Alfa Romeo sa podieľala na 25. ročníku znovuzrodeného závodu Mille Miglia, ktorý sa konal od 17. do 19. mája 2007. Závodu sa zúčastnilo päť vozidiel tímu "Automobilismo Storico Alfa Romeo” z múzea Alfa Romeo Vintage Car Museum.
S najstarším vozidlom sa predstavil tím Viaro – Bergamaschi s Alfou 6C 1500 Super Sport (1928), teda tým istým modelom, ktorý vyhral Mille Miglia v r. 1928 s posádkou Campari – Tamponu. Pre víťazstvo vyrazila Alfa i v roku 2005, o plných 77 rokov neskôr. Na fascinujúcu trať Mille Miglia ročníku 2007 sa vydala i dvojica Marx – Verga v Alfe 8C 2300 Le Mans (1931), športovej verzii Alfy 8C 2300, ktorá debutovala v roku 1931. Debut sa viac než vydaril, keď vyhrala Eireann Cup v Dubline spolu Birkinom. Potom vyhrala štyri po sebe idúce závody 24h Le Mans v rokoch 1931 až 1934.
Ďalšie dve zúčastnené Alfy Romeo vzbudili obrovský záujem svojou výnimočnosťou. Jedná sa o Alfu 1900 Sport Spider (1954), tímu Arcieri – Di Mare a známou 1900 C52 Disco Volante Spider (1952) týmu Grimaldi – Labate. Tieto dve vozidlá sú veľmi výnimočné, pretože vlastne ani jeden z nich sa nedostal do sériovej produkcie. Prvý automobil je jedným z prototypov pripraveným pre športové príležitosti, ale výroba musela ustúpiť produkčným vozidlám ako 1900 SS a Giulietta Sprint. Rovnaký osud postihol i 1900 C52 Disco Volante Spider, i keď je treba spomenúť, že mnoho technických a štylistických inovácií prevzali neskoršie vozidlá Alfa Romeo.
Posledným členom na štartovacej čiare tímu “Automobilismo Storico Alfa Romeo” bola posádka Izquerdo – Azpilicueta na palube Alfy 750 Competizione vyrobenej v roku 1955 pre závody v kategórii do 1500cm3. Je poháňaná upraveným motorom z Giulietty s objemom zvýšeným na 1488 cm3.
Teraz, 80 rokov od prvej edície „najznámejšieho svetového závodu“, oslavuje znovuzrodená Mille Miglia svoj 25. ročník s rekordným počtom netalianskych štartujúcich. Celkom 221 z 375 štartujúcich tímov nepochádzalo z Talianska. Vzhľadom k veľkému počtu vozidiel Alfa Romeo na štarte sa dá tento závod označiť ako najprestížnejšie cestovné múzeum na svete. Tento rok sa zúčastnili vozidlá s nevyčísliteľnou hodnotou, ktoré písali jedny z najskvostnejších stránok histórie automobilizmu. Je nutné taktiež spomenúť, že Alfa Romeo drží najväčší počet víťazstiev, celých 11 úspechov medzi rokmi 1928 a 1947. V neskorších rokoch boli vozidlá Alfa Romeo úspešné v mnohých kategóriách s modelmi ako Giulietta Sprint Veloce, 1900 TI, 1900 Super Sprint alebo Matta, ktorá bola pôvodne vojenským vozidlom.
Tento rok boli uskutočnené isté zmeny v pravidlách. Napríklad 40 časových skúšok, ktoré však viedli po pôvodných tratiach v rokoch 1927 až 1957. Pravidelný závod zahŕňa 1 600 km vinúcich sa tými najviac fascinujúcimi talianskymi mestami, starobylými dedinkami a nepoškvrnenými prírodnými rezerváciami. Ako tradične odštartovala obnovená Mille Miglia z Brescie vo štvrtok 17. mája v 20:00. Vozidlá išli cez Peschiera del Garda a historickým centrom Verony. Druhý deň ráno sa začínalo v Ravenne, ďalej cez San Marino do Urbina. Po prejdení mnohými mestami sa autá konečne dostali do cieľovej a zároveň štartovej stanice v Brescii.
Každý ročník Mille Miglia je z časti závodom, z časti dobrodružstvom, ale žiadny ročník nie je rovnaký ako ten predchádzajúci. To je práve tajomstvo tejto udalosti, ktorá je každý rok hodná obdivu a plná vrelého zaujatia ohromného publika. To je neklamnou známkou toho, že tieto vozidlá i dnes dokážu vyprovokovať silné emócie i medzi mladšími divákmi, ktorí všetko sledovali pozdĺž celej trati.
Zdroj: FIAT SR, s.r.o.