Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Mazda oslavuje 40. výročie začiatku výroby rotačného motora
30. máj 2007 @ 10:10:20 CEST, poslal j.čík

MAZDA Práve dnes oslavuje Mazda 40. výročie začiatku výroby prvého vozidla tejto značky s motorom s rotačným piestom. Za toto obdobie vyrobila Mazda približne 1.970.000 vozidiel s týmto motorom.

Prezident, predseda predstavenstva a CEO spoločnosti Mazda, Hisakazu Imaki povedal: “Motor s rotačným piestom je symbolom Mazdy. Je výsledkom neúnavnej snahy predchádzajúcich pracovníkov Mazdy a firemnej kultúry, ktorá víta tvrdé výzvy. Budeme v tejto tradícii, na ktorú sme pyšní, pokračovať. Budeme pokračovať v technologickom rozvoji motora s rotačným piestom v súlade s “udržateľným Zoom-Zoom plánom ”, ktorý sme vyhlásili v marci 2007. Ďalšia generácia eko-motorov Mazdy, motor spaľujúci vodík poháňaný rotačným piestom, je skvelým prísľubom do budúcnosti. Už teraz je v predaji a Mazda bude na jeho vývoji ďalej pokračovať.“

Na konci päťdesiatych rokov 20. storočia začali viacerí výrobcovia automobilov intenzívne pracovať a investovať do vývoja motorov s rotačným piestom (RE), ale väčšina z nich túto snahu vzdala, pretože sa ukázala z technickej stránky skutočnou výzvou. Mazda zostala na tomto poli sama a postupne rôzne prekážky prekonávala – až sa dostala k sériovej výrobe motorov RE.

Mazda Cosmo Sport 30. mája 1967 zahájila spoločnosť Mazda predaj prvého auta, ktorý bol poháňaný dvojrotorovým motorom – Cosmo Sport. Neskôr boli predstavené ďalšie RE modely vrátane Familia Rotary Coupe, Savanna, RX-7 a Eunos Cosmo. Motory prešli mnohými úpravami, ktoré zlepšili ich spotrebu, výkon a znížili emisie a vyrábajú sa dodnes.

Mazda vstúpila do motoristického športu v roku 1968, práve po uvedení modelu Cosmo Sport na trh a v čase, keď sa vozidlá RE začali zúčastňovať automobilových súťaží. V roku 1991 sa Mazda 787B zapísala do histórie, keď ako jediné japonské auto vyhrala vytrvalostný, 24hodinový závod v Le Mans. K tomuto víťazstvu musíme pridať ďalších viac ako 100 v Japonsku a na súťažiach IMSA (International Motor Sports Asociation) v USA. Súťažné modely s motormi s rotačným piestom boli v tejto dobe na výslní úspechu.

Športová Mazda RX-8 bola uvedená na trh v apríli roku 2003. Jej pohon zabezpečuje nová generácia motora RENESIS, ktorý je kompaktnejší, má vyšší výkon a je i ekologickejší v porovnaní so svojimi predchodcami. Tento motor bol v roku 2003 ocenený prestížnou cenou Engine of the Year, ktorú každoročne udeľuje špecializovaný časopis Technology International. Toto ocenenie bolo v roku 2003 a 2004 nasledované ďalšími, ktoré iba potvrdzovali kvality tohto motora.

V súčasnosti Mazda ďalej pracuje na ďalšom vývoji motora Hydrogen RE (motor poháňaný rotačným piestom, spaľujúci vodík). Ten má nulové emisie CO2, ktorý je jednou z hlavných príčin globálneho otepľovania. Vývoj motora Hydrogen RE sa začal v roku 1991 a vo februári 2006 bolo predstavené vozidlo Mazda RX-8 Hydrogen RE – prvý automobil s týmto motorom určený na bežný predaj. Momentálne Mazda registruje sedem predaných vozidiel Mazda RX-8 Hydrogen RE, všetky jazdia na japonských cestách.

Zdroj: Mazda Motor Logistics Europe NV, organizačná zložka


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAZDA/