal tento víkend svoju konkurencieschopnosť, trvalo Sébastienovi trochu dlhšie nájsť ideálne nastavenie pre jeho auto, zatiaľ čo Daniho jazdu prerušili problémy s prevodovkou.“

V tábore Citroënu však nebolo všetko len negatívne, ako naznačuje tímový boss: „Časy, ktoré jazdil Dani a Marc boli mimoriadne povzbudivé. V troch po sebe idúcich rely Dani zajazdil veľmi dobre. Tu v Grécku, okrem toho, že bol rýchly, bol aj vyrovnaný a úspešný v skombinovaní týchto vlastností s uvoľnenosťou výrazne skúsenejších jazdcov ako je on. Jeho konečný výkon bol žiaľ chudobne odmenený, ale dosiahol progres z hľadiska jazdy a cesty ako komunikovať s technickým osadenstvom tímu Citroën Sport.“

Guy Fráquelin bol tiež uznanlivý k druhému miestu, ktoré získal Sébastien Loeb a Daniel Elena. „Nikdy sa nevzdávajú v ich úsilí prísť s čo najlepším možným výsledkom. Spolu s ich inžiniermi, boli úspešní v jemnom naladení nastavenia ich vozidla a táto práca rozšírila naše chápanie cé-štvorky. Toto podujatie uzavrelo prvú polovicu sezóny a naša situácia v oboch šampionátoch nie je brilantná. Stále však máme osem podujatí na to, aby sme zvrátili tento nepriaznivý trend.“

Fakty o rely

Víťazstvá v rýchlostných skúškach

Deň 1 : SS1 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – SS2 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – SS3 : Chris Atkinson (Subaru Impreza) – SS4 : C. Atkinson – SS5 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – SS6 : M. Grönholm – SS7 : Dani Sordo (Citroën C4) – SS8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – (SS9 : zrušená).
Deň 2 : SS10 : M. Grönholm – SS11 : S. Loeb – SS12 and SS13 : P. Solberg – SS14 : M. Grönholm – SS15, SS16 and SS17 : S. Loeb.
Deň 3 : SS18 : S. Loeb – SS19 : M. Grönholm – SS21 : M. Hirvonen – SS22 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – SS23 : D. Sordo. (SS20 : cancelled).

Najrýchlejšie časy

S. Loeb, 6 najrýchlejších časov – M. Grönholm, 5 – P. Solberg, 3 – C. Atkinson, M. Hirvonen and D. Sordo, 2 – JM Latvala, 1.

Lídri: SS1 : M. Hirvonen – SS2 : M. Grönholm – SS3 až SS6 : C. Atkinson – SS7 až SS23 : M. Grönholm.

Konečné poradie 54th Acropolis Rally
1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3 h 49 min 22,6 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 38,6 s
3. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 1 min 34,1 s
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2 min 41,3 s
5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4 min 52,7 s
6. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 6 min 31,7 s
7. J. Kopecky/F. Schovanek (Skoda Fabia) + 8 min 15,8 s
8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8 min 56,2 s
9. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 9 min 53,2 s
10. M. Wilson/M.Orr (Ford Focus) + 10 min 39,6 s

Hodnotenie značiek FIA World Rally Championship (podujatie 8/16)
1. Ford, 114 b – 2. Citroën, 86 b – 3. Subaru, 43 b– 4. Stobart, 41 b – 5. OMV Kronos Citroën, 27 b – 6. Munchis, 1 b.

Hodnotenie jazdcov FIA World Rally Championship (podujatie 8/16)
1. M. Grönholm, 65 b – 2. S. Loeb, 56 b – 3. M. Hirvonen, 49 b – 4. D. Sordo, 28 b – 5. P. Solberg, 26 b – 6. H. Solberg, 24 b – 7. C. Atkinson, 15 b – 8. JM. Latvala, 12 b – 9. M. Stohl, 9 b – 10. D. Carlsson, 9 b – 11. T. Gardemeister, 8 b – 11. G. Galli, 5 b – 12. J. Kopecký, 4 b – 13. M. Wilson, 1 b – 14. J. Hanninen, 1.

Zdroj: CITROËN SLOVAKIA s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CITROËN/